Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:00, 19 Wrz 2012 Temat postu: Luz na półosi napędowej |
|
czy delikatny luz wyczuwalny na półosi napędowej morze powodować lekkie szarpnięcia autem po zmianie biegu? Dodam że podczas jazdy po puszczeniu gazu też jest wyczuwalny ten luz. W jaki najprostszy sposób zdiagnozować co się dzieje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:06, 19 Wrz 2012 Temat postu: Re: luz na półosi napędowej |
|
tobi71 napisał: | czy delikatny luz wyczuwalny na półosi napędowej morze powodować lekkie szarpnięcia autem po zmianie biegu? Dodam że podczas jazdy po puszczeniu gazu też jest wyczuwalny ten luz. W jaki najprostszy sposób zdiagnozować co się dzieje? |
opisz dokladniej w jak to zdiagnozowałeś i jak wyglądaja dolegliwości. Czemu sadzisz że półosie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:07, 19 Wrz 2012 Temat postu: |
|
tak mi się wydaje, objaw jest taki że jak puszczę pedał gazu to niekiedy autko lekko szarpnie oraz po zmianie biegu też ma tą tendencję do szarpnięcia. Dotaczam się do światła czerwonego na sygnalizacji zmienia się na zielone dodaję gazu a autem delikatnie szarpie. Taki objaw nie wiem czego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 5:07, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
polosie wymienia sie jak sie ukreca, po drugie dlatego w autach stosuje sie dwumas ktory wylapuje wibracje i szybkie puszczenie sprzegla odbywa sie plynnie, mialem w A2 ze przy zmianie biegow musialem plynnie dozowac sprzeglo i gaz bo bylo szarpniecie bylo przypalone sprzeglo, moga byc tez poduszki pod silnikiem i skrzynia. Przez interne trudno zdiagnozowac czy to norma czy cos innego i co to jest wsiadlbym to bym wiedzial
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 6:35, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
czy ten niewielki wyczuwalny luz na polosi przy podniesionym kole to norma? 0.5 cm w lewo i 0.5 cm w prawo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:29, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
Tobi zdiagnozowałeś ten luz? To nie są czasem przeguby wewnętrzne?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:59, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
ja też tak mam jak piszesz odzio,według mnie to ta lewa poduszka co jest pod abs,wczesniej tak nie miałem jak kupiłem moje a2,a teraz widze ze ta guma poduszki juz spekana odłazi..zamierzam ja wymienić..a przeguby wewnetrzne chyba nie bo mam jeden nowy a drugi jeszcze dobry
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:05, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
po takim długim czasie myślę że to nie przeguby nie półoś napędowa ale poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów powodują to szarpanie podczas jazdy, pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:22, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
Poduszkę pod skrzynią wymienilem rok temu ale szarpanie dalej jest. Teraz byłem na przegladzie i mechanik mowil ze sa luzy na przegubach wewnetrznych i czasami taki metaliczny dzwiek słychac, wiec myslalem ze to to:/ Może faktycznie poduszki bo podczas odpalania i gaszenia trzęsie budą :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 5:31, 18 Maj 2013 Temat postu: |
|
fakt jest taki że mechanicy są do du.., jeden powie że poduszka a drugi że półosie napędowe. myślę że ze sprawą luzów w układzię napędowym należy się dobrze przyjrzeć z bliska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 7:16, 18 Maj 2013 Temat postu: |
|
Przegluby wewnętrzne czesto zaczynaja bić kierownica w czasie dynamicznego przyspieszania i z uwagi na moment obrotowy dotyczy w 99% wersji dieslowskich
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Sob 7:16, 18 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:17, 18 Maj 2013 Temat postu: |
|
Co do tych mechaników to się z Tobą Tobi zgadzam!!! U rodziców w golfie v cos biło i powiedzialem mechanikowi ze końcówki albo łączniki stabilizatora na moje odczucia, a on mamie wymienil poduszki pod silnikiem... Poszło prawie 500zł a pukanie dalej zostało. Wywalony był łącznik stabilizatora, maaaaasakra....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:49, 19 Lip 2013 Temat postu: |
|
Tobi dzisiaj wymieniłem sprzęgło i szarpnięcia przy dodawaniu jak i puszczaniu gazu zniknęły!!! Wydaje mi się że teraz nawet przy zapalaniu jak i gaszeniu silnika nie trzęsie już tak autem. Mam nadzieję że chociaż w jakimś stopniu pomogłem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez odzio dnia Pią 23:55, 19 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 14:53, 20 Lip 2013 Temat postu: |
|
dobra porada zawsze się przyda, dzięki za info i powodzenia z nowym sprzęgłem Ile wyszła wymiana sprzęgła ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrspecial
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Berlin Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:43, 20 Lip 2013 Temat postu: |
|
no tak waszym zdaniem mechanik ma byc czarodziejem czary mary i zrobione ja codzinie slysze jak klijent opisuje swoja usterke niekture opiwesci nadaja sie do ksiegi ginesa popracujcie w tym zawodzie to sie sami przekonacie jaki to miodzik forum jest poto zeby pomagac jesli ktos ci tu pomoze zrob to poprostu sam i poco krytykowac ze mechanicy sa do bani
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:22, 21 Lip 2013 Temat postu: |
|
Sprzęgło 750zł plus robocizna 200zł przy okazji wymieniłem sobie płyn hamulcowy, to wyszło mnie 1030zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:14, 22 Lip 2013 Temat postu: |
|
Tania robocizna u Ciebie , w mojej okolicy ok. 400. Za sprzęgło ok. 600
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|