Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Kąt początku wtrysku

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Agre
 
 


Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:27, 13 Lis 2013 Temat postu: Kąt początku wtrysku

Ostatnio robiąc przegląd w aucie żony zaniepokoiła mnie wartość kąta początku wtrysku w grupie 004

Grupy: 004 - [link widoczny dla zalogowanych]

Nie mam loga z temp silnika ale na bank było ponad 80 stopni.
Wg opisu bloków mierzalnych powinno być 3-7 BTDC a porównując
do innych logów na forum wartość jest przeważnie ponad 4 BTDC.
Czy mam powód do zmartwień czy to olać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:45, 13 Lis 2013 Temat postu:

Sam miałem dziś założyć identyczny wątek nt. kąta wtrysku ale mnie ubiegłeś Szczęśliwy. Masz jakieś objawy przyśpieszonego kąta? ...nie kopci? ...twardo pracuje?. Pytam ponieważ u mnie kąt wynosi 4.3 BTDC i tak się zastanawiam czy jego opóźnienie nie przyczyniło by się nieco do wyciszenia i uspokojenia pracy silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Agre
 
 


Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 21:11, 13 Lis 2013 Temat postu:

Nie mam porównania do innego BHC co do pracy silnika , nie kopci , dynamika w porządku z tym że ostatnio pojawiły się problemy z porannym odpalaniem ale to raczej winna pompy vacum lub pompowtrysków.
Wiesz jak przestawić ten kąt w tym silniku?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Agre dnia Śro 21:12, 13 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kenstfield
 
 


Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białogard
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 23:15, 13 Lis 2013 Temat postu:

Kąt wtrysku w PD? Czy nie czasem synchronizacja wałka rozrządu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Agre
 
 


Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 7:21, 14 Lis 2013 Temat postu:

Synchronizacja to co innego - 4 kolumna w bloku 004.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 9:10, 14 Lis 2013 Temat postu:

ciekawy temat może pinki coś poradzi ,może się mylę ale kiedyś ustawialiśmy pompowtryskiwacze podobna zasada jak regulacja zaworów w starych autach ,czy to przypadkiem nie o to chodzi ???
krzywka na maxymalnym wzniosie zluzowanie nakrętki kontrującej i imbusem wkręcić do wyczuwalnego oporu i odkręcić o 1/8 obrotu
ale nich nikt nic nie kombinuje aż wypowie się guru

i jeszcze z forum golfa może to coś wniesie


Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Postprzez peryzgorzelec » Wt lis 12, 2013 20:15
Po wymianie rozrzadu moj AJM stracił moc, okazało sie ze przyczyna było złe ustawienie kata synchronizacji. Kombinowałem z ustawieniami na -1 , 0,0 , +1, oraz +1,7 i nic dalej auto zamulone,przy okazji wymieniłem przepływke,wyczyscjiłem EGR,wymieniłem wszystkie wezyki podcisnienia na nowe, czujnik temperatury silnika,koło dwu masowe(były drgania na jałowym, po wciskaniu sprzegła ustepowały) i dalej nie było poprawy. Po paru tygodniach czytania , ustawiania, wymieniania itd. mój problem rozwiazałem :okej: - ustawiaj kat synchronizacji na +2.8 , auto odzyskało moc jak dawniej, spalanie na postoju jest 0,4l/h a w trasie 5,5l/100km z ciezką nogą.
Najlepsze jest to ze ustawiajac na +1 , 06, auto puszczało dymka białego przy odpalaniu na zimnym silniku a teraz juz tego przy 2.8 nie ma mimo niskiej temperatury na dworze.

Bardzo pomógł mi ten film który rozwiązał moj problem

http://www.youtube.com/watch?v=9LvY_npDV6c

a tutaj jest drugi na potwierdzenie

http://www.youtube.com/watch?v=gBo4uIs_caM

moze sie komuś przyda jak nie ma tego na forum.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez berthold61 dnia Pią 10:35, 15 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bratki
 
 


Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 9:55, 18 Maj 2014 Temat postu:

I bawił się ktoś w zmianę synchronizacji wałka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 20:35, 18 Maj 2014 Temat postu:

bratki napisał:
I bawił się ktoś w zmianę synchronizacji wałka?




ja niedługo będę szaleć z synchronizacją bo mam 0 ale głośna bestia i być może na plusie lub minusie ciszej będzie ,do tego maty wygłuszające profesjonalne i zobaczymy ,jak nie pomoże to albo TSI od pinkiego albo zmiana auta


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 21:49, 18 Maj 2014 Temat postu:

Niektore PD ciszej i lepiej chodza na synchro w zakresie -2,5 do -1,5, w swojej jettcie ustawilem na tyle jest bardziej dynamiczna a na jalowym cichutka, ale dużo zależy od konkretnego silnika.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 21:51, 18 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bratki
 
 


Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 15:01, 19 Maj 2014 Temat postu:

Sam muszę sprawdzić jak to wygląda u mnie. Tą całą synchronizację zmienia się poprzez zmianę położenia koła zębatego na wałku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 15:33, 19 Maj 2014 Temat postu:

bratki napisał:
Sam muszę sprawdzić jak to wygląda u mnie. Tą całą synchronizację zmienia się poprzez zmianę położenia koła zębatego na wałku?
tak ale w zakresie ruchy max +- 1mm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bratki
 
 


Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 19:46, 19 Maj 2014 Temat postu:

No tak bo to stopnie szybko lecą. Z tego co zaglądałem u mnie wyszło, że na zimnym mam 4,5. Wiem też, że pòźniej to się zmienia jak silnik ciepły i przy wyższych obrotach. Są jakieś określone wartości jak to ma wyglądać czy dla każdego silnika wartości będą inne?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:08, 19 Maj 2014 Temat postu:

bratki napisał:
No tak bo to stopnie szybko lecą. Z tego co zaglądałem u mnie wyszło, że na zimnym mam 4,5. Wiem też, że pòźniej to się zmienia jak silnik ciepły i przy wyższych obrotach. Są jakieś określone wartości jak to ma wyglądać czy dla każdego silnika wartości będą inne?


producent dopuszcza -3+3 i w tym zakresie sprawdza się jak dany silnik lepiej pracuje, niektóre 1,9 tdi po przesunięciu o 2-3 st. zyskują nawet ok 10KM.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bratki
 
 


Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:19, 20 Maj 2014 Temat postu:

To jak mòwisz że zakres jest -3 do 3 to mam źle. Kiedy najlepiej ustawiać tą synchronizację? Na ciepłym czy zimnym motorze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:30, 20 Maj 2014 Temat postu:

Przesunięcia kata na cieplo są polstopniowe i żeby sie nie poparzyć ja robie nie na bardzo gorącym. Oznaczam polozenie śrub względem kola Np farbka lub gwoździem i robie max 1mm przesuniecie dokręcam odpalam i sprawdzanie vagiem aż tak do skutku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snakev3
 
 


Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 15:59, 18 Paź 2014 Temat postu:

nie wiem jak w a2 ale robilem ustawianie pompek w 1.9tdi a to prawie to samo tylko w a2 o jeden mniej do ustawiania, ponizej opis jak to zrobic Szczęśliwy
Nałożyć czujnik zegarowy na śrubę regulacyjną pompowtryskiwacza tak, jak pokazano na rysunku.
– Obracać wał korbowy w kierunku obrotów podczas pracy silnika, aż rolka dźwigni popychaczy znajdzie się na szczycie wałka napędowego.
t Strona rolki -strzałka A- znajduje się w najwyższym punkcie, czujnik zegarowy -strzałka B- znajduje się w najniższym punkcie
– Wyjąć czujnik zegarowy.
– Wkręcić śrubę regulacyjną w dźwigienkę zaworową, aż do wyczuwalnego oporu (aż pompowtryskiwacz znajdzie się w położeniu krańcowym).
Odkręcić śrubę regulacyjną za pomocą narzędzia specjalnego - klucza dynamometryczny z pomiarem kąta obrotu (mozna uzyc zwykly torx)- od oporu o 180°.
– Przytrzymać śrubę regulacyjną w tym położeniu i dokręcić nakrętkę zabezpieczającą.
- Moment dokręcenia: 30 Nm
zycze milej zabawy i prawda jak sie zmieni kont to nawet mona uzyskac wiecej mocy i to czuc Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
odzio
 
 


Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:16, 13 Lis 2016 Temat postu:

To gdzie można sprawdzić w VAG kat wtrysku: 01 Engine - grupa 004 (w blokach pomiarowych) i która kolumna?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 7:47, 14 Lis 2016 Temat postu:

Ostatnia kolumna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
odzio
 
 


Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:50, 20 Lis 2016 Temat postu:

Dzięki trepek

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
odzio
 
 


Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 13:37, 20 Gru 2016 Temat postu:

Czy ktoś ustawiał może i znalazł idealne ustawienie kąta dla 1,4 TDI AMF 75km? Bo po wymianie uszczelki miałem źle ustawiony i auto po odstaniu kilku godzin po odpaleniu telepało przez 30s. Teraz mechanik poprawił, ale jakieś 3 szrpnięcia mniejsze po odpaleniu są - pamiętam że kiedyś nawet przy -20C takich rzeczy nie było.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin