Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

wymiana paska alternatora

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
RamzesV
 
 


Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Praga
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:51, 09 Paź 2014 Temat postu: wymiana paska alternatora

miałem wymieniany rozrząd i niestety w ramach niespodzianki alternator :/. Podobno pasek alternatora jest w kiepskim stanie i wypadałoby go wymienić - mechanicy nie mieli go na wymianę :/.
Ciężko wymienić samemu przy silniku 1,4 aua?? jak się do tego zabrać??można coś spartolić?? Laughing

ostatnio przyciągam nieszczęścia w aucie Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 22:17, 09 Paź 2014 Temat postu:

Ja wymieniałem sam, pasek i rolkę napinacza.
Jeżeli wiesz jak do tego podejść to kwestia 5, 10 min. i zrobione. Narzędzia to klucz do odciagniecia napinacza i pręt o odpowiedniej średnicy do zablokowania napinacza.
Jutro wieczorem mogę Ci podać szczegóły wymiany, czyli średnicę tej blokady z tego co pamiętam zastosowałem wiertło o odpowiedniej grubości.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pią 20:04, 10 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RamzesV
 
 


Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Praga
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 22:49, 09 Paź 2014 Temat postu:

Byłbym wdzięczny za szczegółowe informacje, mimo wszystko wolałbym to sam zrobić i nie oddawać już auta do mechanika po ostatniej przygodzie z alternatorem...

pamiętasz może jaki pasek wybrałeś?

rolka napinacza jest manualna czy automatyczna??
jeżeli manualna to chyba ciężko będzie ustawić napięcie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez RamzesV dnia Czw 23:22, 09 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:03, 10 Paź 2014 Temat postu:

<a href="https://dl.dropboxusercontent.com/u/77775465/Foto%20na%20forum/Wymontowanie%20i%20zamontowanie%20paska%20wielorowkowego.pdf">Tutaj</a> masz instrukcję, ja wymieniłem od gór w opisie jest od dołu czyli demontaż osłony silnika.

Fotka i rozmiary trzpienia blokującego napinacz, jak już pisałem użyłem wiertła 4.5mm



Pasek kupiłem firmy CONTITECH - 37 zł. Numer części dla silnika AUA i BBY: 036145933M

Napinacz nr. części: 030145299F, Etka podaje razem z rolką,
mi udało się kupić samą rolkę, były luzy na łożysku jakiej firmy nie pamiętam, najlepiej metalową, cena około 60 zł.

Napinacz jest automatyczny, nic nie trzeba regulować.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Wto 20:15, 04 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:28, 10 Paź 2014 Temat postu:

Ja też kupiłem rolkę, ale nie udalo mi się odkręcić śruby od tej rolki i rolka leży.
Jak cos to jest na zbyciu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RamzesV
 
 


Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Praga
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:38, 10 Paź 2014 Temat postu:

Dziękuję, jak tylko uda mi się odzyskać samochodzik zabiorę się do roboty Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
groowing
Gość





PostWysłany: Pią 21:02, 16 Paź 2015 Temat postu:

Odświeżam gdyż chciałem zapytać o info lub manual jak odkrecic sam napinacz po zdjeciu paska. Chodzi o silnik AUA. Czy aby wymienic sama rolke trzeba odkrecic napinacz czy może w pozycji zablokowanej da sie odkrecic rolke ?


Wiec odpowiem sobie sam cyctatem z innego forum, moze sie komuś przyda. Robota przechlapana bez kanału, wymiana samej rolki przy ty, to pikuś...

"W pierwszej kolejności odłączyć akumulator.Następnie kluczem oczkowym długim "17"którym to trzeba odciagnąć napinacz w celu sciągnięcia paska .Kolejny krok to odkrecić agregat klimatyzacji(odczepić wtyczke z kablami ,i okręcić 3 śruby na klucz "13", położyć na ziemi razem z węzami).Po czym odkręcić kabel od alternatora kluczem "13" i wypiąć wtyczke z kablami.Alternator jest przykręcony na 2 śruby na klucz "13 ".
W ten sposób pozostaje nam ściagnąć łape mocowania ,jest ona przykręcona na 4 śuby "16".Po odkręceniu łapy mamy dojście na odkęcenie napinacza(jest on zamontowany właśnie w tej łapie).
ja wymieniałem takim sposobem, może jest jakiś łatwieszy knyf,ale nie posiadam profesionalnych narzędzi .Zajeło mi to około 1,5godziny, przy okazji sprawdziłem alternator/
pozdrawiam i życze udanej wymiany."


Ostatnio zmieniony przez groowing dnia Nie 22:54, 18 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin