Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Piszczenie hamulców oraz żółta kontrolka ostrzegawcza

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ hamulcowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 19:03, 07 Paź 2013 Temat postu: Piszczenie hamulców oraz żółta kontrolka ostrzegawcza

Panowie, proszę o poradę. Ok. 1,5 roku temu jadąc sobie spokojnie nagle pojawiła mi się na zegarach żółta kontrolka stanu okładzin hamulcowych. Jako, że klocki miałem wówczas niemal nowe temat zignorowałem. Kontrolka znikała wraz z wyłączeniem zapłonu. Od tego czasu kontrolka pojawiała się sporadycznie, bez specjalnej okazji. W ostatnim czasie najczęściej pojawiała się jednak po wjechaniu kołem w dziurę czy na jakąś nierówność na drodze.

Stan okładzin oceniam całkiem OK. Klocki nie są zużyte przynajmniej oceniając je wzrokowo. Niemniej jednak odpalając auto dziś rano oraz po 8 godzinach w pracy za każdym razem przywitało mnie złowrogie piknięcie oraz ostrzeżenie na zegarach - żółta kontrolka stanu okładzin Mad. Po przejechaniu kilku kilometrów, zgaszeniu oraz ponownym odpaleniu auta problem przestaje istnieć. Zaczyna mnie to irytować więc czas coś z tym zrobić!

Dodatkowo od jakiegoś czasu popiskują mi hamulce. Przez kilka pierwszych kilometrów jest w miarę OK, coś tam od czasu do czasu zapiszczy i to wszystko. Problem nasila się jednak wraz z pokonanym dystansem. Hamulce piszczą w początkowej fazie hamowania przy delikatnym naciśnięciu hamulca oraz sporadycznie podczas jazdy na wprost. Efekt piszczenia nasila się przy skręcaniu w lewo bądź prawo i zanika z chwilą mocniejszego naciśnięcia na pedał hamulca.

Gdzie Waszym zdaniem może tkwić problem?. Czy rozebranie i czyszczenie zacisków rozwiążę problem piszczenia?.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sagemini dnia Pon 19:06, 07 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 19:26, 07 Paź 2013 Temat postu:

Żeby hamulce nie piszczały trzeba oprócz dobrania markowych klocków posmarować je od zewnętrznej strony żeby drgania były "wyłapywane" przez pastę. Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 17:52, 10 Paź 2013 Temat postu:

Ok, mam kolejne 2 pytania:
1. Przy jakiej grubości okładziny na klockach włącza się kontrolka ich zużycia?.
2. Czy istnieje możliwość wymiany kostki/złącza od czujnika zużycia klocków bez prucia całej instalacji?. U mnie kostka jest lekko oberwana od strony samochodu. Niestety jakiś magik mi to uszkodził przy okazji poprzedniej wymiany klocków jednak wówczas nie powodowało to problemów ze świeceniem się kontrolki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gentelmanv
 
 


Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 9:20, 13 Paź 2013 Temat postu:

sagemini napisał:
Ok, mam kolejne 2 pytania:
1. Przy jakiej grubości okładziny na klockach włącza się kontrolka ich zużycia?.
2. Czy istnieje możliwość wymiany kostki/złącza od czujnika zużycia klocków bez prucia całej instalacji?. U mnie kostka jest lekko oberwana od strony samochodu. Niestety jakiś magik mi to uszkodził przy okazji poprzedniej wymiany klocków jednak wówczas nie powodowało to problemów ze świeceniem się kontrolki.


1.przy takiej aż przetrze drucik lub blaszke w klocku i bedzie przerwany obwód..
2.można wymienić samą kostke kup sobie w aso..musisz zacisnąć nowe wsuwki i włożyć w kostke chyba ze nieda sie kupic samej kostki..
równie dobrze możesz uciąć kostke i skręcić czy zlutować czy zacisnąć obydwa przewody razem zeby miały zwarcie..i zniknie ci kontrolka zuzycia kolcków z zegarów..ja tak mam bo sam urwałem niechcący kabelek od czujnika w klocku..i zmostkowałem drucikiem 1,5mm w kostce od auta te dwa piny..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gentelmanv dnia Nie 9:27, 13 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ hamulcowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin