Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Agre
Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:27, 13 Lis 2013 Temat postu: Kąt początku wtrysku |
|
Ostatnio robiąc przegląd w aucie żony zaniepokoiła mnie wartość kąta początku wtrysku w grupie 004
Grupy: 004 - [link widoczny dla zalogowanych]
Nie mam loga z temp silnika ale na bank było ponad 80 stopni.
Wg opisu bloków mierzalnych powinno być 3-7 BTDC a porównując
do innych logów na forum wartość jest przeważnie ponad 4 BTDC.
Czy mam powód do zmartwień czy to olać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:45, 13 Lis 2013 Temat postu: |
|
Sam miałem dziś założyć identyczny wątek nt. kąta wtrysku ale mnie ubiegłeś . Masz jakieś objawy przyśpieszonego kąta? ...nie kopci? ...twardo pracuje?. Pytam ponieważ u mnie kąt wynosi 4.3 BTDC i tak się zastanawiam czy jego opóźnienie nie przyczyniło by się nieco do wyciszenia i uspokojenia pracy silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Agre
Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:11, 13 Lis 2013 Temat postu: |
|
Nie mam porównania do innego BHC co do pracy silnika , nie kopci , dynamika w porządku z tym że ostatnio pojawiły się problemy z porannym odpalaniem ale to raczej winna pompy vacum lub pompowtrysków.
Wiesz jak przestawić ten kąt w tym silniku?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Agre dnia Śro 21:12, 13 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kenstfield
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białogard Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:15, 13 Lis 2013 Temat postu: |
|
Kąt wtrysku w PD? Czy nie czasem synchronizacja wałka rozrządu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Agre
Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:21, 14 Lis 2013 Temat postu: |
|
Synchronizacja to co innego - 4 kolumna w bloku 004.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Czw 9:10, 14 Lis 2013 Temat postu: |
|
ciekawy temat może pinki coś poradzi ,może się mylę ale kiedyś ustawialiśmy pompowtryskiwacze podobna zasada jak regulacja zaworów w starych autach ,czy to przypadkiem nie o to chodzi ???
krzywka na maxymalnym wzniosie zluzowanie nakrętki kontrującej i imbusem wkręcić do wyczuwalnego oporu i odkręcić o 1/8 obrotu
ale nich nikt nic nie kombinuje aż wypowie się guru
i jeszcze z forum golfa może to coś wniesie
Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.
Postprzez peryzgorzelec » Wt lis 12, 2013 20:15
Po wymianie rozrzadu moj AJM stracił moc, okazało sie ze przyczyna było złe ustawienie kata synchronizacji. Kombinowałem z ustawieniami na -1 , 0,0 , +1, oraz +1,7 i nic dalej auto zamulone,przy okazji wymieniłem przepływke,wyczyscjiłem EGR,wymieniłem wszystkie wezyki podcisnienia na nowe, czujnik temperatury silnika,koło dwu masowe(były drgania na jałowym, po wciskaniu sprzegła ustepowały) i dalej nie było poprawy. Po paru tygodniach czytania , ustawiania, wymieniania itd. mój problem rozwiazałem :okej: - ustawiaj kat synchronizacji na +2.8 , auto odzyskało moc jak dawniej, spalanie na postoju jest 0,4l/h a w trasie 5,5l/100km z ciezką nogą.
Najlepsze jest to ze ustawiajac na +1 , 06, auto puszczało dymka białego przy odpalaniu na zimnym silniku a teraz juz tego przy 2.8 nie ma mimo niskiej temperatury na dworze.
Bardzo pomógł mi ten film który rozwiązał moj problem
http://www.youtube.com/watch?v=9LvY_npDV6c
a tutaj jest drugi na potwierdzenie
http://www.youtube.com/watch?v=gBo4uIs_caM
moze sie komuś przyda jak nie ma tego na forum.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez berthold61 dnia Pią 10:35, 15 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bratki
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:55, 18 Maj 2014 Temat postu: |
|
I bawił się ktoś w zmianę synchronizacji wałka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 20:35, 18 Maj 2014 Temat postu: |
|
bratki napisał: | I bawił się ktoś w zmianę synchronizacji wałka? |
ja niedługo będę szaleć z synchronizacją bo mam 0 ale głośna bestia i być może na plusie lub minusie ciszej będzie ,do tego maty wygłuszające profesjonalne i zobaczymy ,jak nie pomoże to albo TSI od pinkiego albo zmiana auta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:49, 18 Maj 2014 Temat postu: |
|
Niektore PD ciszej i lepiej chodza na synchro w zakresie -2,5 do -1,5, w swojej jettcie ustawilem na tyle jest bardziej dynamiczna a na jalowym cichutka, ale dużo zależy od konkretnego silnika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 21:51, 18 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bratki
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:01, 19 Maj 2014 Temat postu: |
|
Sam muszę sprawdzić jak to wygląda u mnie. Tą całą synchronizację zmienia się poprzez zmianę położenia koła zębatego na wałku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:33, 19 Maj 2014 Temat postu: |
|
bratki napisał: | Sam muszę sprawdzić jak to wygląda u mnie. Tą całą synchronizację zmienia się poprzez zmianę położenia koła zębatego na wałku? | tak ale w zakresie ruchy max +- 1mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bratki
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:46, 19 Maj 2014 Temat postu: |
|
No tak bo to stopnie szybko lecą. Z tego co zaglądałem u mnie wyszło, że na zimnym mam 4,5. Wiem też, że pòźniej to się zmienia jak silnik ciepły i przy wyższych obrotach. Są jakieś określone wartości jak to ma wyglądać czy dla każdego silnika wartości będą inne?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:08, 19 Maj 2014 Temat postu: |
|
bratki napisał: | No tak bo to stopnie szybko lecą. Z tego co zaglądałem u mnie wyszło, że na zimnym mam 4,5. Wiem też, że pòźniej to się zmienia jak silnik ciepły i przy wyższych obrotach. Są jakieś określone wartości jak to ma wyglądać czy dla każdego silnika wartości będą inne? |
producent dopuszcza -3+3 i w tym zakresie sprawdza się jak dany silnik lepiej pracuje, niektóre 1,9 tdi po przesunięciu o 2-3 st. zyskują nawet ok 10KM.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bratki
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:19, 20 Maj 2014 Temat postu: |
|
To jak mòwisz że zakres jest -3 do 3 to mam źle. Kiedy najlepiej ustawiać tą synchronizację? Na ciepłym czy zimnym motorze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:30, 20 Maj 2014 Temat postu: |
|
Przesunięcia kata na cieplo są polstopniowe i żeby sie nie poparzyć ja robie nie na bardzo gorącym. Oznaczam polozenie śrub względem kola Np farbka lub gwoździem i robie max 1mm przesuniecie dokręcam odpalam i sprawdzanie vagiem aż tak do skutku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snakev3
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:59, 18 Paź 2014 Temat postu: |
|
nie wiem jak w a2 ale robilem ustawianie pompek w 1.9tdi a to prawie to samo tylko w a2 o jeden mniej do ustawiania, ponizej opis jak to zrobic
Nałożyć czujnik zegarowy na śrubę regulacyjną pompowtryskiwacza tak, jak pokazano na rysunku.
– Obracać wał korbowy w kierunku obrotów podczas pracy silnika, aż rolka dźwigni popychaczy znajdzie się na szczycie wałka napędowego.
t Strona rolki -strzałka A- znajduje się w najwyższym punkcie, czujnik zegarowy -strzałka B- znajduje się w najniższym punkcie
– Wyjąć czujnik zegarowy.
– Wkręcić śrubę regulacyjną w dźwigienkę zaworową, aż do wyczuwalnego oporu (aż pompowtryskiwacz znajdzie się w położeniu krańcowym).
Odkręcić śrubę regulacyjną za pomocą narzędzia specjalnego - klucza dynamometryczny z pomiarem kąta obrotu (mozna uzyc zwykly torx)- od oporu o 180°.
– Przytrzymać śrubę regulacyjną w tym położeniu i dokręcić nakrętkę zabezpieczającą.
- Moment dokręcenia: 30 Nm
zycze milej zabawy i prawda jak sie zmieni kont to nawet mona uzyskac wiecej mocy i to czuc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:16, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
To gdzie można sprawdzić w VAG kat wtrysku: 01 Engine - grupa 004 (w blokach pomiarowych) i która kolumna?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 7:47, 14 Lis 2016 Temat postu: |
|
Ostatnia kolumna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:50, 20 Lis 2016 Temat postu: |
|
Dzięki trepek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:37, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
Czy ktoś ustawiał może i znalazł idealne ustawienie kąta dla 1,4 TDI AMF 75km? Bo po wymianie uszczelki miałem źle ustawiony i auto po odstaniu kilku godzin po odpaleniu telepało przez 30s. Teraz mechanik poprawił, ale jakieś 3 szrpnięcia mniejsze po odpaleniu są - pamiętam że kiedyś nawet przy -20C takich rzeczy nie było.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|