Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar11111
Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Małopolska Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:57, 05 Cze 2018 Temat postu: dziwna sprawa z ręcznym |
|
Mama dziwny problem z ręcznym hamulcem.
Wymieniłem już bębny, szczęki, cały komplet sprężyn linki hamulcowe i nadal nie mam ręcznego. Problem mnie mocno zastanawia. Na podniesionym tyle auta reguluję śrubą przy lewarku i jak ustawie to tak, że zaczyna hamować po zaciągnięciu na pierwszy ząbek to ostatecznie jest bardzo słaby (oczywiście po zaciągnięciu na maxa). A przecież po wymianie w zasadzie całego systemu hamulca ręcznego powinien on być mocny a lewarek musi być blokowany maksymalnie przy połowie skoku lewarka
Przecież nie mogę więcej naciągać linki bo będzie trzymało cały czas koła...
Ewidentnie skok lewarka jest zbyt duży i linka jak już zacznie "brać" to bierze zbyt wolno. A może były różne lewarki w A2 i poprzedni właściciel nieumiejętnie zamienił przy jakiejś naprawie???
Proszę Was o radę, już mi brakuje sił do tego auta.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mar11111 dnia Wto 14:12, 05 Cze 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Śro 8:53, 06 Cze 2018 Temat postu: |
|
Też obstawiam ten klin który ustala odległość szczęk od bębna i szczęki odchodzą za daleko więc nic nie działa ,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mar11111
Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Małopolska Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:20, 07 Cze 2018 Temat postu: |
|
Moja wtopa Dla kolegi Audi A2 wielkie dzięki za pomoc!!!
Klin był odwrotnie i nie ustawiał właściwego rozwarcia szczęk "na dzień dobry".
Mam tylko pytanie czy normalne jest że ta wypustka w klinie po pierwszym dotknięciu hamulca wpadła w dolne położenie otworu szczęki. Więc rozumiem że klin już niżej nie zejdzie jak się szczęki zużyją? Może muszę jeszcze wymienić rozpierak szczęk? Może jest "wyrobiony", nie trzyma odpowiedniego wymiaru i dlatego klin wpadł od razu do końca? Dodam, że szczęki, bębny i sprężynki są nowe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mar11111 dnia Czw 16:23, 07 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:21, 07 Cze 2018 Temat postu: |
|
Jeżeli szczęki i bębny nowe to nie powinien opaść tak nisko, kwestia czy tą próbę robiłeś z założonym bębnem czy bez.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mar11111
Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Małopolska Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:17, 08 Cze 2018 Temat postu: |
|
założyłem bęben kilka razy hamowałem i ponownie zdjąłem żeby rzucić okiem jak się ułożył klin. I był w chyba najniższym możliwym położeniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mar11111
Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Małopolska Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:08, 08 Cze 2018 Temat postu: |
|
myślę że to będzie rozpierak delikatnie zużyty. Ale generalnie hamulec ręczny się pokazał, jest bardzo ładny. Jak się trochę szczęki ułożą, dotrą to jeszcze go podkręcę na śrubie pod lewarkiem i będzie "żyleta"
Jak z czasem zauważę że słabnie to najwyżej wymienię rozpieraki. Ale myślę że do tego momentu sporo czasu upłynie, bo autem jeździ głównie żona i nie przekracza 7 tyś km na rok
Tymczasem dziękuję Wam za pomoc, gdyby nie to forum to chyba bym sobie nie poradził.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:40, 08 Cze 2018 Temat postu: |
|
Miło słyszeć takie komentarze
Ps. Przy jakiejś okazji zmierzę jakie wymiary ma ten rozpierak, będziesz miał porównie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Janusz123456789
Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieciszew
|
Wysłany: Wto 20:56, 08 Paź 2019 Temat postu: |
|
mar11111 napisał: | ...
Mam tylko pytanie czy normalne jest że ta wypustka w klinie po pierwszym dotknięciu hamulca wpadła w dolne położenie otworu szczęki. Więc rozumiem że klin już niżej nie zejdzie jak się szczęki zużyją?... |
Wydaje mi się że NIE, ja z tego wyżej przytoczonego tematu fotorelacji (bardzo ładne fotki) zrozumiałem, że wypustka powinna być skierowana do wewnątrz samochodu, czyli nie powinna wpadać do tego otworu w szczęce.
Czy ktoś może to w końcu jasno napisać? Z filmów na youtube też tak wynika.
Jedynie nie rozumiem dlaczego ci wszyscy mechanicy odkręcają piastę. Nawet kupiłem nasadkę 30mm 12kątną BAEB1630 ale okazuje się, że nie ma takiej potrzeby, szczęki można założyć pojedyńczo, tylko na na końcu zapiąć dolną sprężynę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|