Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Test sondy labda

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
tobi71
 
 


Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 9:35, 07 Wrz 2012 Temat postu: Test sondy labda

Poszukuję informacji w jakich blokach VAG-COMa znajdę dane na temat pracy sondy lambda. Interesuje mnie sonda przed katalizatorem oraz za katalizatorem.
Po diagnostyce ze znajomym zakres pracy sondy wahał się od -11 do + 14, były to losowe wartości w których średnia była na poziomie -4 do +8. Logi oczywiści były dynamiczne. Poprawna wartość dla sondy to 0.97 - 1.03.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 11:24, 07 Wrz 2012 Temat postu:

Test dla silników benzynowych grupy VAG
1. Test pierwszej sondy Lambda
Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.
VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)
Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.
Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF
Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.

2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda
Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.
Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.
Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda.

Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.

3. Test katalizatora.
Test ten można wykonać jeżeli zostały przeprowadzone testy sond lambda i w obu przypadkach wynik był pozytywny.
I znowu test wykonujemy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
Wybieramy grupę 46 i tylko tę jedną.
Wchodzimy na obroty i czekamy na pole 4 z wynikiem. Ten test jest dużo dłuższy od poprzednich. Wynik jest w polu 4 : Cat B1 OK lub Cat B1 not OK.
W polu 3 mamy zarzucie katalizatora. Tzn 1.00 oznacza, że katalizator jest zużyty i trzeba go wymienić. Od wartości 0,75 w sterowniku silnika zapisywany jest błąd katalizatora. Sprawny nowy katalizator ma wynik od 0,1 do 0,3. Trzeba powiedzieć że to jest wynik sprawności na podstawie wyników pomiarów dwu sond lambda - może być obarczony błędem.

jak nie masz vaga:

prawidłowa praca sondy ,to przynajmniej 8 pomiarów na 10sec.najlepiej w pełnym zakresie ,to zależy od sondy,ale najczęściej od 0.1-1V
lub 0.6-1.6V,
mozna też sprawdzić miernikiem cyfrowym,najlepiej z linijką analogową
zazwyczaj w 3,lub 4przewodowych sondach czarny jest przewodem sygnałowym.
Najlepiej jest sprawdzac na oscyloskopie , miernik nie zawsze dobrze pokaże zminy napięcia , a szybkość zależy od parametrów lambdy i od szybkości komputera który obsługuje wtrysk , ale powinno pływać w zakresie 0,2 do około 0,9V , i przebieg raczej zblizony do prostokątu.
pomiaru napięcia dokonuje się pomiędzy przewodem czarnym a masą samochodu i tu nap. ma się zawierać w zakresie 0,1-1V, natomiast po rozgrzaniu silnika do 90stopni dokonuje się pomiaru pomiędzy przewodem szarym a masą samochodu i tu nap. powinno wynosić 0V, wtedy jest wszystko O.K. Przy założeniu że obwód podgrzewania lambdy jest sprawny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pią 11:34, 07 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tobi71
 
 


Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 15:01, 07 Wrz 2012 Temat postu:

Bardzo wyczerpująca odpowiedz. Wielkie dzięki. Po wszystkim dam znać co wyszło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tobi71
 
 


Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 19:58, 09 Wrz 2012 Temat postu:

Witam. W grupie nr 34 wszystko po tescie jest git <B1>
Nie mogę zrobić pomiaru drugiej sondy lambda ponieważ w grupie 36 jest wartosc w voltach.
Proszę o pomoc co jest grane. Używam VAG-COM 4.09


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tobi71
 
 


Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 22:19, 10 Wrz 2012 Temat postu:

Witam. Jeśli w polu 4 po teście sondy lambda mam wynik B1-S1 OK to czy nie mam się martwić o sondę, rozumie że w tym przypadku sonda działa jak należy.
Gdzie znajduje się główna sonda lambda w Audi A2?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 5:28, 11 Wrz 2012 Temat postu:

tobi71 napisał:
Gdzie znajduje się główna sonda lambda w Audi A2?

Główna sonda to ta przed katalizatorem, bardzo dobry dostęp wystarczy odkręcić osłonę kolektora wydechowego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 6:01, 11 Wrz 2012 Temat postu:

najwazniejsza jak pisze kolega jest sonda w kolektorze ona steruje dawka paliwa. Druga wychwytuje tylko wzrost tlenków azotu, nie ma wpływu na prace silnika, daje znac kontrolka o złym składzie spalin- niesprawnosci katalizatora. jej prace mozna oszukac emulatorem jak komus nie chce wymieniac sie katalizatora. Pierwsza musi byc sprawna dla prawidłowej pracy silnika- jak jest ok to dobrze. ECU w A2 szybko wychwytuje zła prace sondy (czesto juz wywala jak brudna jest przepustnica i jest zły skład mieszanki) wiec sama jej niesprawnosc powinien wychwycic ECU w błedach sterownika. Jak test jest ok to wszystko wporządku. Testy najlepiej przeprowadza sie na pełnej wersji vaga 311-2 lub VCDS ( oryginalny ). jak nie masz 311-2 to prześle CI na maila.

Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Wto 6:02, 11 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tobi71
 
 


Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 6:35, 11 Wrz 2012 Temat postu:

Czesc. Podoba mi się to co tutaj przeczytałem. Od jakiegoś czasu martwiłem się że mam problemy z sondą ale po testach VAG oraz opiniach kolegów jestem spokojny i wiem że zaoszczędziłem te 500 zł.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:30, 10 Cze 2013 Temat postu:

Czy sonda nox po kacie jest szerokopasmowa ? Bo słyszałem że szerokopasmowych nie da się emulować ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:44, 10 Cze 2013 Temat postu:

Jedziesz do tunera wylaczasz kata nox i sondę nox i po problemie [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Datex
 
 


Dołączył: 12 Mar 2021
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sopot
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 10:10, 11 Kwi 2021 Temat postu:

PinkFloyd napisał:
Test dla silników benzynowych grupy VAG
1. Test pierwszej sondy Lambda
Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.
VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)
Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.
Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF
Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.

2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda
Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.
Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.
Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda.

Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.

3. Test katalizatora.
Test ten można wykonać jeżeli zostały przeprowadzone testy sond lambda i w obu przypadkach wynik był pozytywny.
I znowu test wykonujemy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
Wybieramy grupę 46 i tylko tę jedną.
Wchodzimy na obroty i czekamy na pole 4 z wynikiem. Ten test jest dużo dłuższy od poprzednich. Wynik jest w polu 4 : Cat B1 OK lub Cat B1 not OK.
W polu 3 mamy zarzucie katalizatora. Tzn 1.00 oznacza, że katalizator jest zużyty i trzeba go wymienić. Od wartości 0,75 w sterowniku silnika zapisywany jest błąd katalizatora. Sprawny nowy katalizator ma wynik od 0,1 do 0,3. Trzeba powiedzieć że to jest wynik sprawności na podstawie wyników pomiarów dwu sond lambda - może być obarczony błędem.

jak nie masz vaga:

prawidłowa praca sondy ,to przynajmniej 8 pomiarów na 10sec.najlepiej w pełnym zakresie ,to zależy od sondy,ale najczęściej od 0.1-1V
lub 0.6-1.6V,
mozna też sprawdzić miernikiem cyfrowym,najlepiej z linijką analogową
zazwyczaj w 3,lub 4przewodowych sondach czarny jest przewodem sygnałowym.
Najlepiej jest sprawdzac na oscyloskopie , miernik nie zawsze dobrze pokaże zminy napięcia , a szybkość zależy od parametrów lambdy i od szybkości komputera który obsługuje wtrysk , ale powinno pływać w zakresie 0,2 do około 0,9V , i przebieg raczej zblizony do prostokątu.
pomiaru napięcia dokonuje się pomiędzy przewodem czarnym a masą samochodu i tu nap. ma się zawierać w zakresie 0,1-1V, natomiast po rozgrzaniu silnika do 90stopni dokonuje się pomiaru pomiędzy przewodem szarym a masą samochodu i tu nap. powinno wynosić 0V, wtedy jest wszystko O.K. Przy założeniu że obwód podgrzewania lambdy jest sprawny.


Czyli rozumiem, że test pierwszej sondy lambda to tej przed katalizatorem a test drugiej to tej za katalizatorem ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:08, 11 Kwi 2021 Temat postu:

Dokładnie tak jak napisałeś.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Datex
 
 


Dołączył: 12 Mar 2021
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sopot
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 11:53, 12 Kwi 2021 Temat postu:

Ok, dzięk.
A co w przypadku kiedy test sondy pierwszej wyszedł ok a test drugiej nie chce się rozpocząć natomiast test kata wyszedł niepomyślnie. Używam pelnej wersji Vaga 311.2 kabel Viaken i wszystko skonfigurowane jak powinno być czyli 9600 ustawione i opóźnienie z 16 na 12 i mniej też ustawione lecz testu drugiej sondy nie mogę wykonać. Co może być nie tak ? Dodam, że oporność grzałki jest ok jak i pomiar napięcia w Vagu też niby prawidłowy, napięcia miernikiem nie sprawdzałem.
Silnik 1.4 benzyna gaz i wywala błąd w Vagu 16804- catalyst system bank 1 efficiency below threshold P0420 - 35 - 00 --
Czasem wywali błąd na desce rozdzielczej lecz nie zawsze, ale w Vagu błąd pojawia się zawsze. Czy emulator drugiej sondy pomoże ? Bo możliwe, że to od jazdy na gazie.
Autko zakupione niedawno dla partnerki i trzeba go trochę doprowadzić do porządku.
Dodam też, że pali olej w jakich ilościach jeszcze nie wiem i lekko kopci i czuć olejem.
Przed sprzedażą silnik był wymieniany i zalany olejem 5w30. Na dniach będę robił płukankę i zalewał Valvoline 5W50 i zobaczę czy kopcenie ustanie. Piszę to bo możliwe, że to spalanie oleju ma wpływ na mó wcześniej opisany błąd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin