Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:50, 17 Paź 2012 Temat postu: Błąd 00810 pompa hamulcowa |
|
Witam. Po podłączeniu VAG COM-a 311-2 pod auto i po diagnozie błędów w sterowniku hamulców - ESP pojawia się błąd '00810'. Myślę że jest on powodem moich problemów z hamulcami z przedniej osi.
******************************************
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 8Z0 907 379 B
Component and/or Version: ESP 20 CAN V015
Software Coding: 10758
Work Shop Code: WSC 02154
1 Fault Found:
00810 - Sensor 1/2 for Brake Pressure
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
******************************************
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:19, 17 Paź 2012 Temat postu: |
|
kiedys miałem taki przypadek w Polo 9N ,był agregat ABS ze sterownikiem do wymiany.Próbowalismy wwpisac nowe kody, ale bez rezultatu. Pogrzebie w serwisówce i dam znać. Wraca po skasowaniu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:51, 17 Paź 2012 Temat postu: |
|
Sprawdzę jutro czy błąd powraca. Zauważyłem podczas ostrego hamowania złą pracę układu ABS, mianowicie jest strasznie głośno w kołach a nie cicho i pulsacyjnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 5:35, 18 Paź 2012 Temat postu: |
|
czy za błąd czujnika cisnienia w układzie hamulcowym '00810' może odpowiadać to że jedna sekcja w pompie hamulcowej ma o połowę słabszy przedmuch powietrza i czujnik to bierze pod uwagę? Podczas przeglądu pompy hamulcowej i po podłączeniu jej pod wąż z powietrzem własnie z jednej sekcji był o połowę mniejszy przedmuch powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 6:18, 18 Paź 2012 Temat postu: |
|
Czasami błąd ten wyskakuje jak czujnik stopu jest walniety i nie daje sygnału o hamowaniu, 80% przypadków uszkodzony czujnik G201 i G214 co może wiązać sie z twoimi problemami. Przed naprawa przewiduje sie najpierw kodowanie ponowne czujników (G200/G201/G214) celem wyeliminowaniaq innych przyczyn.
[link widoczny dla zalogowanych]
15.Drehzahlfühler vorne rechts -G45
◦aus- und einbauen => Seite 45-43
16.Geber -1- für Bremsdruck - G201
◦aus- und einbauen => Seite 45-20
17.Geber -2- für Bremsdruck - G214
◦aus- und einbauen => Seite 45-20
18.F83 Schalter für Bremserkennung
19.Magnetspule N247 für Bremsdruck
20.Warnkontakt für Bremsflüssigkeitstand F34
To co piszesz tez moze byc bo czujnik wyłapuje ta nieprawidłowośc.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Czw 6:19, 18 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:46, 18 Paź 2012 Temat postu: |
|
W jaki sposób przygotować się do ponownego kodowania tych czujników?
Interesuje mnie to dlaczego jedna sekcja ma o połowę mniejszą przepustowość, może czujnik to łapie i zgłasza błąd.
Co mam zrobić aby zakodować ponownie te czujniki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:11, 19 Paź 2012 Temat postu: |
|
Witam ponownie, zakupiłem wysyłkowo zestaw naprawczy pompy hamulcowej na [link widoczny dla zalogowanych]
Pompa rozebrana całkowicie i czeka na nowe uszczelnienie, poza tym wszystkie podzespoły wyglądają jak nowe wraz z uszczelkami-gumami. Może ten zabieg coś pomoże i sekcja pierwsza nabierze w końcu pełnej mocy. Napiszcie jak ponownie zakodować czujniki G201 i G214. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:31, 19 Paź 2012 Temat postu: |
|
Procedury adaptacyjne
Czujnik przyspieszeń bocznych (G200)
Wymagania:
Napięcie w aucie minimum 12,0 V
[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole , wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 m/s2.
[Done, Go Back]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 063
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole 2, wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 m/s2.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Czujnik ciśnienia hamulców 1 (G201)
Wymagania:
Napięcie w aucie minimum 12,0 V
[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Measuring Blocks - 08]
Group 005
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -8.0 a +8.0 bar.
[Done, Go Back]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 066
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 005
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -3.8 a +3.8 bar.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)
Wymagania:
Uruchom silnik.
Obróć kierownicę 1 obrót w prawo a następnie 1 obrót w lewo.
Przejedź krótki dystans po linii prostej na równym podłożu nie szybciej niż 20 km/h (kilka metrów wystarczy).
W momencie jak masz kierownicę prosto zatrzymaj się nie zmieniając pozycji kierownicy (koła na wprost).
Pilnuj aby kierownica nie skręciła się.
Nie gaś silnika.
Napięcie w układzie minimum 12,0 V.
[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 °.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Adaptacja krańcowego położenia kierownicy
(Silnik cały czas w ruchu)
Trzymaj kierownicę do jazdy na wprost (±10°)przez minimum 5 sekund.
Obracaj kierownicą w lewo aż do oporu i przytrzymaj na końcu przez sekundę.
Obracaj kierownicą w prawo aż do oporu i przytrzymaj na końcu przez sekundę.
Wyprostuj i trzymaj kierownicę do jazdy na wprost (±10°).
Wyłącz silnik i zapłon.
Włącz zapłon.
Poczekaj 5 sekund.
Kontrolka wspomagania kierownicy powinna zgasnąć. Jeśli nie, wykonaj krótką jazdę próbną.
Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach VAG
[Wybór]
[03-ABS/hamulce]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "001"
[Idź!]
W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.
[Gotowe, powrót]
...i gotowe.
Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8.
[Wybór]
[03-ABS/hamulce]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "002"
[Idź!]
W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.
[Gotowe, powrót]
...i gotowe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pią 9:33, 19 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:33, 19 Paź 2012 Temat postu: |
|
A co z czujnikiem ciśnienia hamulców 2 (G214) jak wygląda adaptacja?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:42, 19 Paź 2012 Temat postu: |
|
tobi71 napisał: | A co z czujnikiem ciśnienia hamulców 2 (G214) jak wygląda adaptacja? |
gdzies mi uciekło w moich materiałach, poszukam to wrzucę, mówiąc twój zestawik uszczelek - przystepna cena jak za pizzę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pią 9:42, 19 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:47, 19 Paź 2012 Temat postu: |
|
tu mam jak kodować
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:15, 19 Paź 2012 Temat postu: |
|
jak poszło dam znać. Na razie to jesteś dla nas Wszystkich Wielki Guru. Dziękuję bardzo za poradę. Przyjdzie przesyłka , może w poniedziałek to się odezwę. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:29, 19 Paź 2012 Temat postu: |
|
tobi71 napisał: | jak poszło dam znać. Na razie to jesteś dla nas Wszystkich Wielki Guru. Dziękuję bardzo za poradę. Przyjdzie przesyłka , może w poniedziałek to się odezwę. Pozdrawiam. |
EE tam :oops: w USA to wogóle nie wiedza o co chodzi i o czym mówię, jakbym chciał to mógłbym 24h na dobę pracować. Kiedys facet z Philadelphia do mnie dzwonił o 5 rano, ze mu Jetta na ciepło gasnie i że wymienił juz kompa za 2000 zielonych w ASO i dalej to samo, w serwisie powiedzieli że mu to zrobię i powiedziałem mu że koszt u mnie 100 dolców za ekspres, oni nawet nie znaja się co to zimne luty przekaźnika 109 i jak komp nie sypie błedów i instrukcja nic nie mówi to zero incjatywy własnej. facet zrobił 600 mil aby to naprawic- paranoja, ale w temacie benzyn HEMI to nawet 0,001% wiedzy nie mam tak jak niektórzy tam i sie ucze ale za to A2 wzudza tam sensację
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pią 10:29, 19 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:04, 19 Paź 2012 Temat postu: |
|
Zawsze powtarzam że najlepsi fachowcy w każdej dziedzinie to samoucy. A jeszcze jak do tego dochodzi pasja i zaangażowanie to można góry przestawiać a niektórzy mają się za bystrzachy a tylko ludzi naciągają na kasę.
W Świeciu jest diagnosta od komputerów w naszych autkach a kolegę naciągnął na sterownik wart 1,300 zł. po wmontowaniu i adaptacji wszystkiego problem pozostał ten sam co był a kolega prawie szału dostał. Pomogła wizyta u starego dziadka który zmostkował coś kabelkiem i auto działało dalej, koszt usługi to 70 zł.
Uważam że na kolegę PinkFloyda można zawsze liczyć i to w każdej dziedzinie czy to VAG czy klamka kolega posiada ogromną wiedzę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:15, 19 Paź 2012 Temat postu: |
|
Pierwsze praktyki w fabryce Audi miałem na A2 jak wchodziła do produkcji i tak mi ta miłośc została uczylismy się na gołym szkielecie i mówiłem sobie wtedy kupie taki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 7:44, 21 Paź 2012 Temat postu: |
|
Dla ciekawości obrazy pompy hamulcowej montowanej w silniku 1.4 'AUA'.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:14, 21 Paź 2012 Temat postu: |
|
doszukałes sie nieprawidłowosci? Szacun- ja nigdy nie naprawiałem tylko wymieniałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 10:55, 21 Paź 2012 Temat postu: |
|
W poniedziałek lub we wtorek napiszę jak to wszystko działa. Pozostało jedynie odpowietrzyć układ hamulcowy. Jak i co to dam znać na pewno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Yonash69
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa / Hajnówka Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:40, 08 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Witam , po podłączeniu vag wyskakują mi te oto błędy :
285 Czujnik liczby obrotów przód prawy-G45
zwarcie do innego wyjścia - BŁĄD SPORADYCZNY
283 Czujnik liczby obrotów przedni lewy-G47
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
285 Czujnik liczby obrotów przód prawy-G45
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
co z tym fantem zrobić ? prosze o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:58, 09 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Może na początek wykasuj?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|