Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:22, 20 Paź 2012 Temat postu: Modyfikacje 1.4 16V AUA droga do 120KM |
|
Pokrewny silnik do AUA 75KM to AUB 100KM - prosta i tania modyfikacja
[link widoczny dla zalogowanych]
silnik bardzo popularny w Skodach fabiach i można graty znaleść w b.dobrym stanie
Wymieniamy:
Kolektor ssący na metalowy, przepustnicę na 60mm zamiast 48mm i wtryski z tego modelu bez strojenia silnik AUA wypluje ok 88KM- z uwagi na pokrewność komputer nie pluje błędami i wszystko ładnie chodzi.
Strojenie komputera ok 107KM
wałek, wydech, strojenie komputera 120KM
Najleprze efekty w tym silniku w strojeniu ma firma [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Sob 20:23, 20 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:59, 20 Paź 2012 Temat postu: |
|
To chyba jedyna taka modyfikacja tego silnika aby dołożyć tyle kucyków. Wszystko pięknie tylko jakie spalanie? Jeżeli na mieście wyjdzie 10l to wolę zainwestować w Sprint Booster.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:12, 20 Paź 2012 Temat postu: |
|
Audi A2 napisał: | To chyba jedyna taka modyfikacja tego silnika aby dołożyć tyle kucyków. Wszystko pięknie tylko jakie spalanie? Jeżeli na mieście wyjdzie 10l to wolę zainwestować w Sprint Booster. |
wersja 107-120 spala 10l w miescie normalnie- spokojna jazda schodza do 9l, 2l benzyna o tej mocy 11-12l wiec nie jest źle, wersja 88KM ok 8,5-9l w stosunku do 8,2l dla 75KM w miescie z uwagi na wydajniejsze wtryski. Ale dla chcących jest jakas alternatywa, lepiej zmodyfikować 1.4 16V niz kupowac FSI z uwagi na problemy eksploatacyjne wczesniej czy później
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 1:23, 21 Paź 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 1:15, 21 Paź 2012 Temat postu: |
|
AUA po tych modach bez wymiany walka tylko kolektora, wtrysków, przepustnicy i strojenie Unitronic co dało 115KM http://www.youtube.com/watch?v=Efz3OqH2lww
http://www.youtube.com/watch?v=d_xn8dPfvng
http://www.youtube.com/watch?v=kADjm8pbcRs&playnext=1&list=PL1D9A37DD16DE5C79&feature=results_video
Nowy projekt Unitronika silnika AUA co wyżej plus wałek, bez rozbierania silnika + sprint booster, wydech z TDI, plus dolot 145KM , 0-100km/h 7,6s. w Polo 6N jak coś więcej bedzie wrzuce.
Wariant 1 koszt ok 600-800zł przy pracy własnej, wariant drugi ok 1500-1800zł, wariant 3 ok 6000tys zł
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 1:28, 21 Paź 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
max_mind
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:25, 23 Sie 2013 Temat postu: problem |
|
Jako że tanim kosztem można zyskac pare kucy postawnoiłem zakupić secik na 88km to jest przepustnice , kolektor oraz listwe wtryskową, i mam problem ponieważ wtyczki na listwie wtryskowej sa inne. Co robic ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:14, 23 Sie 2013 Temat postu: |
|
wtyczki sa inne ale działanie takie same zachowując takie same położenie przełożyć wtyczki
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
max_mind
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:47, 23 Sie 2013 Temat postu: |
|
Ok Dzieki wielkie, a co z plastikowym dolotem nie pasuje do wiekszej przepustnicy , zastąpić go w całości wężem powietrza czy też zmodernicować samą koncówke plastikowego dolotu tuż przy przepustnicy?
Oraz kolejne pytanie ponieważ listwa wtryskowa od AUA posiada dwa węże doprowadzajace paliwo natomiast od tej w skodzie jest tylko jeden kruciec.
Czy przełozyc wtryski z AUB do listwy AUA ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max_mind dnia Pią 19:53, 23 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:53, 23 Sie 2013 Temat postu: |
|
Puszkę dolotu zostaw jak jest i zmodyfikuj wejście poniewaz puszka stanowi tlumik szmerów zasysanego powietrza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:55, 23 Sie 2013 Temat postu: |
|
Przeloz do listwy z aua
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
max_mind
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 13:26, 24 Sie 2013 Temat postu: |
|
Dzieki za pomoc, napotkałem kolejny problem mianowicie z kolektora plastikowego idzie węzyk podcisnienia do listwy wtryskowej , natomiast w kolektorze metalowym z AUB nie ma miejsca na podpiecie tego wężyka.
Zaślepiłem EGR, uzyskałem tym samym wolny przewód podciśnienia lecz nie jest on nigdzie podłaczony ma ok 30cm długości i zakończony jest filterkiem.
Czy wiercic w kolektorze dziure i umiescic kruciec do podłaczenia podciśnienia na listwe wtryskową , czy też wystarczy zamocować węzyk od EGR zakończony filtrem?
Oraz kolejne pytanie mianowicie jak odpowietrzyć listwę wtryskową, nie ma na niej wentyla, a troszke paliwa uciekło gdy zmieniałem wtryski, czy poprostu wystarczy podpompowac pompą przekrecając kluczyk pare razy przed uruchomieniem.?
Z góry dzieki za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max_mind dnia Pon 15:24, 26 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
max_mind
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:01, 28 Sie 2013 Temat postu: |
|
Auto poskładane, wszystko gwizda. Czeka na chip i usuniecie z mapy egr oraz ostatniej sondy lambda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
joszi
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Fordon Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:07, 28 Sie 2013 Temat postu: |
|
jakie wrażenia po zmianie samych gratów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
max_mind
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:49, 28 Sie 2013 Temat postu: |
|
Silnik praucje równiutko, lepsza reakcja na gaz, spora poprawa mocy w szczególności w zakresie 1-3tys obrotów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:40, 12 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Super sprawa. Też jestem po wymianie gratów i przyznam, że auto popierdziela teraz nieźle. Normalnie przy tej masie auta rakieta. Jeszcze raz podziękowania dla PinkFloyd'a.
Nie daje mi tylko spokoju jedna rzecz, mianowicie EGR. Postanowiłem go wywalić całkiem, a otwory zaślepić. Problem w tym, że wyrzuca błąd i nie ma możliwości go skasować. Czy może zna ktoś sposób żeby ogarnąć temat za pomocą VAG'a bo bez tego nie można zaadoptować odpowiednio przepustnicy??
Serdecznie pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 4:31, 13 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Adaptacje mozna zrobić tylko wtedy kiedy sterownik nie ma bledow, po drugie usuniecie programowo egr ze sterownika tylko u tunera modyfikujac soft, najlepiej przy okazji zrobić mapy wtrysku po te graty aby przekroczyć 100km
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:41, 13 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Dzięki serdeczne za odpowiedź. Duża klasa i ogromna wiedza.
Modyfikacje jakie dokonałem to:
- wywalenie i zaślepienie EGR;
- kolektor dolotowy AUB;
- wtryski AUB;
- przepustnica 60mm z AUB;
- wywalenie kata i wstawienie tłumika przelotowego;
- emulator 2. sondy lambda.
Na co mam zwrócić uwagę tunerowi w czasie rozmowy o modyfikacji softu??
Na pewno o wyłączeniu softowo EGR i co jeszcze??
Adaptacja przepustnicy, pedału gazu, wtrysków??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
monkeymafia82
Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stalowe Miasto Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:57, 13 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Kolego Maxfly czy mozesz zrobić zdjęcie jak zaślepiłes EGR ?? I czy po wywaleniu EGR oprucz bledu nic sie z autem nie dzieje ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:32, 13 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Nic się nie dzieje. Robiłem kompleksową wymianę gratów także mam pewien problem z przepustnicą, bo po wywaleniu EGR wyskoczył błąd, a jak wiadomo przy błędzie w sterowniku nie można zaadoptować przepustnicy. Poza tym gitara.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:46, 13 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Musisz dowiedzieć który tuner kolo ciebie stroi silnik na nowych gratach , są tylko firmy co wygrywają gotowca a w twoim przypadku musi byc inaczej, zmieniając soft niech ze sterownika wywali mapy egr i drugiej sondy, cena powinna zostać ta sama bo przy robieniu softu to ta sama robota.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:57, 13 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Wszystkie poprzednie auta robiłem w Unitronicu, ale z każdy kolejnym autem stwierdzam, że Panowie są coraz bardziej zmanierowani:-). Niewątpliwie są to fachowcy i wiedzę mają ogromną. Ostatnio robiłem MB Vito w firmie drtuning w Łomiankach i muszę stwierdzić, że jest ok. Oczywiście piszą soft pod konkretne auto, a nie wrzucają gotowce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|