Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marwyk
Gość
|
Wysłany: Pią 19:00, 12 Kwi 2013 Temat postu: Audi A2 1.2 TDi 3L |
|
Sprzedam cena ok 16 - 17 tys jak będzie na miejscu będę znać .
Auto z Austrii.
Kolor czarny raczej bezwypadkowy , przejechanie 200 tys.km
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 6:14, 13 Kwi 2013 Temat postu: |
|
1.2 w tej cenie musi byc niezla mina, poza tym to niezla skarbonka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
frozenstaw
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełm/Lubelskie Płeć:
|
Wysłany: Sob 6:42, 13 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Chyba że cena w rublach także do przełknięcia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marwyk
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z miasta Krolewskiego Grodu Kraka Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:12, 13 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Prosiłbym o napisanie co tam się w nich psuje, bo zastanawiam się żeby to w domu zostawić?
Auto ma 197 tys. km oryginalnego przebiegu, wszystko robione w ASO Audi, jest całe w oryginalnym lakierze i od I właściciela.
Spalanie średnie z komputera ok. 3,6 l/100 km i to raczej nie trasa.
Co jest do zrobienia przy tym przebiegu
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez marwyk dnia Sob 15:14, 13 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:51, 13 Kwi 2013 Temat postu: |
|
W silniku uszczelnienia na pompowtryskach zaczynają puszczać ciśnienie paliwa przy przebiegu od 150tkm , napinacz + łańcuch napędzający pompę oleju zaczyna hałasować od 200tkm a przy 300tkm może się zerwać, kierownica zmiennej geometrii turbiny zapieka się przy 150tkm. Czasami jak ktoś nie dba o olej to przy brutalnej jeżdzie urywa wał silnika. Przeguby wewnętrzne przy skrzyni biegów w zależności od stylu jazdy zaczynają padać od 100tkm do 250tkm, W skrzyni biegów czasami jak ktoś nie szanuje jej zużywają się łożyska wałka głównego, przekładnia układu różnicowego dostaje luzów objawy to stuki przy zmianie biegów lub dodawaniu gazu. Co 100tkm należy wymieniać drążek przy wybieraku biegów, Co ok. 30tkm należy koniecznie robić adaptację sprzęgła i jeżdzić w taki sposób jak emeryt do kościoła to skrzynia biegów i przeguby wytrzymają 500tkm. Sprzęgło może być już do wymiany przy 200tkm.Czasami są problemy z pompą hydrauliczną - pada czujnik ciśnienia oraz nieszczelności w układzie hydraulicznym - należy ocenić wzrokowo.To tyle w dużym skrócie.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:10, 13 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Proponuję posty przenieść do odpowiedniego działu :twisted:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marwyk
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z miasta Krolewskiego Grodu Kraka Płeć:
|
Wysłany: Nie 6:20, 14 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Powiem tak mam diesla 1.9 na pompo-wtryskach i tu raczej o silnik jestem spokojny.
Zastanawia mnie ta skrzynia biegów oraz możliwość jej obsługi w Krakowie.
Ta adaptacja sprzęgła to coś się rozbiera czy tylko na komputerze robi ustawienia?
Przejechałem się tym samochodem bo było jeszcze na tablicach jak kupowałem i od strony technicznej nie zauważyłem nic niepokojącego. Skrzynia zmienia biegi bez problemów na trybie D oraz sekwencyjnej. W trybie Eco auto gaśnie przy chwilowym przytrzymaniu Stopu - po tym normalnie zapala jak puszcze hamulec, widzę że akumulator jest nowy chyba 2 letni. Jeśli wyłączę tryb eco to auto nawet jest żwawe jak na te moc.
Silniczek nie puści dymka z rury wydechowej, nie kopci tez z korka oleju.
Pasek rozrządu wymieniony przy 100 tys. km to raczej do wymiany, ale nie myśle żeby to były jakieś wieksze koszty jak w 1.9. Wszystko było robione w ASO więc chyba podjadę i się dowiem czy coś było przy skrzyni lub sprzęgle robione
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:43, 14 Kwi 2013 Temat postu: |
|
W ASO nie znają się , szkoda czasu i kasy. Jeżeli masz auto serwisowane oraz bezwypadkowe i nikt kto się nie zna nic tam nie grzebał to za tą kasę kupiłbym od Ciebie ale mam dosyć ciemnego lakieru. Podejrzana jest cena za jaką sprowadziłeś ( może przebieg ukryty albo trafiłeś super ofertę ). Adaptację robi się za pomocą VAG. Nie każdy potrafi aby adaptacja przebiegła pomyślnie cały układ hydrauliczny, elektryczny i mechaniczny musi być sprawny. Objawy, kiedy należy robić adaptację to gwałtowne ruszanie po puszczeniu hamulca - sprzęgło nie całkowicie rozsprzęgla i cały mechanizm napędowy dostaje w d..pę a póżniej wszyscy narzekają na awaryjność skrzyni i przegubów. Gdy sprzęgło się ślizga (zużyte) auto będzie miało problem z uruchomieniem silnika. Ważny jest poziom płynu hydraulicznego (zielony korek), musi być odpowiedni stan , na zbiorniczku przy pompie hydr. jest taki prostokącik i jak pompa nabije ciśnienie np. po otwarciu drzwi poziom ma być w tym okienku. Pompa ma pracować ok. 15s i utrzymywać ciśnienie min. kilka godzin na postoju (im dłużej tym lepiej nawet dobę)Jest tam hydroakumulator, który wymienia się co kilka lat, wykręca się go kluczem nr22, jeżeli ma lakier nie uszkodzony od klucza to znaczy, że nikt bez potrzeby nie grzebał przy hydraulice i skrzyni.Najlepszy fachowiec od tych skrzyń to TUCHOLA tel.501145925-polecam i MysLowice tel.502893993-osobiście nie znam. Ja mam do czynienia już drugim autem 3l, pierwsze było Lupo3l zrobiłem na nim prawie 200tkm bez holowania i większych problemów, największa naprawa to wymiana łożysk na dyfrze ale to była wina, że był bity z boku w prawe koło i po 70tkm główne łożyska dostały luzy ( objawy to wyciek oleju przy półosiach) Teraz dopieszczam A2 i poszło już kilka tysiaków ale wiem czym będę jeżdził oraz to, że przy sprzedaży nie odzyskam tego co zainwestowałem , bo sprawne A2 1,2 musi kosztować ok 30tyś zł i gdy kupowałem za 20tyś zł (lupo poszło na zamianę) widziałem co muszę zrobić/wymienić ale zawsze wyskoczy póżniej coś co było nie do przywidzenia. Podsumowując te moje uwagi przy tych skrzyniach należy zapobiegać awariom przez serwisowanie i łagodne traktowanie w czasie jazdy co prawda mam zmieniony program na 81kM ale bez funkcji EKO i wiem kiedy mogę poszaleć na drodze (robi się rakieta). Bym zapomniał na funkcji EKO moc ograniczona jest o 30% a wybieranie biegów jest przy niższych obrotach silnika ale to żle wpływa na żywotność przegubów wewnętrznych, stan zużycia można sprawdzić ręką wyczuwając luzy poprzeczne półosi w kielichu (szybciej pada prawy). Częste adaptacje powodują osłabienie uszczelnień w elektrozaworach wybieraka biegów a więc w aucie, które ma duży przebieg układ hydrauliki nie trzyma ciśnienia i dyskomfort jest gorszy gdyż po wejściu do auta po np. godzinie musimy czekać aż pompa nabije te ciśnienie (15sek.). Jak już pisałem wcześniej trzeba wymieniać takie cięgno przy wybieraku biegów, zakończone z obu stron zatrzaskiem kulowym, jeżeli są luzy to wyskakuje i brak biegów (pozostaje czołganie pod auto albo hol) koszt części ok 80zł. Pasowało by sprawdzić poziom oleju w skrzyni lub wymienić i ocenić czy nie ma zanieczyszczeń. Najczęstrze wycieki płynu z hydrauliki to na przewodach hydr. pod pompą i przy wybieraku biegów, są tam oringi, które wymieniamy.
Czekam na odpowiedż jak jest w twoim przypadku a także u innych właścicieli 3l-ek.
Mam nadzieje, że wytrwale ktoś przeczytał do końca.
Post został pochwalony 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:52, 14 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Skrzynia jest delikatna i najczesciej sprzedają te auto jak jest z nią problem, doprowadzenie jej do stanu wyjściowego ok 4,5 tys zl. Te skrzynie w 6h robi Teo Motors w Swadzim kolo Poznania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marwyk
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z miasta Krolewskiego Grodu Kraka Płeć:
|
Wysłany: Śro 5:54, 17 Kwi 2013 Temat postu: |
|
U mnie żaden z defektów nie występuje. Musze jeszcze posprawdzać ten poziom płynu. Wiem też że nikt przy tym nie grzebał bo auto było robione tylko w ASO Audi i z serwisu było też kupione - na te chwile widzę ze klocki z przodu już słabe, pęknięta od kamienia szyba czołowa, zarysowane nadkole plastikowe prawe tylne, brak aktualnego TUV - wiec dla szwaba to już dodatkowe wydatki wiec wymienił auto na nowe. Auto dojechało spalając niewiele powyżej 3 litrów ropy - jazda nie ma szału jeśli chodzi o przyśpieszenia (ECO).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:39, 17 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Faktycznie szału na eko nie ma ale ten tryb pracy przeznaczony jest do ekonomicznej jazdy po mieście jak już zaznaczyłem moc zmniejszona jest chyba do 40kM. Mogę dać namiary gdzie za 600zł dostaniesz nowy program podwyższający moc do 81kM bez trybu eko (pozostaje ta sama moc), super sprawa. Przy sprawdzeniu płynu hydraulicznego należy też ocenić kolor płynu, nie może być ciemny. Najlepiej wymieniać go co kilka lat, mogę podać procedurę jak to bezpiecznie zrobić aby nic nie zepsuć (kto się nie zna może uszkodzić pompę hydr. lub unieruchomić auto).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marwyk
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z miasta Krolewskiego Grodu Kraka Płeć:
|
Wysłany: Czw 4:43, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
To i tak będzie robił mechanik - możesz podesłać na priv lub tu na forum.
Napisz też co to jest za płyn - jakiej firmy zalewasz i jaka klasyfikacja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:49, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Płyn hydrauliczny to VW G 002 000 lub firmy Febi 6162 - tańszy zamiennik. Przed wymianą należy zaopatrzyć się w o-ring rozmiar 8,1x4,9x1,6 nr katalogowy 085 142 420, które są na przewodach hydraulicznych między pompą a nastawnikiem biegów i wysprzęglikiem w zależności od potrzeby jeżeli stwierdzimy, że w miejscu połączeń jest mokro (najczęściej ulegają uszkodzeniu przy pompie oraz górny przy nastawniku zabezpieczony sprężystą zawleczką w kształcie litery U, która pęka i przewód wybija gniazdo w obudowie, należy gdy jest uszkodzona wymienić nr kat. 085 142 419).
Zaczynamy od wyłączenia stacyjki, otwarcia maski, demontujemy zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego, zamykamy drzwi od kierowcy, odłączamy klemę od akumulatora albo wyciągamy wtyczkę zasilającą elektrykę pompy hydr. luzujemy hydroakumulator (gruszkę) kluczem 22 ok. pół obrotu w celu rozładowania ciśnienia, odkręcamy pompę od podstawy uważając na podkładki amortyzujące aby nie zgubić, odciągame do siebie pompę i odkręcamy śrubę imbusową trzymającą trzy przewody hydr. i delikatnie wysuwamy przewody z gniazd.
Odkręcamy hydroakumulator wylewamy stary płyn ze zbiorniczka i pompy zalewamy nowym cały zbiorniczek ( ok 1cm do górnej krawędzi) czekamy aż pojawi się płyn w gnieżdzie hydroakumulatora i zakręcamy go do pompy.
Możemy stzykawką z cienką igłą powoli wlać płyn do przewodów hydr. aby uzupełnić odpowietrzając przez naciskanie palcami za części gumowe tych przewodów. (przy okazji oceniamy stan oringów)
Montujemy pompę, delikatnie celujemy przewodami w gniazda, dociskamy przewody ręką do końca uważając czy równo wchodzą i z czuciem dokręcamy śrubą ( listwa trzymająca trzy przewody musi dojść do końca). Zapinamy wtykę elektryki do pompy, przykręcamy pompę, + akumulator jeżeli był odłączony, otwieramy drzwi pompa zaczyna pracować gdy się wyłączy włączamy stacyjkę (bez uruchomiania silnika), włączamy bieg gdy pompa doładuje ciśnienie wyłączamy stacyjkę i sprawdzamy czy poziom płynu znajduje się w okienku kontrolnym zbiorniczka ew. dolewamy gdyby było za mało / jeżeli jest niewiele więcej to nie szkodzi.
Gdyby poszło coś nie tak przez pomyłkę to odłączamy i po chwili załączamy akumulator (kasujemy błąd) i ma być dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 0:43, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Audi 1,2 tdi 3L można oglądać, wystawione na otomoto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marwyk
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z miasta Krolewskiego Grodu Kraka Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:13, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Niestety żona pomimo dużej ilości dodatkowych jazd nie zrobiła prawa jazdy i na to się nie zapowiada. Wymusiła pierwszeństwo na skrzyżowaniu. Następny egzamin za 3 miesiące. nie każdy nadaje się do prowadzenia pojazdu i to jeszcze takiego co każde uszkodzenie może wiązać się ze szkodą całkowita
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|