Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mario2

Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 45
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miastko-pomorze Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:00, 13 Wrz 2013 Temat postu: Czujnik ABS |
|
Witam,mam problem polegający na tym że świecą mi się kontrolki ESR i ABS
,po podłączeniu do VAG- A wyskoczyły błędy o czujniku ABS (Czujnik koła ABS lewy przód (G47)-więc zakupiłem nowy firmy TRW .Po wymianie dalej jest błąd (Czujnik koła ABS lewy przód (G47)+(błąd mechaniczny) i świecą kontrolki,kasowanie błędu pomaga do chwili jak przejadę z dwadzieścia metrów i dale błąd powraca .Czy jest możliwość że nowy czujnik jest też walnięty?I czy jak sprawdzić jego poprawne działanie?
siemka...
A2 1.4 TDI(amf)2000r
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
ilak

Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:33, 13 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Może pierścień abs pęknięty, albo kable do czujnika przełamane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
berthold61

Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 910
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pon 11:57, 16 Wrz 2013 Temat postu: |
|
ilak napisał: | Może pierścień abs pęknięty, albo kable do czujnika przełamane. |
ale z tego co się orientuję to w przednim kole nie ma żadnego pierścienia magnetycznego tylko w samym łożysku a dokładnie w uszczelnieniu łożyska są wtopione te magnetyczne czary ,moim zdaniem szukaj po kablach ,,chyba że ci ciarach łożysko wprasował tak jak mnie czyli bez tej koronki zabezpieczającej i łożysko się lekko wysunęło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mario2

Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 45
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miastko-pomorze Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:59, 18 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Sprawa się wyjaśniła tak jak napisał ,,berthold61,,pierścień zabezpieczający(koronka) był źle założony łożysko się przesunęło o jakieś 2 mm i z tąd te wszystkie problemy .Dzięki za zainteresowanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tede

Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pomorskie Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:36, 12 Sty 2019 Temat postu: |
|
Podepnę się pod temat nie zakładając nowego.
Na 50% podejrzewam że mam do wymiany czujnik ABS i teraz się zastanawiam czy kupić używany oryginalny czy tani zamiennik?
Nie wiem czy to wina czujnika ale od niego chcę zacząć i nie wydawać na niego za dużo jak nie jestem tego pewny.
Na programie diagnostycznym wyskakuje błąd czujnika prawy tył,podczas jazdy na wykresie prawy tył gubi prędkość gdy jest 40km/h to wahania są od 5-40km/h - pozostałe czujniki prędkość mają taką samą.Na 99% to ten czujnik bo gdy odłączę wtyczkę pokazuje 0km/h.
Objaw jest taki że podczas jazdy ABS lekko się załącza nawet gdy nie hamuje tak jakby myślał że tylne koło się zatrzymuje.Po przekroczeniu 30km/h kontrolki ABS,ASR i wykrzyknik się wyświetla i elektronika rozłącza systemy dopóki nie zgaszę silnika i nie zapalę ponownie.
Czujnik wyczyściłem,styki także choć wyglądały na czyste.Dalej to samo.Wiem,że przedni kabel czujnika był urwany bo jest zaizolowany ale na komputerze tylko pokazuje ten jeden.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
miloszlipski

Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:35, 12 Sty 2019 Temat postu: |
|
Czujniki ABS to raczej bardzo delikatne twory, czasem po wykręceniu sprawnego i ponownym wkręceniu przestają działać, chociaż u nas z tyłu są w miarę prosto zamontowane więc raczej nie powinno być problemu, ale i tak nie kupował bym używki, jak już to nowy. Lipa będzie jak kupisz używkę i nie będzie działać, wtedy nie wiadomo czy czujnik zły czy to coś innego... Kup najlepiej oryginał, albo coś w miarę dobrej jakości, nie ma sensu wyrzucać pieniędzy na niesprawdzone części. Bosch jest chyba dostępny jako przewód + czujnik za 100 zł z małym hakiem.
Btw to niestety nie musi być wina czujnika, może być coś przewodem lub pierścieniem. Ja sprawdził bym najpierw to co sprawdzić najprościej, czyli przewód.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Sob 20:38, 12 Sty 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tede

Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pomorskie Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:37, 12 Sty 2019 Temat postu: |
|
Nie wiem jak sprawdzić pierścień , coś przez otwór widać ale mało i nie wiem jak ma być dobrze a jak źle.Jeszcze sporo czasu straciłem jego ponowne przykręcenie bo się urwała śruba podczas wykręcania czujnika i musiałem rozwiercać abym mógł ponownie go zamontować.Przewód przejrzałem i nawet nie ma żadnego otarcia czy zmęczenia materiału.Przed wykręceniem i wkręceniem czujnik zachowuje się identycznie.Chciałem podmienić miejscami lewo/prawo ale jak urwałem śrubę to dałem sobie spokój bo z drugiej strony też może być zapieczona,jeszcze numer katalogowy czujnika jest inny niż z prawej strony.Czujnik coś łapie bo gdy wypnę wtyczkę to od razu na kokpicie wywala błąd.Gdy skasuje błędy i jadę do 10km/h to błędów nie ma.Pomyślałem że wymienię na jakiś tani abym wiedział czy to to czy coś innego bo aby go wymienić potrzebny tylko lewarek i kluczyk.Ta operacja według mnie najmniej pracochłonna i kosztowna i jedną z przyczyn mógłbym wyeliminować.Śrubka już poluzowana więc wymiana to chwila,gdy wymienię to dam znać czy pomogło.Wydawało mi się że w takim czujniku nie ma co się popsuć i jeszcze w żadnym samochodzie nie miałem nigdy takiej usterki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tede dnia Nie 15:06, 13 Sty 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
berthold61

Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 910
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pon 10:48, 14 Sty 2019 Temat postu: |
|
Ja za taki czujnik kiedyś płaciłem 25 zł w Zabrzu taki sklepik z klamotami, ale sprawdź czy syfu za dużo tam nie ma .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tede

Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pomorskie Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:12, 15 Sty 2019 Temat postu: |
|
Usterka usunięta,ale przyczyna jest zupełnie inna ale układ ABS naprawiony.
Kupiłem za 30zł nowy czujnik,po jego wymianie cieszyłem się że to było to bo wszystko działało dopóki nie zatrzymałem się na skrzyżowaniu po 200 metrach.Gdy ruszyłem znów wyskoczył błąd.Zawróciłem wyciągam czujnik i okazuje się że końcówka się lekko przytarła .Ten stary też był wyszlifowany ale myślałem że tak było od fabryki. Tak sobie pomyślałem że nie może się stykać a nowy działał chwile bo jeszcze nadlew plastiku trzymał odpowiedni dystans dopóki się nie przytarł.Postanowiłem wstawić stary czujnik ale dałem pod niego podkładkę aby do końca nie dociskał.Wychodzi na to że gdy stykał się z pierścieniem to gubił sygnał.Ruszyłem ... efekt widać na monitorze laptopa podczas jazdy.Wszystko działa,na wiosnę będę musiał rozebrać bęben i zobaczyć jaka to przyczyna.Pierścień przez otwór wygląda na jednolity i gładki oraz nie widziałem ząbków ,może są w dużych odległościach lub jest tak zabrudzony?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
berthold61

Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 910
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Czw 20:43, 17 Sty 2019 Temat postu: |
|
A dokręcenie łożyska nie pomaga ? chyba za duże luzy i lata jak łopata .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
miloszlipski

Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:24, 17 Sty 2019 Temat postu: |
|
No właśnie tak się zastanawiałem jak to możliwe że przyciera czujnik. Jak patrzę na schemat tylnej piasty to widzę tylko jedną możliwość - niedokrecone łożysko. Chociaż może się pierścień magnetyczny odkleił i ociera? Nie pamiętam jak to dokładnie było skonstruowane, łożyska z tyłu wymieniałem 3 lata temu... Jedno jest pewne - warto jeszcze sprawdzic co tam się dzieje po mimo tego że ABS już działa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tede

Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pomorskie Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:35, 22 Sty 2019 Temat postu: |
|
Jeszcze nie zaglądałem do środka,luzów wyczuwalnych nie ma.W tamtym roku również w zimę z 2 razy wyskoczył błąd ABS i również świeżo po wymianie kół na stalowe,z taką różnicą że tym razem błąd na stałe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tede

Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pomorskie Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:47, 05 Lip 2019 Temat postu: |
|
Tak dla ciekawostki napiszę że już została znaleziona przyczyna która odpowiadała za tarcie pierścienia o czujnik.
Mechanizm od hamulca ręcznego się zużył i gdy go zaciągałem to ocierało o pierścień gdzie go przesuwało w stronę czujnika.Musiałem wymienić linkę ręcznego która była przyczyną.No i niestety skutkiem była konieczna wymiana łożyska bo pierścień się wytarł jak i czujnik ABS.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|