Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
avidawid

Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: podlaskie Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:44, 01 Lut 2014 Temat postu: nakrętki piast |
|
witam jakie klucze potrzebne do odkrecenia piasty tył i przód .czy jakies 12 katne? . i jaka sila dokrecamy piasty?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
beerkoff

Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:20, 01 Lut 2014 Temat postu: |
|
z tyłu nakrętka dwunastokątna: M20 x 1,5
z przodu w silniki AMF: nakrętka dwunastokątna M16 x 1,5
Fotki:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Sob 23:28, 01 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bogdand

Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:36, 02 Lut 2014 Temat postu: |
|
Dodam jeszcze, że na tył klucz 30 moment 70N + 30 stopni (było na Forum)
a na przód 36 moment 120N.
Nakrętki powinno dawać się nowe po każdym odkręceniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Pacific tdi

Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:08, 02 Lut 2014 Temat postu: |
|
Mi się wydaje, że nasadka powinna być "spline" bo normalna chyba nie podejdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Janusz123456789

Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieciszew
|
Wysłany: Pon 23:25, 14 Paź 2019 Temat postu: |
|
Nasadka 30mm 12kątna BAEB1630 tak na marginesie.
Podłączając się do tematu dokręcania nakrętek tylnej piasty, to mam z tym zagwostkę:
Samochód w powietrzu, dokręcamy momentem 70Nm.. tylko że wtedy część tego momentu, idzie w zawieszenie.
Z lewej strony naciskamy wachacz w dół, a z prawej strony ściskamy sprężynę.
Więc realny moment dokręcenia nakrętki pewnie jest ok 20-30Nm, zamiast 70Nm.. Kolejna faza 30stopni to już bez różnicy, bo jest wzrokowa.
Więc czy nie powinno się najpierw zablokować zawieszenia??
Np samochód stojący na kołach, na ziemi, dostęp do nakrętki jest przez otwór w feldze. Lub podkładamy coś pod wachacz z lewej strony, a z prawej jakąś deseczkę aby się zaparła o nadwozie.
Kolejna kwestia:
Dokręcam 70Nm, łożysko ładnie się obraca, bez luzów.
Po dociągnięciu 30stopni łożysko zaczyna mieć wyraźny opór, poprostu jakbym zamocno skręcił łożyska stożkowe, czuć przeskakiwanie kólek. Czy też taki macie efekt?
Uważam że tak nie może być, łożysko powinno się lekko obracać.
Próbowałem kilka razy dokręcać i zawsze tak samo wychodzi, obecnie planuję zakupić nowe nakrętki i dokręcić na wyczucie, tylko na 70Nm, a dalej nie ruszać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Audi A2

Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1958
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 203 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:01, 17 Paź 2019 Temat postu: |
|
Co do pierwszej części pytania - zawieszenia nie musisz podpierać, siła dokręcanie jest tak jaką ustawisz na kluczu.
Tu masz instrukcję: [link widoczny dla zalogowanych]
Ja dokręciłbym 70 jeżeli nie wyczujesz luzu przejechać się i sprawdzić luz jeżeli jest dokręcić 10 stopni i tak do likwidacji luzu. Jeżeli był opór i wyraźne przeskakiwanie zdecydowanie odradzam jazdę, łożysko do wymiany.
Taki sposób dokręcania 70 Nm i 30 stopni podaje producent może w Twoim przypadku klucz jest rozkalibrowany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Janusz123456789

Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieciszew
|
Wysłany: Wto 0:21, 22 Paź 2019 Temat postu: |
|
W każdym razie kupiłem nowe nakrętki 17zł/szt. i dokręciłem tylko na 70Nm kluczem elektronicznym, dalej nie dokręcałem bo własnie jest efekt zaciasnych łożysk. Dodatkowo gwint zabezpieczyłem trochę farbą, nie powinno się więc odkręcić (odpukać).
Samochód taki kupiłem z tymi piastami więc jeździł, pewnie są wadliwe i powinienem kupić nowe. Ale te mają w sobie smar i jak się dokręci tylko te 70Nm to obracają się gładko, bez żadnego przeskakiwania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|