Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:53, 17 Mar 2014 Temat postu: Strzał w lewym przednim kole i stukanie |
|
Panowie ratunku .
Dziś rano wyjeżdżając do pracy coś strzeliło w lewym przednim kole podczas manewrowania na parkingu. W trakcie jazdy słychać, że coś się tam telepie, obija i stuka. Mam wrażenie, że kierownica również nie odbija do położenia "na wprost" tylko jest delikatnie skręcona w lewo. Wspomaganie działa przy czym kręcąc kierownicą pomiędzy skrajnie lewym a prawym położeniem słychać stuki.
Czy ktoś miał już taki przypadek i co to może być?. Czyżby sprężyna strzeliła albo łożysko na kolumnie McPhersona?. Niestety z uwagi na pośpiech nie sprawdziłem czy auto opadło z jednej strony. Czy w razie pęknięcia sprężyny dam rade dojechać kilka kilometrów do mechanika czy zostaje laweta?.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sagemini dnia Pon 8:54, 17 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:10, 17 Mar 2014 Temat postu: |
|
Też stawiam na pękniętą sprężynę, sprężyna pęka przeważnie na pierwszym zwoju i można nie zauważyć tego, jeśli nie widać innej przyczyny stukania a sprężyna nie pękła np. na środkowych zwojach to można jechać te parę kilometrów do warsztatu zachowując ostrożność.
Wymieniaj obie sprężyny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:36, 17 Mar 2014 Temat postu: |
|
Sprawa już wyjaśniona. Zgodnie z przypuszczeniami okazało się, że pękła sprężyna na lewym przednim kole (ostatni górny zwój). Chciałbym kupić coś przyzwoitego na wymianę. Czy zatem takie sprężyny będą OK do mojego samochodu czy lepiej szukać czegoś innego?
[link widoczny dla zalogowanych]
Proszę o porady bo obawiam się, że przód z nowymi sprężynami powędruje za wysoko względem tyłu. No i pozostaje jeszcze kwestia twardości samych sprężyn. Wszelkie wypowiedzi mile widziane.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sagemini dnia Pon 17:36, 17 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:52, 17 Mar 2014 Temat postu: |
|
Wskazane by było abyś wymienił na takie same jakie miałeś czyli o takiej samej twardości, (sztywności) a sprawdzisz to po kolorowych oznaczeniach na sprężynie.
Sprężyny są dopasowywane do rodzaju silnika jak i dodatkowego wyposażenia, według ETKI jest 16 rodzai sprężyn.
Np. w tym przypadku 2 czerwone, 2 żółte nr. sprężyny to 6Q0411105AM dostępna <a href="http://www.getem.pl/index.php?szukaj_katalog=6Q0411105AM&action=katalog&kat=5&x=19&y=16">tutaj</a>
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pon 19:11, 17 Mar 2014, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:36, 18 Mar 2014 Temat postu: |
|
Kurcze nie mam teraz specjalnie możliwości, żeby podnieść auto i zobaczyć jakie mam oznaczenia na sprężynach a nawet gdybym to zrobił i tak nie będę miał 100% pewności czy ktoś już nie zmienił sprężyn przede mną. Czy mógłby ktoś zatem pomóc w ustaleniu właściwych sprężyn po VINie?. Auto to praktycznie podstawowa wersja z silnikiem 1.4 TDI bez solar dachu. VIN oczywiście mogę podesłać komuś na PRIV.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 0:30, 19 Mar 2014 Temat postu: |
|
Kolega Admin dobrze prawi, ETKA wskazuje 16 rodzajów sprężyn do A2 (zerknij sobie do ETKI online, grupa 411-10).
Jeśli Cię to ratuję to w czwartek/piątek będę w stanie zerknąć na sprężyny w swoim aucie (produkcja 2001 / "rocznikowo" 2002), też mam AMFa - ale pewności czy ktoś nie zmieniał wcześniej sprężyn również nie mam...
PS. znowu wrócę do mojego poprzedniego auta ze stajni VAG: jak padła mi w nim sprężyna to ETKA pokazywała około 10 wersji sprężyn w zależności od tego czy auto to kombi, czy z hakiem, czy wersja ze wzmocnionym zawieszeniem i różne inne dziwne historie. ostatecznie sprawdziłem po kolorowych "kropkach" na zwoju sprężyny, ale jak sprawdziłem zamienniki w katalogu online to... np. Kayaba oferowała tylko 2 typy sprężyn do mojego modelu (jedna do sedana i jedna "wzmocniona" do kombi). Więc jeśli chcesz kupić jakiś zamiennik to może po prostu zorientuj się czy w ramach danego producenta są różne typy sprężyn do wyboru. A jeśli chcesz kupić oryginał to uważam, że nawet jak kupisz taką samą jak była to ona będzie mniej wybita niż ta stara i autko może się trochę wizualnie podnieść z przodu.
PS. Koszt sprężyny w ASO to około 300 zł brutto - zerknij tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]
i wpisz 6Q0411105 (poszczególne sprężyny w A2 różnią się końcówką tego P/N)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 0:31, 19 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:09, 04 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Sprężyny wymienione na wspomniane przeze mnie wyżej Kayaby. Wymiana wraz z poduszkami i łożyskami amortyzatorów. Auto stoi wyżej i jeździ się przyjemniej ale mam jedno ciekawe spostrzeżenie. Otóż wydaje mi się, że kierownicą kręci się nieco ciężej. Czy to normalne?. Zastanawiam się także czy po operacji wymiany sprężyn wraz z mocowaniami amorów, powinienem zrobić teraz zbieżność?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Sob 9:36, 05 Kwi 2014 Temat postu: |
|
10 rodzajów sprężyn ich już chyba całkiem pogieło rozumiem 2 -3 rodzaje ale 10 toż to paranoja tak samo jak z tymi silnikami 1,9 tdi 15 odmian tego samego silnika i pewnie sami już się pogubili co w którym
chyba trzeba będzie zadaptować sprężyny samemu z jakiegoś innego auta bo w moim tył jest za miękki w stosunku do przodu i jak tu ten tył utwardzić ??? jak nie wiadomo o co chodzi z tymi sprężynami i w dodatku te dziwne ceny jak za zwykłe sprężyny
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez berthold61 dnia Sob 9:37, 05 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|