Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tom-ziom1
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:18, 04 Lut 2013 Temat postu: Kaseta wybierak zmiany biegów - instrukcje demontażu |
|
Witam czy posiada ktoś może jakieś info. lub instrukcję jak wymienić linki zmiany biegów lub też info czy da się jakoś te linki naprawić biegi wchodzą z bardzo dużym oporem sprzęgło nowe, skrzynia wymieniona na dobrą w poprzedniej wybierak w skrzyni był juz wyrobiony, zostały tylko linki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:12, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
Przejrzyj te instrukcje
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom-ziom1
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:27, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
wielkie dzięki teraz wiem co i jak a masz może jakieś info związane z demontażem tunelu środkowego bo wychodzi na to że muszą go zdemontować do wymiany linek wraz z kasetą a nie chcę połamać zaczepów. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:51, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
Demontaż konsoli środkowej
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom-ziom1
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:37, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
Jesteś wielki super sprawa można na ciebie liczyć.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:50, 21 Lut 2013 Temat postu: |
|
Kolego tom-ziom1 poradziłeś sobie z tymi ciężko wchodzącymi biegami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom-ziom1
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:44, 22 Lut 2013 Temat postu: |
|
tak poradziłem
wymontowałem linki z samochodu i wtłoczyłem pod ciśnieniem olej do nich jednocześnie ruszając nimi tak aby smar wypłyną drugim końcem linki.
Jednak przyczyna ciężko wchodzących biegów może być różna nie tylko linki mogą być zatarte. Opisz jaki problem jest u ciebie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:38, 22 Lut 2013 Temat postu: |
|
U mnie wchodza z duuuzym oporem, ale to też zalezy od pogody. Mimo wszystko przy wrzucaniu 2 czuć metaliczne haczenie. Wymieniłem poduszke skrzyni biegów (minimalna poprawa) ale chyba tam jest jeszcze jedna guma przy skrzyni jeśli się nie mylę ? Wymieniłem olej w skrzyni, ale coś mi się wydaje że mi podmienili oryginalny mechanicy bo PinkFloyd kiedyś pisał że jak na mrozie ciezko wchodza biegi to zły olej. Widziałem że Ty sporo rzeczy wymieniłemś (sprzegło, skrzynię) :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom-ziom1
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:44, 22 Lut 2013 Temat postu: |
|
Niestety musiałem wymienić to i owo ale audi jeździ na co dzień żona i samochód musi być 100% sprawny sprzęgło robiłem tylko dlatego że skrzynie zmieniałem a skoro była już zdemontowana to zawiozłem tarczę do regeneracji aby za jakiś czas znów nie zrzucać skrzyni.
Jeśli ciężko wchodzą biegi to sprawdź jeszcze wybierak przy skrzyni u mnie był wyrobiony miał minimalne luzy, przez co drążek nawet na luzie ciężko pracował tzn nie wracał na środek. Linki możesz w łatwy sposób sprawdzić wystarczy je odpiąć od wybierak przy skrzyni i z kabiny ruszać drążkiem tak jak byś chciał zmieniać biegi drążek powinien chodzić płynnie i bardzo lekko bez żadnych oporów. Możesz też mieć źle ustawione linki i to może być przyczyna generalnie jeśli skrzynia jest ok to temat prosty do ogarnięcia. A z olejem masz racje tylko ori. Teraz mam wlany chyba Castrol to begi na zgaszonym silniku i zimnym oleju troszkę ciężej wchodzą ale wystarczy że samochód pochodzi 1 min i już wszystko jednym paluszkiem śmiga.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:58, 22 Lut 2013 Temat postu: |
|
Dzięki za szybką odpowiedź, jak się cieplej zrobi to się za to zabiorę bo teraz sypie u nas śniegiem i nie mam jak. Zacznę od tych linek i dam znać czy coś pomogło. Jszcze raz dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:41, 23 Kwi 2013 Temat postu: |
|
http://www.youtube.com/watch?v=sheTKD03hmo
W tym filmie moment 0:46 pokazuje rozłączenie linek wybieraka. Ogólnie filmik opisuje regulację tych linek bez i z bolcami zabezpieczającymi (5mm). Pewnie tylko w ASO da się je kupić.
Wystarczy posmarować bolce na końcach linek smarem czy jeszcze w innym miejscu ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Wto 20:53, 23 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:37, 10 Maj 2013 Temat postu: |
|
Wiecie jak najbezpieczniej zdjąć osłonę lewarka znajdująca się pod mieszkiem? (2 zdjęcie)
Nie widzę zaczepów a jak próbowałem z boku delikatnie podważyć to tworzywo się kruszy i łamie. Ani to plastik ani guma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom-ziom1
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:46, 12 Maj 2013 Temat postu: |
|
tam są takie plastikowe zatrzaski widać je od góry wystarczy to zacisnąc do siebie i osłonę ciągnąć do góry
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:34, 02 Sie 2013 Temat postu: |
|
tom-ziom1 napisał: | tak poradziłem
wymontowałem linki z samochodu i wtłoczyłem pod ciśnieniem olej do nich jednocześnie ruszając nimi tak aby smar wypłyną drugim końcem linki.
Jednak przyczyna ciężko wchodzących biegów może być różna nie tylko linki mogą być zatarte. Opisz jaki problem jest u ciebie. |
jak wtoczyłeś ten smar pod ciśnieniem?z której strony od skrzyni czy gałki ??bo kurde i od tej i od tej masz przecież zakończone tymi pierdolnikami do zaczepiania..??????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom-ziom1
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:42, 06 Sie 2013 Temat postu: |
|
ja miałem linki zdemontowane więc miałem większe pole do popisu.
Zrobiłem to tak na końce linek nakręciłem kawałek węża ogrodowego zacisnołem go opaską metalową i od góry wlewałem do tego węża olej silnikowy później przykładałem sprężone powietrze ze sprężarki i tak kilkanaście razy jednocześnie ruszając linkami po drugiej stronie oczywiście wszystko musiało być dobrze szczelne robiłem to tak długo aż drugim końcem wydostawać się olej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:17, 06 Sie 2013 Temat postu: |
|
i co pomogło coś na te ciegna lżej chodzą?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:26, 26 Sie 2013 Temat postu: |
|
Panowie mam pytanie, czy po ściągnięciu tej gumy (zdjęcie 2), którą kolega grom 546 umieścił powyżej, ma być jakiś smar? Bo u mnie jest a mechanik mówił że tam nic nie można smarować i trzeba to wyczyścić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 5:50, 27 Sie 2013 Temat postu: |
|
na kuli drążka pod gałka zmiany biegów, na slizgu wybieraka wstecznego i na ruchomych częściach powinien znajdować się biały smar syntetyczny ( nie zwykły smar )- tak jest fabrycznie, tak samo na wybieraku przy skrzyni na przegłubach kulowych linek i na ślizgu metalowym wybieraka. jest normalnie co 60 tys km w serwisówce , sprawdzenie, czyszczenie i smarowanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:29, 18 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Ostatnio wyciągnąłem linki, przesmarowałem, ale na jednej dalej czuję opór (linki odpięte od wybieraka skrzyni) zauważyłem że jest przerwana guma przez co pewnie trochę się dostało syfu. Myślałem nad kupnem używanych cięgien i pytanie moje, czy będą pasowały od benzyny ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:44, 18 Wrz 2013 Temat postu: |
|
odzio napisał: | Myślałem nad kupnem używanych cięgien i pytanie moje, czy będą pasowały od benzyny ? |
ETKA podaje trzy numer różniące się tylko literką na końcu co oznacza, że jest to ta sama część, która została zmieniona na nowszą wersję.
Nie jest podane benzyna czy diesel więc powinna pasować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|