Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:45, 14 Paź 2012 Temat postu: Wymiana piasty |
|
Witam przymierzam się do wymiany piasty koła przedniego ponieważ zaczyna hałasować. Dowiedziałem się że piasta jest zintegrowana wraz z łożyskiem, leży problem w tym że nie wiem jak do tego podejść. Mam pytanie czy będzie potrzebna prasa do wyciskania piasty czy zrobię to sam w garażu.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:59, 14 Paź 2012 Temat postu: Re: wymiana piasty |
|
tobi71 napisał: | Witam przymierzam się do wymiany piasty koła przedniego ponieważ zaczyna hałasować. Dowiedziałem się że piasta jest zintegrowana wraz z łożyskiem, leży problem w tym że nie wiem jak do tego podejść. Mam pytanie czy będzie potrzebna prasa do wyciskania piasty czy zrobię to sam w garażu.
Pozdrawiam. |
W Audi A2 łożysko przedniego koła jest zintegrowane razem z piastą. Oznacza to że w przypadku awarii łożyska należy wymienić cały komplet - piastę z łożyskiem. Możemy to spróbować zrobić samodzielnie ale musimy posiadać prasę hydrauliczną lub mieć możliwość dostępu do takiego urządzenia. Należy pamiętać że w A2 mogą występować koła 14 ( 1.2 TDI ) cali lub koła 15 cali i piastę należy zakupić wcześniej informując sprzedawcę jakie posiadamy koła w naszym autku - sa takie same jak w niektórych Fabiach, polo 9n , fox i itp Sprzedawcę jakie posiadamy koła w naszym autku. Po uniesieniu pojazdu z przodu i zdjęciu odpowiedniego koła luzujemy nakrętkę półosi napędowej, najlepiej przy pomocy drugiej osoby. Prosimy aby nasz pomocnik nacisnął na hamulec a sami luzujemy nakrętkę kluczem nasadowym. Następnie musimy zdemontować zacisk hamulca, klocki hamulcowe. W dalszej kolejności demontujemy tarczę hamulcową. Następnie odkręcamy / odłączamy zwrotnicę od amortyzatora, końcówki drążka kierowniczego i sworznia wahacza i zdejmujemy ją z półosi. Po tych czynnościach możemy przystąpić do wyciśnięcia starej piasty z łożyskiem na prasie. Nową piastę musimy wcisnąć w zwrotnicę w kierunku odwrotnym aż do zaskoczenia jednorazowego pierścienia zabezpieczającego znajdującego się na łożysku. Następnie montujemy wcześniej zdemontowane elementy w kolejności dokładnie odwrotnej. Na koniec musimy pamiętać o dokręceniu nowej nakrętki piasty koła odpowiednim momentem przy użyciu klucza dynamometrycznego. Nie jest to prosta naprawa dlatego przed rozpoczęciem "proponuję zmierzyć swoje siły z zamiarami".
http://www.youtube.com/watch?v=jbOxC6RlgQk
Najleprze to SKF lub FAG reszta po ok 100zł to szajs który wytrzyma ok roku. Przyjzyj się czy koła nie maja bicia owalnego- szybo wykańcza to piasty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:07, 14 Paź 2012 Temat postu: |
|
Dzięki za poradę, widzę że temat trudny jak na moje siły. Ekstra wypowiedz. Wielkie dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:07, 04 Cze 2013 Temat postu: |
|
a ja mam pytanie odnosnie tego zabiegu bo wspomniałeś że nową nakrętke piasty koła należy przykrecić odpowiednim momentem przy użyciu klucza dynamometrycznego,i właśnie tego nie zrobiłem jak ostatnio wymieniałem przegub i wyjebało mi sie prawe łożysko,czy da sie to jakoś reką na wyczucie dokręcić? czy może kluczem udarowym do kół bo mam taki yato+nasadki?jaki ma być to moment?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:37, 04 Cze 2013 Temat postu: |
|
miej wiecej 120 na kluczu z momentem, dokręcamy ręką na maxa i poprawiamy ze średnią siła dwoma rękami, to powinno wystarczyć, w pracy często używam klucza z momentem i operację dokręcania mam opanowaną. nakrętka ma odpowiednie zabezpieczenie co do odkręcania się. Jaki masz rodzaj nakrętki - imbusowa czy na klucz nasadowy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:49, 04 Cze 2013 Temat postu: |
|
jesteś pewny ze 120nm? na kluczu z momentem?bo kupiłem dość drogie łożyska skf takze niemam zamiaru ich zjeb.. tylko o to chodzi ze takiego klucza nie mam i ciekawy jestem czy tym kluczem udarowym co mam dałoby to rade dokręcić,nasadkowe nakretki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gentelmanv dnia Wto 17:50, 04 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:12, 04 Cze 2013 Temat postu: |
|
Moment 120nm, jeśli uda się uzyskać to w twoim kluczu udarowym to śmiało dokręcaj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:43, 04 Cze 2013 Temat postu: |
|
ok spoko dzieki,a skad masz te dane 120?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 6:02, 05 Cze 2013 Temat postu: |
|
z programu ETKA, AUTODATA itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mario2
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miastko-pomorze Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:24, 10 Cze 2013 Temat postu: |
|
Mam pytanie odnośnie rozłączenia zwrotnicy od amortyzatora czy po ponownym połączeniu nie poprzestawiają się żadne kąty nachylenia i czy koniecznie trzeba ustawiać zbieżność?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:58, 10 Cze 2013 Temat postu: |
|
Nie trzeba kat pochylenia jest stały nie da sie w innej pozycji wlozyc amora
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mario2
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miastko-pomorze Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:48, 10 Cze 2013 Temat postu: |
|
Dzięki PinkFloyd bo się nasłuchałem od ,,fachowców,,ale dobrze że jest forum.A co do drugiej części pytania:czy koniecznie trzeba ustawiać zbieżność?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:18, 10 Cze 2013 Temat postu: |
|
Jeśli nie odkręcasz samej końcówki drążka kierowniczego od drazka to nie trzeba. W A2 nie ma regulacji pochylenia tylko zbieżność przód i tył. Jedynie jak odkrecasz sanki mozesz regulować pochylenie aby z każdej strony bylo takie samo.W naszych autach zbieżność sie robi przy wymianie odkręcaniu końcówek drazkow, drążków przekładni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mario2
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miastko-pomorze Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:37, 10 Cze 2013 Temat postu: |
|
Dzięki za odpowiedz.Czas zabrać się za robótkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:51, 29 Lip 2013 PRZENIESIONY Wto 8:15, 30 Lip 2013 Temat postu: |
|
Wymiana piasty nie jest taka prosta, czasami są problemy z wyjęciem przegubu z piasty na wieloklinie który się zapieka. Pomijając ten problem myślę, że poradzisz sobie z demontażem zwrotnicy z piastą i znajdziesz warsztat, który posiada prasę aby wycisnąć starą piastę choć są metody wybijania młotem co może być przydatne w niektórych przypadkach ale sam montaż nowej piasty musi odbyć się na prasie chociażby z tego powodu, że jest na łożysku pierścień zabezpieczający, który trzeba z łożyskiem precyzyjnie wsunąć w otwór zwrotnicy a łożysko musi prosto wchodzić aby się nie zaklinowało, jeśli się zaklinuje to tylko pomaga bicie młotem ale zwrotnica może ulec odkształceniu ( lub silna prasa hydr. ). Będzie to najtańsze i najlepsze rozwiązanie wymiany łożyska. Można też zwrotnicę wymontować razem z amortyzatorem ale będzie trudniej centrować na prasie.
Mam nadzieję, że odpiszesz jak poszło z wymianą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|