Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Jak prawidłowo sprawdzić poziom oleju [BHC 2004]

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Inne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
maru
 
 


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 11:06, 03 Gru 2014 Temat postu: Jak prawidłowo sprawdzić poziom oleju [BHC 2004]

Pytanie jak najbardziej na poważnie.

1. Jak powinien wyglądać wskaźnik do sprawdzania oleju do tego silnika? (BHC 2004)

Na forum znalazłem takie zdjęcie:
[link widoczny dla zalogowanych]

Mój wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]

(chodzi mi głównie o położenie kulki - u mnie w połowie całości, na zdjęciu przy końcówce)

2. Jak prawidłowo wykonać to sprawdzanie?
U mnie wygląda to tak:
-po całej nocy, bez uruchamiania silnika, otwieram panel, wyciągam miernik, końcówka wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]

-wycieram, wsadzam ponownie, wyciągam:
[link widoczny dla zalogowanych]

-wycieram, wsadzam ponownie, przekręcam rączkę kilka razy w jedną i drugą stronę, wyciągam:
[link widoczny dla zalogowanych]

Tylko po "kręceniu" wskazanie wygląda w miarę sensownie ale nigdzie nie znalazłem informacji żeby tak robić. Nie świeci mi się żadne ostrzeżenie. Dodam jeszcze że olej był dopiero co wymieniony, jakieś 200km przejechane od tego czasu, kilka dni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 11:22, 03 Gru 2014 Temat postu:

Położenie kulki moim zdaniem powinno być gdzieś w okolicach środka bagnetu ale to sprawa drugorzędna. Bardziej zastanawiający jest tak niski stan oleju na podziałce. Opcji jest kilka moim zdaniem:

1. Przy wymianie zalano za mało oleju, przy czym jego poziom choć niski wciąż mieści się w normie i nie masz żadnych ostrzeżeń z tym związanych
2. Masz niewłaściwą długość bagnetu ponieważ występowały one w kilku długościach i łatwo o pomyłkę dobierając nawet po VINie - miałem okazję się o tym osobiście przekonać Szczęśliwy
3. Silnik bierze olej na potęgę - chociaż wtedy pewnie jechałbyś w kłębach czarnego dymu i musiałbyś to zauważyć
4. Masz jakieś wycieki i oleju ubywa w zastraszającym tempie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sagemini dnia Śro 11:23, 03 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maru
 
 


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 11:39, 03 Gru 2014 Temat postu:

Da się gdzieś sprawdzić jaka powinna być właściwa długość miernika w cm?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 14:46, 03 Gru 2014 Temat postu:

Z tego co pamiętam to na bagnecie masz wybity P/N, a tutaj masz info jaki bagnet pasuje do poszczególnych silników:
http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-2-png-a-font-size-2-color-6a0303-silnik-wysokoprezny-font,81/lamiacy-sie-bagnet,326-20.html#10344
Wszystko wyciągnięte z ETKI Online.

Do tego masz trochę wymiarów bagnetu, ale długość całego nie jest podana. Ja mam bagnet "kombinowany" (przerabiany) więc wolałbym Ci wymiarów swojego nie podawać jako pewnik, bo są trochę inne.

PS. Jak poziom oleju zejdzie do wartości wymagającej uzupełnienia to "zagrają" Ci zegary - dostaniesz info dźwiękowe i wizualne, ze poziom oleju osiągnął MIN. Oczywiście jeśli czujnik poziomu oleju działa prawidłowo. Wszystko wskazuje na to, ze masz trochę niski poziom oleju, pasowałoby trochę dolać. Cała przedziałka od MIN do MAX to jest chyba około litra (tak mi po głowie chodzi).

http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-1-png-a-font-size-2-color-6a0303-silnik-benzynowy-font,79/kontrolka-olej-min,1007.html

Jak mniej więcej wygląda kontrolka niskiego poziomu oleju masz opisane w instrukcji do Audi A2 (Mirek udostępnił nawet do pobrania).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 15:02, 03 Gru 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maru
 
 


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 15:36, 03 Gru 2014 Temat postu:

Wielkie dzięki! Mam instrukcję, nawet po polsku i zawsze sprawdzam w niej i na forum czy nie ma odpowiedzi na moje pytania ale tym razem w instrukcji nic specjalnie mądrego nie było (jest napisane ile oleju dolewać więc z tym nie mam problemu) a na forum nie zauważyłem że w temacie "łamiący się bagnet" jest też informacja o BHC bo patrzyłem tylko na 3 pierwsze litery przed kodami. Szczęśliwy

W najbliższym czasie sprawdzę kod na bagnecie, kupię olej i dam znać jak sytuacja się rozwija.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maru dnia Śro 15:36, 03 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 15:48, 03 Gru 2014 Temat postu:

Według ETKI (jak wyżej Wszystkie 3 diesle o pojemności 1.4 mają ten sam bagnet:
AMF, BHC, ATL -8Z0115611E.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maru
 
 


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:08, 03 Gru 2014 Temat postu:

Kod na bagnecie się zgadza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maru
 
 


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 14:34, 04 Gru 2014 Temat postu:

Zdjęcia z kanału. Widać tutaj coś nieprawidłowego? Czy to normalne że przy korku od oleju jest tak "mokro"? (po wymianie oleju przez mechanika kilka dni temu).
Co to za część oznaczona strzałką? Powinna być taka mokra?
Czy tak zardzewiała półoś to coś czym należy się przejmować? (była na niej taka jakby rozpadająca się taśma/plastik)

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 16:08, 04 Gru 2014 Temat postu:

1) Spust oleju masz raczej suchy - nie widzę powodów do obaw. Jak nie kapie to jest OK, a przy spuszczaniu oleju zawsze się trochę oleju rozmaże koło korka. Nie widać tam żeby coś kapało ?
2) Cześć zaznaczona strzałką to słynna turbina: masz lekko spoconą po stronie zimnej, u mnie jest to samo. W sumie zdziwiłbym się gdyby po 14 latach była nadal sucha jak pieprz... Póki nie bierze oleju i nie chlapie olejem na zewnątrz to nie ruszam...
3) Na półosi nie widzę powodów do zmartwień, ale ocena półośki na podstawie zdjęcia niewiele da. Fakt, jest trochę zardzewiała, ale czas robi swoje, a niestety ona obrywa w zimie solanką - ciekawe czy moje są w lepszym stanie. W każdym razie ona ma działać, nie wyglądać Szczęśliwy
PS. Manszeta na przegubie zew. wygląda OK, na nią warto zerkać co jakiś czas, bo jak pęknie to piach i kurz szybko załatwią przegub zewnętrzny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Czw 16:13, 04 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 17:17, 04 Gru 2014 Temat postu:

Zbiornik paliwa masz dziwnie mokry chyba, że to woda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maru
 
 


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:40, 04 Gru 2014 Temat postu:

Jeszcze dwie sprawy:

1. Czy w zaznaczonym miejscu (turbina) nie powinno być śrubki?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

2. Czy to normalne że silnik tak wygląda? (brud)
[link widoczny dla zalogowanych]

Zbiornik paliwa chyba zaparował. Może różnica temperatur albo przyszorował o trawę.

Jeśli zrobił się za duży offtop to proszę administratora o przerzucenie postów do innego tematu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maru dnia Czw 20:41, 04 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maru
 
 


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 11:28, 05 Gru 2014 Temat postu:

Jeszcze taki pomysł - czy ułamana końcówka poprzedniego bagnetu siedząca sobie gdzieś w misce olejowej albo przewodzie może jakoś utrudniać pomiar?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 12:10, 05 Gru 2014 Temat postu:

Jak się ułamała sama końcówka to leży na dole z misce więc nie powinna w żaden sposób przeszkadzać, gdyby ułamał się bagnet w połowie wtedy była by szansa, że siedzi w "prowadnicy" bagnetu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Pią 12:10, 05 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 12:47, 05 Gru 2014 Temat postu:

[quote="maru"]Jeszcze dwie sprawy:

1. Czy w zaznaczonym miejscu (turbina) nie powinno być śrubki?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

U mnie jest inna turbina ale są takie same dwa otwory pod te śruby i na oba otwory przykręcona jest plastykowy króciec od węża powietrznego, jeżeli nie widać śladu po ułamanym uchu od tej obudowy plastykowej to pewnie tak ma być przykręcone na jedną śrubę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gidon
 
 


Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakow
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 18:32, 05 Gru 2014 Temat postu:

kolego maru ,ja tez od dluzszego czasu obserwuje u siebie zbieranie sie oleju na silniku, jednak nie potrafie zlokalizowac miejsca wycieku
jakies sugestie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maru
 
 


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 19:31, 05 Gru 2014 Temat postu:

Ja mam moje A2 od 2 tygodni i to mój pierwszy samochód więc raczej nic nie podpowiem. Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:38, 05 Gru 2014 Temat postu:

gidon napisał:
kolego maru ,ja tez od dluzszego czasu obserwuje u siebie zbieranie sie oleju na silniku, jednak nie potrafie zlokalizowac miejsca wycieku
jakies sugestie?


Może umyj silnik, wtedy łatwiej będzie zaobserwować


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maru
 
 


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 22:33, 12 Gru 2014 Temat postu:

Po dolaniu 0,25l oleju, kilku dniach sprawdzania i przejechanych kolejnych 200km mogę powiedzieć że jednak oleju nie ubywa. Wygląda na to że mechanik dolał za mało, może olej musiał się rozprowadzić, a może jeszcze coś nowego wyniknie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin