Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Poziom napięcia EGR w funkcji ciśnienia MAP

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
maxfly
 
 


Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WWA
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 19:54, 21 Paź 2013 Temat postu: Poziom napięcia EGR w funkcji ciśnienia MAP

Witam serdecznie,
z racji dalszej walki z emulatorem EGR mam pytanie dotyczące możliwości zarejestrowania położenia otwarcia zaworu EGR (V) w funkcji ciśnienia jaki rejestruje MAP sensor. Nie wiem czy dobrze to określiłem, ale po lekturze wątku naszego Mistrza PinkFloyd [link widoczny dla zalogowanych] doszedłem do pewnych wniosków. Mam zrobiony emulator EGR i nawet działa. Nie wyrzuca błędów EGR na VAG, nawet da się go zaadoptować. Problem pojawia się podczas jazdy. Po przejechaniu kilkudziesięciu metrów silnik zaczyn wariować. Zapalają się wszystkie kontrolki oraz czerwony wykrzyknika na FIS. Po VAG-u wyrzuca błąd
17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation.
Wnioskuję więc, że problem związany jest ciśnieniem w kolektorze i odczytem MAP sensora. Po prostu komp po sygnale o otwartym EGR spodziewa się zmiany ciśnienia w kolektorze i reakcji MAP sensora. Nie wiem czy wyraźnie opisałem problem ale mam nadzieję, że Pink wspomoże w potrzebie:-)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 19:57, 21 Paź 2013 Temat postu:

Masz racje na otwartym egr cisnienie w kolektorze jest mniejsze i jest to powiązane z obr silnika i takie wartości ma zaadaptowane ecu dlatego najlepiej egr wyciąć programowo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maxfly
 
 


Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WWA
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:26, 21 Paź 2013 Temat postu:

No tak, dziękuję. Ale w takim istnieje ścisły związek między otwarciem EGR i ciśnieniem w kolektorze, dlatego chcę poznać przebieg tej funkcji żeby odpowiedni wystroić emulator.
Jeżeli sprawny EGR daje sterowany jest napięciem 2.9-4.6V to odpowiada temu ciśnienie w kolektorze (nominalen +- to związane z otwarciem/zamknięciem EGR:-) (mBar).
Pytanie teraz jaka to jest zależność i czy przebiega liniowo czy skokowo.
Pink nie oszukujmy się. Takie emulatory działają w ogromnej ilości Opli z różnymi silnikami benzynowymi i ty nie ma cudów. Okazuje się, że w VAG jest to troszkę bardziej skomplikowane ale myślę, że do zrobienia. To kwestia ambicji i zaparcie z mojej strony:-)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin