Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Diagnostyka podstawowych paratmetrów mierzalnych Audi A2

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 11:18, 06 Lip 2012 Temat postu: Diagnostyka podstawowych paratmetrów mierzalnych Audi A2

Najlepiej program Vag 311-2 pełna wersja lub VCDS

Silniki TDI VAG
[link widoczny dla zalogowanych]

najlepiej logi statycznie 00, 01, 03, 04, 07 ( ciepły po nocy, i rozgrzany ), 011, 013, 023, 00BS, 03BS i 011BS, dynamicznie 03, 08, 011

Na podstawie wyników mozna ustalic czy dana jednostka pracuje prawidłowo. Interpretacja logów wymaga pewnego doświadczenia w tym temacie i wystarczy, że osoby zainteresowane wrzuca do tematu uporządkowane logi wraz z opisem dolegliwości

Silniki benzynowe VAG, podstawowe parametry to zczytanie błedów i diagnostyka poniższych elementów mających wpływ na prace jednostki benzynowej

EGR

grupa 74: (adaptacja na basic - nastawy podstawowe)
pole 1 położenie 0 zaworu: wartość 0,3 do 1,3V (zamknięty)
pole 2 położenie 100% zaworu: wartość 2,9 do 4,6V (100% otwarty)
pole 3 polozenie aktualne zaworu: wartośc 0,3 do 4,6V zależy od stanu zaworu: widać w trakcie jazdy jak załączy zawór, normalnie powinno być jak w polu 1 do czasu załączenia.
pole 4 stan adaptacji: prawidłowa lub nie.
Złe wartości napięć poza zakresami w ktorymkolwiek polu - uszkodzony zawór lub połączenia elektryczne.

Testowanie zaworu grupa 75 (basic)
pole 1 obroty silnika
pole 2 podcisnienie w kolektorze 240-420 w zaleznosci od rozgrzania silnika
pole 3 róznica podciśnienia po zadziałaniu zaworu minimum 50
pole 4 stan testu: włączony/wyłaczony test ok/test nie ok.
Zły wynik testu - poniżej 50 - zatkane rury EGR, zle założony zawór, zatkany zawór, zatkany wylot z kolektora wydechowego do EGR np. kawałki blachy ze stopionego katalizatora wstępnego w kolektroze wydechowym latają po instalacji.

Aby załączyć test rozgrzej silnik ponad 80stopni i na postoju uderz w pedał gazu 5 razy az do uzyskania maksymalnych obrotów, test powinien się uruchomić, jezeli sie nie uda załączyć, zrobi to sam w trakcie jazdy - najlepiej trasa i jazda ze stała prędkościa obrotową, obserwujesz 75 w zwyklym trybie nie basic-nastawy podstawowe.

1. Test pierwszej sondy Lambda
Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.
VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)
Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.
Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF
Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.

2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda
Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.
Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.
Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda.

Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.

3. Test katalizatora.
Test ten można wykonać jeżeli zostały przeprowadzone testy sond lambda i w obu przypadkach wynik był pozytywny.
I znowu test wykonujemy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
Wybieramy grupę 46 i tylko tę jedną.
Wchodzimy na obroty i czekamy na pole 4 z wynikiem. Ten test jest dużo dłuższy od poprzednich. Wynik jest w polu 4 : Cat B1 OK lub Cat B1 not OK.
W polu 3 mamy zarzucie katalizatora. Tzn 1.00 oznacza, że katalizator jest zużyty i trzeba go wymienić. Od wartości 0,75 w sterowniku silnika zapisywany jest błąd katalizatora. Sprawny nowy katalizator ma wynik od 0,1 do 0,3. Trzeba powiedzieć że to jest wynik sprawności na podstawie wyników pomiarów dwu sond lambda - może być obarczony błędem.

Ocena bloków wartości mierzonych, -układ regulacji lambda-

Silnik pracuje na jałowym biegu.
Temperatura pracy katalizatora minimum 350oC (grupa wskazań 34, pole wskazań 2).

Odczytywanie bloku wartości mierzonych 30. Wskazanie na wyświetlaczu:
1 2 3 4 Pola wskazań: Wartość wymagana Ocena
Status układu regulacji sondy lambda 111 zainstalowanej za katalizatorem.
Status układu regulacji sondy lambda 111 zainstalowanej przed katalizatorem.

Grupa wskazań 32 -Układ regulacji lambda- wyuczone wartości lambda
Odczytywanie bloku wartości → Wskazanie na wyświetlaczu: mierzonych 32.
1 2 3 4 Pola wskazań: Wartość wymagana Ocena
Wyuczone wartości lambda przy częściowym obciążeniu (multiplikacja) -10 do 10 %
Wyuczone wartości lambda przy jałowym biegu (addytywne) -10 do 10 %

Uwaga
Dla pola wskazań1 i 2:
- Niewielkie wartości oznaczają, że silnik pracuje na zbyt bogatej mieszance, dlatego układ regulacji lambda ją zubaża.
- Wysokie wartości wskazują, że silnik pracuje na zbyt ubogiej mieszance, dlatego układ regulacji lambda ją wzbogaca.
- Przy braku napięcia w komputerze sterującym zostają przywrócone wszystkie wyuczone wartości.
- Add = additiv – usterka (np. „fałszywe powietrze”) coraz słabiej uwidacznia się przy wzrastających obrotach. W przypadku zsumowanych (addytywnych) wartości wyuczonych czas wtrysku zostaje zmieniony o stałą wartość. Wartość ta nie jest zależna od podstawowego czasu wtrysku.
- Mul = multiplikativ – usterka (np. usterka zaworu wtryskowego) coraz silniej uwidacznia się przy wzrastających obrotach. W przypadku wyuczonych wartości mnożonych (multiplikatywnych), dotyczy ona procentowej zmiany czasu wtrysku. Ta zmiana zależna jest od podstawowego czasu wtrysku. Wprowadzić przebieg wyuczenia: komputer sterujący dla modus 04, nastawy podstawowe.
- Warunki wyuczenia dla jałowego biegu: jałowy bieg, temperatura płynu chłodzącego minimum 75oC, temperatura zasysanego powietrza maksimum 90oC.
- Warunki wyuczenia dla częściowego obciążenia: temperatura płynu chłodzącego minimum 75oC, temperatura zasysanego powietrza maksimum 90oC.

Grupa wskazań 32 -Układ regulacji lambda- wyuczone wartości lambda
Odczytywanie bloku wartości → Wskazanie na wyświetlaczu: mierzonych 33.
1 2 3 4 Pola wskazań: Wartość wymagana Ocena
Napięcie sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem 0,000 do 1,000 V
Regulator lambda dla sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem -10,0 do 10,0 %

Uwaga dla pola wskazań 1
- Wskazywana wartość musi oscylować w pobliżu 0.
- Jeżeli zostanie wskazana stała wartość 0, układ regulacji lambda przełączy się z regulacji na sterowanie, ponieważ usterka występuje w układzie regulacji lambda.
- Odczytywanie pamięci usterek.
Uwaga dla pola wskazań2
- Sygnał napięcia „mieszanka za bogata (mała pozostałość tlenu)” około 0,7 do 1,0 V.
- Sygnał napięcia „mieszanka za uboga (duża pozostałość tlenu)” około 0,0 do 0,3 V.
- Przy przeskoku z „bogatej” na „ubogą” i odwrotnie (λ = 1,0) wystąpi przeskok napięcia od 0,7 do 1,0 V na 0,0 do 0,3 V i odwrotnie.
- Na podstawie stromego skoku napięcia, układ regulacji lambda może nie utrzymywać stale wzajemnego ustawienia idealnego składu mieszanki, której odpowiada λ = 1,0. Regulacja zmienia się nieustannie między stanami „nieznacznie za uboga” a „nieznacznie za bogata”.

Napięcie sondy lambda Uλ w mV 5
A: wysokie napięcie sondy lambda 1 Mieszanka za bogata (nadmiar paliwa lub niedobór powietrza). Wysoka wartość CO.
B: niskie napięcie sondy lambda 1 Mieszanka za uboga (niedobór paliwa lub nadmiar
powietrza). Niska wartość CO.

i następne 50 stron ............................... tylko dotyczące sondy

- Grupa wskazań 33 -Układ regulacji lambda- wyuczone wartości lambda
- Ocena grupy wskazań 33, pole wskazań 1 – układ regulacji lambda dla sondy przed katalizatorem
- Ocena grupy wskazań 33, pole wskazań 2 – napięcie sondy lambda dla sondy lambda przed katalizatorem
- Grupa wskazań 34 -Układ regulacji lambda- diagnoza sondy lambda zainstalowanej
przed katalizatorem (sprawdzanie stopnia zużycia sondy lambda, kontrola trwania okresu)
- Ocena grupy wskazań 36, pole wskazań 1 - napięcie sondy lambda dla sondy lambda za katalizatorem
- Grupa wskazań 37 -Układ regulacji sondy lambda-
- Grupa wskazań 41 -Układ regulacji lambda- układ podgrzewania sondy lambda
- Grupa wskazań 46 -Układ regulacji lambda- sprawdzanie działania katalizatora (sprawdzanie wymienialności)
- Grupa wskazań 99 -Układ regulacji lambda- stan pracy układu regulacji lambda
- Ocena bloków wartości mierzonych, grupy wskazań 50 do 69 -regulacja obrotów-
- Grupa wskazań 50 -Regulacja obrotów- stany pracy
- Grupa wskazań 54 -Regulacja obrotów- stany pracy
- Grupa wskazań 55 -Regulacja obrotów- stabilizacja jałowego biegu
- Grupa wskazań 56 -Regulacja obrotów- stabilizacja jałowego biegu
- Grupa wskazań 70 -Redukcja spalin- diagnoza układu zbiornika węgla aktywnego (system odpowietrzenia zbiornika paliwa)

Diagnostyka dawkowania na podstawie temp. czujników, blok 07 pomiar bez odpalania silnika po postuju nocnym , ten sam parametr na gorąco. Na zimno wartości 3 czujników powinny byc zblizone dop +-5st. Na goraca temp. zasysanego pow nie wiekrza niż 40st, temp. płynu powyżej 80st. Za wys. temp. zasysnaego pow awarja termosttau podgrzewania ukałdu dolotowego, temp. wiadomo awarja termostatu.

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T, A2

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "060".

[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.

CDN.......................


Post został pochwalony 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin