Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tom-ziom1
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:34, 20 Paź 2012 Temat postu: Stuki w zawieszeniu |
|
Witam jestem świeżo po wymianie amortyzatorów przód przed wymianą cos delikatnie popukiwało z prawej strony takie głuche ciche pukanie myślałem sobie iż po wymianie amorów pukanie ustanie jednak nadal cos puka na dołkach wydaje mi się iż łącznik stabilizatora jest oki jak myslicie w czym tkwi problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:40, 20 Paź 2012 Temat postu: |
|
jeżeli na szarpakach nic nie wychodzi to najczesciej łaczniki stabilizatora i jego gumy, czasami stukaja łozyska amortyzatorów i przekładnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom-ziom1
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:46, 20 Paź 2012 Temat postu: |
|
łożysko amora wygląda na dobre może ten łącznik lub sworzeń wahacza tylko jak to zdiagnozować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:21, 20 Paź 2012 Temat postu: |
|
tom-ziom1 napisał: | łożysko amora wygląda na dobre może ten łącznik lub sworzeń wahacza tylko jak to zdiagnozować. |
jedz na szarpaki, łaczniki i jego gumy sprawdzic najlepiej jak ktos mocno buja autem góra dół z przodu a ktos inny trzyma reką za łącznik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom-ziom1
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:25, 27 Paź 2012 Temat postu: |
|
byłem na szarpakach i zawieszenie bez luzów ale coś puka z prawej strony tylko co
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
frozenstaw
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełm/Lubelskie Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:59, 27 Paź 2012 Temat postu: |
|
Witam miałem podobny problem też mi stukało i pukało okazało się że do wymiany obsada drążka stabilizatora lewa i prawa strona pierwsze miałem zamienniki ale po kilku miesiącach problem powrócił kupiłem oryginalne w ASO koszt około 30zł komplet i już ponad rok śmigam i nic się nie dzieje. Może u Ciebie jest to samo warto sprawdzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom-ziom1
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:29, 31 Paź 2012 Temat postu: |
|
obsada drążka stabilizatora lewa i prawa strona wymieniona i jak pukało tak puka pozostało mi wymienić poduszkę amortyzatora bo tego nie wymieniałem jak zmieniałem amortyzator wyglądały na dobre ale coś puka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marinsxx
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:42, 18 Gru 2012 Temat postu: hmm |
|
puka przy prostej jeździe czy przy skręcaniu............???
sprawdź nadkola czy dobrze przymocowane/założone śruby i kołki,
bo często z reguły to wyskakuje i nadkole jest luźne i wali, wydaje takie dudniące właśnie dźwięki...
są jeszcze gumy/obejmy na drążku kierowniczym może też wyrobione albo poluzowały się,
jest jeszcze inna możliwość... jak wymieniałeś amortyzatory (- a w ogóle na jakiej marki wymieniłeś bo mnie to też czeka po zimie?? ) to albo kiepskiej jakości i mocowanie(tuleja gumowa) jego jest już wybite albo nie są dobrze skręcone...
ewentualnie jeszcze przeguby zewnętrzny półosi ale to też z reguły przy skręcaniu na początku się słyszy...
a łożyska skrętne górnego mocowania amortyzatora to pukają/trzeszczą przy mocnym skręcaniu.
i najprostsza rzecz zderzak i kierunkowskazy na błotnikach - mocowanie ich musisz sprawdzić...
pzdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom-ziom1
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:40, 18 Gru 2012 Temat postu: |
|
stuka tylko na dołkach czy to na skręconych czy na prostych już się poddałem z tym pukaniem poczekam do wiosny może bedzie łatwiej to zdiagnozować amory to bilstainy gazowo olejowe. komplet przód i tył 440 zł, po wymianie zupełnie inna jazda. zawieszenie sztywne jak sportowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marinsxx
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:41, 19 Gru 2012 Temat postu: |
|
hmm
też nie mogę się doczekać wiosny też trochę rzeczy zaplanowałem...
ja myślę nad amortyzatorami Sachs-ami są podobno trochę miękksze.. tylko czemu droższe niż Bilstein-y??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
aszymszym
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puszcza BIałowieska Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:10, 29 Gru 2012 Temat postu: |
|
u mnie stukało, bo była peknieta prawa sprezyna,sam koniuszek u gory i to bylo bardzo trudne do zauwazenia ale jak piszesz jestes po wymianie amorow to przy robocie rozsypala by sie, ja bije na zuzyte laczniki drazka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:06, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
To chyba odpowiedni temat dla mnie. Generalnie nie mogę już słuchać jak moja A2 stuka i puka podczas jazdy. Objawy jakie mam to zdecydowane stukanie z lewej strony, szczególnie przy niewielkich wybojach. O dziwo przy większych dziurach lub nierównościach to stukanie nie występuje lub jest mniej uciążliwe. Najgorzej jest w trakcie jazdy na wprost po nierównych częstochowskich drogach gdzie łata goni łatę . Jeśli koła są skręcone, wówczas stukania brak lub występuje ono w stopniu marginalnym.
Z prawej strony z kolei słychać coś w rodzaju trzeszczenia choć ciężko to tak naprawdę trafnie opisać. Autko regularnie serwisowane, badane na szarpakach i wszyscy spece twierdzą, że luzów brak. Ja jednak już tak dłużej nie mogę bo zwyczajnie taka jazda po prostu męczy. Ostatnio z tego powodu zacząłem nawet więcej chodzić .
Jeśli macie jakieś sugestie lub podejrzenia co może być przyczyną takiego stanu rzeczy bardzo proszę o pomoc. Może też jest na forum ktoś z Częstochowy kto byłby w stanie polecić jakiegoś dobrego specjalistę który ogarnąłby moje autko do stanu używalności?. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom-ziom1
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:04, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
Mam to samo z prawej strony niestety nikt nie potrafi stwierdzić co to i gdzie
zawieszenie praktycznie całe sprawdzone i nic kazali jeździć aż bardziej się wtłucze i będzie łatwiejsze do zdiagnozowania mądrale kiedy to naprawdę wkurza sprawdź u siebie gumki łącznika stabilizatora one lubią właśnie tak stukać. Jak coś ustalisz napisz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:03, 06 Lut 2013 Temat postu: |
|
Zmienię rzeczywiście jeszcze gumy na stabilizatorze. Same łączniki mam chyba w porządku bo w sumie nie tak dawno je wymieniałem na nowe. Z drugiej strony jeżdżąc po naszych dziurawych drogach nigdy nie wiadomo co i kiedy się zużyje.
Martwię się jednak, że przyczyną moich problemów ze stukającym zawieszeniem może być niestety przekładnia kierownicza . Czy ktoś z was regenerował już przekładnie w swoim A2?. Jakich kosztów mam się spodziewać jeśli moje obawy okazałyby się prawdziwe?. Pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:17, 06 Lut 2013 Temat postu: |
|
Około 2 lata temu regenerowałem przekładnie, kosztowało to z wymianą 600 zł zalezy oczywiście od warsztatu. W dziale Układ kierowniczy jest coś na ten temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:06, 06 Lut 2013 Temat postu: |
|
Dzięki za info. Z wskazanym przez Ciebie tematem właśnie się zapoznałem i tak myślę, że u mnie nie występują jednak objawy wskazujące na problem z przekładnią. Dokładnie jednak sprawdzę wszystko jutro .
Mam jeszcze jedno pytanie - czy istnieją różne rozmiary gum stabilizatora w A2 dostosowane np. do jego średnicy albo wielkości obejm występujących w danym modelu?. Na bazie waszych doświadczeń, podpowiedzcie mi również jakie gumy najlepiej kupić tak aby mieć z nimi spokój na dłuższy czas. Z góry dziękuje za wszelką pomoc.
Edit: Wczoraj ogarnąłem nareszcie temat wymiany gum w moim samochodzie i powiem Wam, że nie oczekiwałem aż takiej różnicy. Pomimo, że oryginalne gumy zdemontowane z auta były w całkiem przyzwoitym stanie, miały "na oko" minimalnie większą średnicę wewnętrzną niż nowe to komfort jazdy jest nieporównywalny. Nic ale to absolutnie nic nie stuka. Polecam wymianę każdemu kto boryka się z problemem niezidentyfikowanych stuków w przednim zawieszeniu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sagemini dnia Sob 7:03, 27 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:10, 21 Cze 2013 Temat postu: |
|
sagemini napisał: |
Edit: Wczoraj ogarnąłem nareszcie temat wymiany gum w moim samochodzie i powiem Wam, że nie oczekiwałem aż takiej różnicy. Pomimo, że oryginalne gumy zdemontowane z auta były w całkiem przyzwoitym stanie, miały "na oko" minimalnie większą średnicę wewnętrzną niż nowe to komfort jazdy jest nieporównywalny. Nic ale to absolutnie nic nie stuka. Polecam wymianę każdemu kto boryka się z problemem niezidentyfikowanych stuków w przednim zawieszeniu. |
Piękna wiadomość. Mi tez stuka i szczerze mówiąc już się do tego przyzwyczaiłem. Na badaniach z roku na rok nic nie wykrywają. Wszystko OK, brak luzów. Wygląda na to, że może to te gumki i u mnie trzeba wymienić.
Rozumiem, że mowa o gumkach łącznika stabilizatora?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sajmontemplar
Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia/Killarney Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:51, 24 Cze 2013 Temat postu: |
|
Panowie wie ktoś z was gdzie kupie zestaw naprawczy stabilizatora FEBI BILSTEIN 37657 ? Co widzę na necie to puste magazyny . Mam się kierować do ASO? Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:58, 24 Cze 2013 Temat postu: |
|
Odnośnie naprawy stabilizatora jest temat na forum ze zdjeciami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
|