Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:10, 30 Paź 2013 Temat postu: Zamiana zegarów na pełny FIS |
|
Przenoszę wasze posty bo nie pasowały do tematu tamtego wątku. (mini obd2)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Śro 21:14, 30 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Wto 21:37, 29 Paź 2013 PRZENIESIONY Śro 21:10, 30 Paź 2013 Temat postu: |
|
RamzesV napisał: | Do błędów mam tradycyjny kabel OBD2 - z filmów i opisów wynikało że podaje spalanie w połączeniu z programem Torque Pro - pozostaje kwestia dokładności odczytu i czy to nie jest jakiś pic na wodę - właściwie brakuje mi najbardziej spalania, liczę z kalkulatorem co się niestety nie sprawdza |
kalkulatorem się sprawdza i to z największą dokładnością ja też mam wersję bez tego ustrojstwa ale 4 elektryczne szyby -dziwne???
a liczy się to tak
paliwo razy 100 i wynik podzielić przez kilometry i co do setnej ci wyjdzie
przykład 28 litrów paliwa
598 kilometrów
2800 /598= 4,6822742...........
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:44, 29 Paź 2013 PRZENIESIONY Śro 21:11, 30 Paź 2013 Temat postu: |
|
RamzesV napisał: | Czyli szkoda zachodu - dzięki - czyli jak mnie najdzie pozostanie zamontować coś z stylu komputera pokładowego i oszpecić autko |
kup licznik z pełnym fisem i manetke do kompa wyjdzie lepiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
RamzesV
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Praga Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:11, 29 Paź 2013 PRZENIESIONY Śro 21:11, 30 Paź 2013 Temat postu: |
|
Z zakupionego licznika wystarczy przełożyć sam wyświetlacz??
może ew. [link widoczny dla zalogowanych]
berthold61 stosuję tą metodę odkąd autko kupiłem tyle że nie dowiem się jak kształtuje się spalanie na krótszych dojazdach. Chwilowe spalanie też się czasami przydaje przy oszczędnej jeździe przyzwyczaiłem się w Octavii do tych wskazań - teraz mi ich brakuje, chociaż wiem że też nie są w pełni dokładne
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez RamzesV dnia Wto 22:15, 29 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:16, 29 Paź 2013 PRZENIESIONY Śro 21:12, 30 Paź 2013 Temat postu: |
|
RamzesV napisał: | Z zakupionego licznika wystarczy przełożyć sam wyświetlacz??
może ew. [link widoczny dla zalogowanych]
berthold61 stosuję tą metodę odkąd autko kupiłem tyle że nie dowiem się jak kształtuje się spalanie na krótszych dojazdach. Chwilowe spalanie też się czasami przydaje przy oszczędnej jeździe przyzwyczaiłem się w Octavii do tych wskazań - teraz mi ich brakuje, chociaż wiem że też nie są w pełni dokładne |
cały licznik z pełnym fisem, tamten ma inny wsad
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
RamzesV
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Praga Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:07, 29 Paź 2013 PRZENIESIONY Śro 21:12, 30 Paź 2013 Temat postu: |
|
A jak się ma do tego wszystkiego kodowanie immobilisera przy wymianie licznika? Wolałbym tego uniknąć. ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:20, 29 Paź 2013 PRZENIESIONY Śro 21:12, 30 Paź 2013 Temat postu: |
|
a co to za problem ? 3 minuty roboty sczytać pin i zaprogramować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:53, 30 Paź 2013 PRZENIESIONY Śro 21:12, 30 Paź 2013 Temat postu: |
|
A jak zczytać pin immo?? VAG-COM??
Proszę o krótką instrukcję, myślę że przyda się zainteresowanym użytkownikom forum :-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Śro 22:48, 30 Paź 2013 Temat postu: |
|
maxfly napisał: | A jak zczytać pin immo?? VAG-COM??
Proszę o krótką instrukcję, myślę że przyda się zainteresowanym użytkownikom forum :-) |
też bym prosił bo mnie to zaciekawiło i chętnie bym sobie coś takiego zaaplikował
i jeszcze jedna sprawa na alledrogo jest tych liczników trochę ale bardzo lakoniczne info i po czym to poznać że to pełny FIS żeby mi do domu kurier nie przyniósł takiego samego licznika jaki mam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
RamzesV
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Praga Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:02, 30 Paź 2013 Temat postu: |
|
właściwie to trzeba pewnie podpiąć nową stacyjkę, odczytać 4 cyfrowy kod immo i zaprogramować nowe pchełki.
Dało by się zmienić stacyjkę ale pozostać przy starych ustawieniach immo???
ew. zaprogramować stacyjkę pod kontem obecnie obsługiwanych pchełek (pytam jako laik )Przyznam że po kablu różnymi programami nie mogłem zdjąć kodu immo i jakieś 2 miesiące temu dorobiłem w punkcie i wolałbym uniknąć ponownej zabawy....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez RamzesV dnia Śro 23:04, 30 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:53, 01 Lis 2013 Temat postu: |
|
Immo jest w liczniku więc wymiana stacyjki nic nie da.
Bez dopasowania tego nie ogarniesz. Licznik musi pasować z ECU.
A ma ktos może schemat podłączenia kabelków pod manetkę do pełnego Fisa? Bo pewnie coś tam trzeba dołożyc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Nie 7:51, 03 Lis 2013 Temat postu: |
|
Ogólny opis pinów licznika FIS Audi
→ Multiple connector, blue, 26-pin
1 - not used
2 - Buzzer actuation
3 - Terminal 15
4 - Terminal 15
5 - not used
6 - Terminal 61
7 - Handbrake/brake malfunction
8 - ABS direct
9 - Airbag direct
10 - CAT
11 - ABS inverted
12 - Airbag inverted
13 - Right parking light
14 - Ignition lock, S-Contact
15 - Buzzer actuation
16 - not used
17 - not used
18 - Oil pressure 1.8 bar
19 - Terminal 58d
20 - Coolant level
21 - Right turn signal
22 - Main beam
23 - Speedometer input
(Check speed sender)
24 - Brake fluid
25 - Brake pad
26 - Left parking light
→ Multiple connector, yellow, 26-pin
1 - Terminal 58
2 - Terminal 58
3 - Engine-speed signal
4 - A/C compressor
5 - Time - output
6 - Vehicle speed signal 1
7 - Vehicle speed signal 2
8 - Door contact, driver's side
9 - Terminal 30
10 - Terminal 30
11 - not used
12 - Tank warning
13 - Left turn signal
14 - not used
15 - not used
16 - Belt buckle switch
17 - not used
18 - Terminal 31
19 - Terminal 31
20 - Diagnosis wiring
21 - not used
22 - not used
23 - Glow plug indicator lamp
24 - Immobiliser
25 - Fuel gauge sender
26 - Coolant temperature sender
→ Multiple connector, black, 20-pin
1 - Consumption signal
2 - not used
3 - not used
4 - not used
5 - Ambient temperature
6 - Gear indicator
7 - not used
8 - not used
9 - Coolant level
10 - Hydraulic system pressure
11 - On-board computer - Reset
12 - Radio/telephone - Clock
13 - Radio/telephone - Data
14 - On-board computer, left
15 - Radio/telephone - Enable
16 - Tail lights/dipped beams
17 - Glow plug relay
18 - On-board computer, right
19 - Brake light
20 - not used
→ Multiple connector, black, 4-pin
1 - Oil temperature sender
2 - not used
3 - not used
4 - not used
AUDI po 2000 roku
Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie
1 - Zacisk 15
2 - Zużycie klocków hamulcowych
3 - Wyjście prędkościomierza 1
4 - Niewykorzystane
5 - Czujnik poziomu paliwa
6 - Ostrzeżenie o rezerwie paliwa OBD 2
7 - Zacisk 31 (masa czujnika)
8 - Temperatura płynu chłodzącego
9 - Zacisk 31 (masa obciążająca)
10 - Ciśnienie oleju 2 (wysokie)
11 - Sygnał liczby obrotów
12 - Wyłączenie klimatyzacji
13 - Elektroniczny układ sterowania mocą silnika / kontrola rozgrzewania świec żarowych
14 - Regulacja poziomu zawieszenia
15 - Zacisk 58d
16 - Kierunkowskaz przyczepy
17 - Światła drogowe
18 - Kierunkowskaz lewy
19 - Niewykorzystane
20 - Zacisk 58s
21 - Czujnik stykowy drzwi po stronie kierowcy
22 - Niedobór płynu chłodzącego
23 - Zacisk 30
24 - Zacisk 31 (masa obciążająca)
25 - Sygnał zużycia
26 - Światło postojowe po prawej stronie
27 - Światło postojowe po lewej stronie
28 - Wejście prędkościomierza
29 - Hamulec
30 - Styk S
31 - Wyjście prędkościomierza 2
32 - ESP/ASR
Złącze wielostykowe 32-stykowe, zielone
1 - Niewykorzystane
2 - Transponder 1
3 - Niewykorzystane
4 - Niewykorzystane
5 - Przewód W
6 - Niewykorzystane
7 - Kierunkowskaz prawy
8 - Brzęczyk zewnętrzny
9 - Zewnętrzny gong
10 - Poduszka bezpieczeństwa
11 - Komunikat o czasie postoju
12 - Zacisk 61
13 - Hamulec postojowy
14 - CHECK
15 - Poziom oleju / temperatura oleju
16 - Niewykorzystane
17 - Transponder 2
18 - Magistrala CAN High (napęd)
19 - Magistrala CAN Low (napęd)
20 - Niewykorzystane
21 - ABS
22 - Magistrala CAN High (system Komfort)
23 - Magistrala CAN Low (system Komfort)
24 - Niewykorzystane
25 - Pokrywa przedziału silnikowego
26 - Pokrywa wlewu paliwa
27 - Zamek pasa bezpieczeństwa
28 - Przewód K
29 - Wejście temperatury zewnętrznej
30 - Zacisk 58de
31 - Wskaźnik zakresów przełączania
32 - LWR
Złącze wielostykowe, 32-stykowe, szare
1 - Przełącznik menu
2 - Przełącznik menu (out A)
3 - Przełącznik menu (out B)
4 - Przełącznik menu (Enter)
5 - Magistrala CAN High (wyświetlacz)
6 - Magistrala CAN Low (wyświetlacz)
7 - Niewykorzystane
8 - Niewykorzystane
9 - Niewykorzystane
10 - Niewykorzystane
11 - Uaktywnienie
12 - Clock
13 - Data
14 - Światło hamowania
15 - Poziom płynu do mycia
16 - Tylne światło / światła mijania (kontrola żarówek)
17 - Komputer samochodowy z lewej strony
18 - System informowania kierowcy z prawej strony
19 - System informowania kierowcy - Reset
20 - Zdalne wejście ogrzewania postojowego
21 - Przełączanie lato / zima
22 - Ogrzewanie postojowe włączone
23 - Gałąź przycisków 1 nawigacji
24 - Gałąź przycisków 2 nawigacji
25 - Gałąź przycisków systemu Telematik
26 - Niewykorzystane
27 - Niewykorzystane
28 - Niewykorzystane
29 - Niewykorzystane
30 - Niewykorzystane
31 - Niewykorzystane
32 - Niewykorzystane
Złącze wielostykowe 4-stykowe, czarne
1 - Zegar sterowany falami radiowymi, sygnał (dane)
2 - Zegar sterowany falami radiowymi 5V
3 - Niewykorzystane
4 - Zegar sterowany falami radiowymi, masa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rudiszubert
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Pią 7:41, 15 Lis 2013 Temat postu: |
|
Czy ktoś już przerobił licznik i mógłby opisać procedurę ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Sob 14:28, 16 Lis 2013 Temat postu: |
|
procedura pojawi sie niebawem..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrspecial
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Berlin Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:14, 01 Sty 2014 Temat postu: |
|
a mozna np. kupic od bezyny z pelnym fiks i przelozyc zegary od dizla bedzie to dzialac bo zawiele na alegro niema do tdi i tez zadko kiedy tam zagladam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:49, 01 Sty 2014 Temat postu: |
|
gentelmanv napisał: | procedura pojawi sie niebawem.. |
Czekamy na procedurę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:31, 02 Sty 2014 Temat postu: |
|
Pacific tdi napisał: | gentelmanv napisał: | procedura pojawi sie niebawem.. |
Czekamy na procedurę |
narazie brak czasu..zdrowie nie pozwala na działania..sorx,moze admin coś pomoże
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:15, 02 Sty 2014 Temat postu: |
|
Na <a href="http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=13421">tym</a> forum robili przekładki
Znajomość j. niemieckiego lub tłumacz i można to ogarnąć, komuś to obiecałem ale jakoś nie mogę się zebrać do tego.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pią 20:33, 03 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:31, 03 Sty 2014 Temat postu: |
|
<a href="http://forum.vw-passat.pl/threads/52106-Wymiana-licznika-bez-FIS-na-FIS-passat-3B-i-3BG">Tutaj</a> jeszcze manual wymiany zegarów w passacie. Można się zorientować co jest potrzebne i czy będziesz w stanie sam sobie z tym poradzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:53, 08 Sty 2014 Temat postu: |
|
Czy dysponuje ktoś schematem licznik-manetka? Bo mimo rozpiski szarej kostki licznika nie wiadomo jak podłączyc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|