Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Latająca kierownica

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ kierowniczy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
gentelmanv
 
 


Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 21:49, 13 Lut 2013 Temat postu:

U mnie tez jak poruszam kierownica w lewo czy w prawo to slychac takie piski ciche,mialem dzwona niedawno i wlasnie lewe kolo tez zebralo troche wahacz sie skrzywil obejma zwrotnica kupilem uzywke kompletnego makpersona,powymienialem wszystko oprocz koncowki drazka stara zostawilem,nawet na zebieznosc nie pojechalem bo wogole mi nie sciaga jak jade nawet przy 140km,wspomaganie chodzi normalnie jak przed dzwonem niemam luzow na kierownicy tylko slychac takie pdziwne piski syki ciche jaka moze byc tego przyczyna jak maslicie?koncowa drazka?zbierzność?(opony nowe przod,felga prosta)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gentelmanv dnia Śro 21:52, 13 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 22:20, 13 Lut 2013 Temat postu:

Pisalem już w tym temacie ale jeszcze raz. U mnie skrzywiona byla listwa zebata, piszczenie słychać było tylko przy krótkich ruchach kierownicą prawo lewo, przy ciągłym skręcaniu w iednym kierunku cisza. Wspomaganie działało bez zarzutu ale z czasem piszczenie narastało, przyszedł czas na przegląd i niestety bylem zmuszony oddać do regeneracji.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Śro 22:22, 13 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gentelmanv
 
 


Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 23:00, 13 Lut 2013 Temat postu:

Ciekawe co u mnie sie stalo ze tak piszczy ale to tylko na postoju, jak jade nic nie slychac,bardziej niz pisk to jest taki syk nie ze skrzypi czy cos tylko taki chu wi jaki dzwiek,jaki koszt takiej regeneracji?wogole w ktorym miejscu jest ta listwa ?to jest w tej maglownicy przekladni?caly ten element regeneruja?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gentelmanv dnia Śro 23:51, 13 Lut 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 6:31, 14 Lut 2013 Temat postu:

Ta listwa znajduje się w przekładni kierowniczej (maglownicy). Koszt 3 lata temu z wymianą 600 zł w zależności od warsztatu. Jezeli masz możliwość to nagraj ten dźwięk i wrzuć, posłuchamy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gentelmanv
 
 


Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 7:07, 14 Lut 2013 Temat postu:

kurde to jest taki dzwiek ze nie wiem czy go uchyce ale sprobuje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 7:37, 14 Lut 2013 Temat postu:

Może ktoś go wyłapie i potwierdzi, że jest to normalne ponieważ przy rozladowanym akumulatorze słychać jak ja to nazwę bzyczenie pompy. Może zwiększ obroty silnika i wtedy posluchaj czy ciszej prscuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gentelmanv
 
 


Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 10:34, 14 Lut 2013 Temat postu:

Akumlator mam dobry po nocy po 12h stania jest 12,54 V,nie bo to podczas ruszania jak lekko skrece czy jak parkuje pod domem krece w lewo prawo lekko nawet to slychac ten dzwiek piii piii wczesniej tak nie mialem,jak mowisz ze przy dziurze tobie ta listwa sie skrzywila to ja jak mialem dzwona i poszlo troche na kolo to pewnie tez sie skrzywila..za 3 tyg mam jechac na slask a tam w sosnowcu jest dobry zaklad co regeneruja te przekladnie podjade to obczaja

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gentelmanv dnia Czw 10:38, 14 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 12:09, 14 Lut 2013 Temat postu:

Trudno coś wywnioskować z samego opisu. Ja byłem w aso potwierdzili na 100% przekładnia do wymiany lub regeneracji. Oddałem auto o godzinie 8 w Koszalinie a o 16 byłem już w Szczecinie ze sprawną przekładnią Bardzo szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gentelmanv
 
 


Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 14:12, 14 Lut 2013 Temat postu:

no to spoko jak w jednym dniu,dzwonilem tam do sosnowca to 3 dni bo musza gdzies ja wysłać do regenacji jeszcze poszukam na krk,szkoda ze mieszkam na prawie drugim koncu polski;P W koszalinie byłem przejazdem jak byłem na wakacjach w mielnie:P

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gentelmanv dnia Czw 14:12, 14 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
odzio
 
 


Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 9:23, 05 Cze 2013 Temat postu:

Wczoraj został rozwiązany problem mojej latającej kierownicy na nierównościach. Okazało się że była to wina przekładni (tak jak pisaliście) i Panowie z warsztatu ją wyregulowali (chyba dokręcili jakąś śrubę). Teraz kierownica nie lata na dołkach, jest sztywniejsza i również przy większych prędkościach minimalny ruch kierownicy już nie powoduje skręcania auta, co było męczące na dłuższych dystansach. Dzięki wszystkim za pomoc.
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 11:21, 05 Cze 2013 Temat postu:

Dokręcenie śruby powoduje ze listwa szybki sie zuzyje i nie będzie nadawać sie do regeneracji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
odzio
 
 


Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 12:10, 05 Cze 2013 Temat postu:

Tak mi się coś kojarzyło że dokręcenie tej śruby psuje maglownicę :/ Ale jak np w przyszłym tygodniu bym ją zregenerował to chyba nic sie jeszcze nie stanie z maglownicą?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 15:10, 05 Cze 2013 Temat postu:

odzio napisał:
Tak mi się coś kojarzyło że dokręcenie tej śruby psuje maglownicę :/ Ale jak np w przyszłym tygodniu bym ją zregenerował to chyba nic sie jeszcze nie stanie z maglownicą?


nic się nie stanie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 23:23, 02 Cze 2015 Temat postu:

Mam pytanie, czy pomiędzy maglownicą a drążkiem kierowniczym nie występuje przegub kulowy?
W ostatni weekend zszedłem do kanału, dziewczyna kręciła kierownicą na zgaszonym samochodzie i ewidentnie na wysokości lewej gumowej osłony (harmonijki) czułem stuki, po prawej stronie nic nie było.

EDIT:

Drążek kierowniczy stanowi jeden element z przegubem kulowym montowanym do maglownicy:



Muszę zdjąć gumową osłonę (harmonijkę) i zobaczyć w jakim jest on stanie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez trepek dnia Śro 12:37, 03 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 11:00, 04 Cze 2015 Temat postu:

musi występować na 100% to wiem na pewno bo w każdym aucie to było ale ja miałem okazję wątpliwą to wymieniać ale tylko z prawej strony a jak z prawej to z lewej będzie tak samo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:04, 04 Cze 2015 Temat postu:

Dałem zdjęcie jak to wygląda :-)
Podczas wymiany zdejmowaleś sanki pod silnikiem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 11:08, 22 Lip 2015 Temat postu:

Dzisiaj samochód u mechanika był, drążki mam ok więc winna jest maglownica.

Jaki przybliżony koszt jest jej regeneracji?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 11:44, 22 Lip 2015 Temat postu:

Auć ! Bolesna sprawa Smutny
Jak regenerowałem przekładnie ze standardowym wspomaganiem hydraulicznym w Megane to płaciłem:
a) regeneracja - 450 zł
b) demontaż/montaż - chyba 200/250 zł
c) wymiana oleju w układzie wspomagania (ceny już nie pamiętam, ale kupowałem dedykowany olej i trochę kosztował - coś mi mówi, ze koło 100 zł, ale nie dam sobie ręki uciąć).

To było ze 3-4 lata temu i miałem tylko uszczelnienie wybite, listwa zębata była OK.
Było to wtedy jedna z tańszych ofert, ale dzisiaj bym z niej nie skorzystał, bo robota była spaprana (kierownica nie odbijała płynnie po wykonaniu skrętu, nie wracała idealnie do centralnej pozycji). Droższe opcje kosztowały około 650 zł wzwyż + demontaż.

Na forum meganki ktoś mi polecił ten zakład, ale nie korzystałem: [link widoczny dla zalogowanych] .
Chciałem jechać specjalnie do Łodzi, ale ostatecznie dałem sobie spokój.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 11:48, 22 Lip 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 12:23, 22 Lip 2015 Temat postu:

Nawet tutaj na forum ten zakład polecali, co przytoczyłeś w linku. Nawet w tym temacie ;-)

No nic, zobaczymy jak się będzie samochód sprawdzał jak odbiorę go od mechanika. Od razu ma byś zbieżność ustawiona oraz sprawdzone drążki stabilizatora.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 12:44, 22 Lip 2015 Temat postu:

W Koszalinie 4 lata temu 600 zł. z robocizną, skrzywiona listwa zębata.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ kierowniczy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin