Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafcio!@#

Dołączył: 22 Mar 2018
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:04, 18 Paź 2018 Temat postu: P0106 + P0170 |
|
Witam, mam problem z dwoma powyższymi błędami występującymi jednocześnie.
Pojedynczo występujący każdy z nich został opisany na forum, jednak występujące razem, już nie - może to jakaś wskazówka?
Nietypowe jest ich występowanie - chodzi o to, pojawiają się w nieregularnych odstępach czasu i po krótkim czasie znikają.
Jak problem wystąpi, to po odpaleniu auta, pojawią się kontrolki "check engine" oraz EPC. silnik wchodzi w tryb awaryjny, nie reaguje na pedał gazu, dusi się, zgaśnie. Po 2-3 minutach (nie ma znaczenia czy jest włączany w tym czasie, czy nie) odpali normalnie, zostanie kontrolka "check engine" - jedyny ślad po zaistniałym zdarzeniu (normalnie jeździ, przyśpiesza) - zgaśnie pod koniec dnia.
Cały cykl powtórzy się za kilka dni, bądź kilka tygodni...
Problem jest tego typu, że nie zdążę dojechać do mechanika, aby coś zdiagnozować, bo problem zniknie - da się z tym żyć, ale jednak irytuje...
Może ktoś z kolegów/koleżanek miał podobny przypadek?
Z góry dzięki za wszystkie sugestie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Audi A2

Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1959
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 203 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:21, 18 Paź 2018 Temat postu: |
|
Próbuj coś z tych sugestii posprawdzać:
kod błędu : 16490 P0106 (odpowiadający "stary kod VAG" to: 00519 )
Ten kod błędu to "Ogólne OBD" (ten sam opis i znaczenie dla każdego producenta samochodów). Poniższe zjawiska / przyczyny / rozwiązania są specyficzne dla samochodów VAG; w przypadku innych marek samochodów mogą się one różnić szczegółami.
nl Kolektor dolotowy czujnika (G71) lub czujnik ciśnienia atmosferycznego (F96) mało prawdopodobny sygnał
du Saugrohrdruck (G71) lub Luftdruck (F96) unplausibeles Signal
i Ciśnienie bezwzględne w kolektorze (MAP) (G71) lub ciśnienie barometryczne (BARO) (F96) Nieprawdopodobny sygnał
Dodatkowe informacje z kodami błędów.
Uwaga : poniższe informacje nie pochodzą z grupy VAG, ale z wielu innych źródeł. Pełne i wolne od błędów nie mogą być zagwarantowane. Kontynuuj myślenie krytycznie.
Możliwe objawy:
Zapala się wskaźnik awarii (MIL)
Nieprawidłowe przestoje
Silnik pracuje nierówno
Czarny dym z rury wydechowej
Wysokie zużycie paliwa
Możliwe przyczyny:
Okablowanie i połączenia kolektora dolotowego (G71) czujnika / ciśnienia barometrycznego czujnika (F96) są uszkodzone
(F96) zanieczyszczone, wadliwe
(G71) zanieczyszczony, uszkodzony
Wyciek na wlocie lub wylocie
Możliwe rozwiązania:
Sprawdzić okablowanie i połączenia kolektora dolotowego ciśnienia czujnika (G71) / ciśnienia barometrycznego czujnika (F96)
Sprawdź szczelność na wejściu lub wyjściu
Sprawdź (bloki wartości zmierzonych / wymień (G71)
sprawdzić bloki wartości zmierzonych: w przypadku pojazdu w kontakcie i wyłączonego silnika, czujnik BARO musi wskazywać tę samą wartość co czujnik MAP (= rzeczywiste ciśnienie powietrza)
Sprawdź (bloki wartości zmierzonych / zamień (F96)
sprawdzić bloki wartości zmierzonych: w przypadku pojazdu w kontakcie i wyłączonego silnika, czujnik BARO musi wskazywać tę samą wartość co czujnik MAP (= rzeczywiste ciśnienie powietrza)
Wymień ECU, ale najpierw sprawdź wersję oprogramowania; Zastąpienie ECU jest ostatnim rozwiązaniem
Dodatkowe informacje:
Czujnik MAP reaguje na zmiany ciśnienia ładowania. ECU dostarcza czujnik MAP prądem odniesienia 5 woltów. Wewnątrz czujnika MAP znajduje się rezystor, który zmienia to napięcie, gdy zmienia się ciśnienie ładowania, a zmieniające się napięcie jest wysyłane z powrotem do ECU. Sygnał ten jest niezbędny, aby ECU mógł określić dopływ paliwa. Kod błędu P0107 jest wykrywany, jeśli ECU widzi napięcie mniejsze niż 0,25 Volt
W niektórych mniejszych samochodach kilkakrotnie zauważono, że źle skonstruowany kalkulator może spowodować ten błąd. Występują również problemy z "Napinaczami łańcucha czasu", które mogą powodować ten błąd. Najpierw zajrzyj do odpowiedniego TSB (Technical Service Bulletin) / TPL (Technical Problem Solution), aby uzyskać więcej informacji
ECU wykorzystuje czujnik MAP do monitorowania ciśnienia ładowania. Uwaga: w przypadku niektórych silników czujnik BARO jest zintegrowany z czujnikiem MAF (Mass Air Flow), niektóre silniki mają połączony czujnik MAF / BARO, a także czujnik MAP, z tym czujnikiem MAP jako kopią zapasową w przypadku czujnika MAF jest uszkodzony. ECU dostarcza czujnik MAP z 5-woltowym sygnałem referencyjnym. Zwykle ECU dostarcza również czujnik MAP z sygnałem masowym. Jeśli zmienia się ciśnienie ładowania, czujnik MAP informuje ECU. Stacjonarne napięcie wynosi około 1 - 1,5 wolta, a "gaz z desek" około 4,5 wolta. Jeżeli przepustnica, prędkość pojazdu i / lub przepływ EGR ulegną zmianie, ECU sprawdza ciśnienie ładunku. Jeśli ECU nie widzi zmiany przepustnicy, prędkości pojazdu i przepływu EGR z gwałtownym wzrostem wartości MAP, wykrywany jest kod błędu P0106
-------------------------------------------------------------------------------------
kod błędu : 16554 P0170
Ten kod błędu to "Ogólne OBD" (ten sam opis i znaczenie dla każdego producenta samochodów). Poniższe zjawiska / przyczyny / rozwiązania są specyficzne dla samochodów VAG; w przypadku innych marek samochodów mogą się one różnić szczegółami.
nl Regulacja Mieszanka paliwowa Błąd 1 w obwodzie
du Bank 1, Kraftstoffbemessungssystem Fehlfunktion
i Zapalnik paliwa, awaria 1. banku
Dodatkowe informacje z kodami błędów.
Uwaga : poniższe informacje nie pochodzą z grupy VAG, ale z wielu innych źródeł. Pełne i wolne od błędów nie mogą być zagwarantowane. Kontynuuj myślenie krytycznie.
Możliwe objawy:
Zapala się wskaźnik awarii (MIL)
Prawdopodobnie nie ma problemu z jazdą
Może jakiś brak mocy lub czkawka przy przyspieszaniu
Lampka emisji jest włączona
Możliwe przyczyny:
LMM (G70) jest brudny lub wadliwy
Za dużo oleju na filtrze oleju nasączonym olejem
Wyciek po LMM
Możliwe rozwiązania:
Dziewięć razy na dziesięć czyszczenia (środek do czyszczenia hamulców) LMM (G70) jest wystarczające, ostrożnie obchodź się z czujnikiem
Sprawdź szczelność po LMM
Sprawdź zanieczyszczony filtr paliwa
Sprawdź, czy ciśnienie paliwa jest prawidłowe
Sprawdź pompę paliwa
Za mało paliwa
Zawór EGR jest zablokowany
Sprawdź wtryskiwacze
Sprawdź wylot pod kątem wycieków
Sprawdź system wtórnego powietrza pod kątem wycieków
Sprawdź rury próżniowe pod kątem nieszczelności
Za dużo oleju
Rozdzielczość kamery jest nieprawidłowa
Butla kompresyjna
Dodatkowe informacje:
Czujnik lambda w banku 1 nie działał (prawidłowo) z powodu błędu w obwodzie elektrycznym (odniesienia)
Przeczytaj : informacje o czujniku lambda (G39)
Układ powrotu gazów spalinowych (EGR)
LMM (G70)
Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|