Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kornik69
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pogranicze Łódzkiego i Śląskiego Płeć:
|
Wysłany: Śro 6:35, 22 Maj 2013 Temat postu: Tarcie podczas hamowania |
|
Witam Kolegów
Spotkałem się dzisiaj z następującym problemem. Podczas hamowania (szczególnie ostrzejszego) pojawia się tarcie (nie jednostajne, ale cykliczne gdyż daje się słyszeć obrót koła). Klocki hamulcowe z przodu były wymieniane jakieś 2000 km temu (miesiąc temu), a podczas wymiany mechanik przejrzał tarcze i mówił, że do zdarcia tych nowych klocków można jeszcze na nich jeździć. Łożyska przednie były wymieniane jakieś 6000 km temu.
Jak myślicie o co może chodzić ? Może to być kwestia tylnych bębnów ? Pytam gdyż mają już dość sporą warstwę rdzy na sobie ?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Kornik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:47, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
rdza na zewnętrznej stronie bębna nie ma wpływu na ten hałas który słyszysz podczas hamowania, najlepiej podnieś jedno z kół na lewarku i sprawdź czy rzeczywiście podczas obracania bębnem jest słyszalne obcieranie materiału. Namierz z której osi słychać ocieranie z przodu lub z tyłu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:54, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
Czesto w tylnych hamulcach w bębnach zbiera sie pyl, trzeba zdjąć bęben, wymyć odtłuszczaczem do hamulców bębny i hamulce i przetrzeć papierem od środka bęben i szczeki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kornik69
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pogranicze Łódzkiego i Śląskiego Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:57, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
Wielkie dzięki za wasz odzew.
Kolega myśli, że po tych aktualnych deszczach mógł się tam zebrać jakiś piach ? On może powodować taki dźwięk podczas hamowania ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:03, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
Nie piach tylko w tylnych bębnach po latach jest masa pylu ze szczek który nie ma jak wyleciec
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kornik69
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pogranicze Łódzkiego i Śląskiego Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:06, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
Ok rozumiem. Jeszcze raz dzięki. Muszę podnieść auto i zająć się tym.
Pozdrawiam
Kornik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasznl
Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Holandia Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:54, 15 Sie 2013 Temat postu: |
|
Witam chciałbym się też tym zająć czy może ktoś dokładnie opisać jak dokładnie "zaatakować" te bębny ,będę wdzięczny za pomoc chcę również przemalować bębny z zewnątrz bo nie podoba mi się ta rdza jak myślicie czarnym sprayem wystarczy oczywiście najpierw wyszlifuje tą rdze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
frozenstaw
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełm/Lubelskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:04, 15 Sie 2013 Temat postu: |
|
lukasznl napisał: | chcę również przemalować bębny z zewnątrz bo nie podoba mi się ta rdza jak myślicie czarnym sprayem wystarczy oczywiście najpierw wyszlifuje tą rdze |
Na pewno nie rób tego zwykłym sprayem farba od temp się złuszczy a i podkładować by trzeba, kup sobie farbę do malowania zacisków hamulcowych. Wystarczy wyczyścić rdzę odtłuścić np. benzyną ekstrakcyjną i psikasz. Temat z tego co pamiętam był już poruszany na forum. Pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:16, 15 Sie 2013 Temat postu: |
|
Ja kupiłem Hameraid na rdzi półmat , odtłuściłem sprayem do hamulców pomalowałem i dalej jest super po 3 latach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasznl
Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Holandia Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:34, 15 Sie 2013 Temat postu: |
|
dzięki za pomoc tylko powiedz jak te bębny rozebrać bo chcę przeczyścić od razu wszystko,a tak na marginesie też jestem fanem Pink Floyd.Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:48, 15 Sie 2013 Temat postu: |
|
lukasznl napisał: | dzięki za pomoc tylko powiedz jak te bębny rozebrać bo chcę przeczyścić od razu wszystko,a tak na marginesie też jestem fanem Pink Floyd.Pozdro |
Trochę dziwne pytanie
podnosisz auto
zwalasz koło
odkręcasz jedną śrubę
zwalniasz hamulec ręczny
bęben jest Twój
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:09, 15 Sie 2013 Temat postu: |
|
Ja tam malowałem bezpośrednio na odtłuszczona rdze na założonym bębnie i do tej pory tak samo wygląda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:27, 15 Sie 2013 Temat postu: |
|
Oczywiście Admin. że jest to niezbyt skomplikowana robota, ale pewnie [lukasznl] nigdy nie zdejmował bębna, więc pozwolę sobie dodać więcej szczegółów które mogą być pomocne a mianowicie po zdjęciu koła odkręcamy śrubkę mocującą bęben do piasty za pomocą dobrego śrubokręta krzyżakowego a gdyby były problemy należy przyłożyć śrubokręt do śrubki i uderzyć młotkiem w śrubokręt tak aby nie uszkodzić śrubki i próbujemy odkręcić. Jeśli odkręcimy to po zluzowaniu ręcznego zdejmujemy bęben i gdyby były trudności to opukujemy bęben młotkiem z kilku stron przy krawędzi bębna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasznl
Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Holandia Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:34, 16 Sie 2013 Temat postu: |
|
Dzięki bardzo o to mi chodziło faktycznie mało skomplikowana robota nigdy nie zdejmowałem bębna i nie chciałem się nie miło zaskoczyć,jeszcze raz dzięki za pomoc.
Panowie pomóżcie próbuje ściągnąć ten bęben opukuje już chyba z godzinę ale nie chce puścić
Pozdrawiam
scalono w jeden post / beerkoff
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 14:44, 17 Sie 2013 Temat postu: |
|
Popróbuj ze śrubokrętem, wsadź go przez otwór w bębnie i wyczuj klin nastawczy, następnie wybij go do góry. Klin nastawczy jest nad sprężyną która ciągnie go do góry. Jest mały rancik na bębnie i masz trudności ze zdjęciem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:35, 18 Sie 2013 Temat postu: |
|
Poluzuj max linkę hamulca ręcznego, nakrętkę znajdziesz po wyjęciu pojemniczka w tunelu za dżwignją ręcznego. Nie bój się użyć większej siły przy biciu, uderz kilka razy z lewej i prawej strony.
Sposób jaki podał [tobi74] jest super, ja tylko dodam że otwory to te w które wkręca się śruby do kół a musisz wkładać śrubokręt od strony dżwi zarówno w prawym jak i lewym kole i aby ułatwić sobie dobrze by było zablokować bęben zaciągając ręczny na czas podważania tego klina.
Jak jest zbudowane w środku to znajdziesz w temacie "Samoregulator".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasznl
Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Holandia Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:02, 20 Sie 2013 Temat postu: |
|
sytuacja opanowana dzięki za pomoc używałem sprayu hammerite czarny mat do kominków fajnie wyszło
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:13, 20 Sie 2013 Temat postu: |
|
Też muszę się przyjrzeć hamulcom, u mnie któryś zacisk nie odbija bo słychać jak cały czas szura, a samochodu nie da się przepchnąć jak stoi na luzie ;d. Dodatkowo znowu na prawo jak jade.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Wto 18:13, 20 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|