Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:54, 21 Paź 2013 Temat postu: Poziom napięcia EGR w funkcji ciśnienia MAP |
|
Witam serdecznie,
z racji dalszej walki z emulatorem EGR mam pytanie dotyczące możliwości zarejestrowania położenia otwarcia zaworu EGR (V) w funkcji ciśnienia jaki rejestruje MAP sensor. Nie wiem czy dobrze to określiłem, ale po lekturze wątku naszego Mistrza PinkFloyd [link widoczny dla zalogowanych] doszedłem do pewnych wniosków. Mam zrobiony emulator EGR i nawet działa. Nie wyrzuca błędów EGR na VAG, nawet da się go zaadoptować. Problem pojawia się podczas jazdy. Po przejechaniu kilkudziesięciu metrów silnik zaczyn wariować. Zapalają się wszystkie kontrolki oraz czerwony wykrzyknika na FIS. Po VAG-u wyrzuca błąd
17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation.
Wnioskuję więc, że problem związany jest ciśnieniem w kolektorze i odczytem MAP sensora. Po prostu komp po sygnale o otwartym EGR spodziewa się zmiany ciśnienia w kolektorze i reakcji MAP sensora. Nie wiem czy wyraźnie opisałem problem ale mam nadzieję, że Pink wspomoże w potrzebie:-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:57, 21 Paź 2013 Temat postu: |
|
Masz racje na otwartym egr cisnienie w kolektorze jest mniejsze i jest to powiązane z obr silnika i takie wartości ma zaadaptowane ecu dlatego najlepiej egr wyciąć programowo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:26, 21 Paź 2013 Temat postu: |
|
No tak, dziękuję. Ale w takim istnieje ścisły związek między otwarciem EGR i ciśnieniem w kolektorze, dlatego chcę poznać przebieg tej funkcji żeby odpowiedni wystroić emulator.
Jeżeli sprawny EGR daje sterowany jest napięciem 2.9-4.6V to odpowiada temu ciśnienie w kolektorze (nominalen +- to związane z otwarciem/zamknięciem EGR:-) (mBar).
Pytanie teraz jaka to jest zależność i czy przebiega liniowo czy skokowo.
Pink nie oszukujmy się. Takie emulatory działają w ogromnej ilości Opli z różnymi silnikami benzynowymi i ty nie ma cudów. Okazuje się, że w VAG jest to troszkę bardziej skomplikowane ale myślę, że do zrobienia. To kwestia ambicji i zaparcie z mojej strony:-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|