Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peplus
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:22, 26 Cze 2013 Temat postu: |
|
Ja mam do wymiany łącznik stabilizatora prawy który puka i stuka Czy istnieje jakaś prawidłowość/zasada ,żeby te łączniki wymieniać parami?
Ciekawa jest też sprawa z tymi gumami na stabilizatorze...czy po wymianie należy ustawiać geoemetrię/zbieżność jak w innych przypadkach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:20, 26 Cze 2013 Temat postu: |
|
Mozna wymieniac pojedynczo ale wymienia się parami zbieżności nie trzeba robic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxwit
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:57, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
Mam problem coś stuka, wjechałem już na kanał cztery razy żeby zlokalizować co to jest i nie mogę znaleść. Słychać to z przodu z prawej strony najczęściej przy pierwszej fazie hamowania czasami podczas ruszania. Jest to jedne uderzenie takie głuche jak by w podłogę. Mam wymienione gumki i łączniki stabilizatora, wahacze i tuleje są ok. Nie ma luzu na końcówkach drążka kierowniczego. Jedyne co znalazłem to mały luz na przekładni kierowniczej z lewej strony ale nie mam pewności czy to jest przyczyną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:01, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
Dobre pytanie MAXWIT bo sam mam podobny problem do Twojego. U mnie słychać głuchy stuk z okolic przedniego prawego koła przy pierwszym hamowaniu podczas jazdy do tyłu - tak jakby coś w zawieszeniu się "układało". Problem nie jest specjalnie uciążliwy choć wolałbym aby nie występował . Jak czegoś się dowiesz daj znać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:27, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
Patrzyliscie na stan plastikowych tulejek stabilizatora gdzie są gumy czy sie nie przesunely. przy hamowaniu i jazdy do tylu stuk to wina zacisku który przesuwa sie i udeza o jazmo zacisku wraz z klockiem, nic szkodliwego. Nie ma to żadnego wplywu na nic a nie warto dla tego wymieniac calego zaciski
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Wto 17:30, 09 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxwit
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:52, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
Masz na myśli te dwie gumki prowadzące które są w zacisku hamulcowym? [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maxwit dnia Wto 20:08, 09 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:22, 12 Lip 2013 Temat postu: |
|
Nie o to chodzi ,zewnętrzna czesc zacisku na którym jest klocek w pocztakowej fazie jak auto się toczy do tyłu przy hamowaniu przemieszcza się 1-2 mm wraz z tarcza i uderza o metalowe prowadzenie zewnętrznej części zacisku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxwit
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska Płeć:
|
Wysłany: Pią 14:24, 12 Lip 2013 Temat postu: |
|
Nie do końca rozumie w którym miejscu to puka. U mnie puka prawie przy każdym hamowaniu ale podczas jazdy do przodu. Piszesz że to wina zacisku hamulcowego, to co jest wybite/wytarte? [link widoczny dla zalogowanych] tu zaznaczyłem, czy o to chodzi?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maxwit dnia Pią 15:01, 12 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 10:40, 14 Lip 2013 Temat postu: |
|
Tak zacisk i klocek stuka w elementach polaczeniowych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxwit
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:32, 15 Lip 2013 Temat postu: |
|
Dzięki. Oglądałem zacisk hamulcowy i chyba nie w tym problem. Sprawdzałem wczoraj co mogłem i chyba te stuki pochodzą z przegubu. Jak wymiennie i przestanie to dam znać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxwit
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska Płeć:
|
Wysłany: Sob 9:47, 20 Lip 2013 Temat postu: |
|
Wczoraj wymieniłem przegub z lewej strony zewnętrzny i dalej stuka. Po 6 miesiącach poszukiwań znalazłem powód stukania. W moim przepadku winna była zerwana nakrętka od śruby która trzyma poduszkę od skrzyni biegów.
maxwit napisał: | Wczoraj wymieniłem przegub z lewej strony zewnętrzny i dalej stuka. Po 6 miesiącach poszukiwań znalazłem powód stukania. W moim przepadku winna była zerwana nakrętka od śruby która trzyma poduszkę od skrzyni biegów i dodatkowo dokręciłem cztery śruby mocujące zawieszenie. Byłem zaskoczony bo poszły o dwa obroty. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maxwit dnia Czw 11:14, 13 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:36, 22 Gru 2016 Temat postu: |
|
Widzę, że te stuki to jakaś przypadłość Audi A2 bo ja od jakiegoś czasu mam to samo, a w necie jest trochę tematu stuków w Audi A2 poruszanych. Wcześniej miałem dwa rodzaje stuków. Jeden rodzaj jakby ktoś młotkiem walił w piastę i taki sprężynujący odgłos, i głównie przy manewrach kierownicą nawet na postoju, drugi zaś rodzaj pukania to taki głuchy odgłos jakby uderzenia przez szmatę kamieniem od spodu. Pierwszy typ wyeliminowałem poprzez wymianę sprężyn i McPersonów z przodu (zresztą kawałek sprężyny w końcu się urwał i leżał w garażu pod prawym nadkolem). Po wymianie tego stuki pierwszego rodzaju - głównie słyszalne jak pisałem wcześniej - przy manewrach kierownicą nawet z małą prędkością - ustały.
Za to ten drugi stuk, taki głuchy - pozostał. Jestem na etapie lokalizowania przyczyny. Jak siedzę w środku to słyszę to cholerstwo od spodu na wysokości deski rozdzielczej. Jak wyjdę z auta i pobujam nim mocno na boki to ten stuk jest właśnie dobrze słychać - i wtedy słyszę go bardziej z prawej strony w okolicach deski rozdzielczej czy fotela pasażera (z przodu). Wyjdźcie z auta jak wam tak puka i pobujajcie budą na bok łapiąc przy suficie na otwartych drzwiach, a stuk ten będzie słychać. Jak będę wymieniał olej to dam znać mechanikom by to spróbowali zlokalizować. Na razie muszę z tym żyć choć nie ukrywam że to jest irytujące, a wręcz wk......ące po jakimś czasie.
Jak widać z pozoru idealny samochodzik też potrafi po jakimś czasie zacząć uprzykrzać życie kierowcy, tym bardziej, że teściowa w seacie z 1991 r. ma cicho. I jak się tu się cieszyć z jazdy? Lubię to auto ale w sytuacjach gdy człowieku słuchasz i nie wiesz skąd te puki to masz czasami ochotę sprzedać to w cholerę i kupić co innego. Najlepsze jak czytam wasze komentarze, że iluś tam mechaników przykładało ucho do tego małego gówna i nikt nie może zlokalizować co puka. 10 mechaników i 10 przyczyn.... Tak to można pół auta wymienić wsadzając 10 000zł.... Tu trzeba by dobrego mechanika, jak pan z programu TVN TURBO - "Samochód Marzeń KUP i ZRÓB"... ale weź takiego namierz w okolicy, to jak szukanie dobrego lekarza wśród konowałów jakich dziesiątki wokoło.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Czw 8:52, 22 Gru 2016, w całości zmieniany 8 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekA22
Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:31, 03 Lip 2018 Temat postu: |
|
Za uogólnione nazwanie Lekarzy konowałami powinieneś dostać w ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Śro 15:12, 04 Lip 2018 Temat postu: |
|
Popatrz czasem na daty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hiszu
Dołączył: 30 Sie 2017
Posty: 21
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mysłowice Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:26, 25 Wrz 2018 Temat postu: |
|
U mnie waliło na każdej nierówności wymieniłem wszystko od wahaczy ,łączniki , amortyzatory kończąc na łożyskach i klockach nic nie pomogło dopiero po wymianie poduszek silnika cisza aż miło ,wymieniłem wszystkie trzy koszt nie mały ale moim zdaniem warto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zine5
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 91
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: nekla Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:45, 26 Lis 2023 Temat postu: |
|
U mnie też pukało nawet na lekkich nierównościach i nawet jak z garażu wyjeżdżałem- okazało się że to oparcia tylnych foteli - wystarczyło podkleić kawałek filcu i/lub pianki w okolicach zaczepu oparcia i problem z głowy , a jeśli coś wam brzęczy z okolic dźwigni biegów/konsoli środkowej - sprawdźcie dwie śrubki mocują one konsole środkową do metalowej części karoseri - widoczne po zdjęciu bocznych osłon tunelu środkowego - po jednej na stronę bodajże na torx tx30
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:06, 26 Lis 2023 Temat postu: |
|
zine5 napisał: | U mnie też pukało nawet na lekkich nierównościach i nawet jak z garażu wyjeżdżałem- okazało się że to oparcia tylnych foteli - wystarczyło podkleić kawałek filcu i/lub pianki w okolicach zaczepu oparcia i problem z głowy , a jeśli coś wam brzęczy z okolic dźwigni biegów/konsoli środkowej - sprawdźcie dwie śrubki mocują one konsole środkową do metalowej części karoseri - widoczne po zdjęciu bocznych osłon tunelu środkowego - po jednej na stronę bodajże na torx tx30 |
U mnie też stuka z tyłu, cały czas sądzę, że to coś w tylnej klapie. Ciekawy trop z tym oparciem... muszę sprawdzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pon 8:37, 27 Lis 2023 Temat postu: |
|
Taka ciekawostka nie dotycząca audi tylko smarta fortwo nie mogłem dojść co wali z tyłu a waliło na każdej dziurze wymieniłem niepotrzebnie wszystko co się dało i dalej wali , wyciągam dobre amory trzymają jak nienormalne prawie nówki ale okazało się że mają luzy poprzeczne nie góra dół tylko na boki ,po wy mianie idealnia cisza , z autami to czasem ciekawe kwiatki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zine5
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 91
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: nekla Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:43, 21 Mar 2024 Temat postu: |
|
Audi A2 napisał: | zine5 napisał: | U mnie też pukało nawet na lekkich nierównościach i nawet jak z garażu wyjeżdżałem- okazało się że to oparcia tylnych foteli - wystarczyło podkleić kawałek filcu i/lub pianki w okolicach zaczepu oparcia i problem z głowy , a jeśli coś wam brzęczy z okolic dźwigni biegów/konsoli środkowej - sprawdźcie dwie śrubki mocują one konsole środkową do metalowej części karoseri - widoczne po zdjęciu bocznych osłon tunelu środkowego - po jednej na stronę bodajże na torx tx30 |
U mnie też stuka z tyłu, cały czas sądzę, że to coś w tylnej klapie. Ciekawy trop z tym oparciem... muszę sprawdzić. |
Ewentualnie jeszcze górne mocowanie tylnych amortyzatorów- ta nakrętka co przykręcony jest amortyzator do mocowania się luzuje i amortyzator popukuje (trza odkręcić koło, zdjąć nadkole i wykręcić amortyzator (od dołu jedna śruba z nakrętką a od góry dwie śruby - wtedy amortyzator wychodzi z mocowaniem i widać tą nakrętkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zine5
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 91
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: nekla Płeć:
|
Wysłany: Nie 15:36, 09 Cze 2024 Temat postu: |
|
Aktualizacja stuków z tyłu- u mnie po wymianie: tulejek belki, gurnych mocowań amortyzatorów, amortyzatorów, odbojników i ich nasmarowaniu, gum pod sprężynami, nadal stuka- złoże tylne oparcie- cisza !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|