Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:06, 19 Paź 2013 Temat postu: Logi mojej niuni. Prośba o analizę 1.4 TDI AMF |
|
Witam. Proszę o ocenę logów, ja się nie znam na tym a możliwe że coś trzeba poprawić. najpierw
-Basic Setting 04
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
-Meas.Blocks 08 ststycznie
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
-Meas.Blocks 08 dynamicznie
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam nadzieję że zrobiłem je dobrze.Robiłem to po raz pierwszy i dodam że maxymalne obr to ok 4200 obr/min.
Chciałbym doprowadzić wszystko przed zimą do porządku.
Co jeszcze. Nie podoba się wysokie spalanie, zapalanie z lekkim szarpaniem silnika , gryzący biały dym po dłuższym postoju. Może na podstawie tych logów coś wywnioskujemy. Mam nalatane 170kkm.
A i jeszcze jedno przed testami olej na bagnecie był na max , po próbach dynamicznych olej jest w połowie max-min. Dużo co?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:21, 19 Paź 2013 Temat postu: |
|
Co do tej pory wykonałem:
- wymieniłem Vacum ( bo kiepsko odpalał rano )
- czujnik temp wody
- świece żarowe
- EGR czysty
- filtr paliwa
- filtr powietrza
- sprawdziłem czujnik temp. paliwa raczej ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:08, 19 Paź 2013 Temat postu: |
|
poprawiłbym synchronizacje wałka rozrządu i przepływka nie pokazuje adekwatnych wartości co do ciśnienia doładowania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Nie 7:55, 20 Paź 2013 Temat postu: |
|
Jak mam poprawić synchronizację ? A co do przepływki muszę kupić nową. Chyba że błędy w logach mogą być spowodowane tym że podczas logowania dynamicznego zauważyłem lekkie ślizganie się sprzęgła pomiędzy 2500 a 2900 obr/min? Co sądzisz o Tym ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:24, 20 Paź 2013 Temat postu: |
|
Zlogoj mi dwa logi na raz 011 i 03 na 3 biegu od 1500 obr do 4000 obr z gazem do deski. Na cieplo statycznie 023
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 8:25, 20 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:04, 20 Paź 2013 Temat postu: |
|
Jak chcesz zaryzykować to zanim wydasz 400 - 500 zł na nową przepływkę, spróbuj delikatnie wyczyścić obecną. Ja wczoraj nie mając w zasadzie nic do stracenia czyściłem swoją. Jak możesz zobaczyć kilka tematów wcześniej wklejałem swoje logi do oceny. U mnie przepływka w szczycie pokazała 382 mg/R więc było znacznie gorzej niż nawet w chwili obecnej u Ciebie. Zaopatrzyłem się więc w komplet torxów security i wykręciłem wczoraj wkład przepływomierza. Do czyszczenia użyłem izopropanolu i miękkiego pędzelka ponieważ u mnie samo spryskiwanie powierzchni pręcików nic nie dawało. Brud był na tyle mocno wżarty w ich powierzchnie, że musiałem się wspomóc pędzelkiem.
Efekt - wartości mierzone przez przepływomierz poprawiły się niemal dwukrotnie. Do ideału wiadomo brakuje baaardzo dużo ale jak na stan z jakiego zaczynałem jest ekstra. Widać teraz, że auto ma lepsze odejście z dołu co szczególnie czuć na niskich biegach. Myślę, że gra jest warta ryzyka, szczególnie jeśli i tak zakładasz wymianę przepływomierza na nowy. W innym wypadku nie zachęcam do czyszczenia gdyż zawsze można coś uszkodzić uśmiercając swój przepływomierz definitywnie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sagemini dnia Nie 9:16, 20 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:59, 20 Paź 2013 Temat postu: |
|
Wykonałem owe logi czyli 003 i 011 jednocześnie na rozgrzanym silniku oraz 023 statycznie. oto one:
-Dynamiczne
[link widoczny dla zalogowanych]
-Statyczne
[link widoczny dla zalogowanych]
Luknijcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:12, 20 Paź 2013 Temat postu: |
|
Sprawdz szczelnosc miedzy przplywka a turbina jak jest ok to do wymiany przeplywka, katalizator do wycięcia bo turbawka późno wstaje, potem powiem co dalej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:29, 20 Paź 2013 Temat postu: |
|
Leżąc pod autem zauważyłem na połączeniu przewodu z Turbo solidne spocenie . pytanie jak wygląda połączenie owego przewodu z Turbo. Czy jest tam jakaś uszczelka oring? A jak wygląda wybebeszenie kata. Jak to wykonać? A za ocenę logów dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 20omega dnia Nie 19:33, 20 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:54, 20 Paź 2013 Temat postu: |
|
na opaskę powinno być , poci się z przewodu czy na turbinie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 20:19, 20 Paź 2013 Temat postu: |
|
20omega napisał: | Leżąc pod autem zauważyłem na połączeniu przewodu z Turbo solidne spocenie . pytanie jak wygląda połączenie owego przewodu z Turbo. Czy jest tam jakaś uszczelka oring? A jak wygląda wybebeszenie kata. Jak to wykonać? A za ocenę logów dzięki. |
podjechać najlepiej do tłumikarza niech ci wytnie kata i wstawi coś podobnego np strumienicę za całość zapłacisz 100-120 zł a katalizator sprzedasz za 200-300 zł ----ba tak na skupie leci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:20, 20 Paź 2013 Temat postu: |
|
Poci się na połączeniu przy turbo ,które przykręcone jezt dwoma śrubami m6.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:55, 21 Paź 2013 Temat postu: |
|
No i położyłem się dziś pod A2. Po dokładniejszych oględzinach stwierdziłem, że rozbieram. Co wyszło? Uszczelka , oring , założony w przewodzie przy połączeniu z turbo, był nieźle pofatygowany , zdeformowany a przewody ciśnieniowe, te cienkie do "gruszki" zbiorniczka od zmiany geometrii łopatek, sparciałe lekko schodziły z krućców. Oring i przewody wymieniłem na nowe , sprawdziłem szczelność "gruszki" , trzyma ciśnienie. Ale co zauważyłem ? Owa " gruszka" a dokładniej nakrętka kontrująca na niej była poluzowana,ewidentnie było tam grzebane, może źle jest ustawiona a dokładniej odległość pomiędzy gruszką a dzwignią od kierowniczek . Nie jestem pewny czy jest on dobrze ustawiony, dodam że palcami bardzo ciężko można buło ruszać łopatkami nie wieżę że ciśnienie w tych cienkich wężykach jest w stanie poruszyć dźwignią . Hm a może ma tak być , jakie ciśnienie jest w tych wężykach? Podajcie jeśli ktoś zna jaka powinna być odległość pomiędzy gruszką a środkiem dźwigni? Proszę o pilną odpowiedź.
PinkFloyd może tu leży przyczyna puźniejszego wstawania turbo.
A co do wycięcia kata , robił to ktoś ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:01, 21 Paź 2013 Temat postu: |
|
Dol byl slaby i ktoś wydłużyl dźwignie bo ty nie masz turbiny vnt tylko wg i nie masz kierownicy tylko zawór wastgate czyli po logach ktoś wydluzyl dźwignie bo masz lekkie przeladowanie a do wstawania turbo za bardzo nic to nie dalo czyli najpierw kat out.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pon 19:54, 21 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pon 20:06, 21 Paź 2013 Temat postu: |
|
A co do wycięcia kata , robił to ktoś ?
większość wywalała tak samo jak zaślepianie EGRp-a ja w kilku autach ,przyznaję się bez bicia ba nawet pozwoliłem sobie na wywalenie DPF-a w focusie wbrew ecoterrorystom i nie ma mi z tym żle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:20, 21 Paź 2013 Temat postu: |
|
To wg ostatnich logów żeby turbo wcześniej wstawało to należy jeszcze bardziej wydłużyć dźwignię , dobrze rozumuję?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:14, 22 Paź 2013 Temat postu: |
|
Powtórzę pytanie czy ktoś w A2 1.4 TDI wycinał katalizator, jeśli tak to co dać w zamian. Co wtedy będzie z dźwiękiem . A może wstawić zamiast kata rurę zwykłą? Do następnego przeglądu mam cały rok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:23, 22 Paź 2013 Temat postu: |
|
20omega napisał: | Powtórzę pytanie czy ktoś w A2 1.4 TDI wycinał katalizator, jeśli tak to co dać w zamian. Co wtedy będzie z dźwiękiem . A może wstawić zamiast kata rurę zwykłą? Do następnego przeglądu mam cały rok. |
ja wycinał w każdym TDI co miałem ,głosnośc jest taka sama bo turbina uspokaja spaliny, jedyne na plus lub minus jak kto woli to lekkie pogwizdywanie turbawki z wydechu na jałowym, przegląd przejdzie bo w TDI jest katalizator jednodrożny Euro 2 lub 3 likwiduje tylko w 20% tlenki azotu i tego nikt nie wykryje na przeglądzie ( nie jest to filtr cząstek stałych ) ten katalizator nie zatrzymuje sadzy ponieważ nie ma co jej wypalić, po wycięciu przez 10km auto na bucie może przydymić bo wydech będzie pozbywał się nagromadzonej sadzy z uwagi na lepszy przepływ spalin, plus to wcześniejsze wstawanie turbawki, ja zawsze wypasywałem rurke a kata sprzedawałem za ok 300zł. W benzynie tego nie robilem ponieważ za duży przepływ zmniejsza elastyczność silnika w wolnossącym.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Wto 20:24, 22 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:44, 22 Paź 2013 Temat postu: |
|
A co dałeś w zamian?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 20omega dnia Wto 20:46, 22 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bratki
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:26, 22 Paź 2013 Temat postu: |
|
Też nie mam kata, zamiast niego jest po prostu rurka. Na przeglądzie nikt się nie czepia. I tak jak mówi głównodowodzący PinkFloyd na jałowym gwizda z wydechu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|