Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzeckidg
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dąbrowa Górnicza Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:52, 04 Lis 2013 Temat postu: Wymiana płynu hamulcowego |
|
Przymierzam się do wymiany płynu hamulcowego. Czytałem, że powinno się odessać większość płynu ze zbiorniczka a następnie dolać nowy płyn. Później odkręcić króciec odpowietrzania hamulca znajdujący się najdalej zbiorniczka czyli tylne prawe koło i odsysać pozostały stary płyn. Powtarzać operację z kołami znajdującymi się coraz bliżej zbiorniczka.
Co Wy o tym sądzicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:05, 04 Lis 2013 Temat postu: |
|
Nie bardzo wiem jak chcesz odsysać stary płyn po odkręceniu odpowietrznika tylnego koła, może coś źle zrozumiałem. W warsztatach robią to z reguły tak:
Tak jak napisałeś ze zbiornika odsysa się płyn, wlewa nowy. Potem odkręca się albo wszystkie odpowietrzniki na raz, albo zaczynając od najdłuższego przewodu (czyli tylne prawe koło) i czekamy aż grawitacyjnie płyn zleci. Najlepiej nałożyć na odpowietrznik gumowy przeźroczysty wężyk wtedy można ładnie obserwować kiedy pojawi się czysty płyn. To metoda przy której nie trzeba odpowietrzać układu, bo się on nie zapowietrzy.
Druga to taka że odkręcasz wszystkie odpowietrzniki, płyn zlatuje, wlewasz nowy, czekasz aż też część zleci żeby przepłukać układ i trzeba odpowietrzać.
Ja korzystam z tej 1 metody, ale jak bym miał masakrycznie zasyfiony płyn to bym raczej użył tej 2.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grzeckidg
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dąbrowa Górnicza Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:45, 04 Lis 2013 Temat postu: |
|
Może trochę nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodziło mi o odessanie reszty płynu poprzez krućce odpowietrzające np. dużą strzykawką z wężykiem. Także generalnie wszystko się zgadza. Dzięki za odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
avidawid
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: podlaskie Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:56, 29 Sty 2014 Temat postu: |
|
jaki plyn zalecacie do naszego audi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:16, 30 Sty 2014 Temat postu: |
|
Ja zawsze wymieniamy na Ate, albo z aso
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Czw 12:19, 30 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
avidawid
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: podlaskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:45, 30 Sty 2014 Temat postu: |
|
ale dot 4 ma byc ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:42, 30 Sty 2014 Temat postu: |
|
Płyn hamulcowy VW. Norma 501 14 DOT - 4.
Nie chce mi się zaglądać pod maskę czy przypadkiem na zbiorniczku pompy hamulcowej nie pisze "only dot 4".
Bardzo dobry i nie drogi płyn hamulcowy który zdobył 1 miejsce w teście "Auto Świat" jest Organika Dot - 4 LV (koniecznie z literką LV).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Czw 11:17, 30 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
orkaskawina
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skawina Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:44, 14 Paź 2016 Temat postu: |
|
Przymierzam się jutro do wymiany płynu a czy przy sprzęgle też trzeba coś spuszczać odpowietrzać co by świeży płyn dotarł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
iparts
Dołączył: 05 Sie 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:00, 27 Paź 2016 Temat postu: |
|
W samochodach Audi, na nakrętce zbiorniczka wyrównawczego od płynu hamulcowego są wypisane specyfikacje i preferowane płyny jakie należy stosować. Zazwyczaj są to klasy DOT-4. Odnośnie producenta to polecam ATE, lub najlepiej oryginalny Audi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
orkaskawina
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skawina Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:36, 27 Paź 2016 Temat postu: |
|
Ja wlałem taki ATE DOT4 SL6
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
frozenstaw
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełm/Lubelskie Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:02, 04 Lut 2017 Temat postu: |
|
Ile potrzeba tego płynu aby go wymienić ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Janusz123456789
Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieciszew
|
Wysłany: Śro 1:09, 11 Lip 2018 Temat postu: |
|
Rozumiem że odgrzewam starego kotleta, ale myślę że warto doprecyzować:
DOT 4 to standardowy płyn hamulcowy, np ATE SL
DOT 4 LV to płyn o obniżonej lepkości (low viscosity) np ATE SL.6
Na korku zbiorniczka jest napisane DOT 4 only czyli ten zwykły.
Natomiast wg opisu ATE SL.6 (płyn typu LV) jest że spełnia normę VW 501.14 czyli sugerowałoby że norma wymaga płynu LV.
Więc który wkońcu będzie lepszy do tego modelu?
Płyny o obniżonej lepkości niby lepiej sobie radzą w skomplikowanych układach ABS/ESP, ale nie wiem jak na takim płynie będzie działał wysprzęglik, czy np nie spowoduje to jakichś przecieków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
orkaskawina
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skawina Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:13, 11 Lip 2018 Temat postu: |
|
Ja tam już trochę przejeździłem na ATE SL.6 i żadnego wycieku nie mam a hamulce brzytwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Janusz123456789
Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieciszew
|
Wysłany: Czw 22:11, 25 Paź 2018 Temat postu: |
|
Jeszcze dodam że płyn można z powodzeniem wymienić metodą ciśnieniową, czyli zapodajemy małe ciśnienie do zbiorniczka, odkręcamy dany odpowietrznik i płyn wypływa nam pod ciśnieniem. Metoda podciśnieniowa opisywana parę postów wyżej mi jakoś nigdy się nie udawała, bo powietrze dostawało się po gwincie do zacisku, więc nie polecam.
Do wytworzenia ciśnienia w zbiorniczku nie trzeba żadnego specjalnego przyrządu, wystarczy kawałek dętki rowerowej, jeden koniec zawiązany na supeł, a drugi nakładamy na zbiorniczek zamiast korka i zaciskamy cybantem. Pompujemy pompką, u mnie wystarczyło już 5-10psi aby leciała strużka płynu z najdalszego koła czyli prawy-tył.
Jedna uwaga, odpowietrznik na wysprzęgliku trzeba odkręcić o wiele obrotów zanim zacznie lecieć, nie wiem czemu ale przynajmniej u mnie tak jest. I oczywiście trzeba uważać na poziom w zbiorniczku, aby poziom niespadł poniżej rurki zasilającej sprzęgło.
Druga uwaga, gdy potrzebujemy uzupełnić płyn w zbiorniczku, należy oczywiście zakręcić odpowietrznik i bardzo ostrożnie spuścić resztki ciśnienia, bo może chlusnąć nam płynem. Na mojej pompce mam zawór spustowy na wężyku co jest dosyć wygodne.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|