Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Sob 7:48, 22 Cze 2013 Temat postu: Błąd 17586 pierwszej sondy lambda [1.4 i AUA] |
|
Witam
Wywalilo mi błąd pierwszej sondy lambda 17586 przy odpaleniu rozgrzanego silnika, dał się skasować i jak na razie jest ok. Pytanko co mogło być przyczyną? Silnik pracuje równo, spalanie w normie, tankowany w Shellu gdzie nigdy nie miałem problemu z jakością paliwa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Sob 8:17, 22 Cze 2013, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 9:17, 22 Cze 2013 Temat postu: |
|
17586 Podgrzewana sonda lambda 1 strona 1 - wyjście - przerwa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Sonda ori wytrzymuje przebieg najczęściej w 1.4 16V 100-120 tys km, powyżej 150 tys km i tak już nie trzyma parametrów, widać ze szwankuje Ci podgrzewacz to standardowy blad po czasie, który nagrzewa sonde do szybkiej jej prac czyli pow 300 stC na zimno częściej już Ci będzie wywalało błąd i dłużej auto będzie ganiac na pamięci z ECU, wartości sondy sa zablokowane do momentu nagrzania się sondy dopiero ecu bierze z niej sygnal tak inaczej ma zastępczy i ma określony czas kiedy z niej bierze sygnał po wylaczeniu dogrzewania, na ciepło masz pewnie ok w czasie jazdy. Sonde kupujemy tylko z wtyczka nie z kablami do lutowania. Sam juz wymieniałem z tego powodu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Sob 9:35, 22 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Sob 10:13, 22 Cze 2013 Temat postu: |
|
Dzięki, wyczerpujaca odp.
Przebieg 127 tyś. by się zgadzało, czyli przy aktywnym błędzie sonda bezużyteczna mimo, że w końcu nagrzeje sie do tych 300 ºC nadal wartości z pamięci ECU? Jezeli by tak było to z laptopem nie będę jeździł Czeka mnie wymiana, pewnie ciężko ja odkręcić?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Sob 21:01, 22 Cze 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 14:03, 22 Cze 2013 Temat postu: |
|
Tak jak mówisz, tylko jak w określonym czasie się nie nagrzeje wywali błąd- fabrycznie zanim nie osiągnie tych 300 st to i tak wartości z sondy nie sa brane do dawkowania ilości paliwa i regulowania składu mieszanki ,jak wywala błąd to znaczy cos z grzałką lub okablowaniem i wtedy ida wartości zapamiętane - zblokowane do momentu skasowania błędu ( skasujesz wydech goracy i powinno być ok ), czasami jest już grzałka wypalona a nie spalona i mija za długi czas osiągania tych 300 st lub jest na garnicy i wala błąd czasami a czasami nie , sondy byly trwale ale odkad ekologia wymyslila aby szybciej redukowane byly zwiazki w spalinach a tym samym wymyślono grzalke aby szybciej osiagala temp pracy a grzalki nie są wieczne. Sondy tylko dedykowane ori wytrzymają ok 100 tys km, ngk są ok ale na polowe tego dystansu, reszta takie badziewie ze bład grzałki wywala po miesiącu choć bywają wyjatki. Wymiana orosta odkrecasz oslone termiczna kolektora i super dostep, jak srubki nie idą to podgrzej palnikiem i wykręca sie jak maslo
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Sob 20:03, 22 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
frozenstaw
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełm/Lubelskie Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:28, 22 Cze 2013 Temat postu: |
|
Podepnę się pod temat, Pink w razie czego to jakiej marki sondę polecasz???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:36, 22 Cze 2013 Temat postu: |
|
Nic nie zastapi ori, ale kosztuje ok 600zł, zamiennik tylko NGK i to dedykowany z ori wtyczką nie do lutowania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
frozenstaw
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełm/Lubelskie Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:38, 22 Cze 2013 Temat postu: |
|
A czy oryginalne są w ogóle do zdobycia ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:49, 22 Cze 2013 Temat postu: |
|
ori nr do AUA, BBY
036906265J, koszt w ASO bez zniżek 170 euro, NGK po tym numerze tez będzie OK
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Sob 20:51, 22 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
frozenstaw
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełm/Lubelskie Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:50, 22 Cze 2013 Temat postu: |
|
Ok, thx przyda się na przyszłość Heh sprawdziłem u mnie w ASO jedynie 933,50 .-
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez frozenstaw dnia Sob 20:53, 22 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:46, 23 Cze 2013 Temat postu: |
|
frozenstaw napisał: | Ok, thx przyda się na przyszłość Heh sprawdziłem u mnie w ASO jedynie 933,50 .- |
Najlepiej w ASO Skoda te same sondy ida do fabi 1.4 16v i tam mają leprze ceny, poza tym wszystkie części polecam kupować w ASO skoda sa te same części ale tańsze, od tej ceny co podałeś ja mam 30% rabatu, za NGK trzeba wydać ok 400-500zł
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 12:48, 23 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
monkeymafia82
Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stalowe Miasto Płeć:
|
Wysłany: Pon 7:48, 24 Cze 2013 Temat postu: |
|
Ja znalazlem NGK za 390 + koszty wysylki wiec cena bardzo dobra tak mysle. Oznacznie NGK 1 sonda LZA11-V1, 2 sonda OZA510-AU1
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:39, 24 Cze 2013 Temat postu: |
|
monkeymafia82 napisał: | Ja znalazlem NGK za 390 + koszty wysylki wiec cena bardzo dobra tak mysle. Oznacznie NGK 1 sonda LZA11-V1, 2 sonda OZA510-AU1 |
Wrzuć link, ja też muszę zamowic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
monkeymafia82
Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stalowe Miasto Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:59, 24 Cze 2013 Temat postu: |
|
Ależ prosze was bardzo [link widoczny dla zalogowanych]
Mam dostep do czesci z inter carsu i innych ale cena najnizsza w linku wlasnie przed chwila mi przyszla bede ja montowac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:48, 24 Cze 2013 Temat postu: |
|
Dzięki zamawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:22, 29 Cze 2013 Temat postu: |
|
<a href="https://docs.google.com/file/d/0B3Q-EhcbbCYzUTJEQWJnaDg5YXM/edit?usp=sharing">Tutaj</a> moja fotorelacja wymiany sondy.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:45, 29 Cze 2013 Temat postu: |
|
Audi A2 napisał: | <a href="https://docs.google.com/file/d/0B3Q-EhcbbCYzUTJEQWJnaDg5YXM/edit?usp=sharing">Tutaj</a> moja fotorelacja wymiany sondy. |
o widzę masz giętkie raczki że bez zdjęcia osłony , i jak teraz sprawuje się samochód?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:45, 29 Cze 2013 Temat postu: |
|
W przeciągu tygodnia, dzisiaj właśnie mija, wywaliło mi błąd dwa razy. Wymieniłem ją 2 godzinki temu ale jazdy próbnej nie było, browarek płyną tylko odpalenie i rozgrzanie silnika i na razie wszystko ok zobaczymy po około tygodniu. No chyba mam trochę giętkie obawiałem się, że jak to kolektor wszystko zapieczone od temperatury ale o dziwo lekko puściła a więc dałem sobie spokój z osłoną.
Dzięki za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pon 19:30, 07 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
frozenstaw
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełm/Lubelskie Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:30, 07 Lip 2014 Temat postu: |
|
1 fault found:
17586 - linear o2 sensor: pump current: open circuit
P1178 - 35-10 --- intermittent
Wywaliło mi check'a i taki błąd jak powyżej póki co udało się skasować gdybyby powróciło czas na wymianę lambdy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:09, 07 Lip 2014 Temat postu: |
|
frozenstaw napisał: | 1 fault found:
17586 - linear o2 sensor: pump current: open circuit
P1178 - 35-10 --- intermittent
Wywaliło mi check'a i taki błąd jak powyżej póki co udało się skasować gdybyby powróciło czas na wymianę lambdy ? |
U mnie wymiana pomogła a więc na 99% będzie to samo u Ciebie.
Jedna uwaga kupuj ori. W <a href="http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-6-png-a-font-size-2-color-6a0303-diagnostyka-vag-font,12/blad-17582,1944.html">tym</a> wątku mimo wymiany sporo rzeczy nadal walczę z błędem 17582 na dniach będę testował starą sondę, którą wymieniałem rok temu, około 10 tyś. przebieg jeżeli się okaże, że mój problem zniknie to będzie wina jeszcze teraz prawie nowej sondy NGK ale to potwierdzę w przyszłym tygodniu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pon 20:53, 07 Lip 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
frozenstaw
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełm/Lubelskie Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:14, 07 Lip 2014 Temat postu: |
|
A powiedz mi jeszcze czy jeśli wywali mi znów błąd i będę z nim jeździł to może się coś stać czy przyniesie to jakieś szkody do silnika. Spróbuję jutro zrobić jeszcze test obu sond aby potwierdzić lub wykluczyć usterkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|