Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mat08
Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:02, 15 Gru 2013 Temat postu: Kontrolki ESP i ABS - nie zapala |
|
Czołem Eksperci,
Moja A2 z dnia na dzień nie chce odpalić - zamiast tego świecą się kontrolki ESP i ABS.
Zrobiłem test VAGiem i dostałem całą, długą litanią błędów:
Kod: | 18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-10 - - - Intermittent
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00727 - Potentiometer in Positioning Motor for Defrost Flap (G135)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00600 - Potentiometer On Positioning Motor for Temperature Flap (G92)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00797 - Sunlight Photo Sensor (G107)
29-00 - Short to Ground
00975 - Heated Rear Window (Z1)
36-10 - Open Circuit - Intermittent
49-10 - No Communications - Intermittent
01315 - Transmission Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
01331 - Door Control Module: Driver Side (J386)
49-10 - No Communications - Intermittent
01332 - Door Control Module: Passenger Side (J387)
49-10 - No Communications - Intermittent
01333 - Door Control Module: Rear Left (J388)
49-10 - No Communications - Intermittent
01334 - Door Control Module: Rear Right (J398)
49-10 - No Communications - Intermittent
01320 - Control Module for Climatronic (J255)
49-10 - No Communications - Intermittent
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
29-00 - Short to Ground
01320 - Control Module for Climatronic (J255)
49-10 - No Communications - Intermittent
01331 - Door Control Module: Driver Side (J386)
49-10 - No Communications - Intermittent
01030 - Central Locking Key Switch: Driver Side: Lock
27-00 - Implausible Signal
00858 - Connection: Radio ZF Output to Antenna Amplifier
36-00 - Open Circuit |
Czy ktoś z Szanownych może mi coś doradzić i pomóc zanim zadzwonię w poniedziałek do jakiegoś mechanika?
Z góry dzięki!
M
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:58, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
Sprawdź wszystkie bezpieczniki, także te pod podłogą i akumulator. Czy rozrusznik kręci, czy pompa hydrauliczna do biegów pompuje ? Nie zapala bo jest błąd 01315 - brak komunikacji ze sterownikiem skrzyni biegów, Moim zdaniem brak napięcia na sterownik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mat08
Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:37, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
Hej,
Sprawdziłem bezpieczniki pod kierownicą i odłączyłem a potem podłączyłem ponownie akumulator.
Wcześniej rozrusznik próbował kręcić - teraz już nie kręci.
Teraz już przy kolejnych próbach jakby czasem wszystko na desce rozdzielczej się nie do końca wyświetla.
Nagrałem filmik pokazujący co się dzieje:
[link widoczny dla zalogowanych]
M
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:11, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
Sprawdź jeszcze połączenia masowe, w dziale elektrycznym jest opis gdzie się znajdują.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mat08
Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:39, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
@Audi A2 - dzięki za info. Niestety przekracza to już moje zdolności, więc na pewno wspomnę o tym mechanikowi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:51, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
Posłuchaj rady kolegi Audi A2 - połączenia masowe sprawdzisz sam na szybko, tylko przydałby się garaż Z przodu żeby poprawić masę trzeba chyba wyjąć lampę po stronie kierowcy, jak to zrobić masz w moim poście/manualu o wymianie żarówek H7.
1) Jak kondycja akumulatora ? Na pewno jest naładowany ? Sprawdź miernikiem lub na szybko odczytaj Vagiem, nie pamiętam która grupa, ale chodzi mi po głowie koło 012-013.
2) Jak aku jest słaby to potrafi zrobić dyskotekę na liczniku. Jak będziesz sprawdzał napięcie akumulatora VAGiem to podczas pomiaru włącz na sekundę lub dwie światła długie (drogowe) i sprawdź o ile napięcie podawane przez VAG (lub miernik) spadło.
3) Czy podczas ostatniego kręcenia akumulatorem czułeś, że z każdym razem aku słabnie i kręci coraz słabiej ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 14:55, 15 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mat08
Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:23, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
@beerkoff - pomijając to, że auto stoi "pod chmurką" nie chcę się czegoś podejmować jak się na tym kompletnie nie znam.
1) Miernika nie mam, ale VAG (sprawdziłem blok 16 (measuring blocks), w module Engine (01), bo taki znalazłem w necie) pokazuje:
[link widoczny dla zalogowanych]
2) Włączyłem podczas pomiaru światła długie to napięce spadło do ok. 8V i zrobiła się dyskoteka, a potem VAG mi się rozłączył. Teraz już przy każdym przekręceniu kluczyka jest dyskoteka.
Obstawiam, że całym moim kombinowaniem, testowaniem vagiem itd. rozładowałem prawie akumulator, bo na początku takich objawów nie było.
3) Nie zwróciłem uwagi, ale jest to możliwe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:30, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
Jak masz prostownik to podłącz na noc akumulator, przynajmniej jedną rzecz w ten sposób potwierdzisz lub wyeliminujesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mat08
Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:15, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
@grom546 - niestety nie mam prostownika, więc pozostaje holowanie do warsztatu :-(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:21, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
Warto kupić, koszt niezłego prostownika ok. 100zł a masz na lata. Holowanie bez wspomagania kiepska sprawa, a laweta kosztuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:40, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
grom546 ma rację jeżeli okaże się, że winny jest akumulator to koszty warsztatu, lawety itp. będą spore. Sprawdź ile lat ma ten aku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Nie 18:49, 15 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:43, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
mat08 napisał: | @beerkoff - pomijając to, że auto stoi "pod chmurką" nie chcę się czegoś podejmować jak się na tym kompletnie nie znam.
1) Miernika nie mam, ale VAG (sprawdziłem blok 16 (measuring blocks), w module Engine (01), bo taki znalazłem w necie) pokazuje:
[link widoczny dla zalogowanych]
2) Włączyłem podczas pomiaru światła długie to napięce spadło do ok. 8V i zrobiła się dyskoteka, a potem VAG mi się rozłączył. Teraz już przy każdym przekręceniu kluczyka jest dyskoteka.
Obstawiam, że całym moim kombinowaniem, testowaniem vagiem itd. rozładowałem prawie akumulator, bo na początku takich objawów nie było.
3) Nie zwróciłem uwagi, ale jest to możliwe. |
Przyjacielu, moja teoria się potwierdza - akumulator powiedział pa pa i szykuj się na jego wymianę. Jeśli w dodatku pozostawiasz go w stanie głębokiego rozładowania to o reanimacji możesz zapomnieć - proces zasiarczania jest praktycznie nieodwracalny, dlatego jak się stwierdza nawet nieduże rozładowanie akumulatora to warto go natychmiast naładować - jak nie masz prostownika to pożycz kable i zapal auto biorąc prąd z innego samochodu. Niech sobie pochodzi ze 30 minut, ale wyłącz w międzyczasie światła, klimatronik (nadmuch+webasto), radio, wszystkie odbiorniki prądu i nie ruszaj kierownicą ! - może rano jeszcze odpali. Akumulator jaki Cię interesuj to ~80 Ah, w praktyce Centra Futura 77Ah wystarczy - poczytaj na forum jest tego sporo, łącznie z tym na co zwracać uwagę kupując aku (napięcie w spoczynku, prąd rozruchu)).
A co do prostownika: odkąd kupiłem CTEK MXS 5.0 to stwierdzam, ze produkty konkurencji to wyroby prostowniko-podobne (myślałem też nad Boschem ale odpuściłem - bynajmniej nie żaluję, a wręcz się cieszę, że z niego zrezygnowałem). To było dobrze wydane 250 zł + gwarancja na 5 lat, przez 2 m-ce zdążyła się po niego ustawić kolejka do wypożyczenia każdy zachwala.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 18:44, 15 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:42, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
Do A2 1,2tdi najlepszy akumulator przeznaczony do systemu start & stop, ja posiadam firmy Bosch w technologii AGM, jest drogi w zakupie ale służy mi już czwartą zimę i jak na razie jest ok. Akumulator taki nie boi się dużego rozładowania i posiada zwiększoną ilość cykli rozładowania i naładowania, zwykły jaki miałem wcześniej po jednokrotnym rozładowaniu gdy padł mi przekażnik świec nie odzyskał już swojej "mocy", ale to już chyba do innego tematu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mat08
Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:51, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
Ok,
Mój akumulator wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
W takim razie muszę:
- Spróbować zapalić auto z innego samochodu po kablach
- Jak już się uda to niech pochodzi 30 min, a potem podjechać do warsztatu i wymienić akumulator na nowy
Zgadza się?
M
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:26, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
Sprobuj z innym aktu, brak kontrolę lub Palace się w czasie rozruchu
Esp ABS sylaby aktu lub masa, w a2 masa nie idzie prosto do silnika tylko pod lewy tylni próg a potem pod pompa abs do silnika , sama mi kiedyś się upalila i byly jajca
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mat08
Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:48, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
No i lipa.
Przy próbie uruchomienia z innego samochodu po kablach nic się nie zmieniło (nie chciał zapalić, na desce rozdzielczej dyskoteka kontrolek).
Dodatkowo jak się przyjrzałem zauważyłem, że akumulator chyba wylał, bo jest mokry u góry.
Wychodzi na to, że akumulator do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:45, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
1) Masz akumulator obsługowy, może któryś korek puścił i stąd te ślady wilgoci (obudowa akumulatora nie jest 100 %-owo szczelna (celowo) i podczas ładowania wydziela się wodór, ale dodatkowo jak akumulator jest nieszczelny przy korkach poszczególnych cel to mogą się wydostawać i skraplać opary kwasu siarkowego). U mnie aku jest suchutki, w dodatku jest tak czysty jakbym go dopiero co zamontował. Popatrz na swoje klemy, niestety nie wyglądają zbyt imponująco, szczególnie okolice klemy masowej. Jeśli będziesz montował nowy akumulator to wcześniej wyczyść klemy i je zakonserwuj.
2) Jeśli odpalanie na kabel nie powiodło się to strzelam, że:
a) masz kiepskie kable (marketowe ? ), a diesel ma spory pobór prądu przy rozruchu i wymaga kabelków o odpowiednim przekroju, aby się nie grzały/topiły (za duży opór samych kabli lub w miejscach łączenia kabli z krokodylkami).
b) krokodylki przewodów lub klemy na które je montowałeś są zaśniedziałe i nie przewodzą dobrze prądu - w takim wypadku zazwyczaj obserwowałem dymienie w miejscach montażu krokodylków (a raz nawet przydarzył mi się "efekt spawarki" )
c) rzeczywiście zginęła Ci masa i tu montaż nowego aku nie pomoże, bo przy braku masy zapewne nie będzie się prawidłowo ładował i w końcu też się rozładuje.
Na Twoim miejscu wyjąłbym póki co ten akumulator z auta, wyczyścił go, wyczyścił klemy i pożyczył od kogoś prostownik na noc - po to żeby zobaczyć jak zachowuje się aku przy ładowaniu i czy po kilku godzinach ładowania i ponownym zamontowaniu akumulatora rozrusznik w ogóle zakręci. Marne szanse, że coś z niego będzie, ale nie zaszkodzi spróbować.
Ewentualnie jak masz możliwość pożyczyć od kogoś aku to też pozwoli Ci sprawdzić uruchamianie auta i da odpowiedź na parę pytań
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 21:52, 15 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mat08
Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:22, 16 Gru 2013 Temat postu: |
|
Udało się sprawę rozwiązać - tak jak podejrzewaliście winowajcą był akumulator. Po wsadzeniu nowego wszystko śmiga jak powinno.
Podziękowania dla @beerkoff za pomoc internetową i przede wszystkim dla @PinkFloyd za pomoc w realu (jesteś wielki!).
M
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:50, 16 Gru 2013 Temat postu: |
|
Gratuluję sprawnie zlokalizowanej i usuniętej usterki - pierwsze koty za płoty.
Mam nadzieję, że obeszło się bez mechaników, nie zabolało finansowo i skończyło się tylko na wymianie aku.
A przy okazji: kupiłeś standardowy aku czy AGM, jak polecał kolega bogdand ? Pochwalisz się jak wyszło kosztowo ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mat08
Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:23, 16 Gru 2013 Temat postu: |
|
Obeszło się bez warsztatu dzięki pomocy @PinkFloyd i skończyło się tylko na akumulatorze (standardowy 75Ah/680A - jeśli dobrze pamiętam, koszt 300-350 zł).
M
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|