Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:07, 20 Wrz 2012 Temat postu: Wymiana amotyzatorów - tył |
|
Witam.
Wczesną wiosną czeka mnie wymiana amortyzatorów tylnej osi. Jeżeli ktoś z kolegów przerabiał ten temat i wie od czego zacząć to proszę o instruktarz.
W skład wymiany wczodzi amortyzator, odbój gumowy, osłona oraz górny odbój.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:01, 20 Wrz 2012 Temat postu: Re: Wymiana amotyzatorów - Tył |
|
tobi71 napisał: | Witam.
Wczesną wiosną czeka mnie wymiana amortyzatorów tylnej osi. Jeżeli ktoś z kolegów przerabiał ten temat i wie od czego zacząć to proszę o instruktarz.
W skład wymiany wczodzi amortyzator, odbój gumowy, osłona oraz górny odbój.
Pozdrawiam. |
w poradach kolega ładnie wszystko napisał, bardzo proste, nie wymaga kanału tylko podnośnik i dobre narzędzia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TWIN
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:07, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
ja tez wymieniałem , nalezy odkrecic nadkola , połowa na klipsach siedzi połowa na wkrety - klipsy raczje nie do odzyskania, pozniej pozostaja trzy sruby i wyciagasz ładnie amortyzator, ale teraz najwazniejsze coś czego nei wiedziałem ale teraz juz wiem:) jak zwykle można sie nauczyć na błedach wiec wymieniałem amortyzatory jakies 1,5ca temu i komfort jazdy od razu odczuwalny ale do czego zmierzam byłem na okresowej kontroli i pokazuje mi po 20% na tyle - mowie kurde przecież to nowe amory bilsteina, a gosc pyta czy przed montazem je rozciagnąłem na maxa i złożyłem z pięc razy ! ja mowie ze nei - i wszytsko jasne przed montazem nalezy je kilka razy przepompować - ja o tym nie wiedzialem, oczywiscie amortyzatory spelniaja swoje zadanie i na ta chwile nei wiem czy wogole jest sens abym rozbieral to na nowo i rozciagał te 5 razy amortyzator.
pozdrawiam:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 14:32, 21 Wrz 2012 Temat postu: |
|
Słuszne i mądre spostrzeżenia, warto o tym pamiętać na wiosnę. A propos ile kosztują takie amorki Bilsteina + osprzęt do nich tzn. gumy, osłony...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:13, 21 Wrz 2012 Temat postu: |
|
to nie wina tego, bilstein to gazowki ktore przed montazem sa sprawdzane i maja specjne zworki i tam takie rzeczy sie nie dzieja, zuwaz ze jak zdejmiesz opaske same ida do gory, w autach z lekkim tylem na waskich twardych oponach test nie jest miarowy np Audi A2 a na oponach RunFlat test na nowym aucie wychodzi po 30 proc do takich aut sa specjalne maszyny do testowania o czym nie wiedza w Polsce, kiedys byl nawet o tym program w TVN Turbo faceta naciagneli na 4 wymiany kazdy przeglad pokazywal po 30 proc a auto bylo sprawne tylko wina byla opon, raczej nie wina tylko tak jest, wrzuc 4 osoby na tylna kanape i wyjda ponad 60 proc. Dawno takich rzeczy nie slyszalem gdzie tacy mechaniorzy sa, bylem w fabryce czesci do Audi , z tamtad wychodza gotowe Mcphersony automat bierze amor i montuje sprezyne i nikt nie pompuje amorow tylko montaz i nastepny.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pią 15:17, 21 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
TWIN
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:23, 21 Wrz 2012 Temat postu: |
|
PinkFloyd napisał: | to nie wina tego, bilstein to gazowki ktore przed montazem sa sprawdzane i maja specjne zworki i tam takie rzeczy sie nie dzieja, zuwaz ze jak zdejmiesz opaske same ida do gory, w autach z lekkim tylem na waskich twardych oponach test nie jest miarowy np Audi A2 a na oponach RunFlat test na nowym aucie wychodzi po 30 proc do takich aut sa specjalne maszyny do testowania o czym nie wiedza w Polsce, kiedys byl nawet o tym program w TVN Turbo faceta naciagneli na 4 wymiany kazdy przeglad pokazywal po 30 proc a auto bylo sprawne tylko wina byla opon, raczej nie wina tylko tak jest, wrzuc 4 osoby na tylna kanape i wyjda ponad 60 proc. Dawno takich rzeczy nie slyszalem gdzie tacy mechaniorzy sa, bylem w fabryce czesci do Audi , z tamtad wychodza gotowe Mcphersony automat bierze amor i montuje sprezyne i nikt nie pompuje amorow tylko montaz i nastepny. |
moze i masz racje ze podczas pierwszego montazu takich rzeczy nie robia, gosciowi ze stacji kontroli pojazdów chodziło moze o to że robi sie to przy olejówkach, ja mu nie mówiłem ze mam gazowe. zreszta nie zaszkodzi rozciagnac pare razy przed montazem. dla mnie najważniejsze jest to że smiga sie lepiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TWIN
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:30, 21 Wrz 2012 Temat postu: |
|
tobi71 napisał: | Słuszne i mądre spostrzeżenia, warto o tym pamiętać na wiosnę. A propos ile kosztują takie amorki Bilsteina + osprzęt do nich tzn. gumy, osłony... |
ja za swoje z przesyłka płaciłem jakies 310 zł , osłony były w komplecie jakies badziewiaste i zostawiałem te stare bo był nie zniszczone, natomiast odboje były nowe w tej cenie
tutaj masz jakies w dobrej cenie ale czy nie lewizna
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:29, 07 Paź 2012 Temat postu: |
|
Witam, ja w tym roku kupiłem na tył te tanie amortyzatory do których kolega TWIN podał link i jak do tej pory są OK Do przodu też zamówiłem z tego samego źródła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:50, 07 Paź 2012 Temat postu: |
|
Jak by nie było jest to dobra firma BILSTEIN.
Po wymianie amortyzatorów autko powinno dostać dużego kopa pod względem przyjemnego prowadzenia na naszych drogach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:40, 07 Paź 2012 Temat postu: |
|
Bilstein idą w Audi ( nie Sachs jak w VW ) na ori i to jest pierwsza klasa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sajmontemplar
Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia/Killarney Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:32, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
witam
Panowie możecie mi powiedzieć czy wymiana sprężyn z tylu audi a2 jest możliwa samemu ? tzn wiem ze tak tylko ze chciałbym się dowiedzieć , może ktoś może napisać dokładnie co i jak , cały amortyzator to chyba prostrza sprawa niż wymiana samych sprężyn . Jednym słowem , dać to komuś do zrobienia czy mógłbym pokusić się o własnoręczna wymianę ? a i czy po wymianie sprężyn muszę jechać na ponowne ustawianie zbieżności?
z góry dziekuję za odpowiedź . Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:44, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
sajmontemplar napisał: | witam
Panowie możecie mi powiedzieć czy wymiana sprężyn z tylu audi a2 jest możliwa samemu ? tzn wiem ze tak tylko ze chciałbym się dowiedzieć , może ktoś może napisać dokładnie co i jak , cały amortyzator to chyba prostrza sprawa niż wymiana samych sprężyn . Jednym słowem , dać to komuś do zrobienia czy mógłbym pokusić się o własnoręczna wymianę ? a i czy po wymianie sprężyn muszę jechać na ponowne ustawianie zbieżności?
z góry dziekuję za odpowiedź . Pozdrawiam |
co ty z tyłu chcesz wymieniac
belka tylna wbrew opiniom w A2 się reguluje i robi się zbieznosc tylnego zawieszenia popuszczajac belka i przesuwajac ja w lewo, prawo, przód tył. Z tyłu wymeinia się amorki i odboje ewentualnie po przebiegu ponad 200 tys km odzywają sie tuleje belki. Trzeba poluzowac belke wtedy je wymienisz chyba ze masz dobry ściągacz, ale dopiero jak auto siedzi samoistnie bez obciązenia- róznica przód tył> W A2 nigdy sie z tym nie spotkałem- może dlatego że już mało nimi się jeździ do ASO, chyba że po kolizji- przód to standard, ale tył który nie jest obciążony- sa długowieczne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pon 10:03, 08 Paź 2012, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sajmontemplar
Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia/Killarney Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:52, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
kupilem spręzyny poniewaz lewa jest ukruszona przy tej gumowej uszczelce od dolu co mysle jest przyczyna skretu mojego audi w lewo podczas jazdy ( co poruszalem na forum ) wiec postanowilem je wymienic . wyczytalem z sieci ze jak najbardziej temat jest do zrobienia tylko chcialbym sie upewnic czy zrobie to sam czy lepiej dać to zrobic komus . Mam wiele odpowiedzi od Was odnosnie paru spraw zwiazanych z moim autkiem ale niestety jestem zapracowanym tata od jakiegos czasu i nie mam wiele czasu na wlasnoreczne naprawy . Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:00, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
sajmontemplar napisał: | kupilem spręzyny poniewaz lewa jest ukruszona przy tej gumowej uszczelce od dolu co mysle jest przyczyna skretu mojego audi w lewo podczas jazdy ( co poruszalem na forum ) wiec postanowilem je wymienic . wyczytalem z sieci ze jak najbardziej temat jest do zrobienia tylko chcialbym sie upewnic czy zrobie to sam czy lepiej dać to zrobic komus . Mam wiele odpowiedzi od Was odnosnie paru spraw zwiazanych z moim autkiem ale niestety jestem zapracowanym tata od jakiegos czasu i nie mam wiele czasu na wlasnoreczne naprawy . Pozdrawiam |
bez jej poluzowania nie nagniesz tak zeby je zdjąc, , musisz mieć podnosnik aby tylne kola swobodnie zwisały i jeszcze jedną osobe do pomocy, mozna bez zbieżności ale wtedy na regulacji belki zaznaczasz stare ustawienia- ale tak nie robię, sciagasz do spręzyn, może spróbuj dobrym sciągaczem je scisnac może wtedy ale najlepiej jak dwa koła zwisaja swobodnie- jest wiekrzy zakres regulacji belki, w ASO jest taki że belki nawet nie musiz luzować, ale jak wymienia się spręzyny to zwalja belke bo wymieniaja od razu tuleje, ale ty nie musisz jak sa dobre. Zaraz wysle ci instrukcje
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pon 10:05, 08 Paź 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:18, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:42, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
A ja mam pytanie ktore amorki beda lepsze do naszego autka gazowe czy olejowe?bo tez mam do wymiany dojezdzam coddziennie kulawa droga do pracy..praktcznie 10km dziury..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 5:57, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
Fabrycznie są gazowki i aby nie zmienić charakterystyki pracy zawieszenia gdzie przód ma gazowki tylko takie montuj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Śro 7:30, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
Dzieki pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Nie 15:24, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
Wymienilem te amorki z tylu i powiem szczerze az lepiej sie jedzie pewniejsze auto:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sajmontemplar
Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia/Killarney Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:13, 27 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Witam .
Jestem po wymianie sprężyn w moim A2 ( tył) i po wymianie autko z tyłu podniosło sie o pare cm . zapewne z racji tego ze sa to nowe spręzyny , ale nadal chce zapytac czy to normalne?. Może się ułożą po ilus tam kilometrach z obciazeniem na tyle?. To jedna sprawa a druga to to ze autko skręcało w lewo . Myslałem ze to wina ukruszonej sprezyny lewy tył ale niestety jestem po jezdzie próbnej i autko nadal skreca w lewo :/ .. Dostałem pare porad od Was wiec nadal bede szukał . Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|