Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:56, 15 Paź 2012 Temat postu: Latająca kierownica |
|
Witam wszystkich. Mam problem z układem kierowniczym... Na nierównościach lata mi kierownica na lewo i prawo. Po skręceniu nie odbija sama (nie prostują się koła). Podczas hamowania czasami drży kierownica (tarcze i klocki były wymienione w tamtym roku). Stawiałem na maglownicę bo z kilkoma osobami rozmawiałem że to częsta usterka A2, więc dzisiaj pojechałem na przegląd. Mechanik powiedział że maglownica jest ok a do wymiany są: łączniki stabilizatora i końcówki drążków, które dokładnie rok temu wymieniałlem...:/ Czy to możliwe że tak szybko się wyrobiły ?
Pozdrawiam Tomek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Krzychoo
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk/Pszczyna Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:31, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
Wszystko zależy jakie drążki tam dałeś ,jak się połakomiłeś na parę groszy to właśnie masz efekt ,drążki markowe trw ,lemforder ,febi nie wysypią się po roku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:35, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
na wylaczonym silniku zobacz ruszajac energicznie w lewo i prawo czy sa stuki w przekladni, jak kierownica sama nie odbija to wina przekladni, czesto wyrabiaja sie plastikowe tulejki na wejsciu drazka i niektorzy mysla ze to wina drazkow, wczesniej tak bylo? Maglownice w tych autach leca i wytrzymuja ok 100-150 tys km czesto awaria amora, poduszki amora daje takie objawy, tarcze mi nowe kiedys skrzywily sie po 1000km i tez bilo przy hamowaniu, moze tez byc wina krzywej piasty, zwrotnicy, powodow moze byc duzo. Jak Ci ta kierownica lata opisz dokladniej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pon 12:41, 15 Paź 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:47, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
Drążki nie były tanie, bo wolę dołożyć i mieć komfort na dłużej niż ciągle grzebać (może mechanik zamontował coś taniego) :/
PinkFloyd nie pamiętam czy wcześniej kiera odbijała :/ Na wyłączonym silniku jak ruszam energicznie kierownicą to są stuki :/ nawet nie trzeba mocno nią ruszać :/ i wydaje mi się, że są lekkie luzy na kierownicy jak nią tak ruszam, i chyba powinna być bardziej sztywna...
Amortyzatory (Bilstein) wraz z poduszkami i łożyskami wymieniłem na wakacje więc to chyba odpada... Auto ma przejechane 192tyś więc może ta maglownica :/ A wystarczy że te plastikowe tulejki można same wymienić, czy muszę robić regenerację całej maglownicy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:24, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
odzio napisał: | Drążki nie były tanie, bo wolę dołożyć i mieć komfort na dłużej niż ciągle grzebać (może mechanik zamontował coś taniego) :/
PinkFloyd nie pamiętam czy wcześniej kiera odbijała :/ Na wyłączonym silniku jak ruszam energicznie kierownicą to są stuki :/ nawet nie trzeba mocno nią ruszać :/ i wydaje mi się, że są lekkie luzy na kierownicy jak nią tak ruszam, i chyba powinna być bardziej sztywna...
Amortyzatory (Bilstein) wraz z poduszkami i łożyskami wymieniłem na wakacje więc to chyba odpada... Auto ma przejechane 192tyś więc może ta maglownica :/ A wystarczy że te plastikowe tulejki można same wymienić, czy muszę robić regenerację całej maglownicy? |
bez regeneracji maglownicy nie da rady wymienic tych tulei wtedy drazek ma luz i stuka, po drugie jak listwa koroduje w środku to robia sie luzy, skrzypi i itp. ,
Brak samopowracalności układu kierowniczego
Przyczyny problemu
- Nie przesmarowane zwrotnice lub inne części przenoszące ruch.
- Naprężona przekładnia kierownicza.
- W wałku kierowniczym przegubowym lub w przystawce kątowej mogą wystąpić opory ruchu.
- Dociśnięta osłona gumowa przez czoło złącza przegubu do obudowy rozdzielacza.
- Punkt środka parcia przekładni nastawiony ze zbyt dużym momentem oporowym.
Wyczuwalny za duży luz na kole kierowniczym
Przyczyny problemu
- Poza przekładnią kierowniczą: luźny wspornik, luz w przegubach kulistych.
- Luz w przegubie krzyżakowym.
- Luz w zazębieniu wału głównego i tłoka.
- Luz w połączeniu śruby z nakrętkę.
Drgania na kole kierowniczym
Przyczyny problemu
- Niewyważenie kół lub bębna hamulcowego.
- Niewłaściwe ustawienie zbieżności kół, pochylenia kół, wyprzedzenia sworznia zwrotnicy lub kąta pochylenia sworznia zwrotnicy.
- Powietrze w oleju.
ja polecam firmę LAUBER mozna zamowic w InterCarsie mają przekaldnie do A2 regenerowane fabrycznie wraz z nowymi drążkami cała kompletną 26 mies gwarancji, dałem za nia 850zł i zwracaja 220zł przy oddaniu nowej. mam dobra przekladnie do A2 z 2003r wyjeta z rozbitka, przebieg 90 tys km nie wiem czy ja opylac czy zostawic jako zamiennik jak gdyby co
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pon 19:28, 15 Paź 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:27, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
Podepnę się pod temat. Na wyłączonym silniku ruszam energicznie kierownicą w lewo i prawo, przy tym słyszę stukanie gdzieś w przedniej osi, co może to powodować ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:30, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
tobi71 napisał: | Podepnę się pod temat. Na wyłączonym silniku ruszam energicznie kierownicą w lewo i prawo, przy tym słyszę stukanie gdzieś w przedniej osi, co może to powodować ? |
luz na przekładni zębatej, mozna zlikwidowac to śruba na przekładni ale po 1-2 latach przekładnia po tym już nie bedzie sie nadawać do niczego. jak po odpaleniu nie stuka przy szybkim ruszaniu lewo-prawo to jeździc az zaczna sie wtedy chyba ze sa jakies inne objawy. Pieta achillesowa tego auta to te przekładnie, dobra kompletna regeneracja wydaje się ,z e jest leprza niż te nowe oryginalne Trzeba uważac jedne firmy wymeiniaja uszczelniacze i dokrecaja ta listwe nie szlifujac je- tak oszukuja na tym.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pon 19:32, 15 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:32, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
Sprawdzę czy po odpaleniu auta i szybkim ruszaniu kierownicą robi to samo i się odezwę. Dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:57, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
PinkFloyd co sądzisz o tej firmie: [link widoczny dla zalogowanych] Mam niedaleko do Wrocławia czy Opola i myślałem żeby tam od razu zregenerować, bo nie wiem czy ktoś u mnie się podejmie demontażu i montażu gdybym zamówił tą przekładnię z Intercarsu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 6:19, 16 Paź 2012 Temat postu: |
|
Sprawdzałem stukanie podczas ruszania szybkiego kierownicą na odpalonym silniku, stukanie w układzie kierowniczym występuje na zgaszonym jak i na odpalonym silniku, jaka może być diagnoza według Ciebie PinkFloyd?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:10, 16 Paź 2012 Temat postu: |
|
luz na listwie przekladni standart w A2 chyba ze drazek kierowniczy , wystarczy zlapac jabłko wchodzace do przekladni i ruszac przekladnia i czy drazek chodzi gora dól, niektorzy mechanicy maja problemy z ta diagnoza stawiaj drozki- choc sie zdarza ale znajac te auto 80 proc tych problemow tkwi w przekladni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:21, 16 Paź 2012 Temat postu: |
|
po linku widac ze firma profesjonalna , ze szlifuja listwy, jak ci ja wymienia, ustawia prawidlowo skrety i zrobia geometrie to czemu nie, zadzwon i sie popytaj, wrzuc opinie w google o tej firmie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:20, 16 Paź 2012 Temat postu: |
|
Właśnie tak widziałem że niby firma profesjonalna na zdjęciach ciekawe jak w praktyce Jak skorzystam z ich usług to pewnie że napiszę opinię, żeby ich polecić albo omijać wielkim łukiem Dzięki za zainteresowanie wszystkich Jak tylko zregeneruję to opiszę czy coś się poprawiło
Pozdrawiam Tomek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:28, 16 Paź 2012 Temat postu: |
|
z diagnozą samochodów na odległość prze neta to jak diagnoza lekarza przez telefon każdy pacjenta woli zobaczyć na własne oczy po tych opisach wychodzi że masz to co po czasie każde A2 taki ich urok ale potem jest już tylko lepiej. Podjedz do nich i sie jeszcze dopytaj. To samo maja fabie, polo, foxy na tych przekladniach, co nie dziwne w Niemczech to przypadki zadkie chyba ze w autach o duzych przebiegach a u nas wiadomo delikatne auto a dziury jak Kaniony wiec padaja jak muchy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Wto 9:29, 16 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:08, 16 Paź 2012 Temat postu: |
|
Ja robiłem regeneracje przekładni w Koszalinie. Przy krótkich ruchach kierownicą słychać było piski, zaliczyłem niezłą dziurę na ulicy skrzywiona listwa zębata, było to delikatne skrzywienie setne milimetra przez miesiąc nic się nie działo ale później ujawniło się to skrzypienie. Minął rok i wszystko ok jedyne co to przy max skręcie podczas jazdy kierownica nie wraca sama, coś chyba jest nietak wyregulowane ale już się przyzwyczaiłem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Wto 10:23, 16 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:14, 16 Paź 2012 Temat postu: |
|
Audi A2 napisał: | Ja robiłem regeneracje przekładni w Koszalinie. Przy krótkich ruchach kierownicą słychać było piski, zaliczyłem niezłą dziurę na ulicy skrzywiona listwa zębata, było to delikatne skrzywienie setne milimetra przez miesiąc nic się nie działo ale później ujawniły to skrzypienie. Minął rok i wszystko ok jedyne co to przy max skręcie podczas jazdy kierownica nie wraca sama, coś chyba jest nietak wyregulowane ale już się przyzwyczaiłem. |
u mnie tez tak jest dobrze doszlifowana i dokrecona listwa, mi tez to nie przeszkadza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:03, 06 Lis 2012 Temat postu: |
|
Niestety nie robiłem teraz tej maglownicy bo okazało się że turbina mi się wysypała i cieknie :/ więc priorytety się zmieniły :/ ale zauważyłem dziwną rzecz... po wymianie opon (Falken 175/60R15) na zimówki (Hankok 165/65R15) nie trzepie mi tak kierownicą i nie lata mi na prawo i lewo. Czy tylko mi się wydaje czy na węższych oponach auto spisuje się lepiej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom-ziom1
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:01, 06 Lis 2012 Temat postu: |
|
mi też po zmianie opon na zimowe 155r15 z 185 r16 jeździ sie dużo lepiej i przyjemniej tylko nie wygląda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:08, 06 Lis 2012 Temat postu: |
|
odzio napisał: | Niestety nie robiłem teraz tej maglownicy bo okazało się że turbina mi się wysypała i cieknie :/ więc priorytety się zmieniły :/ ale zauważyłem dziwną rzecz... po wymianie opon (Falken 175/60R15) na zimówki (Hankok 165/65R15) nie trzepie mi tak kierownicą i nie lata mi na prawo i lewo. Czy tylko mi się wydaje czy na węższych oponach auto spisuje się lepiej? |
chyba ze bieznik opon zrobił sie weżykowaty i dlatego było takie zachowanie auta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:19, 08 Lis 2012 Temat postu: |
|
To na lato wrzucę na przód 165 a tylko na tyle zostaną 175, bo komfort jest SUPER!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|