Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maru
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koło Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:06, 03 Gru 2014 Temat postu: Jak prawidłowo sprawdzić poziom oleju [BHC 2004] |
|
Pytanie jak najbardziej na poważnie.
1. Jak powinien wyglądać wskaźnik do sprawdzania oleju do tego silnika? (BHC 2004)
Na forum znalazłem takie zdjęcie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Mój wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
(chodzi mi głównie o położenie kulki - u mnie w połowie całości, na zdjęciu przy końcówce)
2. Jak prawidłowo wykonać to sprawdzanie?
U mnie wygląda to tak:
-po całej nocy, bez uruchamiania silnika, otwieram panel, wyciągam miernik, końcówka wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
-wycieram, wsadzam ponownie, wyciągam:
[link widoczny dla zalogowanych]
-wycieram, wsadzam ponownie, przekręcam rączkę kilka razy w jedną i drugą stronę, wyciągam:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tylko po "kręceniu" wskazanie wygląda w miarę sensownie ale nigdzie nie znalazłem informacji żeby tak robić. Nie świeci mi się żadne ostrzeżenie. Dodam jeszcze że olej był dopiero co wymieniony, jakieś 200km przejechane od tego czasu, kilka dni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:22, 03 Gru 2014 Temat postu: |
|
Położenie kulki moim zdaniem powinno być gdzieś w okolicach środka bagnetu ale to sprawa drugorzędna. Bardziej zastanawiający jest tak niski stan oleju na podziałce. Opcji jest kilka moim zdaniem:
1. Przy wymianie zalano za mało oleju, przy czym jego poziom choć niski wciąż mieści się w normie i nie masz żadnych ostrzeżeń z tym związanych
2. Masz niewłaściwą długość bagnetu ponieważ występowały one w kilku długościach i łatwo o pomyłkę dobierając nawet po VINie - miałem okazję się o tym osobiście przekonać
3. Silnik bierze olej na potęgę - chociaż wtedy pewnie jechałbyś w kłębach czarnego dymu i musiałbyś to zauważyć
4. Masz jakieś wycieki i oleju ubywa w zastraszającym tempie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sagemini dnia Śro 11:23, 03 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
maru
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koło Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:39, 03 Gru 2014 Temat postu: |
|
Da się gdzieś sprawdzić jaka powinna być właściwa długość miernika w cm?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:46, 03 Gru 2014 Temat postu: |
|
Z tego co pamiętam to na bagnecie masz wybity P/N, a tutaj masz info jaki bagnet pasuje do poszczególnych silników:
http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-2-png-a-font-size-2-color-6a0303-silnik-wysokoprezny-font,81/lamiacy-sie-bagnet,326-20.html#10344
Wszystko wyciągnięte z ETKI Online.
Do tego masz trochę wymiarów bagnetu, ale długość całego nie jest podana. Ja mam bagnet "kombinowany" (przerabiany) więc wolałbym Ci wymiarów swojego nie podawać jako pewnik, bo są trochę inne.
PS. Jak poziom oleju zejdzie do wartości wymagającej uzupełnienia to "zagrają" Ci zegary - dostaniesz info dźwiękowe i wizualne, ze poziom oleju osiągnął MIN. Oczywiście jeśli czujnik poziomu oleju działa prawidłowo. Wszystko wskazuje na to, ze masz trochę niski poziom oleju, pasowałoby trochę dolać. Cała przedziałka od MIN do MAX to jest chyba około litra (tak mi po głowie chodzi).
http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-1-png-a-font-size-2-color-6a0303-silnik-benzynowy-font,79/kontrolka-olej-min,1007.html
Jak mniej więcej wygląda kontrolka niskiego poziomu oleju masz opisane w instrukcji do Audi A2 (Mirek udostępnił nawet do pobrania).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 15:02, 03 Gru 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maru
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koło Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:36, 03 Gru 2014 Temat postu: |
|
Wielkie dzięki! Mam instrukcję, nawet po polsku i zawsze sprawdzam w niej i na forum czy nie ma odpowiedzi na moje pytania ale tym razem w instrukcji nic specjalnie mądrego nie było (jest napisane ile oleju dolewać więc z tym nie mam problemu) a na forum nie zauważyłem że w temacie "łamiący się bagnet" jest też informacja o BHC bo patrzyłem tylko na 3 pierwsze litery przed kodami.
W najbliższym czasie sprawdzę kod na bagnecie, kupię olej i dam znać jak sytuacja się rozwija.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maru dnia Śro 15:36, 03 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:48, 03 Gru 2014 Temat postu: |
|
Według ETKI (jak wyżej Wszystkie 3 diesle o pojemności 1.4 mają ten sam bagnet:
AMF, BHC, ATL -8Z0115611E.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maru
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koło Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:08, 03 Gru 2014 Temat postu: |
|
Kod na bagnecie się zgadza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maru
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koło Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:34, 04 Gru 2014 Temat postu: |
|
Zdjęcia z kanału. Widać tutaj coś nieprawidłowego? Czy to normalne że przy korku od oleju jest tak "mokro"? (po wymianie oleju przez mechanika kilka dni temu).
Co to za część oznaczona strzałką? Powinna być taka mokra?
Czy tak zardzewiała półoś to coś czym należy się przejmować? (była na niej taka jakby rozpadająca się taśma/plastik)
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:08, 04 Gru 2014 Temat postu: |
|
1) Spust oleju masz raczej suchy - nie widzę powodów do obaw. Jak nie kapie to jest OK, a przy spuszczaniu oleju zawsze się trochę oleju rozmaże koło korka. Nie widać tam żeby coś kapało ?
2) Cześć zaznaczona strzałką to słynna turbina: masz lekko spoconą po stronie zimnej, u mnie jest to samo. W sumie zdziwiłbym się gdyby po 14 latach była nadal sucha jak pieprz... Póki nie bierze oleju i nie chlapie olejem na zewnątrz to nie ruszam...
3) Na półosi nie widzę powodów do zmartwień, ale ocena półośki na podstawie zdjęcia niewiele da. Fakt, jest trochę zardzewiała, ale czas robi swoje, a niestety ona obrywa w zimie solanką - ciekawe czy moje są w lepszym stanie. W każdym razie ona ma działać, nie wyglądać
PS. Manszeta na przegubie zew. wygląda OK, na nią warto zerkać co jakiś czas, bo jak pęknie to piach i kurz szybko załatwią przegub zewnętrzny.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Czw 16:13, 04 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:17, 04 Gru 2014 Temat postu: |
|
Zbiornik paliwa masz dziwnie mokry chyba, że to woda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maru
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koło Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:40, 04 Gru 2014 Temat postu: |
|
Jeszcze dwie sprawy:
1. Czy w zaznaczonym miejscu (turbina) nie powinno być śrubki?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
2. Czy to normalne że silnik tak wygląda? (brud)
[link widoczny dla zalogowanych]
Zbiornik paliwa chyba zaparował. Może różnica temperatur albo przyszorował o trawę.
Jeśli zrobił się za duży offtop to proszę administratora o przerzucenie postów do innego tematu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maru dnia Czw 20:41, 04 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
maru
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koło Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:28, 05 Gru 2014 Temat postu: |
|
Jeszcze taki pomysł - czy ułamana końcówka poprzedniego bagnetu siedząca sobie gdzieś w misce olejowej albo przewodzie może jakoś utrudniać pomiar?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:10, 05 Gru 2014 Temat postu: |
|
Jak się ułamała sama końcówka to leży na dole z misce więc nie powinna w żaden sposób przeszkadzać, gdyby ułamał się bagnet w połowie wtedy była by szansa, że siedzi w "prowadnicy" bagnetu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Pią 12:10, 05 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:47, 05 Gru 2014 Temat postu: |
|
[quote="maru"]Jeszcze dwie sprawy:
1. Czy w zaznaczonym miejscu (turbina) nie powinno być śrubki?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
U mnie jest inna turbina ale są takie same dwa otwory pod te śruby i na oba otwory przykręcona jest plastykowy króciec od węża powietrznego, jeżeli nie widać śladu po ułamanym uchu od tej obudowy plastykowej to pewnie tak ma być przykręcone na jedną śrubę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gidon
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:32, 05 Gru 2014 Temat postu: |
|
kolego maru ,ja tez od dluzszego czasu obserwuje u siebie zbieranie sie oleju na silniku, jednak nie potrafie zlokalizowac miejsca wycieku
jakies sugestie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maru
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koło Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:31, 05 Gru 2014 Temat postu: |
|
Ja mam moje A2 od 2 tygodni i to mój pierwszy samochód więc raczej nic nie podpowiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:38, 05 Gru 2014 Temat postu: |
|
gidon napisał: | kolego maru ,ja tez od dluzszego czasu obserwuje u siebie zbieranie sie oleju na silniku, jednak nie potrafie zlokalizowac miejsca wycieku
jakies sugestie? |
Może umyj silnik, wtedy łatwiej będzie zaobserwować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maru
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koło Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:33, 12 Gru 2014 Temat postu: |
|
Po dolaniu 0,25l oleju, kilku dniach sprawdzania i przejechanych kolejnych 200km mogę powiedzieć że jednak oleju nie ubywa. Wygląda na to że mechanik dolał za mało, może olej musiał się rozprowadzić, a może jeszcze coś nowego wyniknie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|