Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Podczas hamowania auto myszkuje.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Zawieszenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 11:55, 19 Sie 2015 Temat postu: Podczas hamowania auto myszkuje.

Co może być przyczyną myszkowania samochodu podczas hamowania?
Czuję, że ewidentnie coś z przodu ma luz chociaż na trzepakach nic takowego nie można znaleźć?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maru
 
 


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 18:45, 19 Sie 2015 Temat postu:

Co to znaczy myszkuje? Czujesz silne drgania na kierownicy podczas hamowania z większej prędkości?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 18:56, 19 Sie 2015 Temat postu:

Drgań nie mam nic bo hamulce przód/tył po remoncie. Rozdział sił hamowania na poszczególne koła bardzo dobry (przód 2.9, tył 1.8 ) i różnica między lewą a prawą stroną nie przekracza 10%. Ale z dużych prędkości, podczas hamowania, czuć jakby samochód, hmm... chciał ustawiać się bokiem i kierownicą muszę kontrować.

Myślę o wymianie tulei przedniego wahacza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:03, 20 Sie 2015 Temat postu:

Hej, właśnie wracam ze spota Octavii Mruga.
Kumpel w Octavii II 2.0 FSI miał podobne objawy do Twoich, przy nagłym hamowaniu szczególnie z dużej prędkości, auto myszkowało, a z reguły ściągało znacznie na prawą stronę. Po wymieniu tulei wahacza jak ręką odjął, auto jeździ jak po szynach. Skończyły się tez delikatne stuki zawieszenie, których nikt u niego nie mógł zdiagnozować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:09, 20 Sie 2015 Temat postu:

Czyli tak jak podejrzewałem :-) Na trzepakach niby wszystko OK a tutaj dupa przy hamowaniu.

Trzeba zainwestować w tej komplet ściągaczy:

[link widoczny dla zalogowanych]

Wtedy wymiana jest bardzo prosta (w.g. filmików w internecie).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:26, 20 Sie 2015 Temat postu:

No wiesz, nie chcę studzić entuzjazmu, ale objawy mogę być podobne, a przyczyna inna Szczęśliwy - wiesz jak to z diagnozowaniem na odległość. Mruga

Co do tego zestawu do tulei - jak się prasy nie ma (ja np. nie mam Szczęśliwy ) to może się przydać - nigdy z takim nie miałem do czynienia. Zainwestuj i zdaj relację Szczęśliwy

PS. [link widoczny dla zalogowanych] ? Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Czw 20:29, 20 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:57, 20 Sie 2015 Temat postu:

Właśnie niedawno dowiedziałem się, że prasy są gorsze niż taki specjalistyczny sprzęt. Przy takich kluczach masz pewność, że wszystko idzie w linii bez żadnych mimośród.

Nawet widziałem odpowiednie "klucze" do wsadzania i wyciągania łożysk ze zwrotnic! No ale cena... ponad 1000zł. Ale jak ktoś ma warsztat to warto bo wyprasowanie łożyska, zmiana "nakładki" i wprasowanie zajmuje 3 minuty.

Tak się tuleje wymienia tym narzędziem z allegro:

https://www.youtube.com/watch?v=mkF1xN9CTtk

A to na prawdziwym samochodzie, w tle słychać odgłosy strzelania:

https://www.youtube.com/watch?v=eQHqklpciLY

A tutaj łożyska:

https://www.youtube.com/watch?v=nC3nKW1TppE

Jak widzialem kiedyś na własne oczy jak mechanicy wprasowują łożyska to wcale się nie dziwię, że nawet SKF pada bardzo szybko, wiele nie trzeba aby zniszczyć łożysko (znaczy, potrzeba wiele ale prasa ma olbrzymią siłę).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez trepek dnia Czw 21:04, 20 Sie 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin