Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafiki150011
Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:30, 11 Kwi 2014 Temat postu: Demontaż hamulców bębnowych i regeneracja |
|
Witam!
Jak zabrać się za zdjęcie bębnów i wymianę szczęk hamulców z tyłu?
Proszę o porady krok po kroku, bo za bardzo nie wiem jak się zabrać.
Jestem zielony w tym.
Proszę poradźcie Panowie po kolei co i jak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:51, 11 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Zerknij tutaj, koło strony 169, może coś Ci pomoże:
[link widoczny dla zalogowanych]
O tylnych hamulcach przewinęło się kilka informacji na forum, między innymi kwestia samoregulatora i regulacji linki hamulcowej.
Dodano:
Konstrukcja tylnych hamulców wraz z listą elementów składowych (ETKA, grupa 6, zakładka 609-20):
[link widoczny dla zalogowanych]
Uwaga ! Powyższy rysunek dotyczy samochodów z bębnami 200x40 mm, wersja 180x30 mm jest tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pią 17:32, 11 Kwi 2014, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bohdang
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:13, 19 Maj 2015 Temat postu: |
|
Witam. Mam taki problem z hamulcami tył: po wymianie kompletnej całego tyłu (wszystko nowe - hamulce bębnowe) - mocno grzeje się prawy bęben. Wszystko jest zmontowane prawidłowo (sprawdzałem już dwa razy, wymieniłem też płyn na nowy), nowe bębny weszły lekko, hamulec ręczny działa jak należy, nie blokuje, a tu taki zonk. Nie mam już pojęcia co może być tego przyczyną. Może ktoś coś podpowie? Z góry dziekuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:52, 19 Maj 2015 Temat postu: |
|
A łożyska dobrze dokręcone?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bohdang
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:23, 19 Maj 2015 Temat postu: |
|
Tak. Dobrze dokręcone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:27, 19 Maj 2015 Temat postu: |
|
A podczas obracania kołem, kiedy samochód stoi na podnośniku, nie czuć żadnych oporów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bohdang
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:36, 19 Maj 2015 Temat postu: |
|
Dziękuję za zainteresowanie. Jednak winę za nagrzewanie się prawego bębna ponosiła zacinająca się linka ręcznego hamulca. Niby nie blokowała zbyt mocno, ale jednak......Teraz muszę kupić nową i wymienić, ale to już inny temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:39, 19 Maj 2015 Temat postu: |
|
A ja zapytam inaczej. Nie masz czasem "za bardzo" podciągniętego ręcznego ? Pod tylną "popielniczką" za dźwignią ręcznego masz nakrętkę regulacyjną do naciągu linki (klucz 10). Jeśli po spuszczeniu ręcznego koła dalej Ci się blokują to spróbuj testowo popuścić nakrętkę o 2-3 obroty.
A jeśli jednak to linka się blokuje to może pękł gdzieś jej pancerz, albo jedno z włókien wew., ewentualnie linka się z jakiegoś powodu zagięła lub do pancerza dostał się brud.
PS. Ja doraźnie poprawiłem podobne usterki tak, że brałem strzykawkę z naftą/oliwą i wciskałem ją przez igłę w pancerz od jednej strony. Nafta i cały brud (dużo brudu !) wypływały z drugiej strony pancerza i i wykapywała sobie przez później jakiś czas, ale za to linka w pancerzu chodziła o wiele płynniej. Ale to jest tylko doraźne rozwiązanie tematu, miałem świadomość, ze linka jest do wymiany i na wiele takie działanie nie pomoże. W lince (a przynajmniej w niektórych linkach) wewnątrz pancerza jest chyba teflon, który zapewnia mniejsze tarcie i płynną pracę linki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Wto 20:41, 19 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|