Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
monkeymafia82
Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stalowe Miasto Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:24, 26 Cze 2013 Temat postu: Wymiana łożyska - tył |
|
Wymieniał ktoś tylne łożysko lub ma rozpisane co jak trzeba żeby wymienić ????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 6:11, 27 Cze 2013 Temat postu: |
|
Potrzebujemy :
- komplet nowych łożysk (SKF, badziewi nie polecam) nowe nakrętki 12- kątne rozmiar "30" +
odpowiednia nasadka
- konkretna brecha ( patrz zdjęcie pkt4 )
- klucz dynamometryczny i klucz z uchyłem kątowym
- ewentualnie smar łożyskowy i miedźany
Działania:
1. podnosimy samochód, zabezpieczamy, zdejmujemy koło : [link widoczny dla zalogowanych]
2. Zdejmujemy bęben :
[link widoczny dla zalogowanych]
3. Zdejmujemy zaślepkę :
[link widoczny dla zalogowanych]
4. Przygotowujemy sie do odkręcenia 12-katnej nakrętki "30" , potrzeba do tego zaje..stej
brechy - wyspawałem sobie taki wynalazek jak za zdjęciu poniżej - a następnie ściagany
z czopa stare łożysko ( schodzi lekko) , następnie przedmuchujemy wszystko
powietrzem , oczyszczamy czop i trzpień czujnika ABS - jeśli jest:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
5. Nakładamy na czop nowe łożysko, aż do dokładnego osadzenia na gnieździe czopa , uważać żeby nie zakleszczyć łożyska ( osadzać nie na siłę i równolegle do osi czopa , uważać także żeby nie uszkodzić krążka ABS na łożysku ( jeśli jest):
[link widoczny dla zalogowanych]
6. Teraz dokręcamy nakrętka za pomocą klucza dynamometrycznego momentem: 70 Nm, a następnie dokręcamy kluczem z uchyłem katowym o 30 stopni - nie miałem takiego klucza - zrobiłem to, już wspominaną brechą na wyczucie [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
7. Następnie wcisnąłem trochę smaru łożyskowego i nałożyłem dekielek (zaślepkę)
[link widoczny dla zalogowanych]
8. Zakładamy bęben- nie zapomnieć o smarze miedziowym- i koło .
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Czw 6:19, 27 Cze 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
monkeymafia82
Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stalowe Miasto Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:48, 27 Cze 2013 Temat postu: |
|
Dzieki sliczne musze na dniach zrobic ktores tylne lozysko bo zaczyna huczec trzeba sprawdzic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:56, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
Dodatkowo prada w pdf <a href="https://docs.google.com/file/d/0B3Q-EhcbbCYzNWZJU0FxdGhUT0E/edit?usp=sharing">tutaj</a>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 15:52, 04 Sie 2013 Temat postu: |
|
to znaczy samo nowe łożysko czy konkretnie łożysko razem z piastą zintegrowane
i jeszcze jedno pytanie czy w przednich kołach jest wykonalne wymiana samego łożyska oczywiście przy pomocy prasy czy tak jak w fordach jakoś zespawane czy coś w tym stylu , bo mnie huczą paskudnie a że z mechaniką jestem za pan brat tylko jeszcze tego nigdy nie ćwiczyłem czy od razu zamawiać piasty np FAG bo SKF dosyć się ceni wiadomo jakość ale jednak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrspecial
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Berlin Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:02, 04 Sie 2013 Temat postu: |
|
tylne lozysko tylko wylacznie komplet z piasta i przednie to samo tylo dodam ze przednie musisz wycisnac jak kolega wyzej opisal
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gidon
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:47, 23 Paź 2013 Temat postu: |
|
witam
mam pytanie czy do audi a2 z roku 2000 podchodzi takie samo lozysko (z piasta) jak do audi np. z roku 2005
chodzi mi o to ze jestem za granica i zona ma mi kupic w Polsce i wyslac do Norwegi
PASUJE MI ZEBY CZESC BYLA TRAFIONA
moze ktos mi pomoze i znajdzie nr katalogowy czesci (lozyska) - podam nr vin
WAUZZZ8ZZ1N025230 (NIE JESTEM PEWIEN CZY W TYM NUMERZE SA ZERA CZY TO LITERA 'O')
POZDRAWIAM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gidon
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:49, 23 Paź 2013 Temat postu: |
|
ZAPOMNIALEM DODAC ZE JEST TO 1.4 TDI 75 KM ROK PRODUKCJI 2000 01 01
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:52, 23 Paź 2013 Temat postu: |
|
Witam kolego. Na pewno zaraz ktoś (znając życie PinkFloyd ) Ci pomoże jednak prosiłbym o uzupełnienie profilu (wtedy nie trzeba pisać jaki silnik się posiada), nie pisanie wielkimi literami (oznaczają krzyk) i nie dublowanie postów
Ewentualnie możesz się zapoznać z tą bardzo fajną stronką :
[link widoczny dla zalogowanych] (opcja CarProg2)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Śro 17:54, 23 Paź 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|