Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:31, 24 Lut 2015 Temat postu: |
|
Wiązka do tempomatu gotowa z allegro?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
asterii
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Małopolska Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:06, 25 Lut 2015 Temat postu: |
|
z allegro ale kupilem ta za ok 30zl i powiem ze jest beznadziejna wtyczke trzeba zabezpieczyc przed wypadnieciem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rosja
Dołączył: 24 Sie 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rokietnica Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:47, 08 Maj 2015 Temat postu: |
|
Witam,
Od dłuższego czasu przeglądam forum, lecz to mój pierwszy post.
Proszę o poradę ponieważ podłączam właśnie tempomat.
Montaż manetki itp. poszło bez problemu. Problem narodził się z podłączeniem wiązki do sterownika komputera, ponieważ piny w kórych powinny być podłączone kable są już zajęte. Czy ktoś spotkał się z takim problemem i wie jak go rozwiązać?
Nie wiem czy mam wypiąć piny które są zajęte i wpiąć piny od tempomatu? czy może wpiąć te piny gdzie indziej?
Dodam ze moja A2 ma silnik 1.4 AUA.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:41, 08 Maj 2015 Temat postu: |
|
AUA
Piny po stronie sterownika silnika (w nawiasie odpowiadające im piny w kolumnie kierownicy):
75 (2)
57 (3)
38 (4+7)
76 (5)
Nie sugerujesz się czasem tempomatem do diesla, który wykorzystuje piny 45, 44, 14, 46 ?
A może masz rozpiskę do BAD 1.6 FSI, gdzie używa się PINy 49, 51, 52, 55 ?
PS. Uzupełnij profil (podpis, miejscowość) - zapraszam również do działu "Przywitaj się".
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pią 21:56, 08 Maj 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rosja
Dołączył: 24 Sie 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rokietnica Płeć:
|
Wysłany: Sob 8:43, 09 Maj 2015 Temat postu: |
|
Właśnie próbuję podpiąć się pod piny tak jak napisałeś czyli do AUA. Może je źle liczę? W linku na szybko rozrysowałem jak chciałem podłączyć piny.
Ps. Jutro uzupełnię dane oraz się przywitam, jak tylko skończę zabawę w garażu Jeżeli mi się uda podłączyć tempomat to również zrobię tutorial po polsku ze swoimi zdjęciami.
/poprawka linka do zdjęcia
beerkoff
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rosja dnia Sob 8:47, 09 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Sob 9:46, 09 Maj 2015 Temat postu: |
|
Kolory przewodów, na które się "wpinasz" w AUA/BBY :
75 - niebieski
57 - czerwony
38 - żółty
76 - biały
Zgadza się ?
Zerknij sobie tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych] (edycja linku: 2017.06.05)
To trochę "przypadkowa" zbieranina plików dotyczących tempomatów jakie zebrałem do kupy (przy niektórych pomogli koledzy z forum, )+ ich "tłumaczenia" via google translator, ale znajdziesz sporo odpowiedzi na Twoje pytania. Szczególnie zainteresuj się trzeba plikami PDF (2 po niemiecku, 1 po angielsku). Powodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pon 8:41, 05 Cze 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rosja
Dołączył: 24 Sie 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rokietnica Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:08, 09 Maj 2015 Temat postu: |
|
Mam inna kolory przewodów, ponieważ kupiłem wiązkę na allegro, ale myślę że to nie ma żadnego znaczenia:
2- brązowy
3- biały
4- szary
5- różowy
6- zielony
7- żółty
Czyli musiałbym się wpiąć następująco:
75 - Brązowy
57 - Biały
38 - Szary i Żółty
76 - Różowy
Przewód zielony (6) rozumiem że zostaje wolny czy gdzieś go wpinam?
Problem jest w tym, że te piny na wtyczce do komputera nie są wolne. Czy jest możliwe, że wiązka jest już gdzieś wyprowadzona?
Właśnie wszystko robię na podstawie materiałów, które przesłałeś ale nic tam nie znalazłem co w przypadku gdy piny na komputerze są zajęte.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:26, 09 Maj 2015 Temat postu: |
|
Osobiście tego nie robiłem, ale na przykładzie "zgłębianego kiedyś tematu" instalacji tempomatu w A3 wywnioskowałem, że te piny powinny być puste...
A jaki masz kolor przewodów, które u Ciebie wchodzą na te piny ? Zgadza się z tymi, które podawałem wyżej czy są inne ? Nie widać do wtyczce ECU, żeby ktoś przy nich grzebał ?
PS. Sprawdzałeś dokąd biegną przewody, które masz podłączone do wymienionych wyżej pinów sterownika ?
PS2. Rozpiskę pin-ów na zdjęciu wydajesz się mieć OK - aby to potwierdzić zerknij na opis pinów na wtyczce, albo gnieździe ECU, przynajmniej skrajne piny powinny być odpowiednio oznaczone.
Tutaj masz rysunek ogólny, oznaczenie pinów takie jak u Ciebie.:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Sob 12:35, 09 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:01, 09 Maj 2015 Temat postu: |
|
Podbiję celowo dodatkowym postem:
Według jednej z instrukcji, które Ci przesłałem, odpowiednie PINy ECU mogą być zajęte (manual jest dla TDI). Tłumacząc niemiecki na angielski (ma to więcej sensu niż przy tłumaczeniu na polski), wychodzi coś takiego jak:
"If the engine control unit, the corresponding pins occupied since, so the cables must be removed from the original plug and isolated"
Czyli w skrócie i starając się zachować sens tego zdania: jeśli odpowiednie piny komputera (sterownika silnika) są zajęte, to należy je wypiąć/usunąć z oryginalnej wtyczki i zaizolować.
PS. Niemieckiego niestety nie znam, tylko "podstawowe podstawy" . Może koledzy pomogą z tłumaczeniem instrukcji ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rosja
Dołączył: 24 Sie 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rokietnica Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:31, 10 Maj 2015 Temat postu: |
|
Przewody, które wychodzą maja inne kolory, już dokładnie nie pamiętam w którym pinie jaki ale były: biały, niebiesko-czarny, niebiesko-czerwony i czarno-czerwony. Niestety nie udało mi się wyśledzić gdzie idą te przewody.
Przy ECU raczej nikt nie grzebał, wszytko wydaję się być oryginalne.
Wielkie dzięki za podpowiedź. Myślisz, że jak wyciągnę przewody, które są zainstalowane oryginalnie i wepnę przewody od tempomatu nic nie powinna stać się z kompem? Boje się trochę, że coś spieprzę w kompie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rosja
Dołączył: 24 Sie 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rokietnica Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:21, 10 Maj 2015 Temat postu: |
|
Przepraszam za pisanie posta pod postem.
Odłączyłem przewody z pinów, które były zamontowane oryginalnie, wpiąłem się przewodami od tempomatu w te piny. Przewód nr 6 podpiąłem pod bezpiecznik 31.
Problem jest teraz z połączeniem się z kontrolerem przez VAGa. Robiąc test wyświetla mi że COM - ok, Interfejs - ok. Natomiast jak próbuję wejść w 01 - Engine, nie chce się połączyć i wyskakuję, że brak odpowiedzi z kontrolera? Czy ktoś pomoże w tym temacie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:36, 10 Maj 2015 Temat postu: |
|
Obawiam się, że wiele nie pomogę...
Przewód numer 6 podpinamy pod bezpiecznik F31, albo z tego co wyczytałem to niektórzy podpinają pod pin 2 włącznika świateł hamowania - wtedy zasilanie ponoć idzie przez bezpiecznik F30 (choć według naszej forumowej rozpiski bezpieczników wyłącznik świateł hamowania zabezpieczony jest przez F31, a nie F30 - pasowałoby sprawdzić w praktyce wypinając odpowiedni bezpiecznik).
Znalazłem na zagranicznym forum potwierdzenie, że tempomat w AUA/BBY ma korzystać z takich pinów jak podane są wyżej - tak więc zakładam, że jeśli działałeś zgodnie z z opisem wyżej to błędu nie popełniłeś. Nie znalazłem jednak informacji co zrobić z zajętymi pin-ami w sterowniku (a właściwie z przewodami, które w nie wchodzą...).
Co do problemu ze sterownikiem i VAG - zapytam o błahostki:
1) pinów w gnieździe ECU nie pogiąłeś przypadkiem wpinając wtyczkę ?
2) rozumiem, że interfejs podpinasz z włączonym zapłonem i nie zapomniałeś czasem przekręcić kluczyka ?
3) Poza problemem z komunikację z ECU auto normalnie pracuje ? Żadnych niepokojących objawów ?
Jeśli nie możesz połączyć się ze sterownikiem silnika to chyba spróbowałbym przywrócić instalację przy wtyczce ECU do stanu oryginalnego i zobaczyć czy będzie poprawa z komunikacją ze sterownikiem silnika...
PS. Przydałaby się mądra głowa, która przetłumaczyłaby stronę 12 z manuala 33778.PDF
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 19:50, 10 Maj 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rosja
Dołączył: 24 Sie 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rokietnica Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:22, 10 Maj 2015 Temat postu: |
|
Wolny przewód podłączyłem pod bezpiecznik F31.
Przewody, które wypiąłem ze sterownika po prostu zaizolowałem i zostawiłem "luźne".
1. Raczej nie pogiąłem pinów, wtyczki nie wciskałem na siłę, sama bardzo ładnie się wciska zapinając zabezpieczenie.
2. Tak zapłon był włączony.
3. Auto pracuje tak jak powinno, nie ma żadnych niepokojących objawów.
Może problem jest po stronie kabla? Za pierwszym razem jak próbowałem się podpiąć do auta po zmianach komputer nie widział interfejsu, złącze COM widział natomiast z interfejsem miał problem. Dopiero za którymś razem mi się udało połączyć bawiąc się przełącznikiem na kablu. Robiąc Auto-scan w VAGu na początku nie może znaleźć połączenia z żadnym z modułów, następnie wyskakuje błąd "COM 3 not found". Jutro podjadę do mechanika żeby mnie podpiął pod kompa, zobaczymy co mu wyskoczy. Chyba, że jest ktoś z Poznania albo okolic i ma kabelek ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:04, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
Rosja napisał: | (...)Chyba, że jest ktoś z Poznania albo okolic i ma kabelek ? |
Ktoś się znajdzie --> Grunwald, Mercelińska.
Dzisiaj jestem dostępny od 18:00. jutro cały dzień Warszawa, w środę jestem z powrotem. W razie czego zapraszam na PW żeby tu nie robić bałaganu.
PS. Uzupełnij profil i podpis.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rosja
Dołączył: 24 Sie 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rokietnica Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:08, 13 Maj 2015 Temat postu: |
|
Powróciłem ze wszystkimi przewodami do oryginału, jednak dalej nie ma odpowiedzi ze sterownika. Ktoś ma jakiś pomysł co mogło pójść nie tak? Może to być wina kompa, czy raczej jakiegoś przewodu/przekaźnika, który nie łączy?
Złożyłem wszystko do kupy, przejrzałem wszystkie wtyczki i przewody wszystko jest niby jak należy. Wymieniłem żarówkę w podsufitce z tyłu, przejechałem 50m i wyskoczył mi bład ABS :/
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rosja dnia Śro 18:58, 13 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rosja
Dołączył: 24 Sie 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rokietnica Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:00, 28 Maj 2015 Temat postu: |
|
Samochód po 2tyg. i odwiedzeniu kilku elektryków wrócił do mnie. Naprawić zdołał to dopiero elektronik. Powodem wywalenia błędów nie był tempomat tylko wzmacniacz sygnału anteny radiowej kupiony na allegro za 15zł jakiś czas temu. Wzmacniacz miał przebicie na któryś z przewodów prowadzących do złącza CAN przez co wyskakiwały błędy.
Ogólnie raczej nie ma możliwości podłączenia tempomatu do komputera takiego jak mój czyli 036 997 034 AB. Jeżeli ktoś ma takiego kompa radzę nie bawić się w montaż tempomatu, bo może to dużo kosztować tak jak mnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bazur77
Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:14, 27 Lip 2015 Temat postu: |
|
witam wszystkich.
jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość. Kupiłem niedawno A2 1.4 AUA 2002r rzekomo z tempomatem (manetka jest ale tempomat nie działa). pojechałem do elektryka który podpoił się i stwierdził że niema żadnych błędów i porostu ktoś założył manetkę z temp. Nie odpuszczając zadzwoniłem do ASO ile by kosztowało montaż temp. (skoro manetka już jest). Po podaniu vin w ASO stwierdzili że mam zamontowany fabrycznie tempomat. No i teraz zgłupiałem. Pomóżcie co zrobić żeby sprawdzić czy mam czy nie mam tego ustrojstwa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:55, 27 Lip 2015 Temat postu: |
|
W pierwszej kolejności: zapraszam do przeczytania regulaminu naszego forum oraz do działu "Przywitaj się" celem nadrobienia zaległości.
A w drugim kroku:
a) sprawdzić VAG_COM-em / VCDS-em bloki mierzalne do opcji tempomatu (prawdopodobnie grupa 66 - nie potwierdzę, bo sam mam diesla)
[link widoczny dla zalogowanych]
b) jak nie masz kabla diagnostycznego to trzeba będzie ręcznie "przedzwonić" instalację i zobaczyć czy nic się nie rozpięło + sprawdzić bezpiecznik.
Tutaj masz trochę aktualnego info jak to powinno wyglądać w AUA/BBY:
http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-0-png-a-font-size-2-color-6a0303-warsztat-czyli-zrob-to-sam-font,45/tempomat,2818-20.html
Przeczytaj dokładnie cały wątek.
A tutaj opis wartości w blokach mierzalnych dla sprawdzenia opcji tempomatu:
[link widoczny dla zalogowanych]
PS. Wyposażenie auta sprawdzisz rozkodowując "wlepę" z kodami wyposażenia - tylko pamięć już nie ta i nie wiem gdzie jest dokładnie zlokalizowana (bagażnik ? ). Na pewno jest w książce serwisowe, choć nie wszyscy takową posiadają.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pon 21:33, 27 Lip 2015, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kold11
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:01, 15 Lis 2015 Temat postu: |
|
Rosja napisał: | Samochód po 2tyg. i odwiedzeniu kilku elektryków wrócił do mnie. Naprawić zdołał to dopiero elektronik. Powodem wywalenia błędów nie był tempomat tylko wzmacniacz sygnału anteny radiowej kupiony na allegro za 15zł jakiś czas temu. Wzmacniacz miał przebicie na któryś z przewodów prowadzących do złącza CAN przez co wyskakiwały błędy.
Ogólnie raczej nie ma możliwości podłączenia tempomatu do komputera takiego jak mój czyli 036 997 034 AB. Jeżeli ktoś ma takiego kompa radzę nie bawić się w montaż tempomatu, bo może to dużo kosztować tak jak mnie |
Mam w A2 AUA ten sam komputer czyli 036 997 034 AB.
Dlatego mam pytanie czy da się podłączyć tempomat?
Rosja napisał, że nie ma możliwości, ale nie bardzo rozumiem dlaczego skoro w jego przypadku problemem okazał się wzmacniacz anteny.
Rosja czy możesz to objaśnić?
A może ktoś inny może to wyjaśnić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grzegorzbanbury
Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: |UK Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:43, 20 Sty 2016 Temat postu: |
|
Witam ! W najblizszym czasie zamierzam sie zabrac do zrobienia tempomatu w moim swiezo nabylym a2 1.4 tdi (75) . Chcialbym zapytac czy manetka jest jedna tzn do diesla i benzyny czy jest kilka rodzaji ? Bo z tego co zroumialem to jest jedna ewentualnie wiazka elektryczna jest inna, czy dobrze zrozumialem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|