Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tede
Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pomorskie Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:31, 03 Wrz 2017 Temat postu: Błędy w module komfortu i klimatyzacji |
|
Kabelek posiadam Viaken a sprawdzane na VAG-COM 311.2
Gdy zrobiłem auto skan to w dwóch modułach pojawiły się błędy choć nie zauważyłem aby coś w samochodzie nie działało.
W trybie auto wykryło błędy w module komfortu i klimatyzacji.Na manualnym wszedłem do komfortu i podczas kasowania błędów na chwile kasują się : 01330 i 01702.Pozostałe dwa błędy pozostają nie usunięte.Ale po chwili gdy ponownie robię sprawdzanie błędów to wszystkie błędy pojawiają się ponownie.
Gorzej jest z klimatyzacją gdyż chcę wejść w Address 08 to źle się coś łączy i próbuje wczytać dane jak nr nadwozia to pojawiają się kwadraciki zamiast cyfr i wyskakuje komunikat że brak połączenia.Połączenie było gdy robię auto skan całego samochodu lub innych modułów.
Też nie wiem czy skanowało wszystko,to moje pierwsze podłączenie kabla diagnostycznego w życiu więc jeszcze się uczę.
1-Nie wiem czy to wina od strony softu czy ustawień zaawansowanych podczas instalacji.W menedżerze urządzeń parametry ustawiłem jak zalecała instrukcja Viaken.Sprzętowo jakby nie działało to raczej w ogóle by się nie połączyło.
2-Jak można zainterpretować te błędy?Klima w tym roku była nabita gdyż wcześniej nie działała,czy to może być przyczyna tych błędów w 08?
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 8Z0 820 043
Component: A2-KLIMAVOLLAUTOMAT 0406
8 Faults Found:
00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00727 - Potentiometer in Positioning Motor for Defrost Flap (G135)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00600 - Potentiometer On Positioning Motor for Temperature Flap (G92)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00818 - Sensor for Evaporator Outlet Temperature (G263)
30-00 - Open or Short to B+
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 8Z0 959 433 N
Component: Komfortgerát T2D 0614
Coding: 06720
Shop #: WSC 77992
4 Faults Found:
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
37-00 - Faulty
01702 - Footwell Lighting: Left (W9)
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
01559 - Drivers Door
61-00 - Won't De-Safe
01560 - Passenger Door
61-00 - Won't De-Safe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:22, 03 Wrz 2017 Temat postu: |
|
Jeśli chodzi o moduł komfortu to tak: dwa pierwsze błędy nie bardzo wiem, natomiast dwa ostatnie wskazują na uszkodzenia mikrostyków w zamkach (częsta i często opisywana na forum przypadłość)
Wejść w moduł komfortu , bloki pomiarowe , kanały 1,2,3 i 4 dotyczą zamków.
zamykać i otwierać (przyciskami w drzwiach i pilotem) i obserwować co pokazuje w odpowiednich okienkach (po zamknięciu wszystkie drzwi powinny być zamknięte a zamki zablokowane i zabezpieczone.
Klimatronik rzeczywiście jest bardzo kapryśny jeśli chodzi o połączenie
Menager urządzeń, port COM, ustawienia, zaawansowane:
Czas opóźnienia (msek): 1 - u mnie dziąła
Typowe błędy świadczące o zabrudzonych potencjometrach klap, miałem tak samo, jakoś dwa lata temu to robiłem - koszt w zasadzie 0 zł. tyle że demontaż i montaż tego jest dość trudny ze względu na ciężki dostęp szczególnie do tych dwóch od strony kierowcy ale oczywiście jest to do zrobienia mi zajęło jedno popołudnie ale pomógło i od wtedy zero błędów a wcześniej też cały czas wywalał
Jak zdołasz się połączyć z klimatronikiem to spróbuj zrobić adaptację klap - choć wątpię żeby to pomogło.
Instrukcje odnośnie adaptacji i czyszczenia potencjometrów klap są na forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tede
Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pomorskie Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:23, 03 Wrz 2017 Temat postu: |
|
Jutro spróbuję się pobawić bo dziś pada deszcz.Opóźnienie miałem ustawione na 1ms odbiór i transmisja 1024 jak w instrukcji kabelka.Może zmniejszyć przepustowość?
Z nie wiem która klapa szwankuje ale czy objawem może być dźwięk słyszalny pod deską rozdzielczą między radiem a komorą silnika?Co jakiś czas drażni mnie dźwięk jakby za radiem ukrywała się szklana butelka lub większa śruba.Przebadałem wszystkie luźne elementy w komorze silnika i pod deską rozdzielczą i nic nie znalazłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:14, 03 Wrz 2017 Temat postu: |
|
U mnie odbiór i transmisja jest 2048, pamiętam że też nie chciał się łączyć i dopiero te ustawienia pomogły.
Pewności nie ma ale jak najbardziej mogą to być odgłosy kap, u mnie też buczało trzeszczało pod maską, po prostu kontroler w klimatroniku nie dostawał informacji w jakiej pozycji są aktualnie klapy, po wyczyszczeniu potencjometrów jak ręką odjął.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tede
Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pomorskie Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:04, 06 Wrz 2017 Temat postu: |
|
Pomyliłem się odbiór był na 4096 a transmisja 1024.I tylko w tej konfiguracji działał w innych nic a nic,do klimy jeszcze nie udało mi się wejść a w module komfortu jedynie sprawdziłem że w przednich drzwi pasażera nie działa mikro styk i program się wysypał.
Dziś nawet tryb auto nie działa ani moduł silnika,coś tam próbuje się połączyć ale niestety wyrzuca błędy i rozłącza.
Podłączyłem nowszego laptopa i jeszcze gorzej.Muszę pożyczyć jeszcze inny komputer aby to zbadać.
Czy kabel mógł się uszkodzić skoro coś tam czyta z modułów ale nie do końca czy to wina sterowników i konfiguracji?A może źle działa VAG-COM?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tede
Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pomorskie Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:10, 03 Gru 2017 Temat postu: |
|
Chwilowo dałem sobie spokój z tymi błędami gdyż to są błachostki których bym nigdy nie zauważyl gdybym nie podłączył pod komputer.W wolnym czasie gdy będzie pogoda to się tym zajmę.
Co do samego interfejsu to już znalazłem przyczynę i teraz za każdym razem łączy się w 5 sekund.Specjalnie kupilem laptopa z 1998r. Tej samej marki i serii co inne moje laptopy w których instalowałem ten sam system.Ten stary z 512MB ram i procesorem 1 rdzeniowym 1.6GHz chodzi bezbłędnie i szybciej w porównianiu do nowszych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
karl1977
Dołączył: 18 Cze 2019
Posty: 10
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 10:55, 14 Kwi 2024 Temat postu: |
|
Odgrzeje kotleta , łącze się modułami gdzyż czytam błędy , ale nie mogę sparwdzić działania klap , wyłączyć kontrolkę zużycia hamulców , załączyć kontrolkę niskiego stanu oleju - wszędzie w blokach pokazuje error - co może być przyczyną ? Może ktoś spotkał się z taką sytułacją ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|