Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
s3b3q
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 8:44, 23 Wrz 2014 Temat postu: Wymiana zawieszenia |
|
Witam,
Posiadam Audi A2 1.6 75 KM 2001r. Od jakiegoś czasu zaczynają mi doskwierać stuki z zawieszenia przy nawet małych nierównościach. Chyba pora coś z tym zrobić. Zwracam się z pytaniem co trzeba wymienić(same amortyzatory, czy też sprężyny albo jakieś inne małe elementy)? Najgłośniej stuka prawy tył, ale z przodu też coś się dzieje. Mam też inny ciekawy objaw, mianowicie przy hamowaniu z dość dużej prędkości(takiej autostradowej) czuć dość mocno drżenie kierownicy. Jak to się wiąże z zawieszeniem?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez s3b3q dnia Wto 13:28, 23 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
RamzesV
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Praga Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:45, 23 Wrz 2014 Temat postu: |
|
Stuki na nierównościach (z przodu) nawet tych najmniejszych były u mnie spowodowane łącznikami stabilizatora. Jeżeli chodzi o tył może dolne gumy amortyzatora?
Jeżeli chodzi o drgania na kierownicy to obstawiam skrzywione tarcze/klocki hamulcowe. U mnie ten sam objaw występuje ale jak na razie się nie przejmuję bo hamulce mam jeszcze znośne (zresztą w drugim aucie też mi się to z czasem pojawiło..)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez RamzesV dnia Wto 12:49, 23 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:57, 23 Wrz 2014 Temat postu: |
|
Skrzywione tarcze nie biorą się znikąd, jak będziesz je wymieniał (ew. toczył) to sprawdź czy piasty nie biją, trzeba je tez wyczyścić z nalotu rdzawego. Po założeniu nowych tarcz tez można je czujnikiem sprawdzić czy nie mają nawet śladowego bicia.
PS. Piasty z przodu są z łożyskami - około 150-200 za sztukę sensownej jakości zamiennika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
s3b3q
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 13:25, 23 Wrz 2014 Temat postu: |
|
Dziękuję za odpowiedzi. Bicie na kierownicy nie jest aż tak uciążliwe, chyba nawet domyślam się czym może być spowodowane skrzywienie tarcz. Przy zmianie opon na zimowe ktoś kto mi w tym pomagał postanowił użyć dużej siły, żeby zdjąć stare koło(bardzo mocne zakleszczenie). Czy uderzając w koło można skrzywić tarczę? Bo właśnie od tamtej pory mam takie objawy.
Jednak większym problemem są te stuki. Jak rozpoznać co tak na prawdę jest do wymiany? Bardziej stuka tył, nie jest to żaden metaliczny odgłos tylko bardziej taki głuchy, pusty. Przód jest trochę cichszy. Łacznik i gumy? Jaki to koszt? Gdzie szukać części?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:23, 23 Wrz 2014 Temat postu: |
|
Aby sprawdzić łączniki potrzebne są dwie osoby. Jedna leciutko buja nadwoziem, a druga trzyma ręką za łącznik. Sprawdzisz na ulicy, bez kanału , podnośnika itp. W celu lepszego dostepu można skręcić koła.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pacific tdi dnia Wto 20:24, 23 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
s3b3q
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 10:41, 24 Wrz 2014 Temat postu: |
|
OK, a co z tyłem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|