Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:06, 16 Paź 2012 Temat postu: Tuning elektronicznego pedału gazu |
|
Niedawno w USA byłem na prezentacji Sprint Booster. Jak wiadomo silniki z elektroniczna przepustnica nie maja takiej reakcji na gaz jak bysmy chcieli, w dieslu w TDi i benzynie Turbo moc mozna zwiekrzyc nie zwiekrzajac spalania tym samy robiąc programowa korekcje reakcji gazu, w wolnossącej benzynie wzrost będzie tylko kilku procentowy kosztem zwiekrzenia dawkowania paliwa. Mozna poradzic sobie montujac Sprint Booster- byłem sceptycznie do tego nastawiony. Modul miał 3 mozliwośc ustawienia. W moim A2 testowałem 10 minut na wersji sport silnik na gaz reagował jak Honda S200 z dołu od razu był tak czuły, ze auto rwało jakby miało ze 110KM ale wiadomo predkosc sie nie zwiękrzy bo moc była taka sama tylko odczucie i szybkosc reakcji i wkrecania sie auta bez podniesienia dawkowania. Silnik na tym programie byl tak czuły ze na 1 i 2 biegu czesto kola piszczały. Może wypozycze na dłuższe testy-tam mozna miesc to za 230 dolców. Na średnim programie najlepiej reakcja nie tak ostra i zero spowolneinia, bark zastanwoienia się, mozna tez przełączyc na serię. Jak dlamnie ciekawe bez ingerencji w dawkowanie i mapy
http://www.youtube.com/watch?v=miVf_rnnCDI
widze, ze u nas tez to sprzedają
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Postaram sie niedlugo wiecej o tym napisac na przykładzie A2 1.4 16V
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Wto 23:05, 16 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:50, 17 Paź 2012 Temat postu: |
|
Zaje... sprawa, bez zwiększenia dawki paliwa taki wzrost momentu obr. Czekam na rozwinięcie tematu odnośnie 1.4 16V
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:31, 17 Paź 2012 Temat postu: |
|
Chyba na gwiazde sobie kupie i dam znac co i jak w czasie dluzszego uzytkowania w A2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rajek1
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:06, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
PinkFloyd napisał: | Chyba na gwiazde sobie kupie i dam znac co i jak w czasie dluzszego uzytkowania w A2 |
Tak z ciekawości, kupiłeś? zamontowałeś? jeździsz z tym?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:22, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
Mam to w A2 w USA i jest git, ale znalazłem cos lepszego, mozna to przy okazji ogranac programowo i zrobić coś więcej. W naszych silnikach mozna zmniejszyc spalanie silnika zmniejszajac dawkowanie na jałowym które jest wiekrze celem zmniejszenia tylkotlenków azotu w spalinach i przeprogramowanie silnika z 91 na 95 i itp.,oszczednośc ok 0,7l na 100km przy okazji mozna wyłaczyć egr i drugą sondę+ do tego zwiekrzenie mocy po wcisnięciu gazu pow 50% z 75KM na ok 80-84KM. Koszt całości ok 1200zł więc lepiej sie opłaca niże elektroniczny pedał gazu.
Można poczytac tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Rozmawiałem z gosciem co ma Polo z tym silnikiem co my 1.4 16V spalanie w mieście z 8,4; spadło do ok 7,5l dynamika sie poprawiła i reakcja na gaz predkośc wzrosła do ok 190km/h,wyłaczył druga sonde i waywalił drugiego kata, przepustnica cysta po wyłaczeniu programowo egr, i końcowo wypluło 83KM, wiadomo przyrostów nie ma takich jak w motorach turbodoładowanych ale zawsze coś.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Wto 7:26, 12 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrspecial
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Berlin Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:02, 04 Sty 2014 Temat postu: |
|
mialem w polo 1,4 tdi jak kupilem takie cos [link widoczny dla zalogowanych] zdemontowalem myslalem ze to cos w stylu alego ze tylko dawke paliwa zmienia oszukujac czujnik tem na stronie niemieckiej kosztowalo to wtedy 599 eu czy jest to cos warte roznne sa opinie otych chip boxach mam juz zaczac przekopywac strych w poszukiwaniach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 10:20, 05 Sty 2014 Temat postu: |
|
Rozmawiałem z gosciem co ma Polo z tym silnikiem co my 1.4 16V spalanie w mieście z 8,4; spadło do ok 7,5l dynamika sie poprawiła i reakcja na gaz
w tej kwesti VW-audi się nie popisało ,ja kiedyś miałem reno kango z silnikiem 1,4 75 ps i w tak wielkiej budzie spalanie w mieście to 7,5/100 przy czym był to silnik dynamiczniejszy
a tak swoją drogą fajny silnik w naszym audiku to by był 1,2 tsi 88ps po czipie 130 ps oraz230 nm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|