Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:09, 28 Lip 2013 Temat postu: Regulacja cięgien mechanizmu zmiany biegów? |
|
czy w naszym a2 sa te ciegna regulowane?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 10:07, 28 Lip 2013 Temat postu: |
|
Tak są regulowane <a href="https://docs.google.com/file/d/0B3Q-EhcbbCYzZEdiNmRwSEFVMVk/edit?usp=sharing">tutaj</a> masz instrukcję regulacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:05, 28 Lip 2013 Temat postu: |
|
admin widze ze lekko nie bedzie narazie to srednio kumam ta instrukcje moze jak pare razy to przeczytam to bd ok...ale skad ja wezme ten trzpien blokujący co to ow jest??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:06, 28 Lip 2013 Temat postu: |
|
ciekawe ile w serwisie krzykneliby za ustawienie tego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:31, 28 Lip 2013 Temat postu: |
|
W serwisie i tak nie robia jak w instrukcji jest inny szybszy sposob
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:58, 28 Lip 2013 Temat postu: |
|
tzn.jak robia jaki szybszy sposob?bo wiecie o co chodzi od kad miałem wymieniane sprzegło zdjeta skrzynie i sprawdzana (jedno łożysko tylko do wymiany)..to od tamtej pory musze sobie czasem szukac drążkiem biegów..i to różnie trojki teraz ostatnio czworki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:10, 28 Lip 2013 Temat postu: |
|
http://www.youtube.com/watch?v=sheTKD03hmo
W tym filmie moment 0:46 pokazuje rozłączenie linek wybieraka. Ogólnie filmik opisuje regulację tych linek bez i z bolcami zabezpieczającymi (5mm). Pewnie tylko w ASO da się je kupić.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Nie 18:10, 28 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:21, 28 Lip 2013 Temat postu: |
|
no własnie widziałem ten filmik grom i tak sie zastanawiam co on tam reguluje niby?co wystarczy zrobic tak jak on pokazuje cos tam przy skrzyni zablokowac i drazku i juz wyregulowane>??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gentelmanv dnia Nie 18:23, 28 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:34, 28 Lip 2013 Temat postu: |
|
Z tego co się orientowałem to jest co dały proces regulacji. Planowałem to sam zrobić i przy okazji przesmarować cięgna smarem teflonowym ale kiepskie dojście jest i na razie dałem sobie spokój szczególnie że biegi wchodzą normalnie.
Jak miałeś odpinane linki to może warto przeprowadzić taki proces bo podejrzewam że mechanik tego nie zrobił, tylko lepiej zrobić to z blokadami. Blokujesz, odpinasz, smarujesz i podpinasz od nowa, może u Ciebie odpięli linki ale podpięli je bez blokady i jest krzywo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Nie 18:34, 28 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:40, 28 Lip 2013 Temat postu: |
|
no ja to zamierzam cały tunel srodkowy rozebrac i w te linki tawotu wcisnąć..bo ciezko chodzi ten drążek wogole jak zdjołem ostatnio te gumki harmonijki pod maska od ciegien to tylko biały proszek z nich wyleciał chyba to był kiedyś smar sylikonowy:P..a te blokady to zwykły okrągły pręt moze da rade z jakiego gwozdzia to dorobić..tylko tak myśle co to daje takie coś ja myślałem ze coś sie tam podkręca czy cóś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:43, 28 Lip 2013 Temat postu: |
|
tylko ja sie zastanawiam czy ten drążek zmiany biegów sie juz nie wyrobił..a widziałęm taki na allegro za stówke i moze bym go podmienił
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:08, 28 Lip 2013 Temat postu: |
|
Sprawdź najpierw bo można kupić używkę i bedzie to samo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Czw 5:09, 01 Sie 2013 Temat postu: |
|
no to lipa nie działa u mnie ten sworzeń blokujący wałek wybieraka..i jak ustawić te ciegna..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:31, 01 Sie 2013 Temat postu: |
|
Coś musisz źle robić, ale PinkFloyd ma inny sposób tylko na razie trzyma to w tajemnicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:04, 01 Sie 2013 Temat postu: |
|
nie no wszystko robie admin raczej dobrze..ale wiesz moja skrzynia była u regeneracji podczas wymiany sprzegła to tam ja robili i może co zjebali za przeproszeniem..no właśnie pinkfloyd tajemniczy..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:00, 01 Sie 2013 Temat postu: |
|
Zapracowany a ze smarfona ciężko pisać czasami czytam ale zapominam odpisać robie tak, że ustawiam linki w ten sposób, ze dźwignia zmiany biegów ma być w położeniu środkowym swobodnym do przodu 3 bieg do tyłu 4 bieg bez haczenia i płynnie mają wchodzić, ruszając w prawo drążkiem po puszczeniu ma być w środkowym położeniu czyli jak wyżej tak samo jak w lewo po puszczeniu wraca w to samo miejsce - trochę zabawy, ale mi to zajmuje 3 minuty i zawsze jest git.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:55, 01 Sie 2013 Temat postu: |
|
gentelmanv napisał: | nie no wszystko robie admin raczej dobrze..ale wiesz moja skrzynia była u regeneracji podczas wymiany sprzegła to tam ja robili i może co zjebali za przeproszeniem..no właśnie pinkfloyd tajemniczy.. |
Ja regulowałem jakiś rok temu według tej instrukcji, haczył mi pierwszy bieg i o dziwo pomogło. Sprawdź czy wybierak jest dobrze osadzony na wałku może tutaj coś skopali.
Masz tu fotę i opis:
Podczas zakładania dźwigni przełączania biegów uważać, aby przerwa w uzębieniu -strzałka A- była umieszczona nad przerwą w uzębieniu wałka wybieraka -strzałka B-.
PinkFloyd napisał: | robie tak, że ustawiam linki w ten sposób, ze dźwignia zmiany biegów ma być w położeniu środkowym swobodnym do przodu 3 bieg do tyłu 4 bieg bez haczenia i płynnie mają wchodzić, ruszając w prawo drążkiem po puszczeniu ma być w środkowym położeniu czyli jak wyżej tak samo jak w lewo po puszczeniu wraca w to samo miejsce - trochę zabawy, ale mi to zajmuje 3 minuty i zawsze jest git. |
Opis PinkFloyda zdecydowanie prostszy i mniej pracochłonny ale tutaj trzeba mieć wprawę aby tak od ręki to ustawić.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Czw 19:58, 01 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:29, 02 Sie 2013 Temat postu: |
|
ok admin dzieki zobacze dziś to i dam znać..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Sob 8:17, 03 Sie 2013 Temat postu: |
|
wszystko admin jest tam dobrze złozone..udało mi sie wkoncu zabkowac ta skrzynie wogóle to upieprzony ten wybierak przy skrzyni..a jak jest on mocowany??na to jedna srube?masz może instrukcje jak zdemontować ten wybierak przy skrzyni zeby go przeczyscic jakim papierkiem i nasmarować..??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Sob 8:21, 03 Sie 2013 Temat postu: |
|
bo niby ustawiłem te ciegna ale nic to nie dało nadal ta trójka czasem przychaczy i piatka też..oglądałem ten drążek zmiany biegów raczej jest ok smarowidła ma sporo.. po odpieciu linek chodzi malina..wydaje mi sie ze to wina tych linek..tylko jak je przetoczyć smarem jak mają na koncach cyngwajsy do zaczepiania..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|