Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Agre

Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:58, 05 Lip 2013 Temat postu: A2 - z jakim silnikiem wybrać ? |
|
Szukam A2 dla żony tak więc proszę o porady w wyborze wersji silnikowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
PinkFloyd

Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:52, 05 Lip 2013 Temat postu: |
|
Zależy do czego auto ma sluzyc jak jazda powyżej 20 tys km rocznie mozna rozważyć tdi minusy duże przebiegu, wibracje ma 3 cylindry, slabo sie nagrzewa a zima wogole jak nie ma webasto lub jest niesprawne, plusy elastyczność spalanie, jak auto w większości do miasta i czasami trasa mozna polecic 1.4 16v najlepiej po czerwcu 2002r oznaczenie silnika BBY zalety bardzo tanie naprawy i nieskomplikowaną budowa silnika i poprawione problemy z zamarzaniem ósmy, minusem dla mnie to spadek dynamiki w upal na wlaczonej klimie i spalanie 1 5-2l wiekrze od tdi ale przy kosztach eksploatacji w stosunku do tdi nie jest źle. Gdyby auto bylo jeszcze produkowane wybralbym tdi ale po tylu latach to szukanie igly w stogu siana wiekrzosc ma ponad 200 tys jm w tym silniku i cofnięte liczniki. Moja żona chciala abym sprzedam tdi i kupil jej benzynę a to zależy od tego kto nim będzie jezdzil, tdi nie lubi krótkich podjazdów a benzynie to nie przeszkadza. Kazdy ma wady i zalety i trzeba rozważyć co kupić i do czego będzie sluzyl. Z uwagi na skomplikowana budowę i awarie i braku mechaników obslugujacych silniki fsi mozna odradzic ten silnik dla kogoś kto nie ma w nim obeznania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Agre

Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:06, 05 Lip 2013 Temat postu: |
|
A co z silnikami 1,4 przed 2002 rokiem ?
Auto ma służyć przede wszystkim do jazdy po mieście 20 km średnio dziennie - trasa sporadycznie max 100 km.
Jak to jest z silnikami TDI w tych autach - awaryjność ,bolączki?
Co myślicie na temat tego -auta :
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Agre dnia Pią 11:18, 05 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PinkFloyd

Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:43, 05 Lip 2013 Temat postu: |
|
Ogloszenie to typowy handlarz, nie jest to fsi ani s line wszystko zależy od stanu bo na zdjęciach wszytko zawsze wygląda ladnie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pią 11:43, 05 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Agre

Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:49, 05 Lip 2013 Temat postu: |
|
a co z silnikami 1,4 benz sprzed roku 2002 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PinkFloyd

Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:58, 05 Lip 2013 Temat postu: |
|
W sumie konstrukcyjnie to ten sam silnik zmieniono tylko z przewodów na cewki i dano nowa podgrzewaną odme aby nie byli z nim problemow gdy stoi na dworze cala noc powyżej minu 15-20 st ale na razie A2. Z tym nie ma problemu chodzi o silnik do 2002r bo powyżej jest juz to przerobione zawsze mozna samemu to zrobić. Podstawa to sprawdzić historie po vin.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Agre

Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:01, 05 Lip 2013 Temat postu: |
|
A jest jakaś różnica w silnikach TDi przed i po 2002 r?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PinkFloyd

Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:39, 05 Lip 2013 Temat postu: |
|
Agre napisał: | A jest jakaś różnica w silnikach TDi przed i po 2002 r? |
tu nie ma, róznica jest miedzy 75 a 90KM który był pod koniec produkcji ., przy czym ten 75KM ma pompowtryski, turbine bez zmiennej geometrii i nie ma dwumasy, 90KM ma pompowtryski, turbine o zmiennje geometrii i kolo dwumasowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Agre

Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany: Pią 14:41, 05 Lip 2013 Temat postu: |
|
No chyba się skłaniam w stronę TDI , pewnie ciężko będzie znaleźć w ładnym stanie z w miarę rozsądnym przebiegiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PinkFloyd

Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:29, 05 Lip 2013 Temat postu: |
|
Agre napisał: | No chyba się skłaniam w stronę TDI , pewnie ciężko będzie znaleźć w ładnym stanie z w miarę rozsądnym przebiegiem. |
Trzeba liczyc, ze w tdi robią min 30 tys rocznie a sa tacy co robia 70-100 tsy km- diesla kupuje się na zachodzie na przebiegi a nie do dojazdu po miescie do pracy, ze do wymiany po czasie mogą by pompowtryskiwacze, lub turbina do roboty to trzeba sobie zostawić trochę budżetu przy kupnie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Agre

Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:33, 05 Lip 2013 Temat postu: |
|
Zgadzam się z tym co napisałeś ale z drugiej strony przeglądając oferty sprzedaży A2 np z Niemiec jest bardzo dużo aut w TDI z przebiegiem poniżej 200 tk.
W sumie kupując nowe auto które ma jeździć 100 tys rocznie to chyba nie kupiłbym A2
Oczywiście przed kupnem zamierzam zdiagnozować pompki i turbinkę aby nie było wtopy ( coś tam kumam przy TDI ale z benzyką nie miałem jeszcze styczności).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PinkFloyd

Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:39, 05 Lip 2013 Temat postu: |
|
Agre napisał: | Zgadzam się z tym co napisałeś ale z drugiej strony przeglądając oferty sprzedaży A2 np z Niemiec jest bardzo dużo aut w TDI z przebiegiem poniżej 200 tk.
W sumie kupując nowe auto które ma jeździć 100 tys rocznie to chyba nie kupiłbym A2
Oczywiście przed kupnem zamierzam zdiagnozować pompki i turbinkę aby nie było wtopy ( coś tam kumam przy TDI ale z benzyką nie miałem jeszcze styczności). |
Widziałem A2 tdi z przebiegiem 400-500 tys km, i w Niemczech tez po cowce jak sprzedają już Turasy na komisie- nauczyli się od nas . Dobre A2 w Niemczech kosztuje powyżej 4500 euro, inne maja jakies ukryte wady lub sa podniszczone, za tymi samochodami zjeździłem nie raz pół Europy. Chodzi o to ze w benzynie jest wiekrze prawdop. trafienia leprzej sztuki, tdi 1.4 się nie boje gorzej jak ktoś nim jeździł na long life co 30 tys km i wtedy przy ok 200 tys km pozbywają się bo wał dostaje bicia- nie raz się z tym spotkałem w Niemczech- wiec uważaj.Bez powodu nikt za tanią kase się nie pozbywa
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pią 16:42, 05 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Agre

Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:00, 05 Lip 2013 Temat postu: |
|
400 - 500 km się tak łatwo n ie ukryje , wnętrze auta nie jest niezniszczalne.
Widziałem już takie auta , niedawno szukaliśmy dal kumpla A4 no niestety trudno znaleźć w TDI niezniszczonego.
Ale nawet jak środek wysprzątany pachnący , kierownica po renowacji albo druga wstawiona i tam jeszcze inne zabiegi odmłodzenia stosowane przez handlarzy to i tak po podpięciu kompa widać miej więcej przebieg na pompkach na turbinie.Handlarze nie remontują silników przed sprzedażą to jest pewne po za tym podejrzewam że żaden komis nie sprawdza dokładnie stanu silnika pojazdu przed sprzedażą no bo po co jak klient będzie zainteresowany to zrobi to za niego na swój koszt.Można książki pisać na ten temat tyle się słyszy widzi i czyta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
SJake

Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWL/TOS Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:06, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
Ja tego bym się tak nie bał. Pomimo, iż ze swoją sztuką miałem kilka problemów, to silnik o dziwo ma się świetnie - ku zaskoczeniu mechanika, który wróżył "ojojojo...".
W zaniedbany egzemplarz trzeba włożyć trochę kasy.
U mnie pakiet startowy wyniósł 6k
- sprzęgło
- regeneracja klap dolotu
- rozrząd
- siłownik zmiany raz rozrządu
- świece
- oleje skrzynia, silnik
- egr + rurka
- mały serwis dachu
Zostało mi tylko V68 do wymiany
Przy silniku oprócz rozrządu nic nie było robione i jak na razie ma się wyśmienicie.
1,6FSI moim zdaniem to odpowiednie przyśpieszenie, elastyczność i dobre hamulce. Ubolewam jedynie nad brakiem 6 biegu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SJake dnia Śro 14:08, 10 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
grom546

Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:09, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
Jakie miałeś objawy niedomagających klap dolotu i siłownika zmian far rozrządu ? Błędy i odczuwalne zmiany w pracy samochodu ? EGR wymiana czy czyszczenie ? Pozdro.
P.s. mój pakiet na razie 5 k , ale kroi się wymiana sprzęgła i nie wiem czy nie skrzyni / łożyska na wałku atakującym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
SJake

Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWL/TOS Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:47, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
Grom, siłownik zmiennych faz rozrządu został zdiagnozowany jako "uszkodzony" podczas wymiany rozrządu.
Klapy odkryłem w momencie "uwalenia" się siłownika od owych klap. Ciągnął, ciągnął - aż wyzionął ducha podczas ostrego "włączania się do ruchu" = Check Engine.
Samochód po wymianie tych dwóch rzeczy samochód ożył i skończyły się problemy z brakiem elastyczności.
Sprzęgło zostało zmienione na Sachs'a, po czym oddane na gwarancji i założone LUK'a.
Został wymieniony EGR na nowy, rurka, uszczelki.
Pompka paliwa podająca zaczęła popiskiwać i zastąpił ją Pierburg.
Ouu... ile ma przelatana Twoja skrzynia?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SJake dnia Śro 18:47, 10 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
grom546

Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:51, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
170 tyś. U mnie największym kosztem było ściągnięcie głowicy której ściągać nie trzeba było.. Jesteś z wołomina ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Śro 18:53, 10 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
SJake

Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWL/TOS Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:56, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
Hmmm.... mój mały także w tym tygodniu przekroczył 170 000. Oby mu nic nie odbiło...
Mnie zabolał ten siłownik faz rozrządu - 1900zł pękło na samą część.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PinkFloyd

Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:09, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
SJake napisał: | Hmmm.... mój mały także w tym tygodniu przekroczył 170 000. Oby mu nic nie odbiło...
Mnie zabolał ten siłownik faz rozrządu - 1900zł pękło na samą część. |
Wląsnie o to chodzi, ze części sa drogie do fsi, czyjnik NOX tylko ori nowy 1500zł, a za ta kase można kupic cały silnik 1.4 16V
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
SJake

Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWL/TOS Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:05, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
PinkFloyd napisał: |
Wląsnie o to chodzi, ze części sa drogie do fsi, czyjnik NOX tylko ori nowy 1500zł, a za ta kase można kupic cały silnik 1.4 16V |
No coż, fakt któremu zaprzeczyć się nie można - tanich, mechanicznych w tym paskowym FSI nie ma. Zaletą jest większa moc i porównywalne spalanie do 1.4. Który lepszy? Zależnie od upodobań i szczęścia.
Czujnik NOX do BAD bez rabatów kosztuje ~700zł.
Sterownik kontroli spalin ~700zł.
Ponadto wydaje mi się, że czujnik NOX i sterownik zawsze można jakoś orżnąć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|