Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Wymiana sprzęgła [1.6 FSI BAD]

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ napędowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 22:17, 15 Cze 2013 Temat postu: Wymiana sprzęgła [1.6 FSI BAD]

Witam,
Pytanie pewnie głównie do PinkFloyda'a Mruga, ale może ktoś inny tez będzie w stanie pomóc.
Noszę się z zamiarem wymiany sprzędła komplet, przy czym chciałbym to zrobić sam.

Nigdy tego nie robiłem ale trochę czytałem i podejrzewam że w A2 jest podobnie jak w innych samochodach.
Rozumiem że muszę po prostu odkręcić od skrzyni biegów wszystko co się da żeby móc ją swobodnie opuścić. Pytanie w jakim celu muszę podwieszać silnik, czy skrzynia i silnik są na tych samych Łapach?

Czy któryś samochód ma na tyle zbliżoną budowę żebym mógł poszukać manuala z tej czynności ? Bo do A2 to nie znajdę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Pon 22:14, 27 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fainalit
 
 


Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Słupska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 22:25, 15 Cze 2013 Temat postu:

nie jestem pewien ale słyszałem ze VW polo ma taka sama budowe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 7:32, 16 Cze 2013 Temat postu:

Polo 9n, fabia to jest to samo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 9:12, 16 Cze 2013 Temat postu:

Fabia z tego rocznika rozumiem co A2. Poszukam w takim razie manuala i zrobię podejście jak będę miał urlop. W razie dalszych pytań napiszę Mruga Dzięki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 10:15, 16 Cze 2013 Temat postu:

Polo 9n z roczników 2001-2008, fabia I

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 10:20, 10 Wrz 2013 Temat postu:

Jestem już po wymianie sprzęgła. Czy to możliwe żeby fabrycznie było wsadzone Valeo ? Bo takie zostało wyjęte z samochodu a według info które posiadam sprzęgło nie było od nowości wymieniane.30

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Wto 10:20, 10 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
żeglarz
 
 


Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubuskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 22:59, 06 Lis 2015 Temat postu: Sprzęgło

grom546 napisał:
Jestem już po wymianie sprzęgła. Czy to możliwe żeby fabrycznie było wsadzone Valeo ? Bo takie zostało wyjęte z samochodu a według info które posiadam sprzęgło nie było od nowości wymieniane.30

Witaj.
Powiedz mi Kolego jakie sprzęgło założyłeś i ile Cię to kosztowało.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 12:39, 07 Lis 2015 Temat postu:

Również valeo, komplet sprzęgła ok 600zł + robocizna chyba 400

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 15:02, 05 Lut 2016 Temat postu:

A tym modelu rozumiem jest sprzęgło hydrauliczne?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 17:36, 05 Lut 2016 Temat postu:

Wszystkie audi od lat 80'tych mają hydrauliczne sprzęgła.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 18:42, 05 Lut 2016 Temat postu:

kpkp1985 napisał:
A tym modelu rozumiem jest sprzęgło hydrauliczne?


A dokładnie to hydrauliczne sterowanie sprzęgłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 7:51, 06 Lut 2016 Temat postu:

Ja słyszałem, że hydrauliczne nawet zurzyte ciężko nie powinno chodzić u mnie ciężej chodzi czuje to na nodze a wcisne go dopiero 3 palcami jak próbowałem pozatym biegi wchodzą prawidłowo, nie slizga się i jest ok.

Nie wiem, czy to koniec sprzęgła, nie wiem jak rozumieć, że sprzęgło ciężko uchodzi, bo jedni piszą ,że muszą się kierownicy trzymać wciskając lub tym podobne a u mnie faktycznie ciężej chodzi ale nie aż tak.

Slyszalem też nowe sprzęgło też potrafi ciężko chodzić i jest dobre - może to kwestia firmy sprsrglam

Rozmawialem z mechanikiem, bo balem się czy np w drodze nie zepsuje mi się przez to auto, że sprzęgło padnie - powiedział mi, że jak wszystko dobre chodzi, nie ma zgrzytów, stukow to śmiało można jezdzic wiadomo noga w korkach może to tylko odczuć a zepsuć się w trasie może się i nowe sprzęgło.

Dodam że jak dotkne delikatnie sprzęgło noga gdy samochód stoi czuje wibracje i jak tak delikatnie wciskam do 2 cm też aż przestaje. To jest normalne czy świadczy właśnie o zurzytym sprzęgle

Pytalem jeszcze owymiane płynu hamulcowego bo korzysta z niego sprzęgło, ale mimo komentarzy mechanik powiedział mi,że to nie pomoże.

Gdzie w ogóle w aucie znajduje się zbiornik z płynem hamulcowym żebym mógł chociaż sprawdzić jego stan- te otwieranie maski to masakra tzn przyzwyczailem się, ale wzrok przechodniow jak sciagam maskę bezcenny Bardzo szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Sob 7:58, 06 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 9:02, 06 Lut 2016 Temat postu:

Zbiornik znajduje się nad pompą hamulcową a pompa hamulcowa jest zamocowana pośrodku serwa.

Sprzęgło "ciężko" chodzi bo fabryczny smar na wieloklinie, po którym przesuwa sie tarcza dociskowa sprzęgła, stracił swoje zdolności. Na trwałość sprzęgła nie ma to wpływu.

Popatrz na zasadę działania sprzęgła na Youtube to będziesz wiedział o czym mowa :-)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 10:09, 06 Lut 2016 Temat postu:

Taperek oznaczało by to, co napisałes ,że sprzęgło jest dobre tylko smarowania stracił wartości swoje.

Ale żeby nasmarowac trzeba ściągnąć skrzynię, więc przy takiej zabawkę wymienia się już wszystko tak?

Bo wszyscy piszą twarde sprzęgło= całe sprzęgło do wymiany a przecież oprócz twardości nie ma żadnych innych niepokojących objawow...

Byłem teraz teraz u teścia w Renault scenik sprawdzić 80tys ma, sprzęgło ciężko się dwoma palcami wciska i te czuc na nodze, że lekko to one nie chodzi a moje jest twardsze od teścia.
- ja mam okolo 150tys, ale nie wiem czy sprzęgło było wymieniane w ogóle i czy na firmowe czy nie firmowe o ile było. Tata ma 160 tys VW biora i sprzęgło wchodzi jak nóż w masło, co auto inaczej

Po prostu gdybam, ciągnie temat, bo wiadomo wymiana kosztuje. A pytanie sprzęgło dobre ale twarde czy uszkodzone prędzej czy później klapnie w drodze wymieniaj!

I sprzęgło na wyłączonym i załączonym silniku tak samo chodzi czy powinno lżej i odrazu czy z nabiera niem temperatury


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Sob 12:42, 06 Lut 2016, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:29, 06 Lut 2016 Temat postu:

Dopóki się nie ślizga sprzęgło nie masz się czym przejmować. Ono nie pada ot tak. Najpierw daje o sobie znać ślizganiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 23:12, 06 Lut 2016 Temat postu:

Czyli nie oznacza uszkodzenia sprzęgła, że ciężko chodzi? Tylko w momencie slizgania, zgrzytów itd dopiero wtedy ?

A czy normalne jest, że czuje wibracje jak dotkne delikatnie sprzęgło czy to przez takt,że uchodzi ciężko to przenosi się objaw?, ale to w sumie czego oznaka...

I czy istnieje możliwość, że po wyminianie trafie na twarde sprzęgło czy nie ma takiej opcji tylko jest to źle zamontowane sprzęgło przez mechanika.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Sob 23:15, 06 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 9:22, 07 Lut 2016 Temat postu:

To żeby nie było, ze tylko pytam mam jedna wskazówkę odnośnie wibracji na sprzęgle
"Lekkie pulsowanie pedału sprzęgła, jest naturalne jak osad w soku owocowym Cool .
Przecież sprężyna centralna docisku nie jest jednolitą płaszczyzną, tylko promieniście ułożonymi wycinkami, stanowiącymi oparcie dla łożyska wyciskowego. Nawet najmniejsze odchylenie od płaszczyzny styku powoduje lekkie kołysanie łożyskiem.(pamiętajmy, że wszystkie obecnie produkowane i montowane fabrycznie sprzęgła pracują z zerowym luzem - łożysko cały czas ma styk ze sprężyną centralną docisku). Przy hydraulicznym siłowniku centralnym lub bocznym, następuje przeniesienie drgań poprzez nieściśliwą ciecz na pompę i pedał sprzęgła.
Doszukiwanie się w tym wypadku nieprawidłowości, to strata czasu."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 9:51, 07 Lut 2016 Temat postu:

Tekst, który wkleiłeś, powinien wszystko rozwiać na temat pulsowania pedału :-)
Jak kupisz nowe sprzęgło i mechanik (czy ktoś inny, kto podejmie się zmiany sprzęgła) założy je zgodnie ze sztuką, jaką przewidział producent, nie powinno być twardym sprzęgłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 22:43, 07 Lut 2016 Temat postu:

To był artykuł jakiegoś dobrego specjalisty motoryzacyjnego.

Ps: dziś postanowiłem trochę pobawic się sprzęgłem podczas jazdy, trochę mu dalem popalic, ale specjalnie - wydaje mi się a mów to złudzenie, że mniej ciszej chodzi.

Nie dostałem od Was odpowiedzi czy sprzęgło na zgaszonym silniku chodzi tak sami jak na załączonym- czy powinno lżej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 8:19, 08 Lut 2016 Temat postu:

Bez znaczenia czy zgaszone czy nie silnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ napędowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin