Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
godekx8
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:06, 21 Sie 2013 Temat postu: Problemy z Abs |
|
Witam. Zakupiłem autko już z tym problemem a mianowicie podczas hamowania na lewym przednim kole działa Abs bez przerwy odbija przy każdej prędkości poniżej 100km/h po wyżej hamuje normalnie, do całości problemu dochodzi najczęściej twardy pedał + słabe hamulce lub auto gwałtownie ściąga w prawo. Objaw jak przy wysuniętym, uszkodzonym czujniku abs lub pierścieniu, auto podłączone pod komputer nie wykazuje błędów w zakresie Abs, auto jechało z podłączonym komputerem, odczyty z czujników na wszystkich kołach jednakowe. Co może być uszkodzone ? Płyn nowy układ niezapowietrzony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:50, 21 Sie 2013 Temat postu: |
|
Moga byc uszkodzone sekcje w pompie Abs
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
godekx8
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:22, 21 Sie 2013 Temat postu: |
|
Jeżeli ewentualnie to jest przyczyna to czy ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego pompy abs kosztują 50-150 do A2 1.4 tdi ale ta którą ja mam o nr 8Z0 614 517C za 800zł znalazłem najtaniej ! jak ewentualnie zdiagnozować czy to napewno pompa abs?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:38, 21 Sie 2013 Temat postu: |
|
W a2 się tym nie spotkałem ale w Audi Q7 często zaciera się w pompie ABS łożysko i podobnie do twoich objawów działa. Nowa pompa do Q7 kosztuje 6500zł, wtedy kupuje się odkurzacz electroluxa za 350zł i tam jest takie samo łożysko niedostępne jako zamiennik i naprawa wychodzi 500zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
godekx8
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:43, 21 Sie 2013 Temat postu: |
|
dodam jeszcze ze nie świecą się żadne kontrolki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:46, 21 Sie 2013 Temat postu: |
|
Tak jak pisałem A2 już jest starym modelem i nie pojawia się w ASO, w nowszych Audi czasami zdazra się ze hamulce działa wybiórczo przy któryms z kół, abs za szybko się załącza lub wybiorczo i brak błedów, wtedy sypie się pompa ABS, ale u Ciebie trzeba by było zdiagnozować, nie widząc auta trudno powiedzieć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
godekx8
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:57, 21 Sie 2013 Temat postu: |
|
poczekam może ktoś miał podobny problem. JAk narazie nikt nie jest w stanie mi pomóc w mojej okolicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:43, 01 Maj 2014 Temat postu: Re: Problemy z Abs |
|
godekx8 napisał: | Witam. Zakupiłem autko już z tym problemem a mianowicie podczas hamowania na lewym przednim kole działa Abs bez przerwy odbija przy każdej prędkości poniżej 100km/h po wyżej hamuje normalnie, do całości problemu dochodzi najczęściej twardy pedał + słabe hamulce lub auto gwałtownie ściąga w prawo. Objaw jak przy wysuniętym, uszkodzonym czujniku abs lub pierścieniu, auto podłączone pod komputer nie wykazuje błędów w zakresie Abs, auto jechało z podłączonym komputerem, odczyty z czujników na wszystkich kołach jednakowe. Co może być uszkodzone ? Płyn nowy układ niezapowietrzony. |
Powiem ci mam takie same objawy identyko jak piszesz abs odbija do 100km/h powyzej hamuje normalnie ponizej jeszcze sciaga na prawo,blad jaki odczytalem to 011B Czujnik obrotow lewy przod sygnal poza zakresem, ale to po 10km jazdy z podpietym kompem ktsem wyskoczyl dopiero,czujnik sprawdzalem ma tyle samo omów co prawym kole,blad skasowany nie powraca,ale hamulce nadal zle [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:05, 01 Maj 2014 Temat postu: Re: Problemy z Abs |
|
gentelmanv napisał: | godekx8 napisał: | Witam. Zakupiłem autko już z tym problemem a mianowicie podczas hamowania na lewym przednim kole działa Abs bez przerwy odbija przy każdej prędkości poniżej 100km/h po wyżej hamuje normalnie, do całości problemu dochodzi najczęściej twardy pedał + słabe hamulce lub auto gwałtownie ściąga w prawo. Objaw jak przy wysuniętym, uszkodzonym czujniku abs lub pierścieniu, auto podłączone pod komputer nie wykazuje błędów w zakresie Abs, auto jechało z podłączonym komputerem, odczyty z czujników na wszystkich kołach jednakowe. Co może być uszkodzone ? Płyn nowy układ niezapowietrzony. |
Powiem ci mam takie same objawy identyko jak piszesz abs odbija do 100km/h powyzej hamuje normalnie ponizej jeszcze sciaga na prawo,blad jaki odczytalem to 011B Czujnik obrotow lewy przod sygnal poza zakresem, ale to po 10km jazdy z podpietym kompem ktsem wyskoczyl dopiero,czujnik sprawdzalem ma tyle samo omów co prawym kole,blad skasowany nie powraca,ale hamulce nadal zle [link widoczny dla zalogowanych] |
Pisałem na forum o moich problemach z poprzednim autem i z doświadczenia Ci powiem - nie patrz na opór czujnika ABS. Ja miałem prawidłowy, a ABS nie działał, przy niskich prędkościach zaświecał się błąd na szafie, a auto hamowało tak jak na lodzie. Czujnik ABS działa na zasadzie efektu Halla. Aby sprawdzić czy czujnik generuje prawidłowy sygnał podepnij interfejs i odpal VCDS, chodzi mi po głowie, że, w którejś grupie jest prędkość wyznaczana na podstawie sygnału z czujnik ABS dla każdego koła z osobna. Jak lewy przód będzie obiegał od trzech pozostałych to będziesz miał winowajcę, albo przynajmniej trop do szukania dalszych przyczyn problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Sob 5:52, 03 Maj 2014 Temat postu: |
|
Beerkoff powiem ci tak problem rozwiązany ale po jakich roszadach to masakra,tak jak pisales we wczesniejszych postach,jezdzilem z podpietym inwersem ustawionym na odczyt predkosci z każdego koła z osobna i rzeczywiscie na wszystkich kołach oprócz lewego przodu pokazywalo predkosci prawidlowe a na tym lewym skakaly przedzial 5km/h do 55km/h,no wiec zadowolony wracam na warsztat bo czujnik uwalony..ale jeszcze mowie zdejme kolo i wypne zwrotnice z wahacza i drążka,wyjade przegubem i zobacze jak koncowka tego czujnika czy niema tam syfu na łożysku moim ocza ukazal sie smar wychodzacy z łożyska chinczyk(maxgear) i uwalone tym smarem lozysko i czujnik no to wyczyscilem to ladnie i skladam auto i jazda probna i znowu chjowe wartosci no to zamowilem ten czujnik bo mowie walniety,czujnik popoludniu mi przyszedl zakladam nowy no i znowu jazda probna i znowu abs swieci i zle wartosci pokazuje i mowie co jest czy faktycznie ktoras sekcja w pompie ale wzielo mnie znowu natchnienie i rozebralem znowu lewa strone ale tym razem sciagnołem zacisk tarcze i patrze a tu ta koronka zabezpieczająca łożysko wyskoczyła z 2mm..wcisnołem ja śrubokretem poskładałem auto i jazda probna i wszystko okej hamulce sprawne..takze widzicie czujnik juz sobie zostawilem bo stary nie przeżyl wyciągania:) a omy mial dobre,co jeszcze to łożysko wymienie na skf tylko poczekam jeszcze bo te nie buczy,chyba ze bd wypadala ta koronka i smarem sie papralo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gentelmanv dnia Sob 5:58, 03 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Sob 8:08, 03 Maj 2014 Temat postu: |
|
Dzięki za podzielenie się rozwiązaniem problemu, no i gratuluję usunięcia usterki .
Czasem zdarza się też tak, ze "koronka" się odsunie na kilka mm, a czasem po prosu pęknie w jednym miejscu (przynajmniej w autach z grupy PSA, ale podejrzewam, że w VAG też się to zdarza) i tego też na pierwszy rzut oka nie widać, a jednak ABS daje się we znaki.
A druga sprawa. Pomiar czujnika i jego oporu nie daje 100 % pewności, że on działa. W VAG jest o tyle prościej, że można zapiąć interfejs (jest tani) i zobaczyć prędkość każdego koła (a ta prędkość to nic innego jak efekt sygnału z czujnika ABS). Jeśli nie ma się interfejsu diagnostycznego to omomierz nie wystarczy, potrzebny jest oscyloskop i szczegółowy pomiar przebiegów generowanego sygnału.
PS. Pochwalisz się ile kosztował Cię czujnik ? I kupiłeś oryginał czy są dostępne jakieś zamienniki ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Sob 8:11, 03 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:12, 03 Maj 2014 Temat postu: |
|
Kupilem czujnik boscha za 110 zl w IC,ale inne zamienniki zaczynaly sie juz od 70zł,pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|