Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sajmontemplar
Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia/Killarney Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:53, 15 Wrz 2012 Temat postu: Auto skręca w lewo |
|
Witam
Kupując auto nie zwróciłem uwagi na fakt iż puszczając kierownice na prostej drodze autko skręca w lewo , postanowiłem zrobić wyważanie oraz ustawienie trakcji . nadmienię że jadąc 100km/h kierownica mi drżała . po wyważaniu oraz ustawieniu trakcji sytuacja się poprawiła ale skręt auta w lewo pozostał. podjechałem do mechanika który powiedział ze nie ma luzów z przodu ale znalazł sparciała gumę pod sprężyna( lewy tył) ktora jest lekko ukruszona ale nie jest on pewien czy to jest przyczyna skrętu w lewo? , kupiłem nowe sprężyny czekam na nowe gumy pod nie oraz odboje i ochraniacze amorów ( jak już wymieniać to całość ) kupiłem spężyny w Polsce a auto jest z Anglii a jeździ w Irlandii ( powiedziano mi ze to nie ma znaczenia odnośnie sprężyn)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:06, 15 Wrz 2012 Temat postu: |
|
geometria była robiona? spotkałem sie z tym, że niektóre A2 min na prostej maja tendencje jazdy w lewo ale minimalnie, po drugie pochylenia kół sa nieregulowane, po zdjeciu amora, sprezyny czasami przestawia sie pochylenie o ok 1-2 st nie ma to wpływu a nic ale wtedy tak może byc, po drugie mały rozstaw osi,, opony niskoprofilowae i auto na nierownosciach ma tendencje do myszkowania- sciagania. W tych autach także reguluje sie geometrie tylnego zawieszenia-belki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Sob 22:08, 15 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sajmontemplar
Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia/Killarney Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:28, 15 Wrz 2012 Temat postu: |
|
geometria również była robiona , kupując nie zauważyłem ze autko jest lekko pochylone na lewą stronę , byłem na zakupach z żoną i dzieckiem wiec pomyślałem ze to ze względu ma masę ale po tym jak mechanik pokazał mi ukruszona sprężynę pomyślałem ze to może być to ( ale mechanikiem nie jestem ) , A może to drążek kierowniczy ? Jak puszcze kiere to lekko skręca się w lewo a po chwili auto skręca w lewo ,,, a i jeszcze jedno jak jadę wprost czuje opór na kierownicy bo czuje ze chce 'isc' w lewo
Pozdrawiam
Tomasz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sajmontemplar dnia Sob 22:30, 15 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:37, 15 Wrz 2012 Temat postu: |
|
ukruszona sprezyna to inne pochylenie koła i może tak być, wymień, wymienia sie dwie aby nie było różnicy w pochyleniu ( bo stara zawsze jest troche usiedziana.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Sob 22:38, 15 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:22, 16 Wrz 2012 Temat postu: |
|
Włączę się do tematu kolega ma peugeota 807 również ściągał mu na lewo. Geometria, zbieżność sprawdzona i ustawiona, dosłownie całe zawieszenie wymienione łącznie z wywarzaniem kół i co? dalej ściąga na lewo Co się okazało pojechaliśmy do innego warsztatu gość wysłuchał, co było przy nim zrobione i wymienione poradził aby zamienić koła z lewej na prawą i odwrotnie. Dwa lewarki, zamiana i jazda próbna, zaczął ściągać na prawo Wymienił na nowe auto jedzie jak po sznureczku dodam, że felgi były stalowe. Spróbuj zamienić może tu tkwi przyczyna ściągania.
Podsumowując koło (felga) wywarzona i wzrokowo nieuszkodzona może być przyczyną nie trzymania równego toru jazdy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Nie 12:30, 16 Wrz 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:46, 16 Wrz 2012 Temat postu: |
|
Miałem sytuację jak kupiłem auto na stalowych felgach i jezdziłem cały rok, autko chodziło płynnie a po zmianie felg na aluminiowe i przełożeniu tych samych opon układ kierowniczy zrobił się oporny, głośny i bardziej pływało na jezdni. Te same opony tylko alu felga szersza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:39, 05 Kwi 2016 Temat postu: |
|
u mnie nie pomogło wyważenie kół i geometria a po prostu przełożenie koł odwrotnie na jeden osi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|