Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:05, 10 Paź 2013 Temat postu: Wahacze - wymieniać, naprawiać, regenerować ? |
|
Dzisiaj odebrałem autko od mechanika (wymiana rozrządu + trochę zabawy z hamulcami), na moją prośbę sprawdził też zawieszenie i układ kierowniczy. Do wymiany mam drążki kierownicze razem z końcówkami, ale o tym akurat wiedziałem - zmartwił mnie natomiast stwierdzeniem, że sworznie obu wahaczy maja luz i trzeba będzie pomyśleć o ich wymianie. Samych sworzni się nie da wymienić, bo są na stałe zamontowane w wahaczu. Sprawdziłem ETKĘ online i wyszło mi w praniu, że w A2 montowano dwa typu wahaczy:
1) w pierwszych wersjach samochodów były to wahacze zawierające zamontowany na stałe sworzeń.
2) w roku 2003 od numeru nadwozia 8Z-3-019683 wahacz zmodyfikowano na taki, w którym sworzeń jest odkręcany i da się go wymienić .
Zakładając wariant, że mam dwa wahacze wymagające naprawy, w którą stronę sugerujecie pójść ? :
A) wymiana kompletnych wahaczy na dokładnie taki sam typ jak mam teraz czyli ze zintegrowanym sworzniem
B) regeneracja wahaczy w specjalistycznej firmie - ale czy ktoś wie czy są takowe i da się taki proces przeprowadzić ?
C) wymiana wahaczy na nowe, ale kupno nowego typu wahacza montowanego od 2003 roku oraz niezależnych sworzni - czy taka modyfikacja jest w ogóle możliwa i wszystko będzie pasować ? Szukałem na Allegro wahaczy drugiego typu, ale nie trafiłem na aukcje z takowymi...
Poniżej zamieszczam zdjęcia pokazujące różnice w wahaczach obu typów:
Wahacz starszy:
Wahacz nowszy:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Czw 19:05, 10 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:38, 10 Paź 2013 Temat postu: |
|
wymien na 2 wersje, pasuje, takie mam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:52, 11 Paź 2013 Temat postu: |
|
No tak, ale widzę po opisie, że masz autka z roczników 2003-2005 więc... fabrycznie mogłeś mieć drugi typ wahacza, jak myślisz ? W dodatku do rocznika 2003 do aut z silnikami AML i BBY montowano wahacze zintegrowane ze sworzniem, ale o odmiennych oznaczeniach. Zapewne silnik AML jest nieco cięższy (?)
Głównie mnie natomiast zastanawia czy jak fabrycznie miałem pierwszy typ wahacza to czy mogę go zastąpić drugim - na oko wygląda, że będzie pasował, ale nie chciałbym ryzykować 1000 zł (na oko, cen jeszcze nie znam) żeby się dowiedzieć, że jednak jest inaczej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:06, 11 Paź 2013 Temat postu: |
|
Mozesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxwit
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:06, 20 Sty 2014 Temat postu: |
|
Pasują wahacze z Skody Fabi ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cycor
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:11, 14 Wrz 2015 Temat postu: |
|
To w końcu pasują te wahacze od nowszego modelu do tego starszego np z 2004 do 2000r?? Gdzieś na necie przeczytałem ze są one krótsze te z wymiennym sworzniem o 1 cm. Prawda to jest?? Bo jeżeli tak to chyba zmieni się geometria kół przednich i zbieżność bo będzie mniejszy rozstaw osi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blitz04
Dołączył: 15 Lis 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno/MGB Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:51, 13 Lis 2015 Temat postu: |
|
Odgrzewam temat.
Rozkimał ktoś temat tych wahaczy? Co ciekawe wahacz do polo (9N) wygląda na foto identycznie a cena od 100 zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:31, 13 Lis 2015 Temat postu: |
|
Wahacze są takie same. Polo, Fabia i Ibiza mają pokrewne zawieszenia przód/tył.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
blitz04
Dołączył: 15 Lis 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno/MGB Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:55, 14 Lis 2015 Temat postu: |
|
A to jest dobra wiadomość. 350 zeta za jeden wachacz który też nie wiadomo ile wytrzyma to lekki przypał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cycor
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cycor
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:36, 21 Lis 2015 Temat postu: |
|
i nastała cisza w temacie:( (chyba za ciężkie pytanie zadałem hehe:))
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Nie 0:25, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
Trzeba sprawdzić w etce czy piasty i swoznie przedniego zawieszenia maja takie same numery przy jednym i drugim wahaczu - jesli takie same numery maja to wahacze musza miec taka sama długość (no chyba, ze przednie sanki są inne).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cycor
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:08, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
W przypadku obu wahaczy piasty maja ten sam numer 6Q0407621AJ i zwrotnice tez maja ten sam numer 6Q0407255AC Czyli zwrotnice i piasty są takie same to teraz pytanie czy to mocowanie tych wahaczy i czy sanki są takie same??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cycor
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:19, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
podpora zespołu napędowego (sanki) maja takie same numery tylko róznią się ostatnią literką 8z0199 287 E (L,G,H) czyli raczej też są takie samej wielkości. Konsole czyli ten element mocujący wahacz występują w dwóch numerach 8Z0199293Q (AB,R) 8Z0199294Q (AB,R)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 19:48, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
ja specjalnie tymi nr bym się nie kierował bo niby jedna marka a 4 inne numery seat skoda vw audi , amory też mają inne nr a pasują z roomstera i kosztują połowę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:06, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
berthold61 napisał: | ja specjalnie tymi nr bym się nie kierował bo niby jedna marka a 4 inne numery seat skoda vw audi , amory też mają inne nr a pasują z roomstera i kosztują połowę |
Amory pasują ale inna siła tłumienia, wałkowane wiele razy na forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cycor
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:32, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
PinkFloyd pisał coś w jednym temacie że zmieni sie kąt pochylenia koła to może coś sie wypowiesz bardziej na ten temat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:06, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
Właśnie ciekawi mnie to, że zmieni się kąt pochylenia koła skoro inne elementy, oprócz samego wahacza, są takie same. To by znaczyło, że A2'ki na zmodernizowanych wahaczach poruszają się na zmienionych kącie pochylenia koła względem A2'jek z monolitycznym wahaczem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cycor
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:13, 23 Lis 2015 Temat postu: |
|
no chyba że te konsole co mocuje sie wachacz do wózka zawieszenia są troszke wieksze ale wątpie. A wahacz z nie zintegrowanym sworzniem to wygoda w naprawach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cycor
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:42, 09 Gru 2015 Temat postu: |
|
i cisza:( chyba wszystko trzeba będzie pomierzyć na własną reke
Bo niektórzy piszą a nie umieją tego uzasadnić np (zmieni sie pochylenie koła które nie jest regulowane, nowy komplet wahacza kosztuje ok 160zł)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Cycor dnia Śro 19:49, 09 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|