Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 6:25, 11 Paź 2013 Temat postu: |
|
Tak są z modeli produkowanych do 2007r
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Pią 6:44, 11 Paź 2013 Temat postu: |
|
W temacie sterownika to jedyne co znalazłem to 036906034EG ; 4030, jednak jego cena 500pln wydaje się wysoka. Cały czas nie daje mi spokoju wymiana P&P sterownika na tego z AUB. Czytałem gdzieś na forum chyba Fabii, że gość coś takiego zrobił jednak nic nie napisał o wyniki finalnym.
Rozmawiałem z człowiekiem z VTG i on stwierdził, że musi porównać mapy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:00, 22 Paź 2013 Temat postu: |
|
Pink podpowiedz proszę czy wychodziły A2 z silnikami 1.4 16V bez EGR (jeśli nie A2 to może inne modele ze stajni VAG) ??
Chodzi mi o auta exportowane do krajów, gdzie nie były tak restrykcyjne normy jeśli chodzi o emisję.
Podpowiedział mi to człowiek do którego dałeś mi namiar odnośnie wyłączenia EGR programowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:21, 08 Lis 2013 Temat postu: |
|
[quote="PinkFloyd"] maxfly napisał: |
◦ zawór zbiornika z węglem aktywnym filtr odpowietrzanie systemu
◦ połączeń i / lub połączeń uszkodzony
◦ Korpus przepustnicy brudny / uszkodzony
Kolektor dolotowy ◦ Czujnik ciśnienia bezwzględnego ( G71 ) wadliwe
◦ Czujnik ciśnienia barometrycznego ( F96 ) uszkodzony
Możliwe rozwiązania :
◦ Sprawdź na przeciek w wlocie lub wylocie
◦ Sprawdź system EGR
◦ Sprawdzić / wymienić zawór węgla aktywnego filtr odpowietrzania zbiornika systemu
◦ Sprawdź / naprawić okablowanie i połączenia
◦ sprzątanie Korpus przepustnicy / wymiany i ponownie uczyć
◦ Sprawdź ( pomiar bloków ) / wymiany kolektora dolotowego czujnik ciśnienia bezwzględnego
◦ Sprawdź ( pomiar bloków ) / wymiany kolektora dolotowego czujnik ciśnienia bezwzględnego ( G71 )
◦ Sprawdź ( pomiar bloków ) / wymienić czujnik ciśnienia barometrycznego ( F96 ) |
Czy czujnik ciśnienia bezwzględnego i barometrycznego to to samo i te funkcje spełnia MAP sensor??
Gdzie znajduje się w AUA zawór węgla aktywnego filtr odpowietrzania zbiornika systemu??
Pink przerzuciłem tzn. zamontowałem na swoje miejsce EGR i wyrzuca mi błąd:
1 Fault Found:
17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation
P1553 - 35-10 - - - Intermittent
chcę go wyeliminować ale nie wiem od czego zacząć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 9:02, 09 Lis 2013 Temat postu: |
|
1.4 16V w A2 nie występowały nigdy bez EGR, tylko pierwsze partie w Golfach IV 98 były egr na podcisneiniach i można było je zaslepiać ale tam sa inne sterowniki i przepustnica na linkę,
odnośnie błędu [link widoczny dla zalogowanych]
podaj mi jakie podciśnienie an jałowym na rozgzranym przy wyłączonych wszystkich odbiornikach widzie ecu, u nas ta funkcje spełnia mapsensor
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Sob 9:02, 09 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Sob 9:49, 09 Lis 2013 Temat postu: |
|
Przy wyłączonym silniku w grupie 75 (absolute pres.) mam ciśnienie na poziomie 1000mbar.
Po uruchomieniu silnika ciśnienie to spada do poziomu 330mbar. (na biegu jałowym).
Czy błąd o którym napisałem może być związany z awarią zaworu od filtra węglowego i zbiornika lub nieszczelnością wężyka, który idzie od kolektora dolotowego do tego zaworu??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 10:15, 09 Lis 2013 Temat postu: |
|
podciśnienie jest ok, tak jak piszesz, o regulacji zaworu filtra węglowego było pisane
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Sob 10:15, 09 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Sob 10:40, 09 Lis 2013 Temat postu: |
|
Spróbuję najpier wymienić ten wąż podciśnienie idący z kolektora do tego zaworu.
Podpowiedzcie proszę jaka jest jego średnica??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:47, 20 Gru 2013 Temat postu: |
|
Witam ponownie po przerwie.
Po 6 miesiącach zmagań i rozsterek związanych z problemami po wymianie osprzętu chciałem obalić mit FinkFloyd'a dotyczący wymiany osprzętu silnika AUA na AUB (kolektor, przepustnica, wtryski). Nie ma mozliwości żeby poprawnie to działało bez zmiany sterownika silnika. Seryjny sterownik głupieje i silnik ciągle chodzi w trybie awaryjnym, a kultura jego pracy pozostawia wiele do życzenia. Związane to było z ilością powietrza zasysanego do kolektora dolotowego przez przepustnicę. Poprostu ECU nie zgadzały się podciśnienia.
Powróciłem więc do setupu seryjnego i wszystko chodzi w najlepszym porządku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:22, 20 Gru 2013 Temat postu: |
|
Da rade tylko musi być tuner który to opanuje programowo a nie umie tylko wgrac gotowca, tak samo jak w tdi można wymienić pompki na wydajniejsze ale silnik będzie szarpał na jałowym, chip gotowiec nic tu nie da trzeba program napisac pod silnik a takich osób jest mało. Na forum A2 w Niemczech lata kilka A2 po takich zmianach , a Polo 9n w Polsce jest nawet kilka, a można jak ktoś nie umie wyciac dany blad ze sterownika i kontrolka się nie zapali - stary ale prymitywny sposób.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pią 19:23, 20 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:35, 20 Gru 2013 Temat postu: Re: Modyfikacje 1.4 16V AUA droga do 120KM |
|
PinkFloyd napisał: |
Wymieniamy:
Kolektor ssący na metalowy, przepustnicę na 60mm zamiast 48mm i wtryski z tego modelu bez strojenia silnik AUA wypluje ok 88KM- z uwagi na pokrewność komputer nie pluje błędami i wszystko ładnie chodzi.
|
Chodzi mi o to, nie chodzi ładnie :-) i czas zakończyć temat.
A tych kilka polo w Polsce to wiem o 2 w tym jedno strojone w unitronicu w cenie bagatela 2500. Innej opcji nie ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
max_mind
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:51, 31 Gru 2013 Temat postu: |
|
Mit obalony.
Potwierdzam, dzwoniłem/pisałem do praktyczne wszystkich tunerów w okolicach warszawy, Tylko unitronic chciał się podjąć strojenia tego auta, sterownik silnika Magneti Marelli. I trzeba pisać całą mape od nowa koszt dokładnie tak jak napisał maxfly 2500zl. Co do setupu Pan z unitronica stwierdził , że bez sensu jest wrzucać większy metalowy kolektor bo szybko się nagrzewa, ponoć w ibizie jest większy i plastikowy. Jako pierwsi na świecie wystroili i założyli kompresor do tego silnika na seryjnym komputerze w polo. Ponoć gania po Warszawie.
Reasumując lepiej kupic diesla ,remap na 100km w Mastersie i za 800zl objezdzamy benzyne jak chcemy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max_mind dnia Wto 16:52, 31 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michał
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:41, 01 Maj 2016 Temat postu: |
|
Odgrzeję kotleta.
Napisałeś:
max_mind napisał: | Silnik praucje równiutko, lepsza reakcja na gaz, spora poprawa mocy w szczególności w zakresie 1-3tys obrotów. |
Po kilku miesiącach piszesz, że mit obalony, strojenie potrzebne itd. To jak to w końcu jest? Działa poprawnie czy nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
B_O_N_K
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:30, 14 Sie 2017 Temat postu: |
|
Czyli nawet z prawidłowo podłączonym EGR, podciśnieniem, obydwiema sondami, sprawnym katalizatorem itd nie zadziała to bez zmiany softu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czak_mobile
Dołączył: 22 Lip 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zamość Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:34, 22 Lip 2018 Temat postu: |
|
witam serdecznie
jestem nowy więc przepraszam za głupie pytania - znalazłem przepustnicę z AUB o numerze OEM: 408-238-323-006Z i z danych wynika że ma ona średnice 52mm - proszę o pomoc w znalezieniu odpowiedniej przepustnicy
Pytanie mam do modów jak wsadzę tylko kolektor i przepustnicę bez wtrysków (mam zamiar montować LPG) to czy też będzie zauważalny przyrost mocy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|