Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:01, 27 Gru 2014 Temat postu: Sprzęgło rolka alternatora |
|
Nawiązując do końcówki <a href="http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-5-png-a-font-size-2-color-6a0303-elektryka-font,9/kontrolka-braku-ladowania-alternator,1221-20.html">tego</a> wątku okazuje się, że w 1.4 AUA występowały alternatory ze zwykłą rolką bez sprzęgiełka.
Przed świętami oddałem alternator do przeglądu głównie z powodu zmęczonych, hałasujących łożysk. Gdy wymontowałem altka okazało się, że posiada zwykłe koło pasowe. W serwisie zajmującym się regeneracją powiedzieli, że ten alternator o nr. 037 903 025 F występował w dwóch wersjach koła pasowego. Postanowiłem wymienić na koło ze sprzęgłem, łożyska i pasek mniej się zużywają.
Wrzucam fotki jak to wyglądało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:01, 30 Gru 2014 Temat postu: |
|
Szkoda że takie sprzęgiełko potrzebuje specjalnych narzędzi do wymiany. Mam alternator z zapieczonym sprzęgiełkiem na rezerwę i nie wiem jak zabrać się za wymianę, ciekawe ile dałeś za tą wymianę ?
Nawet nie pomyślałem, że w benzyniakach nie było tych sprzęgiełek.
Pewnie też bym tak zrobił i nie żałował dodatkowej kasy w takie usprawnienie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:59, 30 Gru 2014 Temat postu: |
|
Myślę, że taka wymiana kosztuje około 30 zł. ale ja zapłaciłem 280. Sprzęgiełko kosztowało 120 reszta to łożyska, robocizna i przeczyszczenie wszystkiego, standardowo zajmuje to 3 h niestety u mnie mieli problem z wymianą łożyska przy rolce tak się zapiekło, że musieli 24 h moczyć w jakimś roztworze.
Na pewno alternator teraz lżej pracuje ładowanie wzrosło z 13.80 do 14.40 Volta. Po stronie elektrycznej było wszystko ok ale wokół szczotek było mnóstwo ubitego pyłu, który powodował minimalne zwarcie z masą co powodowało zaniżenie ładowania o te 0.60 V.
Można takie klucze kupić ceny wahają się od 10 zł wzwyż ten z <a href="http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=4888590119&ref=last-visited">otworem</a> lub <a href="http://allegro.pl/klucz-do-alternatora-1-2-m10-typu-bosch-autona-i4922817072.html">komplet</a>
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Wto 19:02, 30 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
aszymszym
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puszcza BIałowieska Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:30, 30 Gru 2014 Temat postu: |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:40, 30 Gru 2014 Temat postu: |
|
Dzięki za linki czyli można za mniej jak stówkę kupić klucze,popytam jeszcze w pobliskich warsztatach ile biorą za taką usługę wymiany sprzęgiełka.
U mnie jak kupiłem A2 sprzęgiełko wydawało odgłosy takiego cyklicznego buczenia jakby coś w dolocie było nie szczelne i dopiero po zdjęciu paska było wiadomo, że to wina stojącego sprzęgiełka a nie rolki napinającej czy coś gorszego w silniku, podobno takie odgłosy słychać przy wytartym wałku rozrządu w tdi.
Skończyło się na wymianie alternatora za 200zł - pasował z rozbitka A4 b8 o mocy 140A.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Wto 20:42, 30 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Wto 20:58, 30 Gru 2014 Temat postu: |
|
i pomyśleć że w takim golfie 2 było zwykłe koło pasowe bez łożyska a działało to 10 razy dłużej bez takich ceregieli po 500 000 kilometrów a to 150 nie zrobi
też temu dziadowstwu muszę się przyjrzeć bo wymieniłem nowy akumulator potem dałem zrobić rozrusznik razem 700 zł a dalej kręci rozrusznikiem ledwo co i odpalanie auta na mrozie to 10 obrotów wałem , diesel to fajne auto ale na lato , zimą potwory z niego wychodzą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:28, 30 Gru 2014 Temat postu: |
|
bogdand napisał: | Skończyło się na wymianie alternatora za 200zł - pasował z rozbitka A4 b8 o mocy 140A. |
Więcej amper to większa waga alternatora, a wirnik stawia większy opór.
Wcześniej miałeś 90 czy 120 A?
Czy jest jakaś różnica? a dokładniej czy jest wyraźne przygasanie świateł podczas skrętu
kierownicą.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Wto 21:34, 30 Gru 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:34, 30 Gru 2014 Temat postu: |
|
Wcześniej był też 140A Bosch - jako ori, teraz Valeo i chyba dzięki temu nie zauważyłem różnicy a światła nie przygaszają na skręcie pomimo że aku zaczyna już 5 zimę i przy -10*C ma chwile zastanowienia się czy zakręcić rozrusznikiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:52, 30 Gru 2014 Temat postu: |
|
No tak sprawdziłem w diesel-kach są 120/140 A.
Ciekawe jaki efekt byłby w benzynie, z tymi światłami to przygasają ale tylko przy początkowym ruchu dalej świecą normalnie. Oczywiście nie jest to jakieś przesadne przygasanie ale lekkie mrugnięcie może wina jest po stronie pompy lub układ kierowniczy stawia większy opór, podczas jazdy nawet bez dodawania gazu jest ok pompa ma lżej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:09, 30 Gru 2014 Temat postu: |
|
W 1,2di występują też 90A ale w modelach bez wspomagania kierownicy i klimy. Te 140A to pewnie dlatego, że w 1,2 nie ma dogrzewaczy tylko grzałki elektryczne 700W i dodatkowo pompa elektryczno- hydrauliczna do sterowania skrzynią biegów. Po Twoim pytaniu czy 90A czy 120A miałem chwilę zwątpienia czy wcześniej ten 140A jest ori i też sprawdziłem czy taki występował
Edit; Dzisiaj przyjrzałem się dokładniej światłom i jednak przy gwałtownych ruchach kierownicą światła przygasały natomiast przy normalnym skręcaniu nic nie przygasa, dodanie gazu do 1400obr - brak przygasania.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Śro 11:08, 31 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:15, 28 Maj 2015 Temat postu: |
|
a w modelach 1.6 było sprzęgiełko czy nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|