Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 7:02, 10 Lut 2013 Temat postu: Wymiana gum stabilizatora |
|
Witam, czy w naszym aucie samemu można wymienić gumy stabilizatora. Końcówki stabilizatora mam nowe chciałbym dobrać się jeszcze do gum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Krzychoo
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk/Pszczyna Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:15, 10 Lut 2013 Temat postu: |
|
Operacja bardzo prosta ,łącznie masz 4 śruby do odkręcenia ,dostęp dosyć dobry ,ogólnie nie widzę żadnych problemów .
Poniżej podgląd z nr części
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:17, 11 Lut 2013 Temat postu: |
|
Dojdę do tego ze strony nadkola po odkręceniu koła ? Czy wymagany jest kanał ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TWIN
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:21, 11 Lut 2013 Temat postu: |
|
tobi71 napisał: | Dojdę do tego ze strony nadkola po odkręceniu koła ? Czy wymagany jest kanał ? |
siema dojdziesz od strony koła, wymienialem w ubieglym roku, szybki temat chyba ze śruby zapieczone. to polecam produkty wurth do rdzy.
powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:16, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
Super, dzięki Wszystkim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxwit
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:09, 16 Lut 2013 Temat postu: |
|
Właśnie wymieniłem u siebie łączniki stabilizatora i gumy. Pamiętajcie że są dwa rodzaje tych gum o średnicy 18 i 20 mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:46, 16 Lut 2013 Temat postu: |
|
Powiedz kolego jakiej średnicy zastosowałeś wkładkę gumową a jakiej średnicy jest u Ciebie stabilizator?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TWIN
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć:
|
Wysłany: Sob 14:32, 16 Lut 2013 Temat postu: |
|
Ja nie pamiętam jaka była średnica i powiem szczerze ze kupiłbym obie z możliwością zwrotu tej która nie będzie pasować, i przerobilem temat gdzie kupiłem jedne wszystko rozmontowalem a tu zonk
;-)
Dobrze ze sklepy były jeszcze otwarte i mogłem ze szwagrem podjechać i szybko kupić te odpowiednie bo tak auto by stało przez weekend
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxwit
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:50, 16 Lut 2013 Temat postu: |
|
Od 2000r do 2002 średnica 18 mm powyżej 2002 średnica 20 mm. Jak u siebie mam drążek 18 mm zastosowałem gumę 16 mm nr febi 27638 OE 6Q0411314
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maxwit dnia Sob 19:16, 16 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:54, 16 Lut 2013 Temat postu: |
|
Ok, a duża różnica po wymianie tych gum na stabilizatorze ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxwit
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:15, 16 Lut 2013 Temat postu: |
|
Wymieniłem gumy i łączniki chociaż największe luzy/stuki były z gum. Różnicy w jezdzie nie odczuwam ale wszystkie stuki ustały.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:13, 16 Lut 2013 Temat postu: |
|
Napełniacie mnie optymizmem jak czytam takie posty . Opisywałem swoje problemy ze stukającym zawieszeniem w innym temacie. Niby luzów brak a jak stukało tak stuka. Im cieplej na dworze tym stukanie mniejsze, mimo to i tak jest ono uciążliwe.
Sam planuje wymianę gum na stabilizatorze i łączników. Te ostatnie myślałem, że są w porządku ale ostatnio pobujałem autkiem na boki i jednak słychać ich charakterystyczne stukanie. Dodatkowo na lewym łączniku wyczuwam minimalne luzy przy szarpaniu ręką. Tak więc na wiosnę wymieniam komplet łączników i gum na stabilizatorze. Mam nadzieję, że to rozwiążę moje problemy z "rozklekotanym" przodem .
Tak na marginesie - jakie łączniki polecacie, żeby troszkę na nich polatać w ciszy i spokoju?. Po wymianie dam oczywiście znać jak mi poszło i czy stukanie ustało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 6:14, 17 Lut 2013 Temat postu: |
|
U mnie słychać takie naprężenia gumowo-metaliczne jak puszczam pedał hamulca, dzieje się to jak auto stoi pod lekką górką, na terenie prostym tego niema. Walczę już z tym 2 lata i nic. Pomyślałem więc o wymianie gum na stabilizatorze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxwit
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:35, 17 Lut 2013 Temat postu: |
|
Mi wymiana zajęła 45 minut nic trudnego. Jeśli chodzi o firmy to polecam febi, lemforder, sidem, trw. Dodam jeszcze że w trakcie montażu posmarowałem gumy smarem aby ułatwić sobie ich montaż. Jak by ktoś był zainteresowany to prowadzę warsztat i sklep motoryzacyjny więc zapraszam. Taka mała reklama
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maxwit dnia Nie 13:37, 17 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrspecial
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Berlin Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:05, 19 Lut 2013 Temat postu: |
|
a mi sie wydaje ze gum nie smaruje sie smarem lepiej ulatwic sobie montarz plynem do naczyn
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 6:49, 20 Lut 2013 Temat postu: |
|
a jeszcze lepiej to posmarować wazelinką techniczną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TWIN
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:01, 11 Cze 2013 Temat postu: |
|
Proszę kolegów o opinie od jakiegoś po wjechaniu w dziurę słyszę metaliczny dźwięk, który fachowiec ;-) ocenił ze na 200 % to łącznik stabilizatora wiec wymieniłem na nowy trw i wątpię żeby był uszkodzony jako nowy bo nadal mi hałasuje dźwięk zbliżony do tego jak kiedyś miałem peknieta sprężyny i nie wiedziałem co jest pięć ale teraz po rozkreceniu zdjęciu koła widzę przy gumie takie zardzewiale miejsce zeszła lekko ta powłoką lakieru z drążka, czy możliwe że jest peknieta pod guma? I to powoduje hałas po wjeździe w dziurę?
Zdjęcie poniżej słabej jakości a le czy ktoś z was jum miał taki przypadek?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TWIN
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:03, 11 Cze 2013 Temat postu: |
|
Pisze z telefonu wiec sorry za błędy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:55, 11 Cze 2013 Temat postu: |
|
Co do łączników TRW , zobacz po czasie czy gumy od srodka nie pospadały z kryzy( osłony gumowe ). W a2 koła mocno się skręcają i w TRW w łącznikach one spadają, np. z Febi już nie. Zobacz czy guma się rusza i czy mocno od środka przylega do trzpienia. Z tego co kojarzę w A2 TRW zawsze spadały chyba ze cos poprawili.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Wto 21:57, 11 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|