Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Wahacze - wymieniać, naprawiać, regenerować ?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Zawieszenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 19:05, 10 Paź 2013 Temat postu: Wahacze - wymieniać, naprawiać, regenerować ?

Dzisiaj odebrałem autko od mechanika (wymiana rozrządu + trochę zabawy z hamulcami), na moją prośbę sprawdził też zawieszenie i układ kierowniczy. Do wymiany mam drążki kierownicze razem z końcówkami, ale o tym akurat wiedziałem - zmartwił mnie natomiast stwierdzeniem, że sworznie obu wahaczy maja luz i trzeba będzie pomyśleć o ich wymianie. Samych sworzni się nie da wymienić, bo są na stałe zamontowane w wahaczu. Sprawdziłem ETKĘ online i wyszło mi w praniu, że w A2 montowano dwa typu wahaczy:
1) w pierwszych wersjach samochodów były to wahacze zawierające zamontowany na stałe sworzeń.
2) w roku 2003 od numeru nadwozia 8Z-3-019683 wahacz zmodyfikowano na taki, w którym sworzeń jest odkręcany i da się go wymienić .
Zakładając wariant, że mam dwa wahacze wymagające naprawy, w którą stronę sugerujecie pójść ? :

A) wymiana kompletnych wahaczy na dokładnie taki sam typ jak mam teraz czyli ze zintegrowanym sworzniem
B) regeneracja wahaczy w specjalistycznej firmie - ale czy ktoś wie czy są takowe i da się taki proces przeprowadzić ?
C) wymiana wahaczy na nowe, ale kupno nowego typu wahacza montowanego od 2003 roku oraz niezależnych sworzni - czy taka modyfikacja jest w ogóle możliwa i wszystko będzie pasować ? Szukałem na Allegro wahaczy drugiego typu, ale nie trafiłem na aukcje z takowymi...

Poniżej zamieszczam zdjęcia pokazujące różnice w wahaczach obu typów:

Wahacz starszy:


Wahacz nowszy:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Czw 19:05, 10 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:38, 10 Paź 2013 Temat postu:

wymien na 2 wersje, pasuje, takie mam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 11:52, 11 Paź 2013 Temat postu:

No tak, ale widzę po opisie, że masz autka z roczników 2003-2005 więc... fabrycznie mogłeś mieć drugi typ wahacza, jak myślisz ? W dodatku do rocznika 2003 do aut z silnikami AML i BBY montowano wahacze zintegrowane ze sworzniem, ale o odmiennych oznaczeniach. Zapewne silnik AML jest nieco cięższy (?)

Głównie mnie natomiast zastanawia czy jak fabrycznie miałem pierwszy typ wahacza to czy mogę go zastąpić drugim - na oko wygląda, że będzie pasował, ale nie chciałbym ryzykować 1000 zł (na oko, cen jeszcze nie znam) żeby się dowiedzieć, że jednak jest inaczej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 12:06, 11 Paź 2013 Temat postu:

Mozesz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maxwit
 
 


Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 12:06, 20 Sty 2014 Temat postu:

Pasują wahacze z Skody Fabi ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cycor
 
 


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:11, 14 Wrz 2015 Temat postu:

To w końcu pasują te wahacze od nowszego modelu do tego starszego np z 2004 do 2000r?? Gdzieś na necie przeczytałem ze są one krótsze te z wymiennym sworzniem o 1 cm. Prawda to jest?? Bo jeżeli tak to chyba zmieni się geometria kół przednich i zbieżność bo będzie mniejszy rozstaw osi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blitz04
 
 


Dołączył: 15 Lis 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno/MGB
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 19:51, 13 Lis 2015 Temat postu:

Odgrzewam temat.
Rozkimał ktoś temat tych wahaczy? Co ciekawe wahacz do polo (9N) wygląda na foto identycznie a cena od 100 zł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:31, 13 Lis 2015 Temat postu:

Wahacze są takie same. Polo, Fabia i Ibiza mają pokrewne zawieszenia przód/tył.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blitz04
 
 


Dołączył: 15 Lis 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno/MGB
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:55, 14 Lis 2015 Temat postu:

A to jest dobra wiadomość. 350 zeta za jeden wachacz który też nie wiadomo ile wytrzyma to lekki przypał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cycor
 
 


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 12:08, 15 Lis 2015 Temat postu:

Wkoncu jak jest z tymi wahaczami?? Pasują te od fabi polo ibizy czy od nowszej a2 z wymiennym sworzniem do tej A2ki np z 2000r. z zintegrowanym sworzniem??

http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-7-png-a-font-size-2-color-6a0303-uklad-kierowniczy-font,65/wachacz-z-wymiennym-stworzeniem,375.html

Tu pisze ze nie

to jak wkoncu jest pasuje czy jest krótszy??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cycor
 
 


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 15:36, 21 Lis 2015 Temat postu:

i nastała cisza w temacie:( (chyba za ciężkie pytanie zadałem hehe:))

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 0:25, 22 Lis 2015 Temat postu:

Trzeba sprawdzić w etce czy piasty i swoznie przedniego zawieszenia maja takie same numery przy jednym i drugim wahaczu - jesli takie same numery maja to wahacze musza miec taka sama długość (no chyba, ze przednie sanki są inne).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cycor
 
 


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 9:08, 22 Lis 2015 Temat postu:

W przypadku obu wahaczy piasty maja ten sam numer 6Q0407621AJ i zwrotnice tez maja ten sam numer 6Q0407255AC Czyli zwrotnice i piasty są takie same to teraz pytanie czy to mocowanie tych wahaczy i czy sanki są takie same??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cycor
 
 


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 9:19, 22 Lis 2015 Temat postu:

podpora zespołu napędowego (sanki) maja takie same numery tylko róznią się ostatnią literką 8z0199 287 E (L,G,H) czyli raczej też są takie samej wielkości. Konsole czyli ten element mocujący wahacz występują w dwóch numerach 8Z0199293Q (AB,R) 8Z0199294Q (AB,R)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 19:48, 22 Lis 2015 Temat postu:

ja specjalnie tymi nr bym się nie kierował bo niby jedna marka a 4 inne numery seat skoda vw audi , amory też mają inne nr a pasują z roomstera i kosztują połowę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:06, 22 Lis 2015 Temat postu:

berthold61 napisał:
ja specjalnie tymi nr bym się nie kierował bo niby jedna marka a 4 inne numery seat skoda vw audi , amory też mają inne nr a pasują z roomstera i kosztują połowę


Amory pasują ale inna siła tłumienia, wałkowane wiele razy na forum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cycor
 
 


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 21:32, 22 Lis 2015 Temat postu:

PinkFloyd pisał coś w jednym temacie że zmieni sie kąt pochylenia koła to może coś sie wypowiesz bardziej na ten temat

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 22:06, 22 Lis 2015 Temat postu:

Właśnie ciekawi mnie to, że zmieni się kąt pochylenia koła skoro inne elementy, oprócz samego wahacza, są takie same. To by znaczyło, że A2'ki na zmodernizowanych wahaczach poruszają się na zmienionych kącie pochylenia koła względem A2'jek z monolitycznym wahaczem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cycor
 
 


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 21:13, 23 Lis 2015 Temat postu:

no chyba że te konsole co mocuje sie wachacz do wózka zawieszenia są troszke wieksze ale wątpie. A wahacz z nie zintegrowanym sworzniem to wygoda w naprawach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cycor
 
 


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 19:42, 09 Gru 2015 Temat postu:

i cisza:( chyba wszystko trzeba będzie pomierzyć na własną reke

Bo niektórzy piszą a nie umieją tego uzasadnić np (zmieni sie pochylenie koła które nie jest regulowane, nowy komplet wahacza kosztuje ok 160zł)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cycor dnia Śro 19:49, 09 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin