Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:04, 19 Wrz 2012 Temat postu: Samoregulator |
|
czy jest możliwe że po wymianie szczęk w bębnie hamulcowym może ten klin nastawczy sam się poluzować i tym samym wysunie się ku górze co spowoduje trochę bardziej miękki pedał hamulca? Z jakim wciskiem zakładać bęben hamulcowy na szczęki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:07, 19 Wrz 2012 Temat postu: Re: samoregulator |
|
tobi71 napisał: | czy jest możliwe że po wymianie szczęk w bębnie hamulcowym może ten klin nastawczy sam się poluzować i tym samym wysunie się ku górze co spowoduje trochę bardziej miękki pedał hamulca? Z jakim wciskiem zakładać bęben hamulcowy na szczęki? |
nie działajace płynnie regulatory, zacinajace sie szczeki powoduja ze hamulec zasadniczy bierze niżej- widoczne to bardzo jak na tylnej osi sa hamulce bębnowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:11, 19 Wrz 2012 Temat postu: |
|
jaka jest szansa na wymianę tych regulatorów - czy jestem w stanie kupić to w sklepie?
Dodam że po wymianie szczęk po roku kiedy zdjąłem bęben hamulcowy było tam zaskakująco czysto, zero pyłu ze zużywanych okładzin, czysto jak w domu na stole.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 5:01, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
tobi71 napisał: | jaka jest szansa na wymianę tych regulatorów - czy jestem w stanie kupić to w sklepie?
Dodam że po wymianie szczęk po roku kiedy zdjąłem bęben hamulcowy było tam zaskakująco czysto, zero pyłu ze zużywanych okładzin, czysto jak w domu na stole. |
mozna kupic kiedys kosztowaly ok 60zł sa tez zestawy naprawcze do tylnych hamulcow, moze ci celinderki nie pracuja? Hamulec ostro ci bierze dopiero gdzies od polowy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 6:31, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
wlasnie jak osadzilem ciasno beben na szczeki to hamulec lapal ladnie mocno przy gorze, tylko bardzo sie bebny grzaly. Po kilku dniach samoczynnie sie przestawil i lapie w polowie przy czym bebny zawsze mam zimne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:12, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
to na bank oczyszczenie i regulacja tylnych hamulcow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:50, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
czy mogło to skutkowac tym że z przedniej osi wydobywaly sie takie odglosy naprezajacej gumy podczas puszczenia pedalu hamulca po wyhamowaniu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:33, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
tobi71 napisał: | czy mogło to skutkowac tym że z przedniej osi wydobywaly sie takie odglosy naprezajacej gumy podczas puszczenia pedalu hamulca po wyhamowaniu? |
nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:13, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
kolego PinkFloyd na co zwrocic uwage podczas regulacji tylnych hamulcow, jak to powinno wygladac? jak ma wygladac montaz bebna tzn. z jakim luzem wlozyc go na szczeki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:30, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
Ten klin powinien być na tyle wysunięty abyś mógł swobodnie założyć bęben na szczeki ja przy montażu miałem wysunięty ile się dało. Jak sama nazwa mówi, samoregulator czyli ten klin sam się obniży na tyle ile potrzeba. Jak jest dobrze wszystko oczyszczone wystarczy kilka razy nacisnąć na pedał hamulca, rozstaw szczęk powinien się wyregulować a koło powinno się swobodnie obracać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Czw 20:45, 20 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:53, 25 Wrz 2012 Temat postu: |
|
Panowie, co robię źle w bębnie hamulcowym? Demontuję bęben, reguluję klin nastawczy tak aby bęben wchodził z minimalnym oporem na szczęki, następnie po złożeniu wszystkiego bęben wraz z kołem obraca się z lekkim słyszalnym tarciem, tarcie jest naprawdę minimalne. Po tym zabiegu mam pięknie działając pedał hamulca- łapie elegancko przy górze, dźwignia hamulca ręcznego łapie na czwartym ząbku.
I tak jest przez pierwsze dwu krotne użycie dźwigni hamulca ręcznego po czym następuje jazda ekstremalna. W bębnie słychać ocieranie metalu podczas jazdy, jest tak głośno na ulicy że za hałas chyba dostanę mandat. Hałas reaguje też niekiedy na szarpanie dźwignią hamulca ręcznego - niekiedy ustępuje.
Proszę o poradę co jest nie tak przy montażu szczęk oraz tego nieszczęśliwego samoregulatora oraz dźwigni hamulca ręcznego?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bratki
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:55, 29 Maj 2013 Temat postu: |
|
Podepnę się do tematu z hamulcami. Mam taką przypadłość, że grzeją mi się bębny. Rozebrałem je, przeczyściłem, przesmarowałem, szczeki całkiem odbiłem i na luźno złożyłem bębny. Teraz raz grzeje się jeden bęben, raz drugi a jeszcze raz grzeją się obydwa. Tak samo ręczny jakby się sam podciągnął. Coś nie odbija? Patrząc na zdjęcie szczęk mam poskładane identycznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:19, 29 Maj 2013 Temat postu: |
|
Postaraj się nie zaciągać ręcznego przez jakiś czas będziesz wiedział gdzie dalej szukać przyczyny, może linkę masz walniętą, odepnij je od szczeki i sprawdź czy sprężyna ją swobodnie cofa. Szukaj też przyczyny w samych tłoczkach, czy lekko się przemieszczają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miko1988
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:05, 13 Cze 2015 Temat postu: |
|
Czy ktoś może skontrolować czy dobrze złożyłem tylne hamulce?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zauważyłem, że grzeje mi się mocno jedno koło i wymieniłem szczęki ponieważ zapieczona była w nich dźwignia od ręcznego. Ale po złożeniu samoregulator nie napina mi szczęk i hamulec zaczął brać dopiero w połowie (wcześniej brał na samym początku). Bęben ma niby niewielki próg ale ma. Co może być z tym nie tak? Jeśli wsadzę śrubokręt i lekko rozepchnę szczęki (śrubokręt w okolicach samoregulatora) to ładnie się zsuwa. Nie wiem co tam można jeszcze zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:04, 13 Cze 2015 Temat postu: |
|
Z tego widoku złożone jest ok, nie widać jak wewnątrz ale sprężyna pionowa od samo-regulatora tez chyba dobrze.
Masz wycieki z tłoczka czy smarowałeś jakimś olejem? Oby nie nakapało na szczeki, najlepiej smarować pastą miedzianą.
Jeżeli skręciłeś regulator na maxa to musisz trochę pod pompować hamulcem aby się wykręcił. Jeżeli to nie pomoże to spróbuj ręcznie go wykręcić do momentu abyś mógł założyć bęben.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miko1988
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:04, 13 Cze 2015 Temat postu: |
|
Psikałem wd40 bo myślałem że pomoże. Tak zrobiłem że są złożone na ścisk ale garb ma kilka mm więc po założeniu pewnie jest luz. Pompowałem sporo i nożnym i ręcznym. Przejechałem nawet kilka razy po dziurach hamując jednocześnie. Nie wiem o co chodzi. Na starych było ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:09, 29 Lip 2015 Temat postu: |
|
Wymieniałem dzisiaj szczęki i tak przy okazji parę fotek jak wszystko ma być złożone.
W pierwszej kolejności maksymalnie luzujemy linkę przy lewarku, ułatwi to założenie szczęk.
Warto robić fotki przed demontażem.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cycor
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:27, 16 Lis 2015 Temat postu: |
|
tez robiłem teraz hamulce ale tą sprężynkę od tego klina mam dużo ciększą i mniejszą niż Ty czy było kilka ich rodzai ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:07, 16 Lis 2015 Temat postu: |
|
Mimo, że tak pokaźnie wygląda jest miękka łatwo daje się rozciągnąć. Może ktoś wymieniał, jakiś zestaw naprawczy, który różnił się tą sprężynką.
Na pierwszym zdjęciu jak widzisz jest ona krótka.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pon 21:09, 16 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|