Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RamzesV
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Praga Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:51, 09 Paź 2014 Temat postu: wymiana paska alternatora |
|
miałem wymieniany rozrząd i niestety w ramach niespodzianki alternator :/. Podobno pasek alternatora jest w kiepskim stanie i wypadałoby go wymienić - mechanicy nie mieli go na wymianę :/.
Ciężko wymienić samemu przy silniku 1,4 aua?? jak się do tego zabrać??można coś spartolić??
ostatnio przyciągam nieszczęścia w aucie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:17, 09 Paź 2014 Temat postu: |
|
Ja wymieniałem sam, pasek i rolkę napinacza.
Jeżeli wiesz jak do tego podejść to kwestia 5, 10 min. i zrobione. Narzędzia to klucz do odciagniecia napinacza i pręt o odpowiedniej średnicy do zablokowania napinacza.
Jutro wieczorem mogę Ci podać szczegóły wymiany, czyli średnicę tej blokady z tego co pamiętam zastosowałem wiertło o odpowiedniej grubości.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pią 20:04, 10 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
RamzesV
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Praga Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:49, 09 Paź 2014 Temat postu: |
|
Byłbym wdzięczny za szczegółowe informacje, mimo wszystko wolałbym to sam zrobić i nie oddawać już auta do mechanika po ostatniej przygodzie z alternatorem...
pamiętasz może jaki pasek wybrałeś?
rolka napinacza jest manualna czy automatyczna??
jeżeli manualna to chyba ciężko będzie ustawić napięcie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez RamzesV dnia Czw 23:22, 09 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:03, 10 Paź 2014 Temat postu: |
|
<a href="https://dl.dropboxusercontent.com/u/77775465/Foto%20na%20forum/Wymontowanie%20i%20zamontowanie%20paska%20wielorowkowego.pdf">Tutaj</a> masz instrukcję, ja wymieniłem od gór w opisie jest od dołu czyli demontaż osłony silnika.
Fotka i rozmiary trzpienia blokującego napinacz, jak już pisałem użyłem wiertła 4.5mm
Pasek kupiłem firmy CONTITECH - 37 zł. Numer części dla silnika AUA i BBY: 036145933M
Napinacz nr. części: 030145299F, Etka podaje razem z rolką,
mi udało się kupić samą rolkę, były luzy na łożysku jakiej firmy nie pamiętam, najlepiej metalową, cena około 60 zł.
Napinacz jest automatyczny, nic nie trzeba regulować.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Wto 20:15, 04 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:28, 10 Paź 2014 Temat postu: |
|
Ja też kupiłem rolkę, ale nie udalo mi się odkręcić śruby od tej rolki i rolka leży.
Jak cos to jest na zbyciu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
RamzesV
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Praga Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:38, 10 Paź 2014 Temat postu: |
|
Dziękuję, jak tylko uda mi się odzyskać samochodzik zabiorę się do roboty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
groowing
Gość
|
Wysłany: Pią 21:02, 16 Paź 2015 Temat postu: |
|
Odświeżam gdyż chciałem zapytać o info lub manual jak odkrecic sam napinacz po zdjeciu paska. Chodzi o silnik AUA. Czy aby wymienic sama rolke trzeba odkrecic napinacz czy może w pozycji zablokowanej da sie odkrecic rolke ?
Wiec odpowiem sobie sam cyctatem z innego forum, moze sie komuś przyda. Robota przechlapana bez kanału, wymiana samej rolki przy ty, to pikuś...
"W pierwszej kolejności odłączyć akumulator.Następnie kluczem oczkowym długim "17"którym to trzeba odciagnąć napinacz w celu sciągnięcia paska .Kolejny krok to odkrecić agregat klimatyzacji(odczepić wtyczke z kablami ,i okręcić 3 śruby na klucz "13", położyć na ziemi razem z węzami).Po czym odkręcić kabel od alternatora kluczem "13" i wypiąć wtyczke z kablami.Alternator jest przykręcony na 2 śruby na klucz "13 ".
W ten sposób pozostaje nam ściagnąć łape mocowania ,jest ona przykręcona na 4 śuby "16".Po odkręceniu łapy mamy dojście na odkęcenie napinacza(jest on zamontowany właśnie w tej łapie).
ja wymieniałem takim sposobem, może jest jakiś łatwieszy knyf,ale nie posiadam profesionalnych narzędzi .Zajeło mi to około 1,5godziny, przy okazji sprawdziłem alternator/
pozdrawiam i życze udanej wymiany."
Ostatnio zmieniony przez groowing dnia Nie 22:54, 18 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|