Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Demontaż hamulców bębnowych i regeneracja

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ hamulcowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
rafiki150011
 
 


Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 16:30, 11 Kwi 2014 Temat postu: Demontaż hamulców bębnowych i regeneracja

Witam!
Jak zabrać się za zdjęcie bębnów i wymianę szczęk hamulców z tyłu?
Proszę o porady krok po kroku, bo za bardzo nie wiem jak się zabrać.
Jestem zielony w tym.
Proszę poradźcie Panowie po kolei co i jak Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 16:51, 11 Kwi 2014 Temat postu:

Zerknij tutaj, koło strony 169, może coś Ci pomoże:
[link widoczny dla zalogowanych]
O tylnych hamulcach przewinęło się kilka informacji na forum, między innymi kwestia samoregulatora i regulacji linki hamulcowej.


Dodano:
Konstrukcja tylnych hamulców wraz z listą elementów składowych (ETKA, grupa 6, zakładka 609-20):
[link widoczny dla zalogowanych]
Uwaga ! Powyższy rysunek dotyczy samochodów z bębnami 200x40 mm, wersja 180x30 mm jest tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pią 17:32, 11 Kwi 2014, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bohdang
 
 


Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Elbląg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 8:13, 19 Maj 2015 Temat postu:

Witam. Mam taki problem z hamulcami tył: po wymianie kompletnej całego tyłu (wszystko nowe - hamulce bębnowe) - mocno grzeje się prawy bęben. Wszystko jest zmontowane prawidłowo (sprawdzałem już dwa razy, wymieniłem też płyn na nowy), nowe bębny weszły lekko, hamulec ręczny działa jak należy, nie blokuje, a tu taki zonk. Nie mam już pojęcia co może być tego przyczyną. Może ktoś coś podpowie? Z góry dziekuję.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 8:52, 19 Maj 2015 Temat postu:

A łożyska dobrze dokręcone?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bohdang
 
 


Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Elbląg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 10:23, 19 Maj 2015 Temat postu:

Tak. Dobrze dokręcone.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 10:27, 19 Maj 2015 Temat postu:

A podczas obracania kołem, kiedy samochód stoi na podnośniku, nie czuć żadnych oporów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bohdang
 
 


Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Elbląg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:36, 19 Maj 2015 Temat postu:

Dziękuję za zainteresowanie. Jednak winę za nagrzewanie się prawego bębna ponosiła zacinająca się linka ręcznego hamulca. Niby nie blokowała zbyt mocno, ale jednak......Teraz muszę kupić nową i wymienić, ale to już inny temat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:39, 19 Maj 2015 Temat postu:

A ja zapytam inaczej. Nie masz czasem "za bardzo" podciągniętego ręcznego ? Pod tylną "popielniczką" za dźwignią ręcznego masz nakrętkę regulacyjną do naciągu linki (klucz 10). Jeśli po spuszczeniu ręcznego koła dalej Ci się blokują to spróbuj testowo popuścić nakrętkę o 2-3 obroty.
A jeśli jednak to linka się blokuje to może pękł gdzieś jej pancerz, albo jedno z włókien wew., ewentualnie linka się z jakiegoś powodu zagięła lub do pancerza dostał się brud.

PS. Ja doraźnie poprawiłem podobne usterki tak, że brałem strzykawkę z naftą/oliwą i wciskałem ją przez igłę w pancerz od jednej strony. Nafta i cały brud (dużo brudu !) wypływały z drugiej strony pancerza i i wykapywała sobie przez później jakiś czas, ale za to linka w pancerzu chodziła o wiele płynniej. Ale to jest tylko doraźne rozwiązanie tematu, miałem świadomość, ze linka jest do wymiany i na wiele takie działanie nie pomoże. W lince (a przynajmniej w niektórych linkach) wewnątrz pancerza jest chyba teflon, który zapewnia mniejsze tarcie i płynną pracę linki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Wto 20:41, 19 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ hamulcowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin