Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 6:19, 20 Wrz 2013 Temat postu: |
|
da rade, rurke odkreca się od stronę przepustnicy i do strony EGR i ja wyciągasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Pią 6:40, 20 Wrz 2013 Temat postu: |
|
No niestety nie da rady, bo od strony kolektora jest jeszcze taki króciec z kołnierzem, który jest mocowany do kolektora centralnie pod przepustnicą i tam nie ma dostępu. Dopiero do tego kołnierza mocowana jest rurka od EGR:-(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Pią 6:50, 20 Wrz 2013 Temat postu: |
|
i jeszcze jedno, czy rurka EGR jest miedziana?? Pytam, bo będę musiał ja troszkę przeformować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:40, 20 Wrz 2013 Temat postu: |
|
maxfly napisał: | i jeszcze jedno, czy rurka EGR jest miedziana?? Pytam, bo będę musiał ja troszkę przeformować. | spokojnie daje się giac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:43, 21 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Przymierzam się do pionierskiego rozwiązania błędu EGR po wywaleniu. Mianowicie planuję wykonać emulator EGR w formie boxa. Czy ktoś z kolegów posiada może dane na temat sterowania tego zaworu. Czy napięcie rośnie/spada skokowo czy może płynnie. Potrzebuję wszelkich możliwych danych aby zrobić tki emulator. Wiem, że użytkownicy Renówek i Opli robią coś takiego, natomiast o VAG cisza. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TWIN
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:19, 23 Wrz 2013 Temat postu: |
|
widze tutaj dużo teori a czy wkoncu ktoś z was już zrobił te mody, i wrzuci wykres.?
ps, bo również sie przymierzam ale chcem zobaczyc czy gra warta świeczki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:12, 23 Wrz 2013 Temat postu: |
|
TWIN napisał: | widze tutaj dużo teori a czy wkoncu ktoś z was już zrobił te mody, i wrzuci wykres.?
ps, bo również sie przymierzam ale chcem zobaczyc czy gra warta świeczki. |
AUA montowano w Polo i lupo, fabi tam dużo osób ma zrobione mody
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pon 15:12, 23 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:15, 23 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Jak to dużo teorii?? Ja od kilku tygodni jeżdżę autkiem po takich modach i jest git. Śmiga aż miło. Problemem jest tylko EGR ale emulator właśnie się robi. Mam zamiar rozwiązać ten problem na zawsze. Bez przerabianie rurek, zmiany mapy silnika z wyrzuceniem bloku EGR (to nie takie proste i niewielu w kraju nad Wisła jest w stanie to zrobić a i tak nie dają gwarancji, że się uda). Wczoraj mierzyłem spalanie mojego autka po modach i przyznam, że jestem zaskoczony. 6l/100km w trasie. W czwartek oddaję auto do gazownika, bo chcę mieć naprawdę ekonomiczne autko. Myślę, że da radę osiągnąć spalanie LPG na poziomie 7l/100km co daje ok 17pln/100km przy mocy auta 88-90KM.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:20, 04 Paź 2013 Temat postu: |
|
Walki z doprowadzeniem auta do stanu używalności ciąg dalszy. Otóż zrobiłem emulator EGR, który działa. Wykasowałem wszystkie błędy EGR, zaadoptowałem przepustnicę i jazda... po kilku metrach auto straciło moc i wyrzuciło błąd:
1 Fault Found:
17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation
P1553 - 35-10 - - - Intermittent
zapaliły się kontrolki EPC, ABS, ESP i czerwony wykrzyknik. Ręce mi opadły i sam już nie wiem co jest grane.
Proszę o pomoc i jeszcze pytanko... czy możliwe jest, że przepustnica jest uszkodzona, a VAG nie wyrzuca błędu??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:50, 04 Paź 2013 Temat postu: |
|
maxfly napisał: | Walki z doprowadzeniem auta do stanu używalności ciąg dalszy. Otóż zrobiłem emulator EGR, który działa. Wykasowałem wszystkie błędy EGR, zaadoptowałem przepustnicę i jazda... po kilku metrach auto straciło moc i wyrzuciło błąd:
1 Fault Found:
17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation
P1553 - 35-10 - - - Intermittent
zapaliły się kontrolki EPC, ABS, ESP i czerwony wykrzyknik. Ręce mi opadły i sam już nie wiem co jest grane.
Proszę o pomoc i jeszcze pytanko... czy możliwe jest, że przepustnica jest uszkodzona, a VAG nie wyrzuca błędu?? |
pewnie powiązane z EGR, opis z serwisówki
Możliwe przyczyny:
Leak ◦ na wlocie i wylocie
◦ System EGR
◦ zawór zbiornika z węglem aktywnym filtr odpowietrzanie systemu
◦ połączeń i / lub połączeń uszkodzony
◦ Korpus przepustnicy brudny / uszkodzony
Kolektor dolotowy ◦ Czujnik ciśnienia bezwzględnego ( G71 ) wadliwe
◦ Czujnik ciśnienia barometrycznego ( F96 ) uszkodzony
Możliwe rozwiązania :
◦ Sprawdź na przeciek w wlocie lub wylocie
◦ Sprawdź system EGR
◦ Sprawdzić / wymienić zawór węgla aktywnego filtr odpowietrzania zbiornika systemu
◦ Sprawdź / naprawić okablowanie i połączenia
◦ sprzątanie Korpus przepustnicy / wymiany i ponownie uczyć
◦ Sprawdź ( pomiar bloków ) / wymiany kolektora dolotowego czujnik ciśnienia bezwzględnego
◦ Sprawdź ( pomiar bloków ) / wymiany kolektora dolotowego czujnik ciśnienia bezwzględnego ( G71 )
◦ Sprawdź ( pomiar bloków ) / wymienić czujnik ciśnienia barometrycznego ( F96 )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:56, 04 Paź 2013 Temat postu: |
|
Ok, czyli może to być wszystko :-)
Czy jeśli pali się check i silnik chodzi w trybie awaryjnym to tan błąd ma niejako priorytet przed błędem o którym pisałem powyżej. Innymi słowy jeśli był błąd EGR to błąd "przecieku" nie był sygnalizowany, a w momencie wyeliminowania błędu EGR wyrzuca błąd "przecieku" pomimo tego, że on cały czas był ale błąd EGR i zapalona kontrolka check ma priorytet??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:51, 05 Paź 2013 Temat postu: |
|
Więc tak. Po zainstalowaniu emulatora EGR udało się wykasować wszystkie błędy EGR i tym samym zgasł check na zegarach. Po tym zabiegu zgodnie z waszymi podpowiedziami przystąpiłem do adaptacji przepustnicy. Adaptacja przebiegła poprawnie. Podczas jazdy zapaliły się kontrolki ABS, EPC i duży czerwony wykrzyknik na wyświetlaczu. Auto straciło moc jednak o dziwo nie zaświecił się check. Po odłączeniu tego emulatora oczywiście wyrzuciło na VAG błąd EGR i zaswiecił się check jednak nie zapalają się ww. kontrolki. Silnik pracuje normalnie i nie traci mocy. Po kilku przemyśleniach podłączyłem elektrycznie EGR tzn. bez podłączania rurek (otwory w bloku i kolektorze trawale zaslepione, wtyczka EGR podpięta). Wszystkie błędy EGR skasowane i jazda próbna. Po kilkudziesięciu metrach ta sama akcja co przy emulatorze. Choinka na zegarach i brak mocy.
W KAŻDYM Z OPISANYCH PRZYPADKÓW POZOSTAŁ TAN SAM PROBLEM TZN. DELIKATNE FALOWANIE OBROTÓW I SAMOISTNY WZROST OBROTÓW PRZY HAMOWANIU SILNIKIEM W ZAKRESIE 1000-3000 OBR. OBROTY SPADAJĄ I WZRASTAJĄ O OK 200 OBR.
Zgłupiałem już i nie wiem co jest grane. Jedyne co przychodzi mi do głowy to podmianka przepustnicy, bo coś czuję że to jej wina.
Plan jest taki, że podmieniam przepustnicę i jeśli to nie pomoże to wracam do ori zestawu AUA, bo przestało mnie to bawić.
Wszystkich mogących coś doradzić w temacie proszę o pomoc.
Jednocześnie proszę o pomoc kogoś z WAWY lub okolic z silnikiem beznynowym. Chodzi o podjechanie i wrzycenie emulatora EGR celem sprawdzenia jego działania.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:47, 05 Paź 2013 Temat postu: |
|
Ok, to sam sobie odpowiem na pytanie:-)
Emulatorem EGR oszukałem komputer pod względem elektrycznym. Okazauje się, że jest to tak cwana bestia z tej A2, że komputerowi silnika zgadza się wszystko elektrycznie, jednak nie zgadza mu się dawka powietrza, bo otwory w kolektorze i bloku są zaślepione. Stąd właśnie błąd
1 Fault Found:
17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation
P1553 - 35-10 - - - Intermittent
Cwany ten EGR w tej A2:-)
Z dwojga złego lepszy chyba ten check pod usunięciu EGR.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:17, 10 Paź 2013 Temat postu: |
|
Trochę zaktualizuję temat. Dziś dostałem emulator EGR zmodyfikowany o emulator MAP sensora aby dawka powietrza zgadzała się w kolektorze po usunięciu EGR. W weekend instaluję i dam znać czy działa.
Dodatkowo na pokład wskoczyła instalacja LPG. Znajomy gazownik bawił się z autkiem tydzień, bo mówi, że takiego wynalazku jeszcze nie widział, a dodatkowo chciałem żeby dopieścił temat:-) Jeśli chodzi o silnik to żadna filozofia. Problemem było zamocowanie butli, bo nie podchodziło mi takie mocowanie jak jest na dostępnych zdjęciach w necie. Butla ma pojemność 25l także wchodzi ok 20l. Spalanie jest na poziomie 8-8,5l/100km w trybie miejskim bez korków:-) Spadku mocy nie odczuwam. Różnicy w pracy silnika żadnej. Nie czuję nawet przełączenia na gaz, a przede wszystkim 20pln/100km :-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 5:48, 11 Paź 2013 Temat postu: |
|
Jaki sens bylo robić mody jak masz gaz a przy gazie ori wtrysku nie są wykorzystywane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Pią 5:56, 11 Paź 2013 Temat postu: |
|
Ale kolektor dolotowy i przepustnica są używane. Poza tym nie cały czas auto chodzi na gazie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 6:04, 11 Paź 2013 Temat postu: |
|
Tez falują obroty na gazie? Jak masz problem z przepustnica to kup od BBZ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Pią 6:11, 11 Paź 2013 Temat postu: |
|
Na gazie silnik zachowuje się identycznie jak na benzynie. Po wyeliminowaniu błędu EGR udało mi się zaadoptować przepustnicę. Nie ma już falowania obrotów na jałowym jednak pozostał problem samoistnego ich wzrostu przy dohamowywaniu silnikiem lub czasami obroty zawieszają się w okolicy 1100obr. przy dojechaniu do świateł. Po lekkim dodaniu gazu wracają do normy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 6:14, 11 Paź 2013 Temat postu: |
|
Wygląda na przepustnice
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Pią 6:19, 11 Paź 2013 Temat postu: |
|
Ale czy jest możliwe, żeby nie sygnalizował tego VAG??
Najpierw chcę zrobić porządek z tym EGR. Jak pisałem emulator działa i nie wyrzuca błędów tylko podczas jazdy wyrzuca ten błąd z "przeciekiem powietrza" co jest związane z błędnym wskazaniem MAP, bo mu się podciśnienie nie zgadza w kolektorze ze względu na zaślepiony wlot EGR.
W poniedziałek będzie emulator na pokładzie i jeśli z tymi obrotami nic się nie zmieni podmienię przepustnicę.
Czy przepustnice BBZ są lepsze od AUB??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maxfly dnia Pią 6:21, 11 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|