Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:36, 02 Lis 2016 Temat postu: |
|
Tamtego zestawu już nie ma ale ten jest z klinami za 230.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Śro 18:37, 02 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:28, 08 Lis 2016 Temat postu: |
|
Jak już pisałem do wymiany miałem sztywne przewody ale przy pomiarach długości okazało się, że elastyczne również są skorodowane.
Przewody wybrałem stalowe ponoć są trwalsze od miedzianych. Dokładne wymiary podam jak będę miał je na stole
Parę fotek:
Druga strona jest ok bo była pod osłoną.
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Śro 7:48, 09 Lis 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:10, 29 Lis 2016 Temat postu: |
|
Mirek jak się hamulce sprawują ?
Muszę zrobić wszystko przy aucie zanim się Qba urodzi - potem nie będzie czasu
ten zestaw mam ochotę zakupić:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:15, 29 Lis 2016 Temat postu: |
|
Dopiero dzisiaj zakończyłem temat hamulców.
Ze względu no to, że nie posiadam kanału zrezygnowałem z samodzielnej wymiany przewodów. Jedna uwaga przewody stalowe niestety nie nadają się na wyginanie że tak powiem w rękach, musi być specjalna giętarka, kupujcie miedziane.
Rożnica po wymianie na duży plus - pedał hamulca bierze wyżej i hamuje przy lekkim naciśnięciu. Na plus także ręczny mogłem go tak wyregulować aby ostro łapał już przy 3 ząbku zwalniając, koło płynnie się obraca przy tak małym skoku dźwigni.
Adam ten zestaw jest identyczny jaki ja kupiłem możesz brać jak na razie bardzo dobrze się spisują - można taniej i jest git
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
RamzesV
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Praga Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:34, 15 Maj 2017 Temat postu: |
|
Ktoś już użytkuje dłużej hamulce VIKI i może je polecić?
Próbowałem ustalić w ASO nr. OEM bębnów ale nie chcieli podać. Chciałem ustalić czy potrzebuję 180mm czy 200mm.Jakoś inaczej można rozszyfrować oprócz mierzenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:07, 15 Maj 2017 Temat postu: |
|
Przejechałem na nich 5000 km i wszystko ok na potwierdzenie przegląd techniczny dwa tygodnie temu, siła hamowania równomierna i chyba było coś po 1400 na monitorze.
Z tego co ja się orientuję bębny 180 mm montowane były z silnikiem 1.2 i tylko na 4 śruby, bęben jest dodatkowo użebrowany tak jak na zdjęciu. U Ciebie powinny być 200 mm.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
RamzesV
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Praga Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:21, 15 Maj 2017 Temat postu: |
|
Teraz jestem jeszcze bardziej skołowany.
w linku:
[link widoczny dla zalogowanych]
są co prawda tarcze 200mm ale cylinderki są ze średnicą 15.87
jak ustaliłem w katalogu ATA i w etce dla numeru PR: 1KB
powinny być cylinderki średnica tłoka cylindra: 17,46
średnica 15.87 jest dla numeru PR: 1KR (czyli 180mm)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:53, 15 Maj 2017 Temat postu: |
|
Rzeczywiście jest tak jak piszesz. Jeżeli celujesz w oryginały zapłacisz dwa razy więcej, ten zestaw zdaje egzamin a cena pozwala na kolejną wymianę w razie W.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pon 20:54, 15 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Janusz123456789
Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieciszew
|
Wysłany: Śro 0:29, 13 Lis 2019 Temat postu: |
|
Audi A2 napisał: |
Często popełniany błąd, który objawia się tym, że hamulec bierze dopiero w połowie lub stopniowym przyhamowywaniu koła albo całkowitym jego zablokowaniu. Klin samoregulatora posiada wytłoczoną wypustkę...
...która musi znajdować się w specjalnym otworze na szczęce. Wstępnie ustawiamy przy górnej krawędzi. |
Uważam że powyższy opis jest błędny. Wypustka na klinie nie może wchodzić do otworu w szczęce, czyli musi być zwrócona do wewnątrz samochodu.
Tak aby klin mógł się swobodnie przesuwać, góra - dół, tak jak na poniższej fotce:
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Janusz123456789 dnia Śro 0:29, 13 Lis 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:46, 13 Lis 2019 Temat postu: |
|
Skoro masz odwrotnie i jest ok to cieszę się bardzo, ja mam tak jak w moim opisie i też jest dobrze. Ale może w takim razie opiszesz do czego służy ten otwór w szczęce i wypustka na klinie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Śro 16:33, 13 Lis 2019, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Janusz123456789
Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieciszew
|
Wysłany: Czw 20:29, 14 Lis 2019 Temat postu: |
|
Wydaje mi się że te dodatkowe otwory w szczękach poprostu nie pełnią żadnej roli, może technologiczne żeby maszyna w fabryce miała je trzymać, lub w innych modelach akurat tam zaczepia się jakąś sprężynkę.
Natomiast wypustka na klinie służy jako ogranicznik który nie pozwala klinowi wypaść z prowadnicy w skrajnym dolnym położeniu, bo właśnie zatrzyma się na tej wypustce tak jak fotce wyżej z forum vw.
Przy takim montażu jak opisałeś tj wypustka w środku otworu hamulce będą działały, jedynie na pewnym etapie zużycia okładzin samoregulatory się zatrzymają bo kliny będą trzymane właśnie z powodu wypustki w otworze. Czyli np ręczny będzie miał dłuższą drogę zanim zacznie łapać.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:37, 14 Lis 2019 Temat postu: |
|
Po głębszej analizie przyznaję Ci rację, poprawię tego posta aby nie wprowadzać w błąd, dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Pią 6:47, 13 Paź 2023 Temat postu: |
|
Audi A2 napisał: |
Przewody wybrałem stalowe ponoć są trwalsze od miedzianych. Dokładne wymiary podam jak będę miał je na stole |
Mirek pamiętasz długości przewodów ?
Zabieram się za całość z przewodami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:20, 14 Paź 2023 Temat postu: |
|
Adam przewody były dorabiane w warsztacie więc nie znam wymiarów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:30, 16 Paź 2023 Temat postu: |
|
Ok też będę dorabiał po wyjęciu starych.
Taki oto zestaw kupiłem, gotowy złożony:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adamon dnia Pon 17:33, 16 Paź 2023, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|