Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinpal
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dąbrowa Górnicza Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:59, 12 Lip 2014 Temat postu: Błąd P0106 czujnik G71/G42 |
|
Siemka.. piszę z problemem dwóch kontrolek check engine i EPC po podpięciu pod kompa wskazuje mi jeden błąd
"P0106 - Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego - sygnał poza zakresem/wydajność"
wspomnę że jeszcze 2 dni temu było więcej błędów
"p0300 power train stored random multiple cylinder misfire detected
p0302 cylinder 2 mistifire detected
p0303 Cylinder 3 Misfire Detected
p0130 O2 Sensor Circuit
p0118 Engine Coolant Temperature Circuit High"
została wymieniona cewka, sonda, i czujnik cieczy chłodzącej. Co robić dalej z tym błędem P0106 ??
Proszę o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:02, 12 Lip 2014 Temat postu: |
|
Z błędu wynika, że to:
G71 - czujnik ciśnienia kolektora dolotowego, który umieszczony jest w jednej obudowie z G42 - czujnikiem temperatury powietrza dolotowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marcinpal
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dąbrowa Górnicza Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:09, 13 Lip 2014 Temat postu: |
|
Ale gdzie tego szukac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:22, 13 Lip 2014 Temat postu: |
|
Znajduje się w kolektorze dolotowym.
Działanie
Czujnik temperatury powietrza to termistor. Niska temperatura powoduje duży opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje mały opór. Zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku.
Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze (MAP) mierzy ciśnienie bezwzględne w kolektorze wlotowym.
Specyfikacja
czujnik temperatury powietrza:
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze:
napięcie zasilania: 5 V
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Czujnik temperatury powietrza:
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 2 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 2 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 2 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. Sprawdzić na schemacie czy uziemienie jest podłączone do ECU czy do uziemienia bezpośredniego. Jeśli jest podłączone do ECU: Sprawdzić opór pomiędzy końcówką 1 i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do bezpośredniego uziemienia: Sprawdzić opór pomiędzy końcówką 1 i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze:
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 3 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 3 i 4 złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. Sprawdzić na schemacie czy uziemienie jest podłączone do ECU czy do bezpośredniego uziemienia. Jeśli jest ono podłączone do ECU: Sprawdzić opór pomiędzy końcówką 1 i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do bezpośredniego uziemienia: Sprawdzić opór pomiędzy końcówką 1 i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze:
Podłączyć oscyloskop lub miernik napięcia do odpowiedniego wtyku urządzenia ECU i uziemienia. Wyjąć czujnik z kolektora wlotowego i podłączyć pompę próżniową. Włączyć zapłon i przyłożyć kilka różnych ciśnień. Porównać z pokazaną charakterystyką.
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Nie 18:15, 21 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
marcinpal
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dąbrowa Górnicza Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:34, 16 Lip 2014 Temat postu: |
|
wymieniłem ten czujnik i dalej ten sam błąd wywala nie ogarniam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:15, 17 Lip 2014 Temat postu: |
|
Podałem Ci opis jak sprawdzić czujnik i napięcia na wtyku aby wykluczyć przerwę lub zwarcie na przewodach a Ty od razu kupiłeś czujnik
Sprawdź te napięcia lub VAG-COM
01-Engine
Autodiagnostyka
Kolektor dolotowy nadawca ciśnienia G71
Blok wartości mierzonych 003 - pole wyświetlania 2:
Cel: ciśnienie około otoczenia
92mbar: Zwarcie do masy lub przerwy w obwodzie
1254mbar: Zwarcie do plusa
Temperatura powietrza dolotowego G42
Blok zmierzona wartość 004 - pole wyświetlania 4:
Cel: temperatury zbliżonej do otoczenia
120 ° C: zwarcie do masy
-40 ° C: Zwarcie do plusa lub przerwa
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Czw 21:17, 17 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudi261
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żelechów Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:58, 03 Lip 2016 Temat postu: |
|
Podzielę się swoimi doświadczeniami. Od dłuższego czasu wywalało mi błąd czujnika w kolektorze dolotowym. Różne rzeczy robiłem. Wymieniłem na początku czujnik, sprawdziłem wszystkie połączenia elektryczne, na końcu dogrzebałem się do przepustnicy, którą wyczyściłem i znalazłem przyczynę. Odkręcona była metalowa rurka od przepustnicy i łapał lewe powietrze - nieszczelność układu dolotowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:21, 20 Paź 2018 Temat postu: |
|
Witajcie,
Mam błąd g42
CZujnik temperatury powietrza wlotowego
-za wysoki sygnał.
Czy mam się przejmowac i mogę z tym jeździć czy to jest konieczne do naprawy?
Mogę skasować ten błąd programem?
Gdzie się znajduje ten czujnik - mogę prosić o zdjęcie i czy trzeba rozbierać żeby się do niego dostać?
Przy okazji zapytam czesto wyskakuje mi chociaż pisze ze to błąd sporadyczny. Błąd 18043 „magistrala układu napędowego - brak wiadomości ze sterownika klimatyzacji” o co chodzi ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Sob 20:24, 20 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:18, 21 Paź 2018 Temat postu: |
|
kpkp1985 napisał: | Gdzie się znajduje ten czujnik - mogę prosić o zdjęcie i czy trzeba rozbierać żeby się do niego dostać? |
Uaktualniłem zdjęcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|