Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Problem ze wspomaganiem - brak wspomagania - kontrolka

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ kierowniczy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 18:30, 31 Lip 2015 Temat postu: Problem ze wspomaganiem - brak wspomagania - kontrolka

Witam
Od paru dni mam problem ze wspomaganiem - niestety nie miałem czasu ze względu na remont, błędów też nie mogę sprawdzić bo bateria od laptopa gdzieś w kartonach...
Po odpaleniu samochodu słychać głośniejszą pracę pompy wspomagania krótkie trzykrotne "wu" "wu" "wu", czasem dwukrotne. Jeżeli występuje trzykrotnie wywala błąd na fisie kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem. Przy odpalaniu czasem tak jest, a czasem normalnie bez błędu odpala, zauważyłem, że odpalenie z jednoczesnym dodaniem gazu eliminuje błąd (przynajmniej jak tak odpalałem ani razu błąd się nie pojawił), dwa razy wywaliło również podczas kręcenia na parkingu (wiadomo duże obciążenie) wtedy wspomaganie przestaje działać i muszę od nowa odpalać samochód. Poziom płynu ok, wycieków nie ma, płyn dwa lata temu wymieniany na ori. Stawiam na sypiącą się pompę wspomagania (elektronika), czujnik raczej nie ma tutaj nic do rzeczy? Wasze opinie?
Dodam, że jak już jadę to nic nie wyje i wszystko działa jak zwykle.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Pią 18:40, 31 Lip 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 19:01, 31 Lip 2015 Temat postu:

Prawdopodobnie Czujnik skrętu kierownicy -G250, musisz sprawdzić błędy.

Czujnik skrętu w A2 był w przekładnia i przy kierownicy ten pierwszy był awaryjny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:00, 31 Lip 2015 Temat postu:

Znalazłem baterie ale nie jestem w stanie połączyć się ze wspomaganiem. Ogólnie poruszałem zbiornikiem pompy (delikatnie naciskałem, żeby sprawdzić poziom) i od tego czasu nie wywala błędu, może zbieg okoliczności. Poczytam, poszukam, dzięki. Dam znać jak coś się rozwinie. Miał by ktoś z Warszawy chwile na podpięcie pod kompa?

Jeszce jedno pytanie, przy przekładni widziałem na zdjęciach gdzie jest czujnik, ale modelowo 2003 więc może być pod kierownicą. Czy w tym przypadku starczy zdjąć osłonę kierownicy dolną czy tunel?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Pią 20:25, 31 Lip 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:59, 31 Lip 2015 Temat postu:

Prawdopodobnie błędy od wspomagania sprawdzisz w zegarach. Jeżeli nie widzisz żadnych przewodów wychodzących od przekładni to czujnik masz przy kierownicy sprawdź na etka online jak to wygląda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 22:25, 01 Sie 2015 Temat postu:

Dzisiaj szukałem przy przekładni czujnika, nie udało mi się znaleźć, więc podejrzewam, że jest po kierownicą. Jedyne co znalazłem odnośnie tego czujnika, to rysunek który kiedyś wrzucił pinkfloyd: [link widoczny dla zalogowanych] jeżeli dobrze odczytuje to czujnik jest pod osłoną lewarka zmian biegów? W etce znalazłem tylko rysunek z czujnikiem przy maglu. Chwilowo błąd/problem nie wrócił.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Sob 22:26, 01 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 9:23, 02 Sie 2015 Temat postu:

Czujnik skrętu musi być przy kierownicy czyli numer 10 na zdjęciu, a pod 1 to sterownik poduszek.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:13, 16 Lis 2015 Temat postu:

grom546 napisał:
Rozmawiałem dzisiaj z ASO Zasada i według komputera (sprawdzone po vin) mam czujnik skrętu w/przy maglownicy. Co ciekawe według informacji jakie uzyskałem nie występuje on dla mojego samochodu jako osobna część tylko musiał bym kupić całą maglownicę Szczęśliwy), sam czujnik można kupić ale jest o innym numerze i pracownik nie jest pewien czy będzie pasował do mojego samochodu (w systemie ma informacje żeby sprawdzić część przed kupnem, bo w tym okresie montowano różne przekładnie i nie wiadomo która jest u mnie). Sam czujnik 650zł. Teraz chyba muszę pojechać do mechanika żeby znalazł ten czujnik i sprawdził numer, a potem szukać używki.
Obecnie wspomaganie chodzi coraz gorzej. Przy odpalaniu mam dwukrotne spadki napięcia i stukanie, a kręcąc w miejscu na postoju (np. parking) prawie zawsze wywala błąd na fisie i wyłącza wspomaganie, pomaga ponowne uruchomienie silnika.

dwa ciekawe materiały:
[link widoczny dla zalogowanych] G250 przy maglu (podobno odpowiada za niego bezpiecznik 80A pod nogami kierowcy)

[link widoczny dla zalogowanych] G85 przy kierownicy


PS

ROZWIĄZANIE: Dla potomnych, problem był związany z akumulatorem (po naładowaniu akumulatora ustąpił). Teraz poczekam i zobaczę jak szybko powróci, pewnie czeka mnie wymiana. Akumulator od oryginalny - samochód serwisowany tylko w ASO z pełną dokumentacją, w której nie ma słowa o jego wymianie, ale nie chce mi się wierzyć żeby wytrzymał 12 lat Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:27, 16 Lis 2015 Temat postu:

Heheh to ja wam pokarzę 14-letni:









Pierwszy raz go tu ładowałem (choć nie mam długo tego auta)
Przy okazji zmiany licznika postanowiłem sprawdzić stan wody i podładować go Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adamon dnia Pon 20:29, 16 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
joszi
 
 


Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz Fordon
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 22:43, 16 Lis 2015 Temat postu:

ja w moim audi miałem taki sam do sierpnia. Potem niestety padł. Również wytrzymał 14lat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzesiugm
 
 


Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: sląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:23, 22 Sty 2016 Temat postu:

tak czytałem, po kolei i tak właśnie myślałem że to akumulator,
bo zapewne masz elektryczne wspomaganie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:27, 26 Sty 2016 Temat postu:

Witam
Jednak okazało się, że to nie akumulator (pomogło na 3 dni), potem diagnoza: alternator po zregenerowaniu brak poprawy. Chyba jednak pompa, sprawa wygląda tak, że dostaje ona zbyt mało prądu i odcina wspomaganie, przy zwiększonych obrotach problem nie występuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
555
 
 


Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 22:43, 28 Lut 2016 Temat postu:

A może trzeba poczyścić miejsca styku przewodów masowych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:15, 01 Mar 2016 Temat postu:

Mechanik podobno to robił, nawet jak opuszczam i podnoszę szyby to światła przygasają (mijania i na desce) więc jak odłożę kasę oddam samochód do innego mechanika niech sprawdzi instalacje bo dla mnie teraz za ziemno się w tym grzebać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ kierowniczy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin